MediaMarkt Nederland voor Belg

Pagina: 1
Acties:
  • 7.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-03 15:29
Ik zit al een tijdje op hete kolen om een nieuwe laptop te kopen. Heb m'n vorige (een Dell Inspiron 15 7537) ongeveer 3,5 jaar geleden gekocht, en had er eigenlijk al na een maand spijt van (driver problemen, problemen met HDD, problemen met audio jack, etc.). Nu loopt in januari telkens de 21% BTW korting van MediaMarkt, dus leek het me verstandiger om daar op te wachten vooraleer m'n bestelling te plaatsen.

Ik woon zelf in België (rond Brussel), maar ik werk altijd met een qwerty toetsenbord dus moet ik m'n bestelling wel in Nederland plaatsen om een laptop met de juiste toetsenbordindeling te pakken te krijgen.
Vandaag was het eindelijk zover, ik plaats alles in m'n winkelmandje op mediamarkt.nl, maar dan stel ik dus vast dat ik alles enkel in Nederland kan laten leveren :-( .
Geen probleem dacht ik, m'n ouders wonen vlak bij de Nederlandse grens, en MediaMarkt heeft een filiaal in Bergen-op-Zoom, dan haal ik alles in het weekend wel een keertje af.
Mis, blijkbaar kan ik de optie om af te halen in hun winkel ook niet selecteren tijdens het checkout proces.

M'n opties zijn nogal beperkt. Ik ken niemand in Nederland waar ik alles kan laten leveren, de winkels hebben dergelijke laptops niet in voorraad (dus ik kan enkel online bestellen), een postbus adres aanvragen gaat te lang duren (dit had ik vorige keer gedaan om m'n Dell net over de grens te laten leveren) en in discussie gaan met de Nederlandse klantenservice van MediaMarkt gaat m.i. ook wat te lang duren aangezien de actie maar tot zondag loopt.
Iemand anders nog goede ideeën of ervaringen die van nut kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026657

Wellicht kan je hier een medetweaker vragen hem voor je te ontvangen en naar je te versturen, snap dat dit wel een risico met zich mee brengt natuurlijk.

Heb je geen mogelijkheid hem bij een postpunt in Nederland te laten bezorgen of bijvoorbeeld bij je ouders op het werk wanneer zij in Nederland werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Was misschien een beetje dubbelzinnig in m'n eerste post: M'n ouders wonen vlakbij de Nederlandse grens, maar wel nog steeds in België. Op hen ga ik dus geen beroep kunnen doen. Ga wel ieder weekend bij hen op bezoek, dus als ik m'n pakket ergens in Nederland zou kunnen laten bezorgen (vlak bij de grens), dan kan ik het wel snel even gaan oppikken.
Bij een postpunt laten bezorgen zou ideaal zijn, maar de site van MediaMarkt biedt die optie zo te zien niet aan. De enige optie die ik heb is om het pakket op een welbepaald adres te laten leveren. Zou natuurlijk het adres van een willekeurig postpunt kunnen opgeven, maar voor een pakje met een waarde van +1000 euro lijkt me dat nogal riskant. Had vroeger zo'n Postbus adres (grenspostadres.nl), maar dat is ondertussen verlopen, en een nieuw aanvragen duurt toch wel enkele dagen (tijd die ik niet heb). Zou ideaal zijn mocht er ergens een postpunt service of forwarding service bestaan wara ik m'n pakje kan laten leveren zonder een lang durende registratie te moeten doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17
Klinkt bekend ik heb Belgische collega's die ook wel eens iets bij me aan laten bezorgen.
Maar ik dacht dat het altijd wel mogelijk was om iets bij de Mediamarkt zelf te laten leveren zodat je het daar kan afhalen. Heb je ze daar over gebeld? De Mediamarkt in Hertzogenrath stelde dit zelf voor toen ik daar een droger bestelde. Die hebben ze vanwege een gratis leveren actie toen zelfs thuis afgeleverd. (vanuit de webshop bij het filiaal geleverd, iemand van het filiaal bracht die bij me thuis)

[ Voor 10% gewijzigd door rvrbtcpt op 25-01-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28

Rannasha

Does not compute.

