Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiang153
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 21:22
Zo over een uurtje of 2 op bezoek bij een kantoor van een kennis (directeur) om het een en ander te bespreken m.b.t. een afstudeerstage. Hierbij ga ik niet direct contact hebben met hem, maar met de manager van de afdeling (wederom een beetje bekend) omdat hij mij uiteindelijk ook zal gaan begeleiden. Vandaar het kennismakingsgesprek.

Mijn vraag is eigenlijk hoe het zit met de outfit? In pak ga ik natuurlijk niet aangezien het niet zo formeel is vergeleken als dat ik bij andere plekken was gaan afstuderen, maar dat betekent niet dat ik er niet een beetje moeite in wil steken. Mijn planning was gewoon om in een overhemd, chino en een paartje leren chukka boots te gaan.

Een beetje dit concept zeg maar:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/10/5b/69/105b6979ec2493f175dd6287f8cfacb7--fashion-tips-style-fashion.jpg

Maarja dan nu hoe zit het dus met de jas? Een zakelijke jas voor in deze jaargetijde heb ik ook niet echt en het is (zeker vergeleken met paar dagen eerder) toch wel verrekte koud als je het mij vraagt. In ieder geval weer waarbij ik niet eens naar buiten wil gaan :+

Enige wat ik heb is dus een parka (lekker warm) die ik in principe tot nu toe over alles draag of een trenchcoat (ziet er zakelijker uit maar kan het nou niet warm noemen).

Een tweetal visuele ondersteuning van dergelijke parka en trenchcoat:
Afbeeldingslocatie: https://ssli.ebayimg.com/images/g/QhgAAOSwytJaGvQz/s-l640.jpg

Afbeeldingslocatie: https://smhttp-ssl-33667.nexcesscdn.net/manual/wp-content/uploads/2016/04/black-trench-coat-mens-fashion-suit-style.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 17:18
Overhemd + nette broek à het voorbeeld wat je zelf hebt gegeven lijkt me meer dan prima.

Qua jas ben ik zelf niet zo'n fan van "bontkraagjes" :+, dus ik zou eerder voor de trenchcoat gaan evt. met warme sjaal. Als je een eind moet lopen dan wellicht toch de parka, je wilt ook niet verkleumd aankomen...

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiang153
dnbo schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:10:
Overhemd + nette broek à het voorbeeld wat je zelf hebt gegeven lijkt me meer dan prima.

Qua jas ben ik zelf niet zo'n fan van "bontkraagjes" :+, dus ik zou eerder voor de trenchcoat gaan evt. met warme sjaal. Als je een eind moet lopen dan wellicht toch de parka, je wilt ook niet verkleumd aankomen...

Succes! :)
ohja er zit geen bontkraag op was het vergeten te vermelden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Jiang153 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:17:
Dan maakt het niet uit en ga je voor de meest logische keuze m.b.t. het weer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik zou ook vooral iets aantrekken waar je jezelf enigszins comfortabel in voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Gewoon lekker bovenstaande aantrekken, en dan de parka jas. Staat prima, maak je niet te druk om kleding!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:37
Dezelfde kleding als de vorige keer:
Jiang153 schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:11:
Morgen sollicitatie m.b.t. een afstudeerstage bij een kantoor.

Mijn eerste planning was om eerst volledig in pak te gaan, maar na het zien van de foto's wou ik het eigenlijk veranderen naar alleen een overhemd, chino en wat normale schoenen. Zou dat voldoende zijn?

Door het slechte weer loop ik eigenlijk liever niet in pak, want dan wordt die vies. :D

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiang153
Puch-Maxi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:26:
Dezelfde kleding als de vorige keer:

[...]
Nah toen was het pak en dat ga ik dit keer dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo onzeker zijn. Gewoon één van bovenstaande opties kiezen en lekker dat gesprek in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jiang153 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:17:
[...]

Al zou er wel een bontkraag opzitten; neem aan dat je die jas uittrekt zodra je bij de receptie bent? Of ga je die weggedoken in je jas het hele gesprek voeren? En wanneer is het "een bontkraagje"? Prijs? Merk? Demografisch afzetgebied?

Zou me er persoonlijk absoluuuut niet druk over maken; een jas is om comfortabel te beschermen tegen de elementen. Alsof ze ook niet in gesprek met je willen gaan als je een dikke leren motorjas met beschermstukken aan zou hebben; zonder overbodige logo's of bijbehorend uiterlijk, hoor je ook niet meteen bij Hells Angels / Satudarah / whatever?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Vorige keer heb je uitgebreid antwoord gehad over de do's en don'ts voor het solliciteren, specifiek bij afstudeerplekken. Als je gaat afstuderen (op een HBO) wordt er van je verwacht dat je theoretische kennis (die je bijvoorbeeld hier opdoet) op een praktijksituatie kan toepassen. Dit lijkt me daar een uitstekend voorbeeld van.

Dit topic gaat daarom dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.