Ik zoek een?
Ik zoek vervanging van mijn huidige netwerk apparatuur.
Wat is je budget?
Ongeveer 300 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kijk op het moment naar Ubiquity
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb op dit moment een mengelmoes van oude routers / access points en dat werkt allemaal ingewikkeld. Veel gehoord over Ubiquity, dus nu eens aan het uitzoeken wat ik nodig heb om mijn huidige setup te vervangen. Die setup is als volgt:
Mijn voornaamste vraag is: mis ik nog iets in deze setup, of is dit zo een goed idee? Alternatieven om te overwegen misschien? Het mag wel wat geld kosten om het goed geregeld te hebben, maar ook weer niet de hoofdprijs.
Ik zoek vervanging van mijn huidige netwerk apparatuur.
Wat is je budget?
Ongeveer 300 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kijk op het moment naar Ubiquity
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb op dit moment een mengelmoes van oude routers / access points en dat werkt allemaal ingewikkeld. Veel gehoord over Ubiquity, dus nu eens aan het uitzoeken wat ik nodig heb om mijn huidige setup te vervangen. Die setup is als volgt:
- Ik heb internet via Ziggo, met modem in Bridge modus
- Daar (meterkast) hangt een D-Link DR868L aan die het wifi verzorgt op de beneden verdieping.
- De poorten gebruik ik om bekabeld naar mijn tv/audio installatie te gaan en naar zolder. Ook heb ik in de meterkast een raspberry pi hangen met Domoticz die bekabeld is aangesloten.
- In het AV kastje heb ik een linksys zonder wifi welke dienst doet als switch voor onder andere receiver, tv, humax, raspberry pi (kodi) en een wd tv live (in gebruik voor netflix).
- Op zolder staat een linksys router met extra wifi omdat de d-link het niet trekt tot boven.
- Aan die linksys hangt een synology nas en de omvormer van onze zonnepanelen
- Het liefst zou ik 1 draadloos netwerk willen hebben wat ik overal kan gebruiken zonder te hoeven switchen.
- Het moet mogelijk zijn om mijn NAS in te stellen als DNS zodat ik bepaalde DNS adressen naar hun lokale adres kan routeren
- Wat nu bekabeld is hoeft dat niet per se meer te zijn, maar ergens heeft het nog wel steeds mijn voorkeur. Misschien een gevoelskwestie. Er zijn een paar apparaten (synology, omvormer) die geen wifi hebben.
Mijn voornaamste vraag is: mis ik nog iets in deze setup, of is dit zo een goed idee? Alternatieven om te overwegen misschien? Het mag wel wat geld kosten om het goed geregeld te hebben, maar ook weer niet de hoofdprijs.