Volgens de website is afhalen bij een filiaal gewoon mogelijk. Misschien even contact opnemen met de klantenservice als je die optie niet te zien krijgt bij het plaatsen van de bestelling?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Ga misschien snel een keer proberen via Twitter een reactie te krijgen. Bellen vanuit België lukt niet, en ze geven zelf aan dat hun responstijd tijdens de BTW actie 3 tot 4 weken bedraagt als je hen via mail contacteert :-/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Ow, dom |:( Moest hun reactie zelfs niet afwachten. Net een keer hun FAQ doorgenomen, waarin blijkbaar staat dat leveren in de winkel niet mogelijk is tijdens hun actie. Dus ja, zal met creatievere oplossingen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansharus
Even rondgekeken online. De enige optie die ik kan vinden is dat ik alles naar een postbus van Postboxnl.nl laat sturen. Dan betaal ik wel eenmalig 17,5 euro administratierkosten en de kosten om m'n pakket te laten doorsturen (gok dat dat rond de 20-30 euro gaat liggen), maar dan heb ik normaal gezien niet te veel problemen om alles bij me thuis in Belgie te krijgen.
Iemand die enige ervaring heeft met deze dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kan je de volgende keer de "Wijzig"-knop gebruiken in plaats van 3 posts achter elkaar te posten? Een topic kicken binnen 24 uur is namelijk niet de bedoeling.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:43
Wellicht is deburen.nl een optie?

Kost het ontvangen van een pakketje ongeveer 2 euro (als je het binnen 24 uur na aflevering ophaalt).

Heb er zelf in het verleden veelvuldig gebruik van gemaakt om pakketjes te ontvangen (in NL met NL adres).

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12erik1234
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-05 11:00
Ik weet niet of het veel pakketten zijn. ik woon zelf in Tholen en mijn moeder is altijd thuis. je zou het eventueel op mijn adres kunnen laten bezorgen en dat je dan in het weekend een keer langs komt om het zelf op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik woon tegen de BE-grens ( wuustwezel ) nog wel in NL trouwens ;)
en werk in Roosendaal.
Je kan het pakket als je het aandurft bij mij laten bezorgen, geen probleem

Moet je het alleen wel komen/laten afhalen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 08:36
Ik ben regelmatig in Kobbegem te vinden. Ik vind het prima als je het bij mij laat bezorgen en dat ik hem voor je meeneem en je hem in Kobbegem komt ophalen, maar dat kan wel even duren plus ik doe enkel de ontvangst. Als er wat mis is met je pakketje of garantie nodig hebt, zul je het verder zelf moeten doen. Je neemt dus wel wat risico's op die manier :P

[ Voor 7% gewijzigd door Misha op 25-01-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:22
Ik wil hem best voor je doorsturen, laat via de PM maar weten of je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lb84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-08-2022
Weet je zeker dat ze heb niet gewoon op voorraad hebben staan bij de mediamarkt waar je hem wilt afhalen? Ben net zelf bij mediamarkt geweest en het bleek dat ondanks dat het product waar ik in geïnteresseerd was via online bestelling pas beschikbaar zou zijn in de winkel van mijn keuze na een aantal dagen gewoon in het schap in grote hoeveelheden op voorraad stond.

• richardpelgrim
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10-2020
Is er iemand die in België woont die mij kan helpen?

ik wil graag 3 muziek cd's bestellen op mediamarkt maar ze hebben ze alleen in mediamarkt in België niet in Nederland

stuur me even een berichtje

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic na 2 jaar kicken met een offtopic vraag, die in VAO thuishoort, is niet de bedoeling. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.