Afhaalpunt van Grenspostadres is pakket kwijt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-07 09:12
Twee weken terug heb ik een laptop en smartphone besteld bij Media Markt NL tijdens hun BTW actie, waarbij ik ook nog eens een HP printer cadeau kreeg. Aangezien ik in België woon en Media Markt enkel op een Nederlands adres wou leveren (levering in de winkel of een PostNL punt was niet mogelijk tijdens deze actie), heb ik een "Grenspostadres" aangemaakt. Dit is eigenlijk gewoon een postbus adres bij een winkel net over de Nederlands-Belgische grens. Heel de bestelling is zonder al te veel problemen verlopen. Vorige week woensdag kreeg ik netjes bevestiging dat m'n bestelling was afgeleverd bij m'n Grenspostadres, en deze zaterdag klopte ik daar dan ook aan om m'n pakket te gaan afhalen.
Tot m'n grote verbazing hadden ze m'n pakket daar niet liggen :( . Ze hebben heel de winkel afgezocht, maar beide pakketen (van 5 en 8 kg) waren nergens terug te vinden. Hun beste gok is dat de medewerkster die voor de paketten heeft getekend deze per ongeluk bij de retourzendingen heeft gezet en dat deze donderdag of vrijdag retour zijn gestuurd. Alternatief is dat deze met de foute persoon zijn meegegeven (ik hoop te zeerste dat dat niet het geval is). Hoe dan ook, er is geen papierspoor van de retourzending of van eventuele aflevering aan een andere postbus eigenaar. Media markt heeft tot op heden nog geen retourzending ontvangen. De zending had een waarde van meer dan 1000 euro, maar het grenspostadres bedrijf verzekert maar verliezen t.w.v. 350 euro.
Mijn vraag is nu, wie draagt de verantwoordelijkheid voor dit pakket? De mensen in de winkel die m'n pakket kwijt zijn geraakt, het Grenspostadres bedrijf dat de postbus dienst aanbiedt, PostNL dat iemand anders heeft laten tekenen voor ontvangst, Media Markt dat geen streng genoege eisen aan de zending heeft opgelegd, of ikzelf omdat ik een adres heb opgegeven waar ik niet echt woon/aanwezig ben?
Misschien een beetje een voorbarige vraag, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik al gans het weekend gespannen rondloop omwille van het potentiele verlies van een pakket met dergelijke waarde en ik zou graag weten bij wie ik moet aankloppen als het allemaal mis loopt.
Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Ansharus op 05-02-2018 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij, maar hou me ten goede; ook een afhaalpunt valt onder de "infra" van PostNL. Het lijkt me dan ook sterk dat er is getekend voor ontvangst; over het algemeen gebeurt dat pas als jij aan de balie staat met je ID en het pakket daadwerkelijk afhaalt en wil "verwijderen" uit het afhaalpunt.

Voor zover ik weet is MM verantwoordelijk voor het traject van versturen en achterhalen waar het pakket gebleven is; in ieder geval totdat PostNL een handtekening voor ontvangst heeft op de betreffende bon/bonnen, al dan niet op het afhaalpunt of aan de deur bij jou thuis.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Tja, je hebt van die erkende PostNL afhaalpunten denk ik (shoot me if I'm wrong, maar als Belg heb ik geen goed beeld van hoe de PostNL infra er juist uitziet). Dit was niet zo'n afhaalpunt. Dit was gewoon een normale winkel die aangesloten zijn bij een Grenspostadres service, waar mensen hun pakketjes naar het adres van die winkel kunnen laten opsturen. Voor PostNL is dit dus hetzelfde alsof ik mijn pakket zou laten leveren bij een willekeurig persoon in Nederland. Bijgevolg hefet de medewerkster in de winkel getekend om het pakket (in mijn naam) in ontvangst te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:17

WCA

Mediamarkt is 100% verantwoordelijk hier. Je hebt met MM een overeenkomst, dus niet met PostNL.

Mediamarkt moet hier ook de oplossing bieden, zij zijn degenen die hebben gekozen voor verzending die verzekerd is tot 350 euro, niet jij. (en zelfs al was dat zo, dan waren ze nog verantwoordelijk)

edit: toen ik begon aan mijn comment stond het voorgaande comment er nog niet. In dat geval moet je bij de grenspostdienst aankloppen, ik zou even kijken wat de voorwaarden zijn van het gebruiken van die dienst.

[ Voor 27% gewijzigd door WCA op 05-02-2018 10:39 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het pakket is door PostNL op de juiste eindlocatie afgeleverd volgens de instructies van MediaMarkt, PostNL is niet meer verantwoordelijk voor het pakket. Tevens hebben zij hier ook een bevestiging van, een medewerker van Grenspostadres heeft getekend.
MediaMarkt heeft het pakket (via PostNL) afgeleverd op de locatie die de klant heeft opgegeven en heeft daar ook een bevestiging van. MediaMarkt is dus ook niet meer verantwoordelijk aangezien zij op het juiste punt afgeleverd hebben.

Het zal dus kwestie zijn tussen Grenspostadres en de klant. Volgens de Algemene Voorwaarden van Grenspostadres nemen zij de aansprakelijkheid op zich en vergoeden ze tot 350 euro. Tenzij deze Algemene Voorwaarden tegen de wet zijn zal de klant dus een maximale vergoeding van 350 euro kunnen ontvangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 05-02-2018 10:40 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
Is dat "Grenspost adres" een officiele dienst, of het je het pakket gewoon laten versturen naar adres waar toevallig ook een PostNL pakker punt zit?

In de basis is de verkoper verantwoordelijk tot de zaak bij jou is afgeleverd of bij een door jou aangewezen 3de partij. Ik kan me goed voorstellen dat een "Grenspost adres" in principe als een door jou aangewezen 3de gezien kan worden als dit een dienst is die door een 3de partij aangeboden word. Waardoor in principe jijzelf (of de 3de partij) op dat moment verantwoordelijk wordt voor het pakket.

Dat PostNL iemand anders heeft laten tekenen hoeft ook geen issue te zijn, bij de meeste verzendvormen die ze aanbieden mag dat gewoon. En dat jijzelf niet kan tekenen wanneer jij het bewust laat toesturen aan een adres waar je zelf niet woont of verblijft is ook vrij logisch. Sterker nog, door te kiezen voor deze methode wist jij zelf natuurlijk al dat jij zelf nooit zou gaan tekenen voor dit pakket bij PostNL. Om het daar dan achteraf te gaan proberen te gooien vind ik imho dan een beetje kinderachtig.

Al met al denk ik dat tenzij de dienst "Grenspost adres" een officiele dienst is van PostNL in dit geval de verantwoordelijkeid of bij de partij ligt die de dienst "Grenspost adres" aanbied, of bij jezelf, afhankelijk van de voorwaarden van de partij die de dienst "Grenspost adres" aanbied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
MAX3400 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:29:
Volgens mij, maar hou me ten goede; ook een afhaalpunt valt onder de "infra" van PostNL.
Zover ik lees betreft het hier geen PostNL onderdeel maar een zelfstandig "iets"met een Duits BTW nummer.

https://www.grenspostadres.nl/
https://www.grenspostadres.nl/veelgestelde-vragen/
Hoe is mijn pakket precies verzekerd?

