Vraag

• Anton de Vries
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-03-2020
Hoi,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede pc speaker set onder 200 euro. Ik wil graag een krachtige subwoofer in het systeem omdat het dat heel immersief maakt voor gamen en muziek maar ik wil ook goede hoge en midden frequenties behalen. Ik heb zelf nog nooit pc speakers gehad maar wil deze wel omdat ze bij een vriend had gehoord en het super vet vond klinken veel vetter dan bijvoorbeeld mijn koptelefoon Logitech g 633. zijn speakers waren de Logitech z 533 dus dat moet sowieso overtroffen worden en niet met een beetje ook. De set moet in een kleine (dus hoeft niet al te krachtig) kamer maar grootte is voor mij geen probleem en het uiterlijk ook niet als de geluid qualiteit.maakniet uit of het 5.1 of 2.1 is als het maar mooi klink.

Alvast dank julie wel

Beste antwoord (via Anton de Vries op 28-03-2018 18:02)

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
.

[Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:16]

Alle reacties

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
Je eerdere topic is gesloten en er is je tevens verzocht een nieuw topic te openen in het juiste forumdeel. Nu open je toch weer een topic hier... Gelukkig wel met wat meer info.

Ik zou in elk geval niet voor 5.1 gaan als je er zelf geen noodzaak voor hebt. Hoe meer speakers, hoe minder budget er per speaker overblijft voor de fabrikant om te steken in kwaliteit.

Verder kan ik je alleen maar adviseren om reviews en vergelijkingen te lezen. Pc speakers zijn niet heel erg gericht op echte kwaliteit. Je hebt prul en je hebt redelijk. Voor echt goede kwaliteit zit je helaas in een heel andere categorie qua budget (de markt is er niet meer op gericht). Alle 2.1 sets zullen 2 kleine satellietspeakers combineren met een relatief kleine subwoofer. Veel 2.1 sets zullen daarom leuk zijn voor korte duur, maar een lange muzieksessie zal op een gegeven moment vervelend worden voor je oren. Voor film en games kan het daarintegen prima voldoen.

Reviews zullen je een beeld geven van de verschillen tussen sets. Als je er genoeg leest, kun je voor jezelf een winnaar kiezen.

Een alternatief is om homecinema speakers met een eenvoudige versterker te kopen tweedehands. Maar voor aan de pc is het meestal wat lomp en als je niet weet wat een beetje mooie speakers zijn, is deze weg niet echt aan te raden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
.

[Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:16]

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03

H_H

'Tis but a scratch!

Drie woorden: interpunctie, onderzoek & tweedehands.

1. Je tekst leest alsof je het tijdens de pauze van groep 8 snel op je “vette” telefoon hebt zitten tikken.

2. Lezen, luisteren en keuzes maken. Vrijwel alles klinkt beter dan zo’n standaard pc-setje, dus je zult echt moeten rondkijken. En beslis dan ook of surround nodig is of stereo voldoet. Gezien je budget zou ik voor zo weinig mogelijk onderdelen kiezen en voor meer kwaliteit gaan.

3. €200 is niet veel als je serieus voor kwaliteit wilt gaan. Maar tweedehands kan je nog best wat vinden.

Edit: wat @Deleon78 zegt dus.

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Anton de Vries schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:51:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede pc speaker set onder 200 euro.
Zoals in het eerder gesloten topic PC speaker set voor muziek en games onder 200 euro. aangeven doen we aankoopadviezen in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Dit topic staat dus alweer op de verkeerde plek en gaat die kant op.

Qua inhoud is het topic nog steeds nogal summier. Op het forum verwachten we immers eigen inzet. Dit sjabloon...
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
... dat je vorige keer niet had ingevuld, krijg je immers niet zomaar voorgeschoteld.

Ik vind het doel van het topic nogal vaag. Het moet beter klinken dan een hoofdtelefoon; dat lijkt me vrij eenvoudig. Je wilt in ieder geval je vriend aftroeven; voor wat dat waard is maar het systeem hoeft niet krachtig te zijn. Het formaat en uiterlijk maken niets uit; net als de geluidskwaliteit. En of het 5.1 of 2.1 is, maakt ook niet uit. Maar het moet wel mooi klinken... :?

Een budget van € 200 voor goed geluid is alles behalve ruim. Als mooi klinken betekent dat je echt een goed geluid wil hebben voor dat geld, adviseer ik je ook om gewoon op Marktplaats een oude versterker en 2 speakers te kopen. Die zullen elk pc-setje wegblazen. Als het alleen maar gaat om een over-the-top bas-ervaring, koop dan gewoon een (tweedehands) pc-speakerset met een zo groot mogelijke subwoofer.

• Anton de Vries
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-03-2020
Dankjewel voor alle snelle en goede reacties ik ga mijn marktplaats zoektocht zoeken naar speakers, dit was ook mijn eerste forum post, ik zal de volgende keer als ik een vraag heb van deze hem bij consumentenelectronica plaatsen.

en ik ben inderdaad niet de beste in gramatica.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee