Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nee hoefde alleen me eigen toestel mee te nemen die leverde ik in, toen kreeg ik de Remanufactured zonder doosje of iets erbij. Alleen het toestel. Heb het filmpje trouwens even geupload op youtube zodat jullie het ook kunnen zien: YouTube: iPhone X problem mHackus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:55:
@FBeetje Hoe heb je het toestel ontvangen, in doosje met lader en andere acc ?
Ga je er ook nog x heen en dan ons het vervolg vertellen?FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:00:
[...]
Nee hoefde alleen me eigen toestel mee te nemen die leverde ik in, toen kreeg ik de Remanufactured zonder doosje of iets erbij. Alleen het toestel. Heb het filmpje trouwens even geupload op youtube zodat jullie het ook kunnen zien: YouTube: iPhone X problem m
A person who never made a mistake never tried anything new.
Mensen hebben ook nog een leven vriend.Nick25 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:15:
[...]
Ga je er ook nog x heen en dan ons het vervolg vertellen?
Dat is niet wat de rechter zei als ik het mij goed kan herinneren. De rechter sprak zich uit over het feit dat er een Remanufactured toestel geboden werd als enige oplossing.FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:27:
Apple heeft mij ook geen reparatie aangeboden, maar een Remanufactured toestel. Zelfde verhaal ongeveer alleen heb ik me iPhone pas iets langer dan een maand en zij 6 maanden geloof ik. En de rechter vond persoonlijk ook dat er geen Remanufactured gegeven kan worden in de garantie.
De mevrouw in kwestie had hier duidelijk om een reparatie gevraagd dacht ik en dat is toen afgewezen. Dat heb jij niet gedaan toch? Althans ik krijg dat niet duidelijk uit je berichten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
“Als [eiseres] een refurbished of replacement iPad had gekocht, mag Apple deze vervangen met een refurbished of replacement exemplaar, maar als de consument, zoals in dit geval, een nieuwe iPad heeft gekocht, heeft zij recht op een nieuwe iPad als vervanging. Een replacement iPad, is ondanks hetgeen Apple heeft aangevoerd, geen nieuwe iPad, maar een replacement, hoe vergelijkbaar deze exemplaren ook eventueel zijn. Apple biedt de replacement ook niet als ‘nieuw’ aan op de markt.”Donstil schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:51:
[...]
Dat is niet wat de rechter zei als ik het mij goed kan herinneren. De rechter sprak zich uit over het feit dat er een Remanufactured toestel geboden werd als enige oplossing.
De mevrouw in kwestie had hier duidelijk om een reparatie gevraagd dacht ik en dat is toen afgewezen. Dat heb jij niet gedaan toch? Althans ik krijg dat niet duidelijk uit je berichten.
Verder staat er dat de rechter een streep heeft gehaald door het leveren van Remanufactured en Refurbished toestellen in de garantieperiode. Dus hij is het er wel mee eens dat consumenten hier niet mee akkoord gaan. Maar ze doen ‘t nog steeds omdat wss de meeste consumenten zo’n toestel wel gewoon aannemen. Ik heb het persoonlijk de voordeel van de twijfel gegeven maar ben er nu al op afgekapt. Ik wil een nieuwe uit doos of een reparatie van me eerste telefoon. Dan geef ik ze alsnog 2 keuzes als ze daar niks mee kunnen ben ik bang dat ik ook juridische stappen moet gaan ondernemen. Binnen 2 uurtjes ga ik contact opnemen.
Nogmaals succes. Ik ben benieuwd.
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Is zeker niet meer nieuw. Maar de functies zouden wel als nieuw moeten werken. Na 6 maanden zou ik ook niet moeilijk doen over een refurbished denk ik. Maar dit is toch een andere situatie.Joever schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:07:
Ik snap dat ze een remanufactured of refurbished niet als nieuw zien maar een iPhone van 6 maanden oud is ook niet meer nieuw. Ik denk dat het puur een gevoelskwestie is. Als ik bijvoorbeeld een defecte iPhone van 18 maanden zou hebben, zou ik liever een remanufactured of een refurbished toestel terug willen krijgen dan mijn eigen van 18 maanden oud. Weg slijtage/krasjes/etc. Hallo z.g.a.n. telefoon.
Nogmaals succes. Ik ben benieuwd.
