Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste keer game pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11 10:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, af en te wat internetten, maar zal 95% gamen zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1300 euro ongeveer denk ik. Budget is rekbaar.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Even zien maar misschien een samsung 830 SSD van 128 gb die ik uit een andere pc kan halen. Zo ook met een 1 tb harde schijf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuwe PC, behalve dan de schijven

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lijkt me dat de videokaart nvidia gaat moeten zijn, ik weet niet van een AMD die in de buurt komt van een 1080. Ik ben wel bereid nog even te wachten met de videokaart gezien de schaarste. Ik kan mijn evga gtx670 ftw uit mijn oude pc tijdelijk gebruiken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid uit de PC. Liefst ook een onopvallende kast.

Ga je overklokken?
Misschien hier wat mee prutsen maar ik besteed mijn tijd liever aan gamen :)

Wat verwacht je van ons?[i]
Waarom ik dit post; De eerste keer dat ik zelf alles samenstel, vooral dus een controle of ik niks vreemds geselecteerd heb, of een onderdeel veel beter kan vervangen voor iets wat veel beter presteert.

Hetgeen ik nu geselecteerd heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 176,50€ 176,50
1Asus Prime B350-Plus€ 91,-€ 91,-
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 745,-€ 745,-
1Fractal Design Define C€ 73,91€ 73,91
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,15€ 193,15
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.360,51

Edit: lijst geupdate op basis van eerste 3 tips
Edit 2, ivm 1440p gaming Ryzen 5 vervangen voor 7
Edit 3 Nogmaals update.

[ Voor 20% gewijzigd door roda_djavulen op 04-02-2018 20:29 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:47
Die fan past niet, en die voeding is wel een tikkie zwaar. Enne, welke kast heb je nu?

Geheugen mag wel iets sneller naar 3000Mhz, daar profiteert Ryzen van.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:41
Waarom koop je niet gewoon de ryzen 5 1600 met stock koeler dat schilt je wel een paar euro's want de normale koeler van ryzen is op zich wel goed.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:48
MotorBeast schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:50:
Waarom koop je niet gewoon de ryzen 5 1600 met stock koeler dat schilt je wel een paar euro's want de normale koeler van ryzen is op zich wel goed.
Helemaal dit, en vervang dat moederbord dan ook door een B350 als je toch niet overdreven wil overclocken (kan op B350 nog steeds overigens) dan bespaar je nog eens een paar tientjes.

• roda_djavulen
@MotorBeast @Philip Ross @Nat-Water

Bedankt voor de reacties! Heb de lijst aangepast en een kast toegevoegd, was die vergeten erin te zetten. Is een standaard ryzen 5 1600 snel genoeg dat deze niet een bottleneck voor de 1080 kan vormen? En twijfel nog over het geheugen, heb nu gewoon de goedkoopste gepakt, maar zie er op tweakers geen reviews van.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:41
@roda_djavulen volgens mij is het wel snel genoeg om op 1080 te gamen als je voor 1440p gaat moet je of op lagere settings spelen of een betere cpu (processor) halen

• roda_djavulen
Dan kan ik beter voor een 7 gaan denk ik, een AMD Ryzen 7 1700 Boxed met de Wraith Spire koeler dan? Heb wel interesse in 1440p schermen :)

• Nat-Water
Je ziet nu wel iets boven je budget he. De Fractal is huge - pricewatch: Fractal Design Define C is iets goedkoper en bovenal, kleiner. Je Ram kan je beter gewoon een setje van 16Gb pakken op 3000Mhz, pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 bijvoorbeeld. Scheelt weer een duppie.

An sich niks tegen je voeding - het is topkwaliteit - maar je kan ook uitwijken naar pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Ryzen 1600 voldoet voor jou ook - bekijk deze review: Techpowerup, ook met een GTX1080 getest.. Je ziet daar ook meteen welk voordeel een 1700 brengt.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 04-02-2018 20:19 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• roda_djavulen
@Nat-Water Wederom bedankt. FIjn om zo gebruik te kunnen maken van kennis van anderen :) De link naar die techpowerup review is erg verhelderend :) Wederom startpost aangepast.

De kast was bij nader inzien misschien wel erg enthousiast. Had hem gekozen omdat ik een positieve tweakers review herinnerde, maar vergeten afmetingen te checken. De define C is dan wat beter geschikt. Goede reviews ook.

En nu zit ik weer beter bij budget :)

• Nat-Water
Ik ken je gevoel met de R5. Paar jaar geleden ook op dat punt gestaan. Achteraf was de kast erg groot ;).

Je kan nog wel een beetje schaven in je budget door je moederbord aan te passen, je videokaart te veranderen naar een ander merk, etc. We praten over +- 20 euro. Ik zie niet direct mogelijkheden om verder te snijden en niet in te leveren op kwaliteit.

• roda_djavulen
Prima, bedankt voor alle moeite :) De videokaart ga ik denk ik sowieso nog heel even mee wachten gezien de slechte beschikbaarheid en de bijbehorende hoge prijzen..

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 11:30
Videokaart kopen is een drama nu, maar als je die Asus wil pakken, controleer nog eens even heel goed of dit wel de juiste is.

Want volgens mij is die A8G namelijk niet overklokbaar, en dat wil je echt wel. Vrijwel alle GTX 1080's gaan met een simpele handeling tot 2000mhz of hoger. Deze piekt stock op 1850 ofzo en Asus is zo vriendelijk om overklokken alleen mogelijk te maken op de 'O8G' modellen. Geen enkele reden toe... behalve geld.

Dat is voor mij overigens een reden om Asus links te laten liggen. Ze hebben ook niet (meer) de beste koelers. MSI doet het veel beter en Asus is gewoon te duur. Je betaalt voor een logo. Gigabyte en Palit zijn (iets) goedkopere alternatieven, kwaliteit ligt marginaal lager (maar alsnog prima).

[ Voor 19% gewijzigd door Vayra op 05-02-2018 19:39 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1