Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-02 14:17
.
Het grote Tado Overshoot Screenshot Topic

Hoe fijn de Tado Thermostaat ook is met al z'n functies, helaas zit er momenteel een fout in de PID-implementatie die er bij heel veel gebruikers voor zorgt dat er een temperatuur-overshoot is van ongeveer 1°C. Na de overshoot zakt de temperatuur naar de ingestelde temperatuur en moduleert de thermostaat verder prima. Het is alleen zo jammer dat er wel sprake is van een dergelijke overshoot. Vooral in huizen met vloerverwarming of goed geïsoleerde huizen is dit echt onaangenaam omdat het dan nog lang te warm blijft. Er zijn heel veel Tado gebruikers die zich hier aan storen.

Om Tado goed inzichtelijk te maken dat dit bij heel veel gebruikers speelt, heb ik dit topic aangemaakt.

Post hieronder jullie screenshots waarin de overshoot duidelijk zichtbaar is. Van verschillende zones, dagen, aanvoertemperatuur. En het liefst even vermelden of er wel of geen sprake is van vloerverwarming, en of er in de betreffende zone enkel een muurthermostaat zit, enkel slimme radiatorknoppen of combi muurthermostaat + slimme radiatorknoppen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 16:56
Mijn TADO thermostaat haalt zelden zijn ingestelde temperatuur in vergelijking tot de radiatorkraan die 2,5 meter verder hangt.
Als die radiatorkraan 22 graden weergeeft staat de thermostaat op 20,5 graden.

Wat bedoel je dan met "overshoot" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:12
Modbreak:Een eigen topic hiervoor is een beetje overkill, dit had prima in het Tado Smart Thermostat Topic kunnen blijven.

Op deze manier heeft het verder weinig discussiewaarde, ik sluit daarom dit topic.

Dit topic is gesloten.