Twee weken terug heb ik een laptop en smartphone besteld bij Media Markt NL tijdens hun BTW actie, waarbij ik ook nog eens een HP printer cadeau kreeg. Aangezien ik in België woon en Media Markt enkel op een Nederlands adres wou leveren (levering in de winkel of een PostNL punt was niet mogelijk tijdens deze actie), heb ik een "Grenspostadres" aangemaakt. Dit is eigenlijk gewoon een postbus adres bij een winkel net over de Nederlands-Belgische grens. Heel de bestelling is zonder al te veel problemen verlopen. Vorige week woensdag kreeg ik netjes bevestiging dat m'n bestelling was afgeleverd bij m'n Grenspostadres, en deze zaterdag klopte ik daar dan ook aan om m'n pakket te gaan afhalen.
Tot m'n grote verbazing hadden ze m'n pakket daar niet liggen
. Ze hebben heel de winkel afgezocht, maar beide pakketen (van 5 en 8 kg) waren nergens terug te vinden. Hun beste gok is dat de medewerkster die voor de paketten heeft getekend deze per ongeluk bij de retourzendingen heeft gezet en dat deze donderdag of vrijdag retour zijn gestuurd. Alternatief is dat deze met de foute persoon zijn meegegeven (ik hoop te zeerste dat dat niet het geval is). Hoe dan ook, er is geen papierspoor van de retourzending of van eventuele aflevering aan een andere postbus eigenaar. Media markt heeft tot op heden nog geen retourzending ontvangen. De zending had een waarde van meer dan 1000 euro, maar het grenspostadres bedrijf verzekert maar verliezen t.w.v. 350 euro.
Mijn vraag is nu, wie draagt de verantwoordelijkheid voor dit pakket? De mensen in de winkel die m'n pakket kwijt zijn geraakt, het Grenspostadres bedrijf dat de postbus dienst aanbiedt, PostNL dat iemand anders heeft laten tekenen voor ontvangst, Media Markt dat geen streng genoege eisen aan de zending heeft opgelegd, of ikzelf omdat ik een adres heb opgegeven waar ik niet echt woon/aanwezig ben?
Misschien een beetje een voorbarige vraag, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik al gans het weekend gespannen rondloop omwille van het potentiele verlies van een pakket met dergelijke waarde en ik zou graag weten bij wie ik moet aankloppen als het allemaal mis loopt.
Alvast bedankt!
Tot m'n grote verbazing hadden ze m'n pakket daar niet liggen
Mijn vraag is nu, wie draagt de verantwoordelijkheid voor dit pakket? De mensen in de winkel die m'n pakket kwijt zijn geraakt, het Grenspostadres bedrijf dat de postbus dienst aanbiedt, PostNL dat iemand anders heeft laten tekenen voor ontvangst, Media Markt dat geen streng genoege eisen aan de zending heeft opgelegd, of ikzelf omdat ik een adres heb opgegeven waar ik niet echt woon/aanwezig ben?
Misschien een beetje een voorbarige vraag, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik al gans het weekend gespannen rondloop omwille van het potentiele verlies van een pakket met dergelijke waarde en ik zou graag weten bij wie ik moet aankloppen als het allemaal mis loopt.
Alvast bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Ansharus op 05-02-2018 10:28 ]