Elk pakket dat bij een Afhaalpunt arriveert, is op dat moment tot een maximale waarde van € 350 verzekerd tegen verlies en diefstal. Ook beschadiging van uw pakket is verzekerd, maar alleen dan wanneer duidelijk is dat de schade is ontstaan tijdens het verblijf op het Afhaalpunt. Vermissing en beschadiging kunt u per mail bij ons melden. De schade zal dan met u worden afgewikkeld.
Ik vrees toch dat als de PostNL in opdracht van de koper het pakket aflevert hier en er wordt voor getekend dat zowel de Mediamarkt en de PostNL hier verder niets meer mee te maken hebben. Zover ik lees lijkt het eerder dat het risico bij de koper ligt en dat dat Grenspostadres zich ingedekt heeft tegen schade met een max van 350 euro (per pakket)....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
GreNade schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:38:
Mediamarkt is 100% verantwoordelijk hier. Je hebt met MM een overeenkomst, dus niet met PostNL.
Wel, dat is ergens al een geruststelling. Kan niet zeggen dat ik uitkijk naar een resem heen en weer getouwtrek met Media Markt, maar momenteel heb ik er nog goede hoop op dat m'n pakketen nog bij hen opduiken als retourzending. Heb al contact gehad met de klantendienst van Media Markt en zei gingen m'n zending nogmaals opsturen mochten zij het als retour terugkrijgen. Kerel van die winkel waar ik m'n pakket had laten leveren heeft gezegd dat hij vandaag direct aan de telefoon ging met UPS (ja, paketten zijn teruggestuurd met UPS en niet met PostNL |:( ) en die grenspostadres service om te kijken waar m'n paketten zijn beland. Wacht nog op een telefoontje, dus fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
https://www.grenspostadres.nl/

Daar hebben we het neem ik aan over, geen PostNL maar een commerciële dienst hiervoor.

Lastige is dat ts die dienst ingeschakeld heeft en Mediamarkt geleverd heeft zoals ts het wilde.
TS heeft hier zeg maar de dienst gemachtigd om het pakket namens ts aan te nemen.
De dienst heeft de levering ook bevestigd, zowel aan ts middels het afhaalbewijs als aan Mediamarkt door te tekenen voor ontvangst namens ts.
Hiermee is het nu tussen de dienst en ts, hun av zeggen tot 350 en door de dienst te gebruiken is ts daar mee akkoord gegaan.

Hooguit kan je nog wat proberen via je credit card of paypal.
edit: blijkbaar willen ze nog opnieuw sturen mits terugontvangen. Zeer coulant en normaal worden retouren alleen gecrediteerd.

[ Voor 89% gewijzigd door sambalbaj op 05-02-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ansharus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:42:
[...]

Wel, dat is ergens al een geruststelling. Kan niet zeggen dat ik uitkijk naar een resem heen en weer getouwtrek met Media Markt, maar momenteel heb ik er nog goede hoop op dat m'n pakketen nog bij hen opduiken als retourzending. Heb al contact gehad met de klantendienst van Media Markt en zei gingen m'n zending nogmaals opsturen mochten zij het als retour terugkrijgen. Kerel van die winkel waar ik m'n pakket had laten leveren heeft gezegd dat hij vandaag direct aan de telefoon ging met UPS (ja, paketten zijn teruggestuurd met UPS en niet met PostNL |:( ) en die grenspostadres service om te kijken waar m'n paketten zijn beland. Wacht nog op een telefoontje, dus fingers crossed.
Je moet bij Grenspostadres zijn, niet bij MediaMarkt. De MediaMarkt heeft namelijk precies gedaan wat jij van hen gevraagd hebt, het pakket afleveren op het adres van Grenspostadres.
Je mag zelfs blij zijn als MediaMarkt geen extra verzendkosten rekent voor het nogmaals opsturen van het pakket ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mosterd na de maaltijd, maar diverse tweakers hebben aangeboden om het voor jou te ontvangen
MediaMarkt Nederland voor Belg

Hou hier de volgende keer ook rekening mee.

Tevens had het in DAT topic fijn geweest als je je beslissing even kenbaar gemaakt had.
Ik heb na mijn 'aanbod' diverse keren extra gekeken of er al iets was besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tsurany schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:39:
... Tenzij deze Algemene Voorwaarden tegen de wet zijn zal de klant dus een maximale vergoeding van 350 euro kunnen ontvangen.
Bij exoneratiebedingen in overeenkomsten met consumenten bestaan wel wat complicaties meen ik, eventueel is het de moeite waard dat nader uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

begintmeta schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:47:
[...]

Bij exoneratiebedingen in overeenkomsten met consumenten bestaan wel wat complicaties meen ik, eventueel is het de moeite waard dat nader uit te zoeken.
Als het tot het punt komt dat het pakket definitief verloren is en er tot vergoeding overgegaan wordt zou dat zeker verstandig zijn. Wellicht staan ze volledig in hun recht maar het kan geen kwaad dat uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:25
Met creditcard betaald hopelijk?
Dan zou het eventueel onder de verzekering van de kaart vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Dennism schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:40:
Sterker nog, door te kiezen voor deze methode wist jij zelf natuurlijk al dat jij zelf nooit zou gaan tekenen voor dit pakket bij PostNL. Om het daar dan achteraf te gaan proberen te gooien vind ik imho dan een beetje kinderachtig.
Was ook niet echt van plan om te gaan klagen bij PostNL of Media Markt. Wat mij betreft hebben ze inderdaad hun deel van de bestelling correct afgehandeld (en is hun klantenservice meer dan behulpzaan geweest tijdens heel dit debacle). Wou gewoon even weten wat de rest hier over dacht, voor mensen gaan schermen met "Media Markt is de eindverantwoordelijke dus je moet bij hen aankloppen".
Tsurany schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:45:
Je mag zelfs blij zijn als MediaMarkt geen extra verzendkosten rekent voor het nogmaals opsturen van het pakket ;)
Die kosten verhaal ik dan desnoods wel op Grenspostadres omdat zij uiteindelijk de mist in zijn gegaan. Mocht dat niet lukken kan het me op dit moment ook niet veel schelen. Pakweg 20-30 euro verzendkosten wegen momenteel niet echt op tegenover de waarde van die paketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 18:37
Enkel als je zelf een koerier/verzendmethode hebt aangewezen die MM zelf niet aanbood ben je zelf verantwoordelijk voor de verzending.
Neem aan dat MM zelf de verzending van PostNL aanbood binnen NL, weliswaar naar een postadres maar dat doet er niet toe.

MM moet bewijzen dat de bestelde goederen zijn geleverd, enkel een pakket afleveren met een bepaald gewicht en handtekening voor ontvangst van het pakket gaat niet genoeg zijn.

Maar wacht nou eerst maar even of de pakketten retour komen bij MM, dan kunnen zij nog een poging doen de goederen te bezorgen op jouw postadres en is het probleem waarschijnlijk opgelost :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ansharus
FreshMaker schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:47:
Tevens had het in DAT topic fijn geweest als je je beslissing even kenbaar gemaakt had.
Ik heb na mijn 'aanbod' diverse keren extra gekeken of er al iets was besloten.
Sorry daarvoor. Moet eerlijk zeggen dat ik dat topic uit het oog was verloren (vreemd genoeg ook geen notifications gekregen dat er nieuwe berichten waren). Heb daar van enkele mensen PM's gehad dat zij het bij hen thuis wouden ontvangen en heb hen ook een reply gestuurd met m'n uiteindelijke keuze.

Los daarvan, heel vriendelijk dat er verschillende mensen waren die aanboden om dat pakket in ontvangst te nemen. Had ik een van jullie persoonlijk gekend was ik vast voor die optie gegaan, maar het idee om een dergelijk pakket bij een "vreemde" te laten leveren schrok me een beetje af. Dat geeft waarschijnlijk geen problemen als je zending goed verloopt, maar als er dan ergens iets mis gaat met de levering kom je wel in een vervelende situatie terecht (zoals nu het geval is dus :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:13
Ansharus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:52:

[...]

