Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, af en te wat internetten, maar zal 95% gamen zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1300 euro ongeveer denk ik. Budget is rekbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Even zien maar misschien een samsung 830 SSD van 128 gb die ik uit een andere pc kan halen. Zo ook met een 1 tb harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuwe PC, behalve dan de schijven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lijkt me dat de videokaart nvidia gaat moeten zijn, ik weet niet van een AMD die in de buurt komt van een 1080. Ik ben wel bereid nog even te wachten met de videokaart gezien de schaarste. Ik kan mijn evga gtx670 ftw uit mijn oude pc tijdelijk gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid uit de PC. Liefst ook een onopvallende kast.
Ga je overklokken?
Misschien hier wat mee prutsen maar ik besteed mijn tijd liever aan gamen
Wat verwacht je van ons?[i]
Waarom ik dit post; De eerste keer dat ik zelf alles samenstel, vooral dus een controle of ik niks vreemds geselecteerd heb, of een onderdeel veel beter kan vervangen voor iets wat veel beter presteert.
Hetgeen ik nu geselecteerd heb:
Edit: lijst geupdate op basis van eerste 3 tips
Edit 2, ivm 1440p gaming Ryzen 5 vervangen voor 7
Edit 3 Nogmaals update.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, af en te wat internetten, maar zal 95% gamen zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1300 euro ongeveer denk ik. Budget is rekbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Even zien maar misschien een samsung 830 SSD van 128 gb die ik uit een andere pc kan halen. Zo ook met een 1 tb harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig nieuwe PC, behalve dan de schijven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lijkt me dat de videokaart nvidia gaat moeten zijn, ik weet niet van een AMD die in de buurt komt van een 1080. Ik ben wel bereid nog even te wachten met de videokaart gezien de schaarste. Ik kan mijn evga gtx670 ftw uit mijn oude pc tijdelijk gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid uit de PC. Liefst ook een onopvallende kast.
Ga je overklokken?
Misschien hier wat mee prutsen maar ik besteed mijn tijd liever aan gamen
Wat verwacht je van ons?[i]
Waarom ik dit post; De eerste keer dat ik zelf alles samenstel, vooral dus een controle of ik niks vreemds geselecteerd heb, of een onderdeel veel beter kan vervangen voor iets wat veel beter presteert.
Hetgeen ik nu geselecteerd heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 176,50 | € 176,50 |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING | € 745,- | € 745,- |
| 1 | Fractal Design Define C | € 73,91 | € 73,91 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 193,15 | € 193,15 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 80,95 | € 80,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.360,51 | |
Edit: lijst geupdate op basis van eerste 3 tips
Edit 2, ivm 1440p gaming Ryzen 5 vervangen voor 7
Edit 3 Nogmaals update.