Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-01-2024
Goedenavond forumleden,

Ik heb iets langer dan een maand terug mijn iPhone X binnengekregen. Ben er echt blij mee, erg fijne telefoon maar sinds zondag laad hij niet verder op dan 2% en heel af en toe na opnieuw opstarten 3%. Ik heb alle tips en tricks geprobeerd maar niks werkt. Altijd super netjes met de telefoon omgegaan nog nooit gevallen en is helemaal krasloos.

Nu ga ik dit weekend naar de Apple store maar mijn vraag was dus als dit niet te fixen is zonder een reparatie zou ik dan een nieuwe telefoon kunnen krijgen? Want ik zou me er niet echt goed bij voelen dat ik me iPhone na een maand al open moet laten maken.. Ik heb redelijk wat iPhones gehad maar die zijn nog nooit kapot gegaan. En van één van de duurste smartphones op de markt verwacht je dit dus helemaal niet. Stel de batterij gaat in de loop van tijd wel een keer door slijtage kapot zou die voor de 2e keer weer open moeten. Ook moeten ze eerst met een föhn over het beeldscherm heen en dat lijkt mij al helemaal niet goed voor het OLED beeldscherm.

Ik hoor graag van jullie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FBeetje schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:41:
Goedenavond forumleden,

Ik heb iets langer dan een maand terug mijn iPhone X binnengekregen. Ben er echt blij mee, erg fijne telefoon maar sinds zondag laad hij niet verder op dan 2% en heel af en toe na opnieuw opstarten 3%. Ik heb alle tips en tricks geprobeerd maar niks werkt. Altijd super netjes met de telefoon omgegaan nog nooit gevallen en is helemaal krasloos.

Nu ga ik dit weekend naar de Apple store maar mijn vraag was dus als dit niet te fixen is zonder een reparatie zou ik dan een nieuwe telefoon kunnen krijgen? Want ik zou me er niet echt goed bij voelen dat ik me iPhone na een maand al open moet laten maken.. Ik heb redelijk wat iPhones gehad maar die zijn nog nooit kapot gegaan. En van één van de duurste smartphones op de markt verwacht je dit dus helemaal niet. Stel de batterij gaat in de loop van tijd wel een keer door slijtage kapot zou die voor de 2e keer weer open moeten. Ook moeten ze eerst met een föhn over het beeldscherm heen en dat lijkt mij al helemaal niet goed voor het OLED beeldscherm.

Ik hoor graag van jullie!
zoals ?
heb je al een online supportaanvraag gedaan ? https://support.apple.com/nl-nl/contact

[ Voor 1% gewijzigd door Hackus op 02-02-2018 19:49 . Reden: link toegevoegd ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Ja heb ik gedaan heb alle tips gekregen die er zijn voor deze problemen, heeft niet gewerkt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FBeetje schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:49:
Ja heb ik gedaan heb alle tips gekregen die er zijn voor deze problemen, heeft niet gewerkt..
Lijkt me sterk want als je een smartphone een maand geleden gekocht hebt en de standaard support-vragen werkten niet, dan heb je toch gewoon garantie en ga ik ervanuit dat de iPhone nu bij de leverancier ligt ter reparatie/omruil?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FBeetje schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:49:
Dus je hebt nu een afspraak. je vraag had je/kun je beter aan Apple zelf stellen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:41
Je hebt garantie.... Dus....

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
MAX3400 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:50:
[...]

Lijkt me sterk want als je een smartphone een maand geleden gekocht hebt en de standaard support-vragen werkten niet, dan heb je toch gewoon garantie en ga ik ervanuit dat de iPhone nu bij de leverancier ligt ter reparatie/omruil?
Ik heb daar dit weekend een afspraak om de telefoon te laten nakijken. De store is niet zomaar bij mij om de hoek en dit is pas een week geleden gebeurd. Doordeweeks heb ik hier ook vrij weinig tijd voor dus vandaar dit weekend pas. Verder is mijn vraag dus wat de procedure is bij Apple en wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Een nieuwe telefoon. Grote kans dat dit in de Store wordt omgeruild. Reparatie valt na een maand eigenlijk al buiten wettelijke bepalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
MAX3400 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:57:
[...]

Een nieuwe telefoon. Grote kans dat dit in de Store wordt omgeruild. Reparatie valt na een maand eigenlijk al buiten wettelijke bepalingen.
Dat is fijn om te horen. Ik hoorde dat Apple wel goed met de klanten omgaat dus ben daar wel blij mee. Ik moet toch wat kilometers rijden dus was benieuwd naar wat ik kan verwachten als ik daar kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Ik vraag dit trouwens omdat de persoon die mij hielp vroeg om alleen de iPhone en een ID mee te nemen verder hoef ik geen toebehoren mee te nemen van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FBeetje schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:07:
Ik vraag dit trouwens omdat de persoon die mij hielp vroeg om alleen de iPhone en een ID mee te nemen verder hoef ik geen toebehoren mee te nemen van hun.
Dat kan; over het algemeen hoef ik ook geen netsnoer, handleiding, afstandbediening en HDMI kabels terug te geven als mijn TV morgen kapot gaat. Leverancier komt een nieuw scherm brengen en klaar. Dit sterkt wel mijn vermoeden dat ze een vervangend toestel gaan leveren (tijdelijk of permanent) en niet jouw huidige toestel innemen en je zonder toestel wegsturen.

Wel is het zo dat jouw ID nodig is om zeker te weten dat je degene bent die ook op de aankoopbon staat en/of aan de Apple ID hangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is niet gek om jezelf te informeren bij Support. (helemaal) Als het je 1e keer is kunnen ze bij Apple prima uitleggen hoe alles in zijn werk gaat en wat je kunt verwachten.
Niet dat je het hier niet kunt bespreken, maar jezelf informeren direct bij Apple is een normale gang van zaken. Ik hoor graag na je bezoek hoe het allemaal verlopen is. Het komt allemaal wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
MAX3400 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:09:
[...]

Dat kan; over het algemeen hoef ik ook geen netsnoer, handleiding, afstandbediening en HDMI kabels terug te geven als mijn TV morgen kapot gaat. Leverancier komt een nieuw scherm brengen en klaar. Dit sterkt wel mijn vermoeden dat ze een vervangend toestel gaan leveren (tijdelijk of permanent) en niet jouw huidige toestel innemen en je zonder toestel wegsturen.

Wel is het zo dat jouw ID nodig is om zeker te weten dat je degene bent die ook op de aankoopbon staat en/of aan de Apple ID hangt.
Tijdelijk toestel? Je bedoelt dus dat ze 'm dan wel repareren wanneer je een tijdelijk toestel krijgt? Van me ID snapte ik wel ja maar heb verder geen aankoopbon wel een factuur van me abbonement. Maar dat hoefde ik volgens mij van de support medewerker niet mee te nemen.. Enkel ID en iPhone.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

_O- _O- Het is maar een smartphone, geen echtscheidingsgesprek...
FBeetje schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:15:
[...]

Tijdelijk toestel? Je bedoelt dus dat ze 'm dan wel repareren wanneer je een tijdelijk toestel krijgt?
Het kan zijn dat jouw type misschien niet op voorraad is en dat die pas over een week of 2 wordt geleverd. Veel leveranciers bieden dan een "vergelijkbaar" apparaat aan totdat de nieuwe er is.

[ Voor 50% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MAX3400 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:16:
[...]

_O- _O- Het is maar een smartphone, geen echtscheidingsgesprek...
Kan me goed voorstellen dat iemand buikpijn krijgt als je zoiets overkomt, zeker bij een duur product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hackus schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:17:
[...]

Kan me goed voorstellen dat iemand buikpijn krijgt als je zoiets overkomt, zeker bij een duur product.
Tuurlijk en zeker als het kort na de aanschaf gebeurt. Het is vervelend maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat Apple niet de meest lastige is qua garanties, vervanging, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MAX3400 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:19:
[...]