Die kosten verhaal ik dan desnoods wel op Grenspostadres omdat zij uiteindelijk de mist in zijn gegaan. Mocht dat niet lukken kan het me op dit moment ook niet veel schelen. Pakweg 20-30 euro verzendkosten wegen momenteel niet echt op tegenover de waarde van die paketten.
Zoals ik het lees is het volgende gebeurd:

Je hebt iets besteld bij MediaMarkt, en gevraagd of ze dat op adres A net op de NL-BE grens afleveren.
Bij adres A heb jij een contractje ondertekend of voorwaarden goedgekeurd dat zij alles zo goed mogelijk doen, en dat ze kosten vergoeden tot 350 euro als er iets misgaat.
PostNL heeft het pakketje bij MediaMarkt opgehaald en bij adres A afgeleverd. De 'geadresseerden' (de eigenaren van adres A) hebben voor dit pakketje getekend.
Adres A heeft iets verkeerd gedaan waardoor zij het pakketje niet aan jou kunnen afgeven.

In principe is de oplossing voor dit verhaal makkelijk:
Het Grenspostadres heeft een fout begaan, en zullen dus, zoals door jou is goedgekeurd, de kosten tot 350 euro vergoeden. Op alle legale vlakken houdt dit in dat het Grenspostadres jou 350 euro (of 700 euro omdat het om twee pakketjes gaat) kan betalen en zich daarmee volledig aan de overeenkost heeft gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
JohanNL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:57:
Enkel als je zelf een koerier/verzendmethode hebt aangewezen die MM zelf niet aanbood ben je zelf verantwoordelijk voor de verzending.
Neem aan dat MM zelf de verzending van PostNL aanbood binnen NL, weliswaar naar een postadres maar dat doet er niet toe.

MM moet bewijzen dat de bestelde goederen zijn geleverd, enkel een pakket afleveren met een bepaald gewicht en handtekening voor ontvangst van het pakket gaat niet genoeg zijn.

Maar wacht nou eerst maar even of de pakketten retour komen bij MM, dan kunnen zij nog een poging doen de goederen te bezorgen op jouw postadres en is het probleem waarschijnlijk opgelost :)
Maar zowel MM als PostNL hebben precies gedaan wat er van ze verwacht werd, de pakketten bezorgen bij het grenspostadres.

Er wordt ook nergens door TS of het grenspostadres betwist dat de goederen daar niet aangekomen zijn, dus zowel MM als PostNL hebben hun taak volbracht.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
kruimel0 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:58:
... Op alle legale vlakken houdt dit in dat het Grenspostadres jou 350 euro (of 700 euro omdat het om twee pakketjes gaat) kan betalen ...
Dat is trouwens nog maar de vraag, aangezien exoneratiebedingen in overeenkomsten met consumenten wat gevoeliger liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 05-02-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ansharus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:57:
[...]

Sorry daarvoor. Moet eerlijk zeggen dat ik dat topic uit het oog was verloren (vreemd genoeg ook geen notifications gekregen dat er nieuwe berichten waren). Heb daar van enkele mensen PM's gehad dat zij het bij hen thuis wouden ontvangen en heb hen ook een reply gestuurd met m'n uiteindelijke keuze.

Los daarvan, heel vriendelijk dat er verschillende mensen waren die aanboden om dat pakket in ontvangst te nemen. Had ik een van jullie persoonlijk gekend was ik vast voor die optie gegaan, maar het idee om een dergelijk pakket bij een "vreemde" te laten leveren schrok me een beetje af. Dat geeft waarschijnlijk geen problemen als je zending goed verloopt, maar als er dan ergens iets mis gaat met de levering kom je wel in een vervelende situatie terecht (zoals nu het geval is dus :/ ).
Begrijpelijk natuurlijk dat dat een punt is, maar ik zag diverse reacties van "oud gedienden"
Ik denk dat bij elk ven hen wel een optie had geweest om telefonisch contact van te voren te leggen voor de afspraken.
Ik heb hier en op een bbqforum op dezelfde manier contact gehad met 'buitenlanders' ( België tot één in Brussel toe ) en na een goed gesprek mijn gegevens overgedragen, en elke stap doorgestuurd.

Nu zijn dat geen garanties natuurlijk, maar uiteindelijk heb je nu hetzelfde gedaan en is er nog meer gedoe ( no offence )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Lijkt met het beste advies (voor deze thread verder ontploft :) ). Ga gewoon even kijken wat de dag vandaag brengt, en dan zien we wel verder wat we doen.
Maar toch, doet een beetje pijn om m'n nieuwe laptopje in "transportation purgatory" te hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 18:37
TheFes schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:02:
[...]

Maar zowel MM als PostNL hebben precies gedaan wat er van ze verwacht werd, de pakketten bezorgen bij het grenspostadres.

Er wordt ook nergens door TS of het grenspostadres betwist dat de goederen daar niet aangekomen zijn, dus zowel MM als PostNL hebben hun taak volbracht.
Dat wordt (nog) niet betwist omdat TS er nu eerst vanuit gaat dat de pakketten terug zijn gestuurd, maar dit is ook niet zeker.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
JohanNL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:18:
Dat wordt (nog) niet betwist omdat TS er nu eerst vanuit gaat dat de pakketten terug zijn gestuurd, maar dit is ook niet zeker.
Inderdaad, dat de paketten daadwerkelijk retour zijn gestuurd is momenteel het best case scenario. In dat geval krijg ik ofwel m'n geld terug (wat echt hatelijk zou zijn, want dan verlies ik m'n voordeel van de BTW actie) of stuurt Media Markt zoals beloofd de paketten terug naar dat postpunt.
Enig andere reden die ik kan bedenken dat m'n paketten niet in de winkel liggen is dat ze ze aan de foute postbus eigenaar hebben meegegeven (lijkt me onwaarschijnlijk want alle paketten zijn op naam en je moet een pasje tonen om te kunnen afhalen + je gaat niet 13 kg aan paketten foutievelijk meegeven + ik hoop dat mensen zo eerlijk zijn dat ze geen paketten meepakken die niet van hen zijn) of dat ze gerat zijn (lijkt me ook niet echt logisch want de paketten liggen achterin de winkel en met 13 kg aan paketten weglopen lijkt me nogal onpraktisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Ansharus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:28:
[...]

Inderdaad, dat de paketten daadwerkelijk retour zijn gestuurd is momenteel het best case scenario. In dat geval krijg ik ofwel m'n geld terug (wat echt hatelijk zou zijn, want dan verlies ik m'n voordeel van de BTW actie) of stuurt Media Markt zoals beloofd de paketten terug naar dat postpunt.
Enig andere reden die ik kan bedenken dat m'n paketten niet in de winkel liggen is dat ze ze aan de foute postbus eigenaar hebben meegegeven (lijkt me onwaarschijnlijk want alle paketten zijn op naam en je moet een pasje tonen om te kunnen afhalen + je gaat niet 13 kg aan paketten foutievelijk meegeven + ik hoop dat mensen zo eerlijk zijn dat ze geen paketten meepakken die niet van hen zijn) of dat ze gerat zijn (lijkt me ook niet echt logisch want de paketten liggen achterin de winkel en met 13 kg aan paketten weglopen lijkt me nogal onpraktisch).
Ik zou allang blij zijn als ik uiteindelijk het geld terug zou krijgen. Dat je dan uberhaupt in kan zitten over de BTW korting die je hebt gehad. Zie het maar meer als leergeld dat je het dan voor het volle pond moet kopen.
Zoals het nu lijkt krijg je namelijk slechts 350 euro terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
MartijnAbel schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:04:
Zoals het nu lijkt krijg je namelijk slechts 350 euro terug ;)
Tja, zou toch wel wat meer uit te halen moeten vallen, aangezien het 2 afzonderlijke paketten betreft die ze kwijt zijn geraakt. Weet dat ze wettelijk gezien maar maximum tot 350 euro zouden moeten vergoeden, maar als ze een beetje klantvriendelijkheid zouden tonen zouden ze bij wijze van goodwill en deftige PR toch wel het volledige bedrag mogen vergoeden. Maar ja, zoals eerder gezegd: Gewoon even afwachten en dan zien we wel wat we al dan niet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Elk pakket wat beweegt buiten servicepunt wordt gescand. Ook al lag het bij retouren is het indien het buiten het depot gaat gescand. Er is een retourenformulier en dat wordt gecontroleerd met het aantal retouren. (als het goed is) wordt er ook gekeken op datum, een retourspakket gaat niet binnen paar dagen retour zonder retour kenmerk op de verpakking. Dat is dan ook gescand in lijst van retourgoederen. Zolang jij niets ziet in TT
onder je pakketnummer is het volgens de normale weg nog in het depot. De kans dat 2 pakketten zomaar retour zijn lijkt mij sterk. Ook afgifte aan ander persoon dan jij lijkt me stug. Er zou toch wel getekend moeten worden, en dan is het normaal dat er een ID getoond (en geregistreerd) is. Zo gaat het normaal bij een PostNL servicepunt. Ik ben niet op de hoogte van regels mbt de service die jij hebt gekozen. (ik vind dat sowieso al vaag) Je had via je eigen topic voldoende aanbod het voor je te verzorgen...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ansharus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:08:
... Weet dat ze wettelijk gezien maar maximum tot 350 euro zouden moeten vergoeden, maar als ze een beetje klantvriendelijkheid zouden tonen zouden ze bij wijze van goodwill en deftige PR toch wel het volledige bedrag mogen vergoeden. ...
Het is zoals ik al had aangegeven maar de vraag hoe geldig het betreffende exoneratiebeding is, maar in mijn ogen wijst het gegeven dat men iets dergelijks in een overeenkomst zet er doorgaans op dat men er gebruik van wil maken, en in iedergeval dat men niet noodzakelijk welwillend wil zijn.

Voor een beetje goodwill en PR kan je dergelijke bedingen IMHO eigenlijk beter gewoon achterwege laten (al werkt het wellicht PR-technisch beter om eerst te tonen het foute te willen doen en dan maar 'uit welwillendheid' het goede te doen dan om meteen het goede te doen).

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 05-02-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism

Dat postadres kan er heel goed toe doen, de verkoper is namelijk wettelijk verantwoordelijk tot aflevering bij de geadresseerde (TS) dan wel een door de geadresseerde (TS) opgegeven 3de partij als gemachtigde.

Dit laatste lijkt hier het geval te zijn en lijkt ook niet ter discussie te staan. De 3de parij heeft voor zover ik kan zien aangegeven richting TS dat de zending van de Mediamarkt inderdaad ontvangen is, maar per abuis meegegeven aan een verkeerde (andere klant) of onbedoeld teruggestuurd naar de Mediamarkt via een andere vervoerder (UPS).

In dat geval heeft de Mediamarkt voldaan aan de wettelijke verplichtingen, namelijk afgeleverd bij TS of een 3de partij als gemachtigde. En vanaf dat moment is dan de gemachtigde (in de geval de uitbater van de dienst "grenspost adres") verantwoordelijk, of TS zelf (afhankelijk van de voorwaarden van de dienst "grenspost adres").

Mochten de uitbater van de grenspost dienst inderdaad per abuis het pakket retour gestuurd hebben lijkt het met een sisser af te lopen. De Media Markt heeft immers in dat geval aan aangegeven de zending opnieuw aan te bieden.

Nu kun je natuurlijk nog het frauduleuze pad op gaan door de gemachtige van TS alsnog te laten verklaren dat hij het pakket nooit ontvangen heeft en daarmee het probleem weer bij de Media Markt proberen neer te leggen als blijkt dat het pakket niet per abuis retour is gestuurd maar aan de verkeerde mee gegeven, maar dat lijkt me niet echt de juiste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dennism schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:04:
[...]
Nu kun je natuurlijk nog het frauduleuze pad op gaan door de gemachtige van TS alsnog te laten verklaren dat hij het pakket nooit ontvangen heeft en daarmee het probleem weer bij de Media Markt proberen neer te leggen als blijkt dat het pakket niet per abuis retour is gestuurd maar aan de verkeerde mee gegeven, maar dat lijkt me niet echt de juist weg.
Aangezien er een medewerker heeft getekend is dit sowieso een hopeloze weg. Mediamarkt / PostNL komt gewoon met de handtekening op de proppen zetten als je dit pad inslaat.

En alhoewel je bij een particuliere handtekening die nog wel zou kunnen betwisten vermoed ik dat PostNL er gewoon nog genoeg andere voorbeelden heeft van deze medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Gomez12 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:10:
[...]

Aangezien er een medewerker heeft getekend is dit sowieso een hopeloze weg. Mediamarkt / PostNL komt gewoon met de handtekening op de proppen zetten als je dit pad inslaat.

En alhoewel je bij een particuliere handtekening die nog wel zou kunnen betwisten vermoed ik dat PostNL er gewoon nog genoeg andere voorbeelden heeft van deze medewerker.
Dat lijkt mij inderdaad ook. En of je nu voor een relatief laag bedrag ook nog eens als fraudeur bekend moet komen te staan lijkt me ook niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Dennism schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:04:
Nu kun je natuurlijk nog het frauduleuze pad op gaan door de gemachtige van TS alsnog te laten verklaren dat hij het pakket nooit ontvangen heeft en daarmee het probleem weer bij de Media Markt proberen neer te leggen als blijkt dat het pakket niet per abuis retour is gestuurd maar aan de verkeerde mee gegeven, maar dat lijkt me niet echt de juist weg.
Valsheid in geschrifte is een beetje overkill lijkt me :) . Beetje off topic, maar heel dit gedoe zou allemaal nooit gebeurd zijn mocht Media Markt gewoon levering in hun winkels hebben toegelaten tijdens hun BTW actie (of levering in een officieel PostNL punt hebben toegelaten). Snap niet goed wat daar de redenatie achter is. Ik heb alles al betaald bij bestelling, dus voor hen is er verder toch geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ansharus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:14:
[...]

Valsheid in geschrifte is een beetje overkill lijkt me :) . Beetje off topic, maar heel dit gedoe zou allemaal nooit gebeurd zijn mocht Media Markt gewoon levering in hun winkels hebben toegelaten tijdens hun BTW actie (of levering in een officieel PostNL punt hebben toegelaten). Snap niet goed wat daar de redenatie achter is. Ik heb alles al betaald bij bestelling, dus voor hen is er verder toch geen verschil?
Wat ik me dan eigenlijk afvraag, in Belgie hebben ze toch ook gewoon Media Markt (Mediamarkt.be) en normale filialen. Hebben die geen soort gelijke acties dat je perse in Nederland moet bestellen? Ik kan me namelijk voorstellen dat Media Markt NL, wat uit mijn hoofd een andere B.V. is dan Media Markt Belgie elkaar niet in het vaarwater willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Dennism schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:19:
Wat ik me dan eigenlijk afvraag, in Belgie hebben ze toch ook gewoon Media Markt (Mediamarkt.be) en normale filialen. Hebben die geen soort gelijke acties dat je perse in Nederland moet bestellen? Ik kan me namelijk voorstellen dat Media Markt NL, wat uit mijn hoofd een andere B.V. is dan Media Markt Belgie elkaar niet in het vaarwater willen zitten.
Jep, Media Markt bestaat ook gewoon in België. Ik gebruik echter altijd een qwerty toetsenbord. Hier en daar kan je dat misschien in België krijgen, maar in 99% van de gevallen is het gewoon een azerty toetsenbord en dus is de keuze een beetje beperkt.
Overigens, afgelopen jaren werd de BTW actie ook in België gehouden, maar ik heb ze dit jaar niet zien passeren (moet toegeven dat ik de Belgische site ook niet meer in de gaten heb gehouden sinds m'n aankoop). Ik dnek dat de BTW actie hier gewoon is vervangen door een generieke solden actie met kortingen op willekeurige producten.
Voor m'n vorige laptop (Dell Inspiron 15 7537) heb ik indertijd exact hetzelfde moeten doen. Dell liet me geen qwerty toetsenbord selecteren, dus heb ik die laptop in Nederland besteld en op hetzelfde postpunt laten leveren met dezelfde dienst. Toen is alles dus wel zonder problemen verlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:09
Het is bizar om te lezen dat zoveel mensen niet jouw volledige TS en de reacties daaronder lezen. het is al duidelijk waar de verantwoordelijkheid ligt, bij het grenspostadres bedrijf. Deze bied een verzekering tot 350 euro per pakket (zie website). PostNL en Mediamarkt staan buiten spel in deze, zij hebben eigenlijk al voldaan aan de verplichtingen. Jouw vergoeding vanuit het postpunt kan dus maximaal 350 euro (laptop) + 350 euro (afhankelijk van de waarde van de printer) zijn volgens de (discutabele) voorwaarden. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja, stel die alvast op de hoogte en bespreek verdere mogelijkheden.

De vraag die @Ansharus nog niet beantwoord heeft maar die @sambalbaj en @breew gevraagd hebben, is hoe je betaald hebt. Heb je betaald per creditcard? Dan gelden daarvoor aanvullende verzekeringen en kan je daar ook nog ter rade gaan.

Probeer daarnaast rust te creëren in je hoofd, ja 1000 euro is veel geld, maar het is overkomelijk en niet het einde van de wereld. Als je alles opsomt en bekijkt waar de verantwoordelijkheden en mogelijkheden liggen dan kom je er uit.

[ Voor 4% gewijzigd door consolefreak op 05-02-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ansharus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:14:
[...]

Waarschijnlijk om overbelasting van de PostNL punten en de eigen vestigingen te voorkomen. Zullen aardig wat mensen besteld hebben in die korte periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
consolefreak schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:41:
De vraag die @Ansharus nog niet beantwoord heeft maar die @sambalbaj en @breew gevraagd hebben, is hoe je betaald hebt. Heb je betaald per creditcard? Dan gelden daarvoor aanvullende verzekeringen en kan je daar ook nog ter rade gaan.
Daar ben ik volgens mij ook de mist in gegaan. Heb weliswaar via PayPal betaald, maar m'n debit kaart/bankrekening staat als eerste betaalmiddel, en niet m'n credit card. Mocht PayPal m'n Visa kaart gebruikt hebben, dan had ik waarschijnlijk wel een aantal extra verzekeringen gehad. Maar zelfs dan nog betwijfel ik of Visa iets dergelijks gaat dekken. Die verzekeringen hebben meestal betrekking op bijkomende garanties voor defecte producten en dergelijke. Ik betwijfel of een specifiek geval zoals dit in aanmerking zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:34
Het is bizar om te lezen dat zoveel mensen niet jouw volledige TS en de reacties daaronder lezen. het is al duidelijk waar de verantwoordelijkheid ligt, bij het grenspostadres bedrijf. Deze bied een verzekering tot 350 euro per pakket (zie website). PostNL en Mediamarkt staan buiten spel in deze, zij hebben eigenlijk al voldaan aan de verplichtingen. Jouw vergoeding vanuit het postpunt kan dus maximaal 350 euro (laptop) + 350 euro (afhankelijk van de waarde van de printer) zijn volgens de (discutabele) voorwaarden. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja, stel die alvast op de hoogte en bespreek verdere mogelijkheden.

Probeer daarnaast rust te creëren in je hoofd, ja 1000 euro is veel geld, maar het is overkomelijk en niet het einde van de wereld. Als je alles opsomt en bekijkt waar de verantwoordelijkheden en mogelijkheden liggen dan kom je er uit.
Als je volgens mij aanspraak probeert te doen op jouw creditcardmaatschappij voor de goederen dan ben je naar mijn mening toch foutief bezig aangezien het toch daadwerkelijk door de bezorger is afgeleverd. Als je de aflevergarantie leest van de verzekering dan gaan ze aankloppen bij Mediamarkt voor het geld wat dus in mijn ogen onredelijk is indien het pakket niet boven water komt.

Een ander verhaal wordt het als je die 17,95 euro van grenspostadres (mbv de creditcard verzekering) wilt terugvragen, echter dan ben je beter uit met die verzekering van 350 euro van ze.

[ Voor 5% gewijzigd door Exor op 05-02-2018 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ansharus
Korte update: Paar minuutjes geleden met de uitbater van de winkel/postpunt gebeld. Hij heeft al contact opgenomen met UPS (waarmee hij de goederen waarschijnlijk retour heeft gestuurd). Ze zijn nu in het magazijn in Tilburg aan het kijken of ze daar het pakket kunnen terugvinden. Zo niet is het mogelijks al doorgestuurd naar Media Markt. Hoe dan ook, ze gingen straks terug contact met hem opnemen, waarna hij alles aan mij doorbrieft.
Hopen dat alles een happy end heeft dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Exor schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:01:
[...]

Als je volgens mij aanspraak probeert te doen op jouw creditcardmaatschappij voor de goederen dan ben je naar mijn mening toch foutief bezig aangezien het toch daadwerkelijk door de bezorger is afgeleverd. Als je de aflevergarantie leest van de verzekering dan gaan ze aankloppen bij Mediamarkt voor het geld wat dus in mijn ogen onredelijk is indien het pakket niet boven water komt.

Een ander verhaal wordt het als je die 17,95 euro van grenspostadres (mbv de creditcard verzekering) wilt terugvragen, echter dan ben je beter uit met die verzekering van 350 euro van ze.
Een creditcard verzekering gaat vaak verder dan enkel het garanderen van levering. Veel maatschappijen verzekeren de aankopen een half jaar lang tegen diefstal, schade en verlies. En het zou goed kunnen dat de maatschappij het product in dit geval als verloren ziet.
Bovendien kan je altijd een claim bij een verzekeraar indienen, de verzekering kan de claim tegen de voorwaarden toetsen en besluiten of ze wel of niet uitkeren gezien de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ansharus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:28:
[...]
Enig andere reden die ik kan bedenken dat m'n paketten niet in de winkel liggen is dat ze ze aan de foute postbus eigenaar hebben meegegeven (lijkt me onwaarschijnlijk want alle paketten zijn op naam en je moet een pasje tonen om te kunnen afhalen + je gaat niet 13 kg aan paketten foutievelijk meegeven
Niet om het een of ander, maar wij hebben vorige week tot twee keer toe een pakket in handen gekregen wat voor een ander bestemd was.

De eerste keer was ik zelf, ik moest om een pakje en noemde mijn naam
"ohw, er ligt ook een Aliexpres klaar dan"
Dat kan, ik bestel daar regelmatig, en we kennen allemaal de verrassing als iets INEENS aangekomen is ;)

Blijkt het voor "Alex" te zijn, een neef van mij

Mijn oudste kreeg het de keer erna dus gewoon mee, die keek niet zo nauw, 'zal wel kloppen'
Uiteindelijk dus hem maar naar mijn tante gestuurd, om het pakketje af te leveren.
Eind goed al goed ... maar voor hetzelfde geld kreeg hij jouw 'laptop' mee ( in zo'n mooie asus-doos )
De jongen is zich niet echt van kwaad bewust, hij moest nu eenmaal een pakje halen, en op het postagentschap weten ze niet beter of het is aan de juiste persoon meegegeven.
Je moet een handtekening kriebelen op dat tabletje aan de balie, er wordt alleen 'gekeken' naar het pasje.
( en vaak bij ons niet eens, omdat we er bijna dagelijks komen )

Waar is die laptop dan naartoe ...
Het ligt aan de goodwill van de 'foute' ontvanger af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
FreshMaker schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:37:
Waar is die laptop dan naartoe ...
Het ligt aan de goodwill van de 'foute' ontvanger af
Vraag me af of je in zo'n geval een verhaal hebt om bij de politie aan te kloppen wegens diefstal (met het oog op dit aan te geven bij de verzekering). Als je zwart op wit kan aantonen dat het aan "iemand" is meegegeven, en dat die persoon jouw producten voor zichzelf heeft gehouden, ook al weet hij dat het niet zijn eigendom is, dan lijkt me dat toch onder de term diefstal te vallen (in principe buiten de wil van de winkelier om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Het was toch een laptop, smartphone en gratis printer? Dus 3 pakketten: 3x350 = 950 schadevergoeding...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Het is diefstal, natuurlijk.
Maar juist om aan te geven dat een medewerker postagentschap niet echt hogere handelsschool gehad hoeft te hebben ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
SeatRider schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:55:
Het was toch een laptop, smartphone en gratis printer? Dus 3 pakketten: 3x350 = 950 schadevergoeding...
Ik heb spijtig genoeg maar 2 track and trace codes. Dus in feite zijn er maar 2 paketten geleverd.
De smartphone en printer samen hebben maar een waarde van 300 euro (en dat is als ik de korting niet meetel, want dan kom ik maar aan ongeveer 250 euro uit) en de laptop op zich heeft een waarde van in de 900 euro waar ik maar 350 euro van zal terugkrijgen. Best case krijg ik via die verzekering dus 650 euro terug. Worst case maar 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Paypal kun je ook nog inschakelen (indien nodig)
Is het een PostNL servicepunt ? (waar constant over gesproken wordt) Raar dat ze ook aannemen van UPS, dat heb ik niet eerder gezien. Topic titel kan ook verwarrend zijn omdat het eigenlijk een zgn 'grens postadres' is. Je gaf zelf al aan dat leveren aan PostNL servicepunt niet kon.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:07
Hackus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:19:
Is het een PostNL servicepunt ?
Nee, zoals ook duidelijk uit het hele topic blijkt.

Het is een derde partij die pakjes in ontvangst neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ansharus
Hackus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:19:
Volgens mij kan je die alleen inschakelen in geval van een conflict met de verkoper (geen levering, beschadigde levering, misleidende praktijken etc.). Daar is in dit geval geen sprake van, want Media Markt heeft zijn deel van de overeenkomst perfect nageleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:20
Paypal zal niets doen gok ik ten zeerste omdat het leveringstraject bij de derde partij geheel gestaakt is, MM heeft de overeenkomst volledig nageleefd. Misschien dat een Visa meer doet, al gok ik dat ook zelfs daar een derden leveraar van diensten buiten de voorwaarden valt. Dat laatste durf ik niet met zekerheid te zeggen.

@TS als ik kan kiezen tussen een Tweaker lid (nb zelfs een moderator: lees bijna werknemer van tweakers) vs een PostNL locatie dan weet ik waar mijn pakket mag komen te liggen. Er komen en zijn hier genoeg mensen die iets voor elkaar over hebben.

Los daarvan hoop ik dat je een happy end aan je BTW actie overhoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien er wat verwarring was ontstaan over het woord "pakketpunt", heb ik de titel van een kleine fix voorzien.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Ansharus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:44:
[...]
Vraag me af of je in zo'n geval een verhaal hebt om bij de politie aan te kloppen wegens diefstal (met het oog op dit aan te geven bij de verzekering). Als je zwart op wit kan aantonen dat het aan "iemand" is meegegeven, en dat die persoon jouw producten voor zichzelf heeft gehouden, ook al weet hij dat het niet zijn eigendom is, dan lijkt me dat toch onder de term diefstal te vallen (in principe buiten de wil van de winkelier om).
Diefstal is het verkeerde woord, het hoeft niet bewust verkeerd toegeeigend te zijn. Het kan gewoon meegegeven zijn en dan is het geen diefstal.

Ik heb zo snel even geen idee wat wel de goede term is, maar diefstal is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gomez12 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:26:
...

Ik heb zo snel even geen idee wat wel de goede term is, maar diefstal is dat niet.
Verduistering of bedrog, afhankelijk van hoe het concreet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Gomez12 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:26:
Diefstal is het verkeerde woord, het hoeft niet bewust verkeerd toegeeigend te zijn. Het kan gewoon meegegeven zijn en dan is het geen diefstal.
Het is geen diefstal van de winkel/postpunt, maar van diegene die het pakket ontvangt. Als jij een pakket voor jezelf houdt waarvan je weet dat het niet jouw pakket is, dan valt dat toch wel onder diefstal lijkt me. Of dat pakket in je bezit is gekomen door een vergissing doet er niet toe.
Zelfde geval als geld afhalen uit een automaat. Als die automaat je per vergissing 20 briefjes van 500 euro geeft, dan ben je ook niet vrij om dat te houden, dat valt onder diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ansharus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:29:
...
Het is geen diefstal van de winkel/postpunt, maar van diegene die het pakket ontvangt. Als jij een pakket voor jezelf houdt waarvan je weet dat het niet jouw pakket is, dan valt dat toch wel onder diefstal lijkt me. Of dat pakket in je bezit is gekomen door een vergissing doet er niet toe.
Zelfde geval als geld afhalen uit een automaat. Als die automaat je per vergissing 20 briefjes van 500 euro geeft, dan ben je ook niet vrij om dat te houden, dat valt onder diefstal.
Dat is allebei eerder verduistering zou ik zeggen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ansharus
begintmeta schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:41:
Dat is allebei eerder verduistering zou ik zeggen
Uit interesse een keer opgezocht wat het verschil is tussen verduistering en diefstal en inderdaad, het is verduistering (er van uitgaande dat je de winkelbediende niet hebt misleid of het pakket op andere niet-legale manieren in je bezit hebt gekregen).

UPDATE: Net telefoon gehad van het Afhaalpunt van Grenspostadres. UPS heeft m'n paketten teruggevonden en ze worden terug richting afhaalpunt gestuurd. Hopelijk eind goed al goed dus :) . Als alles goed gaat kan ik m'n spullen dit weekend in ontvangst nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ansharus op 06-02-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Top man, ik ben blij voor je dat het zo afloopt. Geef je nog even een update wanneer je ze daadwerkelijk (uitgepakt) hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 22:18
Goed om te horen dat ze terecht zijn. Hopelijk gaat het de tweede keer wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ansharus
zacht schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:24:
Top man, ik ben blij voor je dat het zo afloopt. Geef je nog even een update wanneer je ze daadwerkelijk (uitgepakt) hebt?
Normaal gezien ben ik van plan een review te schrijven voor de laptop (HP Omen 15 ce081nd) en de smartphone (Motorola G5S 32GB). De printer (HP Envy 6220) ga ik waarschijnlijk te koop aanbieden of aan m'n ouders cadeau doen, want heb zelf al een Canon printer staan, en die wordt zelfs maar zelden gebruikt.
Ik zeg "normaal gezien", want m'n vrouw is ondertussen meer dan 38 weken zwanger, dus er kan zo maar even iets tussenkomen in de komende dagen ;) . Maar geef sowieso wel even een seintje als alles terecht is.

[ Voor 4% gewijzigd door Ansharus op 06-02-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:30
Ooooh, dit was spannend om te lezen! Blij dat de laatste post toch een soort van happy end bevat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Top dat het spul terug is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ben benieuwd, wel raar dat ze zo random 2-3 pakketten mee kunnen nemen zonder enige controle.
zoals ik lees, is het pakketzegel is van PostNL en UPS neemt het mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Hackus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:04:
Ben benieuwd, wel raar dat ze zo random 2-3 pakketten mee kunnen nemen zonder enige controle.
zoals ik lees, is het pakketzegel is van PostNL en UPS neemt het mee
Grenspost is natuurlijk geen standaard PostNL dienst, een retour van uit grenspost zal dus ook geen standaard retour zijn, die kunnen dus best een contract hebben met UPS om alles wat daar bezorgt is, maar nooit afgehaald is of waarvan de klant aangeeft het retour te willen sturen bijv. retour te zenden of zaken die zij weer doorsturen te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dennism schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Grenspost is natuurlijk geen standaard PostNL dienst, een retour van uit grenspost zal dus ook geen standaard retour zijn, die kunnen dus best een contract hebben met UPS om alles wat daar bezorgt is, maar nooit afgehaald is of waarvan de klant aangeeft het retour te willen sturen bijv. retour te zenden of zaken die zij weer doorsturen te verzenden.
Het is een postadres, waar waarschijnlijk meerdere bedrijven afleveren. UPS neemt dus pakjes mee van daar, en kijkt niets na. Het gaat hier ook niet om een pakje wat al langer ligt, dat is in TS te lezen. Hou het bij de feiten en geen andere draai aan een topic geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Hackus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Het is een postadres, waar waarschijnlijk meerdere bedrijven afleveren. UPS neemt dus pakjes mee van daar, en kijkt niets na. Het gaat hier ook niet om een pakje wat al langer ligt, dat is in TS te lezen. Hou het bij de feiten en geen andere draai aan een topic geven.
Ik geef geen andere draai aan het topic, dat maak jij ervan. Ik denk dat Grenspost standaard UPS gebruikt voor haar (retour) zendingen en dat een medewerker van Grenspost gewoon UPS labels uitgedraaid bij Grenspost op de verkeerde dozen heeft geplakt of iets van die strekking. Veel spannender zal het waarschijnlijk niet zijn, gewoon een fout gemaakt bij Grenspost.

Dat jij er vanuit gaat dat UPS niets nakijkt kan ook, als ik echter kijk hoe strict vervoerders als UPS zijn als ze hier wat zendingen komen ophalen en een bepaalde colli heeft geen label denk ik persoonlijk dat de fout eerder bij grenspost ligt dan bij UPS, maar beide is uiteraard mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dennism schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:32:
[...]

Ik geef geen andere draai aan het topic, dat maak jij ervan. Ik denk dat Grenspost standaard UPS gebruikt voor haar (retour) zendingen en dat een medewerker van Grenspost gewoon UPS labels uitgedraaid bij Grenspost op de verkeerde dozen heeft geplakt of iets van die strekking. Veel spannender zal het waarschijnlijk niet zijn, gewoon een fout gemaakt bij Grenspost.

Dat jij er vanuit gaat dat UPS niets nakijkt kan ook, als ik echter kijk hoe strict vervoerders als UPS zijn als ze hier wat zendingen komen ophalen en een bepaalde colli heeft geen label denk ik persoonlijk dat de fout eerder bij grenspost ligt dan bij UPS, maar beide is uiteraard mogelijk.
Het is geen Grenspost. Het is een service genaamd Grenspostadres voor mensen die net over de grens wonen. Dus niet Grenspost wat jij het noemt die standaard dealt met UPS.
UPS heeft in deze 2-3 pakketten meegenomen zonder controle. Of het (depot) het misschien bij retouren had staan maakt niet uit. UPS dient te controleren wat ze meenemen. Het kan dus gewoon een tankstation zin bijvoorbeeld.
- Je maakt in mijn ogen de draai door iets grenspost te noemen dat standaard werkt met UPS.en ook nog aanhalen mbt lang liggende pakketten, wat niet het geval is in dit geschil -
Hoe je het ook went of omkeert, UPS heeft pakketten meegenomen zonder controle uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mooi om te horen dat ze zijn terug gevonden.

Wel voel ik me enigszins verplicht een in dit topic veelvuldig gemaakt commentaar te verbeteren.
Men stelt dat het bedrijf slechts aansprakelijk is voor 350 euro, "omdat dat nu eenmaal in de voorwaarden staat".

Dat is absoluut niet het geval! (uitgaande dat je consument bent)

Hier is sprake van consumentenrecht waardoor je aanvullende wettelijke bescherming geniet bij dit soort bewaarnemingsovereenkomsten (en andere consumentenovereenkomsten).
Een beding waarin staat dat schade wordt beperkt wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn (art 6:237 sub f BW) en is derhalve vernietigbaar (art 6:233 bw)

(De kans dat het bedrijf dat wettelijk vermoeden kan omkeren acht ik zeer klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Hackus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:42:
[...]

Het is geen Grenspost. Het is een service genaamd Grenspostadres voor mensen die net over de grens wonen. Dus niet Grenspost wat jij het noemt die standaard dealt met UPS.
UPS heeft in deze 2-3 pakketten meegenomen zonder controle. Of het (depot) het misschien bij retouren had staan maakt niet uit. UPS dient te controleren wat ze meenemen. Het kan dus gewoon een tankstation zin bijvoorbeeld.
- Je maakt in mijn ogen de draai door iets grenspost te noemen dat standaard werkt met UPS.en ook nog aanhalen mbt lang liggende pakketten, wat niet het geval is in dit geschil -
Hoe je het ook went of omkeert, UPS heeft pakketten meegenomen zonder controle uit te voeren.
Ik denk dat we allebei snappen dat Grenspost een bedrijf is een dienst levert die aangeboden wordt op diverse locaties net als dat je hier in Nederland ook PostNL/Kiala/Bol.com etc afhaalpunten hebt.

Grenspost overkoepelend, of dit specifieke grenspost afhaal punt kan best UPS gebruiken voor al haar uitgaande zendingen, dat is wat ik schrijf.

Dat UPS niet gecontroleerd heeft staat dus zeker niet vast. Want een medewerker van dit specifieke grenspostadres filiaal kan best wat pakketten per ongeluk omgewisseld hebben en UPS labels bestemd voor een ander pakket op de pakketten van TS hebben geplakt. En als ik de vervoerders een beetje ken zoals ze hier uitgaande zendingen op komen halen lijkt me een fout van een medewerker van het grenspostadres afhaalpunt een stuk waarschijnlijker dan een UPS medewerker die zomaar wat pakketten oppakt, deze niet checked op verzendlabels en deze gewoon in zijn of haar bus gooit. Nu kan dit uiteraard gebeurt zijn, maar een vast staand feit vind ik dat zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
defusion schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:45:
...
Wel voel ik me enigszins verplicht een in dit topic veelvuldig gemaakt commentaar te verbeteren.
...
Dat commentaar is ook al herhaaldelijk becommentarieerd.
Ansharus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:54:
...
UPDATE: Net telefoon gehad van het Afhaalpunt van Grenspostadres. UPS heeft m'n paketten teruggevonden en ze worden terug richting afhaalpunt gestuurd. Hopelijk eind goed al goed dus :) . Als alles goed gaat kan ik m'n spullen dit weekend in ontvangst nemen.
Mooi inderdaad, niet te vroeg juichen natuurlijk :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ansharus
begintmeta schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:56:
Mooi inderdaad, niet te vroeg juichen natuurlijk :>
M'n broer had vanavond al ergens afgesproken en passeert dus bij mij in de buurt. Hij is net in mijn naam m'n paketten gaan afhalen en zet ze zo dadelijk bij mij thuis af. Zo te horen heeft hij beide paketten meegekregen, dus ik denk dat het tijd is om te juichen :) . Nog even afwachten of alles in goede staat is, maar ik ga er van uit dat ik m'n dosis pech al heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Dus nu alleen nog maar wachten op het 3de pakketje ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MonkeyJohn op 07-02-2018 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Is het niet ironisch, dat jouw broer uit jouw naam de paketten ophaalt?

Want toen er eerder een vermoeden was daarvan toen was het huis te klein.
Blij met de goede afloop. Soms loont geduld en doorvragen:).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TS is al druk aan het printen met zijn nieuwe printer.
@Ansharus Hoe is het nu afgelopen, na je bericht dat je broer het gister zou afhalen werd het stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ansharus
Uthog schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:09:
Is het niet ironisch, dat jouw broer uit jouw naam de paketten ophaalt?