Daar heb je gelijk in. Ik verwees in dit geval ook naar het toestel van de vrouw in de betreffende rechtzaal.FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:15:
[...]
Is zeker niet meer nieuw. Maar de functies zouden wel als nieuw moeten werken. Na 6 maanden zou ik ook niet moeilijk doen over een refurbished denk ik. Maar dit is toch een andere situatie.
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Oke duidelijk ik dacht dat dit voort kwam uit het feit dat Apple niet wilde repareren. Dat zie ik hier nu weer niet echt terug. Maar goed doet verder ook niet echt meer ter zake. Al die zaken zijn los van elkaar. Slaan met de uitslag van een rechtzaak is Apple meestal niet gevoelig voor.FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:00:
[...]
“Als [eiseres] een refurbished of replacement iPad had gekocht, mag Apple deze vervangen met een refurbished of replacement exemplaar, maar als de consument, zoals in dit geval, een nieuwe iPad heeft gekocht, heeft zij recht op een nieuwe iPad als vervanging. Een replacement iPad, is ondanks hetgeen Apple heeft aangevoerd, geen nieuwe iPad, maar een replacement, hoe vergelijkbaar deze exemplaren ook eventueel zijn. Apple biedt de replacement ook niet als ‘nieuw’ aan op de markt.”
Ja als je een goeie rechtsbijstandsverzekering hebt kom je misschien nog een eind, het jammer is alleen dat dit soort zaken altijd heel veel tijd kosten en jij dan in de tussentijd alleen je principe hebt om mee te bellenFBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:00:
Ik wil een nieuwe uit doos of een reparatie van me eerste telefoon. Dan geef ik ze alsnog 2 keuzes als ze daar niks mee kunnen ben ik bang dat ik ook juridische stappen moet gaan ondernemen. Binnen 2 uurtjes ga ik contact opnemen.
Een vrij arbitraire definitie van 'nieuw' aangezien Apple diegene is die de doosjes sealed.FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:02:
Het enige wat ik nog zou willen is een nieuwe geseald uit doos.
Gebaseerd op het serienummer is de iPhone X die je hebt gekregen al nieuw. Een iPhone uit een retail doosje halen, gaat daar niets aan veranderen.
Dat gaat never gebeuren. Die is al lang weer het supplychain proces in. Waarschijnlijk zijn het schermpje en achterkant al verwijderd tbv. remanufacturing.Wanneer dit niet mogelijk is wil ik me oude gerepareerde iPhone terug.
Een nieuwe gesealde iPhone X kan ook al in de fabriek gevallen zijn. Of in de vrachtwagen. Of het vliegtuig kan hard geland zijn. Je maakt het voor jezelf alleen maar erger op basis van ongefundeerde aannames.Over de valschade is zeker maar een aanname van mij. Maar dat neemt niet weg dat dit niet gebeurd kan zijn.
Doe dat.Maar dat is niet belangrijk de problemen zijn er dus valt weinig aan te doen. Ik ga straks contact opnemen met Apple.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Remanufactured iPhones mogen ze niet in retail doosjes verkopen dus je weet dan zeker dat deze nieuw uit de fabriek komt. Waar ik dus ook voor betaald heb. Ik snap echt niet dat sommige mensen hier dit de normaalste zaak van de wereld vinden maar het zal wel aan mij liggen.JackBol schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:57:
[...]
Een vrij arbitraire definitie van 'nieuw' aangezien Apple diegene is die de doosjes sealed.
Gebaseerd op het serienummer is de iPhone X die je hebt gekregen al nieuw. Een iPhone uit een retail doosje halen, gaat daar niets aan veranderen.
[...]
Dat gaat never gebeuren. Die is al lang weer het supplychain proces in. Waarschijnlijk zijn het schermpje en achterkant al verwijderd tbv. remanufacturing.
[...]
Een nieuwe gesealde iPhone X kan ook al in de fabriek gevallen zijn. Of in de vrachtwagen. Of het vliegtuig kan hard geland zijn. Je maakt het voor jezelf alleen maar erger op basis van ongefundeerde aannames.
[...]
Doe dat.
Dat ik me oude toestel niet terug kan krijgen had ik ook wel verwacht, dit is mij net ook verteld aan de telefoon. De mijne is zoals hij zei al omgesmolten.