Tuurlijk en zeker als het kort na de aanschaf gebeurt. Het is vervelend maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat Apple niet de meest lastige is qua garanties, vervanging, etc.
Correct, daarom verwijs ik ook naar support. ze kunnen TS exact uitleggen hoe of wat en hij/zij kan alle vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Bedankt voor de snelle en duidelijke antwoorden ik weet voldoende!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Ik zou even een reset proberen in dfu modus voordat je richting apple stapt of een hard reset terwijl je iphone aan de lader hangt.

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 02-02-2018 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

turkeyhakan schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:06:
Ik zou even een reset proberen in dfu modus voordat je richting apple stapt of een hard reset terwijl je iphone aan de lader hangt.
TS heeft alle tips van Apple support al geprobeerd, en het is geen iPhone 5 waar je even mee kan klooien in DFU. Een €1100,- kostend apparaat van een paar weken oud, ga je niet mee klooien als je Garantie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:57:
[...]

Ik verwacht niet dat hij een nieuwe krijgt. Eerder een remanufactured model welke inmiddels op voorraad zijn bij de Apple stores.
Hackus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:00:
[...]

TS heeft alle tips van Apple support al geprobeerd, en het is geen iPhone 5 waar je even mee kan klooien in DFU. Een €1100,- kostend apparaat van een paar weken oud, ga je niet mee klooien als je Garantie hebt.
Via DFU er software opzetten is natuurlijk niet “klooien”. Dat is gewoon een van de stappen die je prima thuis kunt proberen.

Gaat dit echter niet oplossen lijkt mij. Gewoon accu defect oid.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Donstil schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Ik verwacht niet dat hij een nieuwe krijgt. Eerder een remanufactured model welke inmiddels op voorraad zijn bij de Apple stores.
Refurb/reman wordt, en die discussie loopt inderdaad in andere topics/instituten, in 99% van de gevallen zien als een nieuwe. Misschien is "nieuwe" inderdaad voor meerdere uitleg te zien namelijk "nog nooooit gebruikt en net van de lopende band" alsmede "gebruikt maar gereset en helemaal door quality control etc".

Het zal dus in ieder geval een nieuw toestel worden, dus met ander IMEI/serial dan het huidige toestel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Als aanvulling op het bovenstaande, als ze de iPhone in de winkel direct omwisselen, zal je zien dat ze er een uit het magazijn pakken die in een industrieel doosje zit. Ze maken dus geen retail doosje voor je open.

Dit betekent niet dat hij per definitie remanufactured is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackBol schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:39:
[...]

Als aanvulling op het bovenstaande, als ze de iPhone in de winkel direct omwisselen, zal je zien dat ze er een uit het magazijn pakken die in een industrieel doosje zit. Ze maken dus geen retail doosje voor je open.

Dit betekent niet dat hij per definitie remanufactured is.
Ja dat klopt inderdaad. Het hoeft niet maar gezien de huidige voorraad is het wel te verwachten.
MAX3400 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:36:
[...]

Refurb/reman wordt, en die discussie loopt inderdaad in andere topics/instituten, in 99% van de gevallen zien als een nieuwe. Misschien is "nieuwe" inderdaad voor meerdere uitleg te zien namelijk "nog nooooit gebruikt en net van de lopende band" alsmede "gebruikt maar gereset en helemaal door quality control etc".

Het zal dus in ieder geval een nieuw toestel worden, dus met ander IMEI/serial dan het huidige toestel ;)
Ja ik snap de uitleg maar dat bedoel ik juist. Het wordt waarschijnlijk een remanufactured model en daardoor geen nieuwe.

Dat hij zo goed is als een nieuwe of een ander serienummer heeft staat daar verder los van.

Edit: ik heb daar trouwens geen enkel probleem mee. Die dingen doen echt niet onder voor een nieuwe. Alleen zeggen “je krijgt een nieuwe” schept misschien een verkeerde verwachting bij mensen die dat niet weten. Dus vandaar de aanvulling.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 03-02-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Een refurbished toestel noem ik persoonlijk ook geen nieuwe. Hier zou ik zelf ook eigenlijk niet echt blij mee zijn omdat ik nooit weet hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan. Ookal heeft Apple alles vervangen aan de telefoon wat vervangen moest worden het voelt voor mij dan nog als een 2e handsje. Verder had ik ook een goedkopere abbonement met een refurbished iPhone X kunnen pakken maar dit heb ik niet gedaan omdat ik dus een nieuwe wou. Verder is zo'n refurbished toestel ook open geweest wat voor mijn gevoel nooit 100% goed is voor deze iPhone.

[ Voor 10% gewijzigd door FBeetje op 03-02-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 20:06
FBeetje schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:01:
Een refurbished toestel noem ik persoonlijk ook geen nieuwe. Hier zou ik zelf ook eigenlijk niet echt blij mee zijn omdat ik nooit weet hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan. Ookal heeft Apple alles vervangen aan de telefoon wat vervangen moest worden het voelt voor mij dan nog als een 2e handsje. Verder had ik ook een goedkopere abbonement met een refurbished iPhone X kunnen pakken maar dit heb ik niet gedaan omdat ik dus een nieuwe wou.
Bij zo'n remanufactured toestel van Apple zelf is in ieder geval altijd alles aan de buitenkant (scherm en behuizing) en accu gloednieuw. Maar ik snap dat als je je toestel net een maand oud hebt je geen remanufactured wilt, en de rechter is het hier ook mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Fuwor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:06:
[...]

Bij zo'n remanufactured toestel van Apple zelf is in ieder geval altijd alles aan de buitenkant (scherm en behuizing) en accu gloednieuw. Maar ik snap dat als je je toestel net een maand oud hebt je geen remanufactured wilt, en de rechter is het hier ook mee eens.
En als ik het goed lees was deze iPad al 5/6 maanden oud. En zelfs dan heeft deze rechter deze uitspraak. Bedankt voor de link trouwens dan zou ik hier altijd op terug kunnen vallen morgen als ze me een refurbished toestel willen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuwor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:06:
[...]

Ja succes met procederen dan maar. Als de X3 uitkomt is er misschien uitslag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

O o, weer die discussie over refurbished/remanufactured.
Ga er maar gewoon vanuit dat je het niet eens door zult hebben (zoals het gros van de lieden bij wie een kapot toestel door een refurb vervangen is).

Daar hangt (zeker in het geval van Apple) gewoon een onterecht slecht imago aan.

Bovenstaande gelinkte uitspraak is niet helemaal vergelijkbaar aangezien die ipad bijv. met een extra applecare ondersteuningscontract is aangeschaft. Dat lees ik over deze iphone nergens.

Goed, er zijn nu twee soortgelijke uitspraken.
Hopen dat TO dat traject niet hoeft te volgen.

Toch stel ik dat, als Apple het niet zelf aangegeven heeft, het gros van de klanten er niets van zou merken of het echt nieuw of samengesteld uit nieuwe onderdelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:39
Jeetje, zouden ze bij Apple wel weten hoe ze een iPhone X moeten repareren? Ik krijg bijna het idee alsof je geen vertrouwen hebt in de reparatie procedure die ze uitvoeren.

Lekker gaan naar de Apple Store, telefoon inleveren. Als je niet direct een nieuwe krijgt ga je ondertussen ff bakkie koffie drinken in de stad en kom je wat later terug om je gerepareerde iPhone X op te halen..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
SuBBaSS schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:23:
O o, weer die discussie over refurbished/remanufactured.
Ga er maar gewoon vanuit dat je het niet eens door zult hebben (zoals het gros van de lieden bij wie een kapot toestel door een refurb vervangen is).

Daar hangt (zeker in het geval van Apple) gewoon een onterecht slecht imago aan.

Bovenstaande gelinkte uitspraak is niet helemaal vergelijkbaar aangezien die ipad bijv. met een extra applecare ondersteuningscontract is aangeschaft. Dat lees ik over deze iphone nergens.

Goed, er zijn nu twee soortgelijke uitspraken.
Hopen dat TO dat traject niet hoeft te volgen.

Toch stel ik dat, als Apple het niet zelf aangegeven heeft, het gros van de klanten er niets van zou merken of het echt nieuw of samengesteld uit nieuwe onderdelen is.
AppleCare is enkel voor de schades die je zelf veroorzaakt dus is in mijn situatie niet echt van toepassing. Ik geloof zeker dat Apple z'n toestellen goed repareerd maar het gaat mij erom dat ik een dure abbonement heb genomen met een NIEUWE iPhone en ik betaal ook 2 jaar lang voor een nieuwe. Ik kon ook een abbonement met een refurbished toestel nemen wat dus zeker goedkoper is en dus door mensen ook als een "nieuwe" word gezien (niet door mij iig vandaar dat ik een nieuwe heb gepakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

[...]

Via DFU er software opzetten is natuurlijk niet “klooien”. Dat is gewoon een van de stappen die je prima thuis kunt proberen.

Lees ff de berichten van TS voor je kritiek geeft. Man man
Geef gewoon je reactie aan TS, en quote mij aub niet meer !
(je hoeft mij echt geen iOS/Apple onderwijs te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Lees ff de berichten van TS voor je kritiek geeft. Man man
Geef gewoon je reactie aan TS, en quote mij aub niet meer !
(je hoeft mij echt geen iOS/Apple onderwijs te geven)
Jij beweert iets wat onjuist is, daar reageer ik gewoon even op. Dat heb je op fora, zo werkt dat.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 03-02-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:39:
[...]

Jij beweert iets wat onjuist is, daar reageer ik gewoon even op. Dat heb je op fora, zo werkt dat.
Je moet eerst kijken naar de TS en de vervolging. TS heeft al het advies gevolgd van Apple. Dan ga je niet deze gene advies geven om te zelf te gaan 'klooien' met DFU mode, met een paar weken oud toestel van €1100,-
Als dat noodzakelijk was had Apple dat zelf wel geadviseerd. Snap je het een beetje ?
Dus in de trend van een topic geef je advies.(je kunt ook bij AliEx een batterij kopen en zelf vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:56:
[...]

Je moet eerst kijken naar de TS en de vervolging. TS heeft al het advies gevolgd van Apple. Dan ga je niet deze gene advies geven om te zelf te gaan 'klooien' met DFU mode, met een paar weken oud toestel van €1100,-
Als dat noodzakelijk was had Apple dat zelf wel geadviseerd. Snap je het een beetje ?
Dus in de trend van een topic geef je advies.(je kunt ook bij AliEx een batterij kopen en zelf vervangen)
Apple geeft nooit het advies om via DFU te restoren, dit terwijl het geregeld wel helpt.

Waar ik op doelde was het feit dat je het klooien noemde. Dat is het simpelweg niet.

Een vreemde bewering voor iemand die je “geen iOS/Apple onderwijs hoeft te geven”.

Edit; Maar ik zal je even kort uitleggen hoe een topic werkt. Je hebt de start post en de reacties. De reacties zijn in eerste instantie een reactie (de naam geeft het weg) op de start post. Quote je een van die reacties dan is het een reactie op die enkele post. Niet direct op de start post.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 03-02-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

FBeetje schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:35:
[...]

AppleCare is enkel voor de schades die je zelf veroorzaakt dus is in mijn situatie niet echt van toepassing. Ik geloof zeker dat Apple z'n toestellen goed repareerd maar het gaat mij erom dat ik een dure abbonement heb genomen met een NIEUWE iPhone en ik betaal ook 2 jaar lang voor een nieuwe. Ik kon ook een abbonement met een refurbished toestel nemen wat dus zeker goedkoper is en dus door mensen ook als een "nieuwe" word gezien (niet door mij iig vandaar dat ik een nieuwe heb gepakt).
Nou, er zit wel wat meer aan applecare vast, maar soit, da's dus niet van toepassing hier.

Even voor de duidelijkheid: ik doe alleen uitspraken over de refurbs van apple, puur omdat ik daar zelf ervaring mee heb. Een refurbished apple toestel herken je niet zomaar omdat daar bijv. normaal gesproken een nieuwe behuizing omheen gaat. Knappe kop die dan alsnog ziet dat het binnenwerk al een leven gehad heeft.
Over niet officiële verkooppunten met refurbished apple toestellen heb ik het NIET gehad. Daar zitten nl. nogal cowboys tussen die bijv. niet-officiële onderdelen gebruiken. Daar kan apple sowieso niets garanderen (omdat het vaak gewoon rommel is).

Natuurlijk heb jij recht op een werkend toestel, het is ook geenszins mijn doel om daar wat op af te dingen.
Ik stel alleen dat je het (zonder het toestel open te maken en kennis van de componenten te hebben) zelf niet eens door zult hebben of het een refurb betreft of niet.

Dat was in het geval van de mevrouw met haar iphone in de eerste rechtszaak niet zo (die hoorde dat van een eerlijke apple medewerker, had die z'n mond gehouden dan was er niets gebeurd qua proces oid.).

't Is maar net aan jou hoe hoog je zoiets wilt spelen.
Maar natuurlijk hoop ik voor je dat je gewoon krijgt wat je wenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:01:
[...]

Apple geeft nooit het advies om via DFU te restoren, dit terwijl het geregeld wel helpt.

Waar ik op doelde was het feit dat je het klooien noemde. Dat is het simpelweg niet.

Een vreemde bewering voor iemand die je “geen iOS/Apple onderwijs hoeft te geven”.

Edit; Maar ik zal je even kort uitleggen hoe een topic werkt. Je hebt de start post en de reacties. De reacties zijn in eerste instantie een reactie (de naam geeft het weg) op de start post. Quote je een van die reacties dan is het een reactie op die enkele post. Niet direct op de start post.
Ben je zelf onderwijzer of zo ?
Ik weet echt wel hoe het werkt, ik kan wel dikke 15 jaar ouder zijn dan jij, dat neemt niet weg dat ik niet weet hoe fora werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:10:
[...]
Ben je zelf onderwijzer of zo ?
Ik weet echt wel hoe het werkt, ik kan wel dikke 15 jaar ouder zijn dan jij, dat neemt niet weg dat ik niet weet hoe fora werken.
Ik ben geen onderwijzer maar goed om te lezen dat je mijn uitleg duidelijk genoeg vind om daar voor door te gaan.

Onze leeftijden doen er verder niet toe naar mijn mening. Of jij ouder of jonger bent is voor mij totaal niet relevant, niemand is te oud om te leren.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 03-02-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Apple levert re-manufactured uit waar nodig. Maar ik neem aan dat er van de X nog geen beschikbaar is, het toestel is nog maar recent nieuw leverbaar. Bij een iPhone 7 of ouder zal dat wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:41:
Apple levert re-manufactured uit waar nodig. Maar ik neem aan dat er van de X nog geen beschikbaar is, het toestel is nog maar recent nieuw leverbaar. Bij een iPhone 7 of ouder zal dat wel gebeuren.
remanufactured toestellen zijn sinds een paar weken op voorraad bij de meeste Apple stores en worden al ingezet voor het vervangen voor garantie gevallen.

Dit zowel voor de X als de 8 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
FBeetje schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:35:
[...]

Dat jij je telefoon op afbetaling hebt gekocht houdt niet in dat Apple je twee jaar lang van een nieuw toestel gaat voorzien bij problemen. Je hebt bij aankoop een nieuw toestel ontvangen en nu kan Apple er gewoon voor kiezen om het toestel te repareren. Geen wet die voorschrijft dat ze je nu weer een nieuw toestel moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Aangezien het al sluitingstijd is geweest, vraag ik me af wat er vandaag geregeld is voor @FBeetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinozo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04 23:10
Waarschijnlijk gewoon een nieuw batterijtje erin gekregen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
ebis schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:34:
[...]
Dat jij je telefoon op afbetaling hebt gekocht houdt niet in dat Apple je twee jaar lang van een nieuw toestel gaat voorzien bij problemen. Je hebt bij aankoop een nieuw toestel ontvangen en nu kan Apple er gewoon voor kiezen om het toestel te repareren. Geen wet die voorschrijft dat ze je nu weer een nieuw toestel moeten geven.
Dan kom ik nog steeds terug op het feit dat ik dan beter een goedkopere refurbished toestel kon nemen ipv een nieuwe ivm goedkopere abbonement en toestelkosten. Het repareren zal ik enigzins eerder begrijpen omdat ik dan gewoon me eigen "nieuwe" telefoon terugkrijg. Maar zelfs dat zou ik een beetje belachelijk vinden na een maand voor een telefoon van 1200. Ik ga morgen pas naar de Apple store dan zal ik hier vermelden wat het is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FBeetje schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:56:
[...]

Dan kom ik nog steeds terug op het feit dat ik dan beter een goedkopere refurbished toestel kon nemen ipv een nieuwe ivm goedkopere abbonement en toestelkosten. Het repareren zal ik enigzins eerder begrijpen omdat ik dan gewoon me eigen "nieuwe" telefoon terugkrijg. Maar zelfs dat zou ik een beetje belachelijk vinden na een maand voor een telefoon van 1200. Ik ga morgen pas naar de Apple store dan zal ik hier vermelden wat het is geworden.
Dat jij je toestel afbetaald staat natuurlijk volledig los van de garantie afhandeling. Voor die afbetaling is immers al een product geleverd.

Als je echt liever je eigen toestel terug hebt maar dan open gemaakt dan kan je hier naar vragen. Reparatie kan dan wel langer duren wat wettelijk gezien weer prima volgens de regels is.

Een product van een maand oud is natuurlijk voor jou vervelend maar wel buiten eventuele DOA regelingen. Repareren is dus prima volgens de wettelijke richtlijnen.

Hou daar dus wel rekening mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 03-02-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Donstil schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:59:
[...]

Dat jij je toestel afbetaald staat natuurlijk volledig los van de garantie afhandeling. Voor die afbetaling is immers al een product geleverd.

Als je echt liever je eigen toestel terug hebt maar dan open gemaakt dan kan je hier naar vragen. Reparatie kan dan wel langer duren wat wettelijk gezien weer prima volgens de regels is.

Een product van een maand oud is natuurlijk voor jou vervelend maar wel buiten eventuele DOA regelingen. Repareren is dus prima volgens de wettelijke richtlijnen.

Hou daar dus wel rekening mee.
Tuurlijk heb ik liever me eigen toestel.. Een refurbished is ook open geweest dusja. Doordat ik me toestel afbetaal veranderd er natuurlijk niks aan de garantie maar de Genius die ik tref zou wel kunnen meeleven met de klant die na een maand een defecte telefoon heeft. Verder heb ik geen andere smartphone die ik kan gebruiken met mijn nano simkaart dus ik ga mijn telefoon vanaf morgen gelijk weer nodig hebben. Verder moet ik ook ver rijden dus een paar dagen wachten ga ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FBeetje schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:13:
[...]

Tuurlijk heb ik liever me eigen toestel.. Een refurbished is ook open geweest dusja. Doordat ik me toestel afbetaal veranderd er natuurlijk niks aan de garantie maar de Genius die ik tref zou wel kunnen meeleven met de klant die na een maand een defecte telefoon heeft. Verder heb ik geen andere smartphone die ik kan gebruiken met mijn nano simkaart dus ik ga mijn telefoon vanaf morgen gelijk weer nodig hebben. Verder moet ik ook ver rijden dus een paar dagen wachten ga ik niet doen.
Remanufactured niet Refurbished.

Afbetalen staat er gewoon los van, ik zou niet weten waarom een genius daar voor moet meeleven.

Een toestel defect wat nog wordt afbetaald is niet erger of vervelender dan een toestel wat in een keer betaald is. Sterker nog misschien is het juist wel vervelender voor de gene die daadwerkelijk €1159 heeft betaald i.p.v. pas 1 maand termijn, jij hebt immers pas een veel lager bedrag betaald.

Maar goed we gaan het morgen wel zien, misschien vervangen ze de batterij gelijk wel voor je. Mocht dat niet kunnen en je wilt geen Remanufactured dan wordt wachten toch de enige optie ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Donstil schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:31:
[...]

Remanufactured niet Refurbished.

Afbetalen staat er gewoon los van, ik zou niet weten waarom een genius daar voor moet meeleven.

Een toestel defect wat nog wordt afbetaald is niet erger of vervelender dan een toestel wat in een keer betaald is. Sterker nog misschien is het juist wel vervelender voor de gene die daadwerkelijk €1159 heeft betaald i.p.v. pas 1 maand termijn, jij hebt immers pas een veel lager bedrag betaald.

Maar goed we gaan het morgen wel zien, misschien vervangen ze de batterij gelijk wel voor je. Mocht dat niet kunnen en je wilt geen Remanufactured dan wordt wachten toch de enige optie ben ik bang.
Wat is het verschil tussen Remanufactured en Refurbished als ik vragen mag?

Ik snap dat afbetalen er los van staat, maar bedoel gewoon dat andere bedrijven/winkels hier anders mee om gaan. Wanneer ik een tv krijg met mankementen (gelijk of op korte termijn) mag ik 'm komen inruilen voor een nieuwe uit doos. Krijg ik ook geen gerepareerde tv terug en dit kan ik zeker navertellen. Ze kunnen er dan ook voor kiezen om de tv te repareren maar dit is niet gebeurd bij mij. Dit bedoel ik met inleven in de klant door het bedrijf of de winkel.

Ik voel mij zuur zat hierdoor en zit 2 jaar aan deze abbonement vast, weet niet waarom iemand die €1159,- heeft neergetikt zich vervelender moet voelen.

Ik zie het morgen wel moet wel goedkomen en zal hier het vervolg posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

FBeetje schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:46:
[...]

Wat is het verschil tussen Remanufactured en Refurbished als ik vragen mag?
Een remanufactured iphone is kwalitatief gelijk aan een nieuwe.
Wanneer ik een tv krijg met mankementen (gelijk of op korte termijn) mag ik 'm komen inruilen voor een nieuwe uit doos.
dat is coulance van de verkoper en geen recht.
Krijg ik ook geen gerepareerde tv terug en dit kan ik zeker navertellen. Ze kunnen er dan ook voor kiezen om de tv te repareren maar dit is niet gebeurd bij mij. Dit bedoel ik met inleven in de klant door het bedrijf of de winkel.
Die lcd producenten die gooien niet alles weg. Die recyclen werkende componenten gewoon weer terug in het productieproces. Net als ieder bedrijf dat graag winst wil maken.
Ik voel mij zuur zat hierdoor en zit 2 jaar aan deze abbonement vast
Chill dude, morgen heb je gewoon weer een werkende iphone x in je handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
JackBol schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:03:
[...]

Een remanufactured iphone is kwalitatief gelijk aan een nieuwe.

[...]
dat is coulance van de verkoper en geen recht.

[...]

Die lcd producenten die gooien niet alles weg. Die recyclen werkende componenten gewoon weer terug in het productieproces. Net als ieder bedrijf dat graag winst wil maken.

[...]

Chill dude, morgen heb je gewoon weer een werkende iphone x in je handen.
Is een refurbished niet kwalitatief gelijk aan een nieuwe iPhone dan?

Ik zeg ook niet dat het mijn recht is dat ze een nieuwe tv gaven maar ik noem dat dus meeleven met de klant. Ze geven geen gerepareerd product terug en dit is bij best wat winkels zo.

Ik heb vandaag hopelijk gewoon me nieuwe iPhone maar omdat dit mij ook allemaal tijd kost voel ik me hier gewoon niet prettig bij als je me begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

FBeetje schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:05:
[...]

Is een refurbished niet kwalitatief gelijk aan een nieuwe iPhone dan?
Een Refurbished is tweedehands kwaliteit. Maar zonder defecten uiteraard.
Ik zeg ook niet dat het mijn recht is dat ze een nieuwe tv gaven maar ik noem dat dus meeleven met de klant. Ze geven geen gerepareerd product terug en dit is bij best wat winkels zo.

Ik heb vandaag hopelijk gewoon me nieuwe iPhone maar omdat dit mij ook allemaal tijd kost voel ik me hier gewoon niet prettig bij als je me begrijpt.
Tja, het is een gevoelgsding inderdaad.

Ikzelf maak me niet zo druk over remanufactured. De buitenkant (scherm, digitizer, achterkantje) en batterij zijn nieuw. En dit zijn de enige slijtende onderdelen. Dus zijn er wat interne componenten die al eerder gebruikt zijn, deze hebben daar toch niet van gesleten. En alles valt samen onder de apple garantie van 2 jaar (die je hebt als je bij een apple store hebt gekocht).

Bekijk het eens andersom, misschien is jouw phone wel een maandagmorgen modelletje die met geluk door de QA is gekomen. Heb je die liever gerepareerd terug zodat je over een paar maanden weer bij de apple store staat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FBeetje
Ben bij de Apple store geweest ze namen me telefoon mee en gingen 'm controleren. Hij laadde idd niet meer op en ze boden mij dus een remanufactured iPhone aan. Ik heb deze gewoon aangenomen. Een man voor mij moest 3 uur wachten op het vervangen van zijn beeldscherm en kreeg geen "nieuwe" manufactured en had de telefoon ook sinds december. Toen dacht ik ik neem deze manufactured gewoon anders sta ik hier dalijk ook 3/4 uur te wachten. De telefoon ziet er gewoon helemaal als nieuw uit dus is voor mij gewoon voldoende. Ben blij met deze keuze en hoop dat deze gewoon de volle 2 jaar meegaat totdat ik weer een andere heb. Bedankt iedereen voor de hulp en antwoorden ik ben geholpen. Fijn weekend iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké dus toch gewoon een remanufactured gekozen. Had niet anders verwacht eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBeetje
Donstil schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:30:
Oké dus toch gewoon een remanufactured gekozen. Had niet anders verwacht eigenlijk :)
Ja had op het moment eigenlijk nieteens zin om met die Genius in discussie te gaan nadat ik hoorde dat die man 3 uur moest wachten op z’n iPhone. En ik ga niet zitten dreigen met rechtszaken daar als ze me geen nieuwe geven daar had ik al helemaal geen zin in. Ben nu blij met deze phone dus vind het wel gezegend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

[...]

Jij snapt hem, DFU is inderdaad niet klooien. Ik doe altijd een reset in DFU modus (met de meest recente software) alvorens ik een nieuw toestel in gebruik neem.

Goed nieuws voor TS dat hij in ieder geval weer een werkend toestel heeft. Waar begin het modelnummer mee (zie instellingen --> algemeen --> info). Wellicht is het gewoon een nieuw toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 05-02-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
turkeyhakan schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:59:
[...]

Jij snapt hem, DFU is inderdaad niet klooien. Ik doe altijd een reset in DFU modus (met de meest recente software) alvorens ik een nieuw toestel in gebruik neem.

Goed nieuws voor TS dat hij in ieder geval weer een werkend toestel heeft. Waar begin het modelnummer mee (zie instellingen --> algemeen --> info). Wellicht is het gewoon een nieuw toestel.
NQAC weet je dan voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FBeetje schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:42:
[...]

* If the first letter is "M," your phone is an original (retail) model.
* If the first letter is "N," your phone is replaced new
* If the first letter is " F," your phone is refurbished
[...]

Het gaat er om in welke hoedanigheid het geadviseerd wordt. Dan nog kun je vast komen te zitten in een DFU mode door verschillende (problemen) Iemand die volle Apple garantie heeft en alles heeft geprobeerd wat Apple Support hem/haar heeft gevraagd laat je niet 'klooien met DFU' Je moet dus oppassen op een forum wie je het adviseert, en dan nog kan het om verschillende redenen mis gaan. Denk dat je niet wil horen dat iemand tracht zijn toestel te herstellen in DFU en het komt niet door o.a. connection modus heen. terwijl het bij jou wel goed is gegaan. Ik zal verder niet te technisch worden. TS is netjes geholpen door Apple ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Hackus op 05-02-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, Dfu is niet klooien en kan je op een forum geregeld prima adviseren, had het hier alleen niet opgelost denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 06-02-2018 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
FBeetje schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:42:
[...]

Je hebt een gloednieuw toestel in ieder geval :-) Misschien geeft dat je een beter gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Donstil schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 07:14:
[...]

Precies, Dfu is niet klooien en kan je op een forum geregeld prima adviseren, had het hier alleen niet opgelost denk ik.
Als het niet klooien is, waar staat dan op apple.com beschreven wat de toepassing van DFU mode is en in welke omstandigheden een klant het zou moeten gebruiken?

Ik zal je het googlen besparen, het staat er niet op. Enkel op de apple discussion forums, waar procedures om in DFU te komen reverse engineered zijn door gebruikers.

In mijn ogen is dat klooien. DFU is niet door Apple ontwikkeld om door eindgebruikers toegepast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackBol schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:09:
[...]

Als het niet klooien is, waar staat dan op apple.com beschreven wat de toepassing van DFU mode is en in welke omstandigheden een klant het zou moeten gebruiken?

Ik zal je het googlen besparen, het staat er niet op. Enkel op de apple discussion forums, waar procedures om in DFU te komen reverse engineered zijn door gebruikers.

In mijn ogen is dat klooien. DFU is niet door Apple ontwikkeld om door eindgebruikers toegepast te worden.
Als er duidelijk is wat er moet gebruiken is het naar mijn mening niet klooien. Dat is bij DFU het geval, er is heel duidelijk wat er moet gebeuren en wat het doet. Dat Apple het uiteindelijk niet voor eindgebruikers bedoelt heeft is natuurlijk correct maar we zitten hier op Tweakers, niet op het Viva forum :) .

Maar goed dat jij het klooien vind is verder je goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Donstil, Iedereen met internet kan zich aanmelden op GoT. zeker de laatste jaren kun je niet meer uitgaan dat iedereen hier enige techn.inzicht heeft. Vaak maak je dat al op aan topic start en volgende berichten. Kort om, mijn mening is dat je DFU niet zomaar adviseert. en dan nog geef je uitleg hoe en wat te doen met betreffende toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:51:
@Donstil, Iedereen met internet kan zich aanmelden op GoT. zeker de laatste jaren kun je niet meer uitgaan dat iedereen hier enige techn.inzicht heeft. Vaak maak je dat al op aan topic start en volgende berichten. Kort om, mijn mening is dat je DFU niet zomaar adviseert. en dan nog geef je uitleg hoe en wat te doen met betreffende toestel.
Nou prima toch, dan adviseer jij het niet. Het was ook niet mijn insteek om DFU een van de standaard oplossingsmethodes te maken. Ik ben het alleen niet eens met de term "klooien" want dat is het simpelweg niet.

Zodra ik inschat dat DFU een oplossing zou kunnen zijn dan blijf ik dat daarom ook gewoon adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:32:
[...]

Nou prima toch, dan adviseer jij het niet. Het was ook niet mijn insteek om DFU een van de standaard oplossingsmethodes te maken. Ik ben het alleen niet eens met de term "klooien" want dat is het simpelweg niet.

Zodra ik inschat dat DFU een oplossing zou kunnen zijn dan blijf ik dat daarom ook gewoon adviseren :)
Het wordt klooien als degene niet weet hoe, en met het risico dat het mis kan gaan. en je degene met een toestel laat zitten wat hij/zij niet meer aan krijgt, om welke reden ook. Je kunt online niet zien wat de staat van een toestel is. of het al eerder gerepareerd is en door wie. Dat is ook het risico van alle YT filmpjes hoe je eigen toestel te repareren. Maar zal daar verder niet over uitwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:49:
Het wordt klooien als degene niet weet hoe, en met het risico dat het mis kan gaan. en je degene met een toestel laat zitten wat hij/zij niet meer aan krijgt, om welke reden ook. Je kunt online niet zien wat de staat van een toestel is. of het al eerder gerepareerd is en door wie. Dat is ook het risico van alle YT filmpjes hoe je eigen toestel te repareren. Maar zal daar verder niet over uitwijken
Ach prima hoor, adviseer jij het maar niet dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-02-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:25
Dames, het spijt mij zeer, maar kunnen wij even ophouden met kibbelen?
De originele poster heeft zijn antwoord. Het topic zou in principe gesloten kunnen worden.

TS. Veel plezier met je gloednieuwe iPhone!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
DFU is niet aankloten hoor. Ik heb er menig Idevice weer mee aan de praat gekregen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:58:
DFU is niet aankloten hoor. Ik heb er menig Idevice weer mee aan de praat gekregen.
Precies.
xaliton schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:24:
Dames, het spijt mij zeer, maar kunnen wij even ophouden met kibbelen?
De originele poster heeft zijn antwoord. Het topic zou in principe gesloten kunnen worden.
Nou als jij dat even doet dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Donstil schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:39:
[...]

Precies.

[...]

Nou als jij dat even doet dan :+
Ik ben niet overdreven bekend met Tweakers forum, maar ik vermoed dat alleen mods dat kunnen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:24
Dit is waarschijnlijk al genoemd maar mijn telefoon (android) had dit probleem laatst ook. Na een nieuwe oplaadkabel/ andere adapter nog geen succes. Bleek dat de poort zo smerig was geworden dat de weerstand enorm was. Een hele nacht aan de oplader haalde niets meer uit, hoogstens een paar procent. Hij laadde gewoon niet meer op. Nu werkt alles weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
CrystalViriS schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:23:
Dit is waarschijnlijk al genoemd maar mijn telefoon (android) had dit probleem laatst ook. Na een nieuwe oplaadkabel/ andere adapter nog geen succes. Bleek dat de poort zo smerig was geworden dat de weerstand enorm was. Een hele nacht aan de oplader haalde niets meer uit, hoogstens een paar procent. Hij laadde gewoon niet meer op. Nu werkt alles weer gewoon.
Dit. In mijn tijd in de telecom detail handel werden ~70-80% van de oplaadproblemen veroorzaakt door verstopte oplaadconnectors aan de telefoon. Meestal kwam het omdat er een halve broekzak in zat waardoor de stekker er niet meer ver genoeg in geduwd kon worden. Vooral bij iPhones was dit vaak het geval (vraag mij niet waarom). Pincetje doet wonderen.
Echter ga ik ervan uit dat het in dit geval niet het probleem was aangezien TS alle adviezen van Apple al opgevolgd had en ik er vanuit ga dat Apple dit als een van de eerste oplossingen aangeeft.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xaliton schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:38:
[...]

Ik ben niet overdreven bekend met Tweakers forum, maar ik vermoed dat alleen mods dat kunnen :)?
Dat bedoelde ik ook stiekem vandaar de Emoji :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Joever pincet vervangen voor sateprikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Goedenavond forumleden, de telefoon is toch niet wat ik had verwacht ik heb toch wat problemen. Ik heb de problemen al helemaal uitgetypt omdat ik dit morgen weer dus naar Apple moet gaan sturen. Ik zal ze hier ook even neerzetten. Probleem 1: Bij donkergrijs/zwart beeld zie ik horizontale lichte strepen in mijn beeld. Het lijken 4 balken van boven naar onder die bestaan uit 3 strepen en voor de rest van het beeld zijn er dunne lichte strepen maar die zijn minder duidelijk te zien. De strepen zie ik ook alleen in een donkere ruimte met geen of weinig licht bijvoorbeeld als ik op me slaapkamer zit of net ga slapen en nog even op me telefoon zit. Dit had ik echt niet bij mijn vorige telefoon. Ook heeft de telefoon volgens mij een probleem met het scherp stellen van een afbeelding die net in beeld komt. Dan zie ik 1 seconde nog een balkje boven in beeld bij de afbeelding.

Probleem 2:
als ik wel scherp stellen met de voorcamera gaat het beeld heel heftig flitsen (met Snapchat en ook met de normale camera app). Dit heb ik als er iets best wel dicht op de voorcamera zit en ook alleen maar in het donker. Ook dit had ik niet bij mijn vorige telefoon. Hiervan heb ik een filmpje kunnen maken die ik wel kan opsturen.

Ik word er zo wel een beetje moe van en naar mijn mening kan je zo’n Remanufactured iPhone niet vergelijken met een nieuwe en zal er ook geen meer willen. Deze problemen lijken een beetje van valschade af te komen en ik denk dat de vorige eigenaar deze telefoon gewoon goed heeft laten vallen waar die dus nog kwaaltjes aan heeft overgehouden. Ik zal wederom morgen het vervolg hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:16
FBeetje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:16:
Goedenavond forumleden, de telefoon is toch niet wat ik had verwacht ik heb toch wat problemen. Ik heb de problemen al helemaal uitgetypt omdat ik dit morgen weer dus naar Apple moet gaan sturen. Ik zal ze hier ook even neerzetten. Probleem 1: Bij donkergrijs/zwart beeld zie ik horizontale lichte strepen in mijn beeld. Het lijken 4 balken van boven naar onder die bestaan uit 3 strepen en voor de rest van het beeld zijn er dunne lichte strepen maar die zijn minder duidelijk te zien. De strepen zie ik ook alleen in een donkere ruimte met geen of weinig licht bijvoorbeeld als ik op me slaapkamer zit of net ga slapen en nog even op me telefoon zit. Dit had ik echt niet bij mijn vorige telefoon. Ook heeft de telefoon volgens mij een probleem met het scherp stellen van een afbeelding die net in beeld komt. Dan zie ik 1 seconde nog een balkje boven in beeld bij de afbeelding.

Probleem 2:
als ik wel scherp stellen met de voorcamera gaat het beeld heel heftig flitsen (met Snapchat en ook met de normale camera app). Dit heb ik als er iets best wel dicht op de voorcamera zit en ook alleen maar in het donker. Ook dit had ik niet bij mijn vorige telefoon. Hiervan heb ik een filmpje kunnen maken die ik wel kan opsturen.

Ik word er zo wel een beetje moe van en naar mijn mening kan je zo’n Remanufactured iPhone niet vergelijken met een nieuwe en zal er ook geen meer willen. Deze problemen lijken een beetje van valschade af te komen en ik denk dat de vorige eigenaar deze telefoon gewoon goed heeft laten vallen waar die dus nog kwaaltjes aan heeft overgehouden. Ik zal wederom morgen het vervolg hier neerzetten.
Ok dus jij denkt dat Apple jou een telefoon geeft die iemand al x heeft laten vallen? Dus gewoon een defecte mee geeft die hun weer aan jou geven omdat je andere telefoon niet goed was?
Word hier met de dag grappiger :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Probleem 2:

Dat is wel erg zuur zeg.
Zonder ook maar wat over de voorgeschiedenis te (kunnen) zeggen is het duidelijk dat er bij apple niet degelijk getest wordt met dit soort toestellen. Het zijn niet echt onopvallende dingen die je daar omschrijft.

Even voor de duidelijkheid (apple zal ongetwijfeld ook over een mogelijk software-issue beginnen): hij deed dit wat je omschrijft al meteen "vanuit de verpakking"?
Als hij dit al meteen al deed, dan staat een hardware-issue vast (maar ja, ik ben geen apple genius). Als het pas na bijv. het terugzetten van een backup gebeurd is heb je kans dat het op te lossen is dmv. een schone installatie.
Dat is wat vooruit lopen op de zaken.
Het klinkt alsof je erg pech hebt met de behandeling.

Valt mij persoonlijk erg tegen van apple (als mijn aanname klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

Probleem 2:

Duidelijk probleem, hiervoor moet je morgen echt contact opnemen met Apple en je problemen voorleggen. Let er ook op dat er ook een optie bestaat om de iPhone naar Apple op te sturen. Apple zorgt er dan voor dat het toestel via UPS wordt opgehaald. Dan hoef je niet naar de Apple Store als deze net iets te ver van huis is (tenzij je het toestel echt nodig hebt, dan moet je helaas wel gaan).

Het kan trouwens net zo zijn dat jij net die rotte iPhone gekregen heb, dat heb ik ook wel eens mee gemaakt. Even contact opnemen met Apple of teruggaan naar de Store en je staat binnen 5 minuten buiten met een werkende toestel. Dat is naar mijn weten alleen bij Apple zo. Bij andere merken heb je toch een gemiddelde reparatie tijd van 2 weken. Zelfs als je een uurtje moet wachten, vind ik dat al service.

Remanufactured iPhones, afkomstig van Apple, zijn kwalitatief wel net zo goed, misschien zelfs beter, dan een gloednieuwe iPhone. Leg ze eens naast elkaar en niemand zal het verschil zien, ook niet als het toestel open wordt gemaakt. Zelfs nieuwe iPhones hebben last van dit soort problemen, zoals je zelf hebt ondervonden met je eerste iPhone die defect was.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Nick25 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:19:
[...]

Ok dus jij denkt dat Apple jou een telefoon geeft die iemand al x heeft laten vallen? Dus gewoon een defecte mee geeft die hun weer aan jou geven omdat je andere telefoon niet goed was?
Word hier met de dag grappiger :)
Jazekers, is wss niet goed genoeg gekeurd voordat ie weer terug de winkel in ging. Deze problemen zal je niet snel ontdekken bij een nieuwe lijkt mij.

Ik ga geen Remanufactured toestel meer nemen en ik laat dit toestel ook niet maken. Dan regelen ze maar dat ik mijn eerste gerepareerde telefoon terug krijg.. Ik zou trouwens graag van iemand duidelijk willen weten wat nou eigenlijk echt het verschil is tussen Remanufactured en Refurbished. Ze zeggen dat Refurbished gelijk staat aan een tweedehands telefoon met nieuwe onderdelen waar het nodig was. Maar een Remanufactured toestel staat gelijk aan een nieuwe die ook kapotte onderdelen heeft gehad maar vervangen zijn? Dit is dan toch exact hetzelfde?? Mij lijkt dit “Remanufactured” meer een ander woordje om onder de rechtszaak uit te komen van 2016 waar de rechter zei dat Apple geen Refurbished toestellen aan de klant mag geven binnen de garantie. In 2017 was er dus weer een zaak, waar een rechter oordeelde dat ze ook geen “Remanufactured” telefoons weg mogen geven. Ik zat op internet ook te lezen over het verschil maar word er niet veel wijzer van.

[ Voor 50% gewijzigd door FBeetje op 07-02-2018 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Hackus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:27:
@Joever pincet vervangen voor sateprikker.
Of een sate prikker inderdaad.
[...] Probleem 1: Bij donkergrijs/zwart beeld zie ik horizontale lichte strepen in mijn beeld. Het lijken 4 balken van boven naar onder die bestaan uit 3 strepen en voor de rest van het beeld zijn er dunne lichte strepen maar die zijn minder duidelijk te zien. [...]

Probleem 2:
[...]
Vervelend om te horen @FBeetje . Ik heb zelf ook de iPhone X en herken mij in ieder geval niet in de door jou genoemde problemen. Enige kanttekeningen die ik bij de X heb gaat omtrent het gebruik (voor/nadelen FaceID, Homebalk vervelend in sommige apps) maar voor te rest ben ik super tevreden en daar hebben wij het nu niet over. Het lijkt mij erg sterk dat Apple een high end smartphone gaat meegeven terwijl deze gevallen is door een andere klant. Ik heb met regelmaat remanufactered en refurbished iPhones moeten meegeven aan klanten en heb nog nooit een klacht gekregen over deze 'aparte' groep iPhones (niet zeggend dat er geen klachten kunnen bestaan). Volgens een Apple medewerker zelf worden deze modellen uitvoerig getest om problemen te voorkomen. Natuurlijk is dit een beetje een "Wij van WC-eend....." verhaal maar het klinkt wel heel plausibel.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:16
Joever schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:22:
[...]

Het lijkt mij erg sterk dat Apple een high end smartphone gaat meegeven terwijl deze gevallen is door een andere klant. " verhaal maar het klinkt wel heel plausibel.
Precies dit Apple zou never nooit een gevallen smartphone als vervanger mee geven.

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 06:40:
[...]
Ik zou trouwens graag van iemand duidelijk willen weten wat nou eigenlijk echt het verschil is tussen Remanufactured en Refurbished. Ze zeggen dat Refurbished gelijk staat aan een tweedehands telefoon met nieuwe onderdelen waar het nodig was. Maar een Remanufactured toestel staat gelijk aan een nieuwe die ook kapotte onderdelen heeft gehad maar vervangen zijn? Dit is dan toch exact hetzelfde??
Zover ik het begrijp, en ik sta graag gecorrigeerd in deze indien ik het fout heb, is dat Refurbished toestellen al een klant hebben gehad. Ze worden echter met regelmaat door elkaar gebruikt. Sommige beweren ook dat remanufactured een grondiger process is dan refurbished of dat remanufactured door de fabrikant zelf is gedaan terwijl refurbished ook door een derde partij gedaan kan worden. Bij de laatste 2 aannames heb ik echter mij twijfels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
SuBBaSS schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:33:
[...]

Zonder ook maar wat over de voorgeschiedenis te (kunnen) zeggen is het duidelijk dat er bij apple niet degelijk getest wordt met dit soort toestellen. Het zijn niet echt onopvallende dingen die je daar omschrijft.
Stevige aanname na het verhaal van een persoon te hebben gehoord. Zoals ik al eerder aangaf heb ik zelf al heel veel van deze toestellen meegegeven (meer dan 100) waar geen enkele klacht van teruggekomen is. Dit gecombineerd met wat door een Apple employee tegen mij verteld is geworden zou ik zelf eerder het tegendeel beweren. Dit is echter mijn persoonlijke mening onderbouwd door ervaringen.

Een slecht toestel kan er altijd tussen zitten. Bij ieder merk en ieder product. Om dan maar meteen te beweren dat "het duidelijk is dat er bij Apple slecht getest wordt met dergelijke toestellen".......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Deze 2 problemen zijn (lijkt mij) best moeilijk om achter te komen. Dit is dan misschien ook in de test gebeurd. Ik heb alleen last van deze problemen in het donker dus misschien vandaar dat het niet is opgevallen bij hun.

Ik merk zelf persoonlijk in het algemeen veel dingen op die andere mensen niet zien bijvoorbeeld dode pixels bij tv’s oid. En deze problemen vallen mij dus ook op.

Waarom is het zo raar dat Apple mij misschien een toestel geeft die ooit gevallen is? Met remanufactured/refurbished checken ze volgens sommige van jullie ALLES na. En zonodig repareren ze de kapotte onderdelen. Zodra de telefoon volgens hun gewoon weer klopt zullen ze ‘m volgens mij gewoon weer weggeven in de garantie. Deze problemen lijken voor mij verdomd veel te lijken op problemen die je krijgt als je iPhone ooit op z’n beeld geketst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Joever schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Zover ik het begrijp, en ik sta graag gecorrigeerd in deze indien ik het fout heb, is dat Refurbished toestellen al een klant hebben gehad. Ze worden echter met regelmaat door elkaar gebruikt. Sommige beweren ook dat remanufactured een grondiger process is dan refurbished of dat remanufactured door de fabrikant zelf is gedaan terwijl refurbished ook door een derde partij gedaan kan worden. Bij de laatste 2 aannames heb ik echter mij twijfels.
Lijken mij eerder marketingtermen. Misschien exact hetzelfde. De een klinkt wat "cheaper" in de oren, dus hebben ze een andere term bedacht dat als een betere deal klinkt voor de klant? Waarschijnlijk zodat ze hun betrouwbaarheid hoog kunnen houden?

