Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een PC voor mijn 66 jarige vader die vooral zal willen browsen, video's kijken, event. multi-tasken met niet heel zware programma's . Met multi-tasken bedoel ik eigenlijk 'lui gebruik' waardoor programma's zullen opstapelen en gelijktijdig zullen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 700 euro incluis assemblage en Windows10
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenboord, geluidsinstallatie, beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een intel of AMD-chip met daarop geplaatste grafische kaart, zoals een intel HD-versie. Vanwege ouderdom/luiheid genoeg geheugen om de boel snel te houden. Een SSD (128 of circa 248) en verder al wat een pc nodig heeft om te werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, mja, een emotionele voor intel. (Op technisch niveau geen idee welke beter of slechter is).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compacte en stille kast met (ook op mobo) ruimte voor het eventueel kunnen uitbreiden van het geheugen en SSD's. Misschien ook wel handig als er bij verkoop bv een grafische kaart in kan. Hij heeft ook nog een collectie aan oudere HDD"s - het zou wel handig zijn als we die makkelijk zouden kunnen aansluiten).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips op basis van huidige producten-kennis om tot de beste prijs/kwaliteit-verhouding te komen.
Voor mijzelf had ik een tijdje geleden het volgende (eveneens basis)systeem in elkaar gezet. Ik moet voor dit systeem echter:
- een ander (goedkoper) moederboord vinden
- overwegen minder RAM te plaatsen (kostenbesparing)
- een extra HDD en/of een grotere SSD
- een misschien wat goedkopere (intel)chip te gebruiken. Al is het wel de bedoeling dat ie niet langzamer wordt dan z'n vorige pc, een gem. intel7 uit circa 2011.
- een iets goedkopere kast. (al niet noodzakelijk wb kostenbesparing)
- Windows 10 (circa 82 euro, zonder licentiegezeur) aanschaffen en assemblage (50) betalen
Een PC voor mijn 66 jarige vader die vooral zal willen browsen, video's kijken, event. multi-tasken met niet heel zware programma's . Met multi-tasken bedoel ik eigenlijk 'lui gebruik' waardoor programma's zullen opstapelen en gelijktijdig zullen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 700 euro incluis assemblage en Windows10
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenboord, geluidsinstallatie, beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een intel of AMD-chip met daarop geplaatste grafische kaart, zoals een intel HD-versie. Vanwege ouderdom/luiheid genoeg geheugen om de boel snel te houden. Een SSD (128 of circa 248) en verder al wat een pc nodig heeft om te werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, mja, een emotionele voor intel. (Op technisch niveau geen idee welke beter of slechter is).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compacte en stille kast met (ook op mobo) ruimte voor het eventueel kunnen uitbreiden van het geheugen en SSD's. Misschien ook wel handig als er bij verkoop bv een grafische kaart in kan. Hij heeft ook nog een collectie aan oudere HDD"s - het zou wel handig zijn als we die makkelijk zouden kunnen aansluiten).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips op basis van huidige producten-kennis om tot de beste prijs/kwaliteit-verhouding te komen.
Voor mijzelf had ik een tijdje geleden het volgende (eveneens basis)systeem in elkaar gezet. Ik moet voor dit systeem echter:
- een ander (goedkoper) moederboord vinden
- overwegen minder RAM te plaatsen (kostenbesparing)
- een extra HDD en/of een grotere SSD
- een misschien wat goedkopere (intel)chip te gebruiken. Al is het wel de bedoeling dat ie niet langzamer wordt dan z'n vorige pc, een gem. intel7 uit circa 2011.
- een iets goedkopere kast. (al niet noodzakelijk wb kostenbesparing)
- Windows 10 (circa 82 euro, zonder licentiegezeur) aanschaffen en assemblage (50) betalen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 183,29 | € 183,29 |
| 1 | MSI B250M Mortar | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 60,- | € 60,- |
| 2 | Crucial CT8G4DFS824A | € 78,- | € 156,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 139,42 | € 139,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 747,21 | |