Kan zeker al gebeurd zijn dat de iPhone is gevallen ergens voordat jij ‘m krijgt, kan ook met een nieuwe. Maar mijn hoofdreden dat ik afzie van remanufactured/ refurbished is dat deze telefoons dus voor goedkoper aangeboden worden.
Heb gechat met de Apple support diegene snapte mijn probleem helemaal, ook gezegd dat ik geen remanufactured toestel meer wil en dat snapte diegene ook gewoon. De medewerker zei dat ik moest bellen naar het filiaal waar ik deze telefoon vandaan had. Dat ik het verhaal helemaal moest uitleggen en dat diegene aan de telefoon mij dan vertellen wat ik kon doen. De medewerker aan de telefoon zei tegen mij dat ik hiervoor dus echt een afspraak moet maken bij het filiaal waar ik het toestel vandaan heb. Zodat ze daar kunnen controleren dat er echt iets mis is met deze iPhone. En dan kunnen ze voor mij actie ondernemen. Hij zei tegen mij dat ik het chat gesprek het beste mee kan nemen. Dus ik heb voor zaterdag wéér een afspraak staan. Vanuit daar zie ik wel weer hoe of wat. Zal het vervolg ook weer hier neerzetten.
Tja, ik heb een electrical engineering achtergrond en dan ook een echte specs-man. Apple heeft een QA proces waar alles wat de fabriek verlaat op specs getest wordt. Als een remanufactured iPhone door de QA-spec voor een nieuw device heen komt, is het voor mij een nieuw device.FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:07:
[...]
Ik snap echt niet dat sommige mensen hier dit de normaalste zaak van de wereld vinden maar het zal wel aan mij liggen.
Met alle respect maar uit mijn werkervaring met de customer support van Apple, snappen/begrijpen ze al je problemen. Dit is een standaard reactie die bij blijkbaar iedere Apple CS medewerker er ingestapt wordt om over te komen als een vriendelijke klantenservice (wat ze overigens ook daadwerkelijk zijn). Het probleem snappen en vervolgens oplossen zijn echter twee compleet verschillende dingen. Begrijp mij niet verkeerd, de CS van Apple heb ik als zeer behulpzaam ervaren. Alleen de manier van communiceren loopt tegen het overdreven aardige/empatische aan nadat je ze al 100 keer aan de lijn hebt gehad. Soms wordt het probleem niet opgelost (op de manier zoals jij dat wilt) maar ze snapte wel alle ellende wel. Resultaat, je bent nog geen stap verder.FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:07:
[...]
Heb gechat met de Apple support diegene snapte mijn probleem helemaal, ook gezegd dat ik geen remanufactured toestel meer wil en dat snapte diegene ook gewoon.
Uiteraard hoop ik dat jou probleem netjes opgelost. Laat je echter niet leiden door hoe je aangesproken wordt door een klantenservice medewerker van wat voor bedrijf dan ook.
Ja kan je ook zeker gelijk in hebben want het telefoongesprek liep anders dan de chat. Maar goed ik heb besloten dat ik ook vanmiddag even Tele2 al deze ellende uitleg. Ik heb hun alleen gebeld toen me batterij kapot was bij me eerste phone en het enige wat hun konden doen is laten maken bij DynaFix wat dus niet gunstig is voor me Apple garantie. Vraag me af of ik hiermee in me recht sta met deze enige optie die ze me gaven.Joever schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:31:
[...]
Met alle respect maar uit mijn werkervaring met de customer support van Apple, snappen/begrijpen ze al je problemen. Dit is een standaard reactie die bij blijkbaar iedere Apple CS medewerker er ingestapt wordt om over te komen als een vriendelijke klantenservice (wat ze overigens ook daadwerkelijk zijn). Het probleem snappen en vervolgens oplossen zijn echter twee compleet verschillende dingen. Begrijp mij niet verkeerd, de CS van Apple heb ik als zeer behulpzaam ervaren. Alleen de manier van communiceren loopt tegen het overdreven aardige/empatische aan nadat je ze al 100 keer aan de lijn hebt gehad. Soms wordt het probleem niet opgelost (op de manier zoals jij dat wilt) maar ze snapte wel alle ellende wel. Resultaat, je bent nog geen stap verder.
Uiteraard hoop ik dat jou probleem netjes opgelost. Laat je echter niet leiden door hoe je aangesproken wordt door een klantenservice medewerker van wat voor bedrijf dan ook.
Kies gewoon een reparatie-route en zet die eens door. Door bij verschillende partijen aan te kloppen voor verschillende sub-problemen maak je het alleen maar lastig voor jezelf.FBeetje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:22:
[...]
Ja kan je ook zeker gelijk in hebben want het telefoongesprek liep anders dan de chat. Maar goed ik heb besloten dat ik ook vanmiddag even Tele2 al deze ellende uitleg. Ik heb hun alleen gebeld toen me batterij kapot was bij me eerste phone en het enige wat hun konden doen is laten maken bij DynaFix wat dus niet gunstig is voor me Apple garantie. Vraag me af of ik hiermee in me recht sta met deze enige optie die ze me gaven.
Daarnaast laat je je ook nog eens emotioneel leiden.
Ik heb zo’n beetje alle iPhones sinds de 3GS gehad. Altijd rechtstreeks bij Apple gekocht. Ik heb vaak contact gehad met hun support. Soms omdat ik hem zelf kapot heb laten vallen en soms omdat de betreffende iPhone zelf een maandagmorgen geval was. De rode draad is dat ik altijd erg prettig door Apple ben geholpen en dat ik nooit langer dan een half zonder iPhone heb gezeten sinds 2009.
Via Tele 2 heb je er ook niks aan want je hebt je originele toestel niet meer dus gaat nu allemaal via AppleFBeetje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:22:
[...]
Ja kan je ook zeker gelijk in hebben want het telefoongesprek liep anders dan de chat. Maar goed ik heb besloten dat ik ook vanmiddag even Tele2 al deze ellende uitleg. Ik heb hun alleen gebeld toen me batterij kapot was bij me eerste phone en het enige wat hun konden doen is laten maken bij DynaFix wat dus niet gunstig is voor me Apple garantie. Vraag me af of ik hiermee in me recht sta met deze enige optie die ze me gaven.
A person who never made a mistake never tried anything new.
Ja hoor repareren bij DynaFix is prima volgens de garantie voorwaarden, je doet immers zaken met Tele2 en niet met Apple. Weigert Apple je dus garantie na een DynaFix reparatie ga je gewoon terug naar je eerste aanspreekpunt en dat is Tele2. Niet Apple.FBeetje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:22:
[...]
Ja dat klopt dit is mij ook verteld. Is dit andersom ook zo?Donstil schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:59:
[...]
Ja hoor repareren bij DynaFix is prima volgens de garantie voorwaarden, je doet immers zaken met Tele2 en niet met Apple. Weigert Apple je dus garantie na een DynaFix reparatie ga je gewoon terug naar je eerste aanspreekpunt en dat is Tele2. Niet Apple.
Afwachten voor zaterdag maar!
[ Voor 3% gewijzigd door FBeetje op 08-02-2018 18:57 ]
Als in Apple repareert en Tele2 mag je niet weigeren? Want dat is inderdaad zo.FBeetje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:50:
[...]
Ja dat klopt dit is mij ook verteld. Is dit andersom ook zo?
Afwachten voor zaterdag maar!
Let er trouwens ook even op dat gekocht bij Tele2 het verhaal ineens een heel stuk ingewikkelder maakt.
Koop je bij Apple en heb je een geschil dan zou je in theorie naar de rechter kunnen tegen Apple, zoals in de zaak hierboven al beschreven.
Jij kunt dat echter niet. Jij moet naar Tele2, pas als je daar niet verder kunt kan je naar de rechter. Maar dan wel voor een zaak tegen Tele2 niet tegen Apple.
Dat wordt denk ik ook de reden waarom Apple je zaterdag geen nieuwe iPhone uit doos gaat leveren maar wederom remanufactured aan gaat bieden.
Ja dat klopt ik heb vanmiddag een jurist aan de telefoon gehad. Tele2 is verantwoordelijk voor het toestel. Wat hun ermee doen mogen ze zelf weten ook mogen ze ‘m gewoon laten repareren door DynaFix. Nou ik heb gekozen dit niet te doen en verder had Tele2 dus ook geen oplossing voor mij. Dus zit ik nu bij de fabrikant, omdat dit dus een viavia weg is mag Apple dit dus op alle manieren oplossen. Daar hoort ook een Remanufactured toestel bij als dat in hun voorwaarden staat. Dat deze wel gewoon moet werken als nieuw is wel van toeppassing en dat is dus niet met dit toestel.Donstil schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:07:
[...]
Als in Apple repareert en Tele2 mag je niet weigeren? Want dat is inderdaad zo.
Let er trouwens ook even op dat gekocht bij Tele2 het verhaal ineens een heel stuk ingewikkelder maakt.
Koop je bij Apple en heb je een geschil dan zou je in theorie naar de rechter kunnen tegen Apple, zoals in de zaak hierboven al beschreven.
Jij kunt dat echter niet. Jij moet naar Tele2, pas als je daar niet verder kunt kan je naar de rechter. Maar dan wel voor een zaak tegen Tele2 niet tegen Apple.
Dat wordt denk ik ook de reden waarom Apple je zaterdag geen nieuwe iPhone uit doos gaat leveren maar wederom remanufactured aan gaat bieden.
Dus ik hoor het zaterdag wel ben er wel goed moe van geworden van deze ellende dus ik zie wel waar het schip strand. Ik wil gewoon een goed werkende iPhone X met geen mankementen dan is het goed afgerond.
Naar een apple store gaan, dit aangeven en ze zullen je inderdaad waarschijnlijk een nieuwe geven.
Let inderdaad alleen wel op dat deze "nieuwe" geen "refurbished nieuwe" iphone is.
Veel succes!
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ze vertikken het je een nieuwe mee te geven. Alhoewel ik een paar dagen terug mijn 2e Remanufactured iPhone heb gekregen en deze tot nu toe zo goed als nieuw is.TobiasW013 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:13:
Gewoon een garantie kwesite inderdaad toch?
Naar een apple store gaan, dit aangeven en ze zullen je inderdaad waarschijnlijk een nieuwe geven.
Let inderdaad alleen wel op dat deze "nieuwe" geen "refurbished nieuwe" iphone is.
Veel succes!
Dat is gek, daar zou je toch niet mee akkoord gaan? Je wilde je oude gerepareerd of een echte nieuwe. Wat is er gebeurd met de juridische stappen die je ging ondernemen als dit niet gebeurde?FBeetje schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:51:
[...]
Alhoewel ik een paar dagen terug mijn 2e Remanufactured iPhone heb gekregen en deze tot nu toe zo goed als nieuw is.
FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:00:
Ik heb het persoonlijk de voordeel van de twijfel gegeven maar ben er nu al op afgekapt. Ik wil een nieuwe uit doos of een reparatie van me eerste telefoon. Dan geef ik ze alsnog 2 keuzes als ze daar niks mee kunnen ben ik bang dat ik ook juridische stappen moet gaan ondernemen. Binnen 2 uurtjes ga ik contact opnemen.
[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 15-02-2018 14:37 ]
Ik weet niet of je mijn post hebt gelezen dat ik een jurist aan de telefoon heb gehad? Zij heeft mij duidelijk alles verteld over deze situatie. In diezelfde post gaf ik zelf al toe het eens te zijn met Apple na het verhaal van de jurist. Mijn oude telefoon terugkrijgen was ook niet mogelijk omdat deze al “omgesmolten” was. Welke optie heb ik dan nog?Donstil schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:33:
[...]
Dat is gek, daar zou je toch niet mee akkoord gaan? Je wilde je oude gerepareerd of een echte nieuwe. Wat is er gebeurd met de juridische stappen die je ging ondernemen als dit niet gebeurde?
[...]
[ Voor 100% gewijzigd door FBeetje op 15-02-2018 15:11 ]
Ik had met “juridische stappen” iets meer verwacht dan even bellen met de rechtsbijstand verzekering (of “een jurist”).FBeetje schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:06:
[...]
Ik weet niet of je mijn post hebt gelezen dat ik een jurist aan de telefoon heb gehad? Zij heeft mij duidelijk alles verteld over deze situatie. In diezelfde post gaf ik zelf al toe het eens te zijn met Apple na het verhaal van de jurist. Mijn oude telefoon terugkrijgen was ook niet mogelijk omdat deze al “omgesmolten” was. Welke optie heb ik dan nog?
Maar goed deze uitkomst lag aan het begin natuurlijk allang vast. Het heeft ons nu alleen even bezig gehouden, we waren even van de straat zeg maar
[ Voor 189% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:06 ]