Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:53
Een paar weken geleden een nieuwe set aangeschaft. De fotowinkel stelde voor om ook een verzekering erbij te nemen ivm de totale waarde van alle spullen, camera, lenzen, tas, opladers, etc. Hiervoor werken ze samen met een verzekeringsmaatschappij, maar ze verdienen er niks op. Hier geloof ik ze ook in. Dit heb ik toen niet direct gedaan, maar het heeft me wel aan het denken gezet.

Dus na aanleiding van dat voorzetje mijn tussenpersoon gebeld en heb ik ze de vraag voorgelegd. Bij de inboedel is in het principe ruim gedekt, echter de reisverzekering dekt het ruimschoots niet. De tussenpersoon kwam met als voorstel om een kostbaarhedenverzekering af te sluiten. Als ik het goed begrepen heb kost deze meer dan de voorgestelde verzekering van de fotowinkel. Die kostbaarhedenverzekering dekt dan ook wel alle kostbaarheden.

Op zich wil ik mijn spullen nu wel extra verzekeren, maar twijfel nu wat wijsheid is. Een goede cameraverzekering? Heeft iemand ervaring met bepaalde maatschappijen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 13:18

CasGas

.

Misschien wat ouder topic maar naar mijn weten nog steeds relevant:

Camera verzekering en ervaringen anno 2012-2016

Mijn spul zit bij apparatuurverzekering.nl, dat valt weer onder DSV. Nog geen gebruik van hoeven te maken maar volgens mij is men het er wel over eens dat dit een goede is.

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:19
CasGas schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:25:
Misschien wat ouder topic maar naar mijn weten nog steeds relevant:

Camera verzekering en ervaringen anno 2012-2016

Mijn spul zit bij apparatuurverzekering.nl, dat valt weer onder DSV. Nog geen gebruik van hoeven te maken maar volgens mij is men het er wel over eens dat dit een goede is.
Daar heb ik de verzekering van m'n cameraspullen ook al een aantal jaar ondergebracht en gelukkig nog nooit nodig gehad, maar de verhalen die je erover hoort geven mij vertrouwen dat het wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55
Kan zijn dat de maatschappij te vertrouwen is, maar ze schrijven de waarde van je spullen wel snel naar beneden. Hou er maar rekening mee dat ze zowel een body als lens makkelijk met 20-30% per jaar naar beneden halen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:34
Tommie12 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:57:
Kan zijn dat de maatschappij te vertrouwen is, maar ze schrijven de waarde van je spullen wel snel naar beneden. Hou er maar rekening mee dat ze zowel een body als lens makkelijk met 20-30% per jaar naar beneden halen.
Waarom rekening houden met iets wat waarvan ze zelf beweren dat ze het niet doen?
Dit hebben ze er zelf op te zeggen op deze pagina onder het kopje: Waarom een apparatuurverzekering?
Uw apparatuur is zonder afschrijving of ingewikkelde nieuwwaarderegeling voor het verzekerde bedrag verzekerd.
Heb het er ooit ook eens met onze bemiddelaar over gehad en je hebt in het algemeen wel een punt want de meeste verzekeraars passen inderdaad een aardige afschrijving toe op je spullen als je bij hun een kostbaarheden verzekering afneemt, Maar die zijn dan ook vooral voor waarde vaste dingen bedoelt. (Sierraden Etc.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:53
@CasGas Hmmm, vreemd. Ik had wel op verzekeringen gezocht, want ik had wel verwacht dat er een topic over zou bestaan. Om een of andere reden kwam die niet bovendrijven, maar er is inderdaad nog genoeg relevante informatie te vinden. Genoeg om dit topic niet hoeven te starten :+ .

Mijn snelle premieberekening bij DSV komt vergelijkbaar uit als het is voorgesteld werd in de fotowinkel. Uiteraard de voorwaarden eens goed naast elkaar leggen. Naast mijn aangeschafte apparatuur heb ik ook een Leica R8 met lens gekregen, dus even vragen wat ze daar mee doen en hoe die verzekert gaat en kan worden.

@Sato Een kostbaarheden verzekering is zoals je schrijft onnodig duur voor het verzekeren van alleen je fotoapparatuur
Pagina: 1