Want toen er eerder een vermoeden was daarvan toen was het huis te klein.
Blij met de goede afloop. Soms loont geduld en doorvragen:).
Heb dit eerst telefonisch te kennen gegeven aan het Grenspostadres. Bovendien heb ik hem ook m'n pasje meegegeven zodat hij zich deftig kon identificeren. Geen probleem mee dat ze het aan iemand meegeven die het in mijn naam komt afhalen, maar dan moeten ze zich wel deftig kunnen legitimeren. Uiteindelijk was dat maar een mogelijk scenario van wat er met m'n paketten gebeurd zou zijn (en zoals ik eerder al aangaf was dat weinig waarschijnlijk).

Gisteren alles een keer uitgepakt en er al even mee aan de slag gegaan. Verder dan een keer snel Windows 10 configureren en een keer herstarten om te kijken hoe snel hij boot ben ik nog niet geraakt. Dit weekend ga ik me een keertje uitleven.
Ben een happy camper :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ansharus Hoe zagen de pakketten er uit, in de zin van UPS zegels of dergelijks ?

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 08-02-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ansharus mijn bovenstaande vraag lijkt mij van belang hier, zou je dat willen beantwoorden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Hackus schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:40:
@Ansharus mijn bovenstaande vraag lijkt mij van belang hier, zou je dat willen beantwoorden ?
Gewoon even ter mijner nieuwsgierigheid, wat is het belang hiervan?

Wat het antwoord ook is, er valt altijd wel een logische verklaring voor te geven. Van aan de ene kant dat ze op het grenspostadres super netjes alle stickers eraf hebben gehaald zonder enige schade tot dat het in een andere doos retour is gegaan of omgekeerd, het kan onder de stickers zitten die het grenspostadres er zelf uiteindelijk opgeplakt heeft om hun verhaal extra kracht bij te zetten (terwijl het pakketje nooit bij hun het pand heeft verlaten)

Oftewel behalve als je het echt voor de rechter wilt gooien en je daarvoor hard bewijs nodig hebt zie ik het belang hiervan totaal niet.

Het belang was het pakketje, wat TS nu heeft. Niet of de dienstverlening van Grenspostadres wel klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Gomez12 Indien er retour zegels op zaten van UPS, is het niet direct UPS te verwijten. Indien ze klakkeloos pakketten meenemen als retour zonder enige controle wel. Dat wil ik graag weten.
(het waren namelijk PostNL pakketten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Hackus schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:02:
@Gomez12 Indien er retour zegels op zaten van UPS, is het niet direct UPS te verwijten. Indien ze klakkeloos pakketten meenemen als retour zonder enige controle wel. Dat wil ik graag weten.
(het waren namelijk PostNL pakketten)
Niet direct UPS stickers op de verpakking te zien. Fout ligt natuurlijk bij de winkel zelf. UPS valt hier niets te verwijten. Die winkel (postpunt) heeft mijn paketten foutievelijk retour meegegeven met UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ansharus schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:34:
[...]

Niet direct UPS stickers op de verpakking te zien. Fout ligt natuurlijk bij de winkel zelf. UPS valt hier niets te verwijten. Die winkel (postpunt) heeft mijn paketten foutievelijk retour meegegeven met UPS.
Dus UPS neemt zonder enige controle klakkeloos pakketten mee (wat ik al eerder zei).
dat een medewerker per ongeluk de pakketten bij UPS retour heeft gelegd is ook niet correct natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hoeft toch helemaal niet? Misschien zat er een overkoepelende ups retoursticker op de container en kwamen ze er in het ups sorteer centrum achter.
In mijn ogen doet de UPS nog steeds niks fout.

Goed einde uiteindelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ansharus
Hackus schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:42:
Dus UPS neemt zonder enige controle klakkeloos pakketten mee (wat ik al eerder zei).
dat een medewerker per ongeluk de pakketten bij UPS retour heeft gelegd is ook niet correct natuurlijk
Snap niet goed wat je hier bedoelt. Hoe zou UPS nu zomaar paketten retour kunnen nemen vanuit dat postpunt. Het is toch altijd de verantwoordelijkheid van de winkel om de paketten mee te geven of op het correcte afgesproken punt te leggen?
Wat er in mijn ogen is gebeurd:
De eigenaars van de winkel waren op het moment van aflevering van m'n paketten niet in de zaak, dus een medewerkster heeft hier voor getekend. Aangezien zij waarschijnlijk de gang van zaken niet kende rond de afhandeling van dergelijke paketten (winkel is in eerste instantie een tabakszaak, geen pakettendienst), heeft ze die paketten op de foute plaats achterin de winkel gelegd en de in ontvangstname van die paketten niet deftig geregistreerd in de logs. Aangezien die mensen dagelijks paketten moeten retour sturen omdat ze niet/te laat worden opgehaald hebben ze er verder geen 2 keer bij nagedacht en mijn paketten mee retour gestuurd. UPS heeft vervolgens z'n uiterste best gedaan om die paketten in hun distributiecentrum te onderscheppen. UPS treft hier dus absoluut geen blaam. Moet zeggen dat ik eigenlijk serieus onder de indruk ben van de service van UPS. Had niet verwacht dat ze ook daadwerkelijk op zoek gingen gaan naar m'n pakjes (laat staan dat ze ze ook echt gingen terugvinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zal het ff uitleggen:

Er komt een retourszegel op met TT. Dat komt op een verzamelformulier van retourzending.
Als er geen zegel is geplakt van UPS dan staat het niet op retoursformulier. Alle retourpakjes staan op dat formulier (zeg maar 6) dan neem je geen 8 pakjes mee. en als het aantal 6 is en maar 4 met zegel klopt het ook niet. Je ziet toch ook dat er PostNL zegels op het pakket zitten ipv UPS ?
Alles wordt gescand tegenwoordig. Daarom waren de pakjes ook snel te traceren bij UPS verdeelcentrum. omdat er geen UPS zegels op zaten. Het is pas in het verdeelcentrum gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Hackus schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:31:
Zal het ff uitleggen:

Er komt een retourszegel op met TT. Dat komt op een verzamelformulier van retourzending.
Als er geen zegel is geplakt van UPS dan staat het niet op retoursformulier. Alle retourpakjes staan op dat formulier (zeg maar 6) dan neem je geen 8 pakjes mee. en als het aantal 6 is en maar 4 met zegel klopt het ook niet. Je ziet toch ook dat er PostNL zegels op het pakket zitten ipv UPS ?
Alles wordt gescand tegenwoordig. Daarom waren de pakjes ook snel te traceren bij UPS verdeelcentrum. omdat er geen UPS zegels op zaten. Het is pas in het verdeelcentrum gecontroleerd.
Lijkt me nogal een vreemde uitleg voor iets dat in essentie veel simpeler is:
  1. Pakje komt toe bij postpunt
  2. Postpunt zet pakje bij verkeerde hoop
  3. Volgende dag maakt de medewerker van het postpunt alle pakjes klaar voor retour zonder er verder bij na te denken (vraag me niet hoe de betaling met UPS verloopt, laten we er hier vanuit gaan dat de winkel een soortement abonnement hefet bij UPS voor retourzendingen)
  4. UPS pikt alle pakjes op
Zie niet goed in waarom UPS geen pakjes retour zou kunnen zenden die door PostNL geleverd zijn. Uiteindelijk worden door die winkel waarschijnlijk een hele hoop pakjes retour gestuurd die door een hele hoop verschillende paketdiensten zijn geleverd.
Hoe dan ook, het hoe en waarom doet er niet toe: Mistakes were made, mistakes were fixed. Ik heb m'n pakjes uiteindelijk in goede staat aangekregen. Zal in het vervolg de levering van m'n pakjes wel iets nauwer opvolgen (al kan ik voor 99% van m'n andere paketjes alles gewoon thuis laten aflveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niets vreemds aan, Dat is de werkwijze qua controle van retourszendingen. Maar goed, ik heb de info die ik wilde en jij hebt je pakjes terug.

Pagina: 1