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik sowieso er aan twijfel dat Apple zoveel moeite doet om twee "soorten" tweedehands toestellen te kunnen verkopen en de klant opties te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:53:
Waarom is het zo raar dat Apple mij misschien een toestel geeft die ooit gevallen is? Met remanufactured/refurbished checken ze volgens sommige van jullie ALLES na. En zonodig repareren ze de kapotte onderdelen. Zodra de telefoon volgens hun gewoon weer klopt zullen ze ‘m volgens mij gewoon weer weggeven in de garantie.
1) Remanufactured/refurbished hebben al een (onterechte) slechte reputatie bij mensen
2) Apple een reputatie hoog te houden heeft m.b.t kwalitatief goede devices
3) Het om een duur product gaat (al zou zit bij goedkopere producten ook moeten gelden)
4) Het Apple meer geld kost door het product weer terug te nemen en te repareren dan dit te repareren voordat het meegegeven wordt aangezien het met zo'n klachten gegarandeerd terug gaat komen.

Dat er iets, aan de hand van jou uitleg, niet klopt aan het toestel mag duidelijk zijn. Of dit echter door val schade komt is gis werk. Gewoon terug naar Apple gaan en het verhaal uitleggen. Ik snap dat het erg vervelend is hoe het nu gaat, maar er kan ook een andere verklaring voor zijn.
Zodra de telefoon volgens hun gewoon weer klopt zullen ze ‘m volgens mij gewoon weer weggeven in de garantie.
Wat moeten ze dan? Alle DOA (defect on arrival) toestellen maar de prullenbak ingooien. DOA's worden gecontroleerd, gerepareerd en vervolgens als refurbished meegegeven incl. garantie. Ze verkopen ze niet voor nieuw of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

(vaak) is het toestel zoals in dit geschil nieuw, maar niet in retail verpakking dus alleen toestel. Ref. is een ingenomen toestel die onder Apple voorwaarden is gerepareerd en aangeboden door Ref. shops. via Apple zelf
krijg je volgens mij nooit een Ref. toestel en zeker in dit geschil niet. aan @FBeetje gewoon voorleggen aan Apple wat je waarneemt en dan hoor je wel wat hun ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Hackus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:07:
(vaak) is het toestel zoals in dit geschil nieuw, maar niet in retail verpakking dus alleen toestel. Ref. is een ingenomen toestel die onder Apple voorwaarden is gerepareerd en aangeboden door Ref. shops. via Apple zelf
krijg je volgens mij nooit een Ref. toestel en zeker in dit geschil niet. aan @FBeetje gewoon voorleggen aan Apple wat je waarneemt en dan hoor je wel wat hun ervan vinden.
Apple heeft in het verleden vaak een refurbished toestel meegegeven bij garantie afhandelingen zoals te lezen in dit artikel. Ik weet niet of het een standaard protocol is, maar ik merkte voornamelijk dat er bij klachten bij 'nieuwe' (als in pas een paar dagenoud) iPhones er al snel een 'nieuwe' (als in refurbished) er voor in de plaats terug kwam Het enige wat ik hierbij kan bedenken is dat Apple een snellere garantie afhandeling wilt en zodoende een refurbished toestel er voor in de plaats wilt. Dit om vervolgens de in eerste instantie ingeleverde iPhone te repareren (aangezien deze eigenlijk nog nieuwe is) en deze de volgende keer weer als refurbished mee te geven. Dit is uiteraard een aanname van mijzelf, maar dit is het enige wat ik kan verzinnen bij wat bij mij opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Op het moment dat je een refurb/remanufactured via Apple, een APR of een andere officiële dealer krijgt, zal deze altijd voorzien zijn van een nieuw scherm, behuizing en batterij. Het enige wat hergebruikt zal zijn in een refurb/remanufactured, is bijv de camera, processor enz.

Daarnaast wordt deze zoals al vaak hier is aangegeven nogmaals getest op de werking en loopt je garantie gewoon door.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 07-02-2018 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
<Constatering>

Remanufactured kan je prima vergelijken met een nieuwe en aan je serie nummer had je al gezien dat het om een nieuwe ging dus dat kun je wel afstrepen.

Verder geloof ik eigenlijk niet in je valschade verhaal en begrijp mij niet verkeerd hoor maar gezien de OP en de overige berichten lijk jij mij ook niet technisch genoeg om dit goed in te schatten. Dit is gewoon een aanname die je doet.

Terug naar Apple gaan, wordt daar ongetwijfeld goed opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Donstil schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:28:
[...]

Terug naar Apple gaan, wordt daar ongetwijfeld goed opgelost.
Precies dit. Gewoon naar Apple. Verhaal uitleggen en dan word het opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Joever schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat het vooral een semantische truc is geweest: Apple begreep dat er aan de term refurbished een negatieve lading hing. Zo moesten bijv. applecare medewerkers dat woord ook bij voorkeur niet gebruiken maar remanufactured.

Inhoudelijk kan het best kloppen wat je zegt hoor (dat dat het verschil is tussen de twee), daar wil ik niets aan af doen.
Joever schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:44:
[...]

Stevige aanname na het verhaal van een persoon te hebben gehoord. Zoals ik al eerder aangaf heb ik zelf al heel veel van deze toestellen meegegeven (meer dan 100) waar geen enkele klacht van teruggekomen is. Dit gecombineerd met wat door een Apple employee tegen mij verteld is geworden zou ik zelf eerder het tegendeel beweren. Dit is echter mijn persoonlijke mening onderbouwd door ervaringen.

Een slecht toestel kan er altijd tussen zitten. Bij ieder merk en ieder product. Om dan maar meteen te beweren dat "het duidelijk is dat er bij Apple slecht getest wordt met dergelijke toestellen".......
Klopt, dat is het zeker van mijn kant.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het een incident betreft (mijn eigen ervaringen zijn ook beslist anders en die zijn vooral vanuit Apple zelf) maar ik ga er vanuit dat de gebruiker ook gewoon open kaart speelt.

Daarbij vond ik het in eerste instantie klinken alsof het overduidelijk was dat er ook problemen zijn met het huidige toestel.
Begrijp nu dat dat niet zo stellig beweert wordt (het is bij daglicht schijnbaar niet zo duidelijk) dus ik moet mijn woorden ook wat afzwakken.

Het blijft hoe dan ook zuur, want als TO er niet tevreden mee is dan zal het toch weer via Apple moeten gaan.
Hoop gedoe in ieder geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Klopt, dat is het zeker van mijn kant.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het een incident betreft (mijn eigen ervaringen zijn ook beslist anders en die zijn vooral vanuit Apple zelf) maar ik ga er vanuit dat de gebruiker ook gewoon open kaart speelt.

Daarbij vond ik het in eerste instantie klinken alsof het overduidelijk was dat er ook problemen zijn met het huidige toestel.
Begrijp nu dat dat niet zo stellig beweert wordt (het is bij daglicht schijnbaar niet zo duidelijk) dus ik moet mijn woorden ook wat afzwakken.

Het blijft hoe dan ook zuur, want als TO er niet tevreden mee is dan zal het toch weer via Apple moeten gaan.
Hoop gedoe in ieder geval....
Dan begrijpen wij elkaar ;) . Zuur is het inderdaad. Als je een toestel van zo'n bedrag koopt, wil/verwacht je ook dat je er zonder problemen mee aan de slag kunt. Het zal gewoon via Apple moeten lopen dus de enige optie is terug gaan. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vind trouwens wel dat Apple de keuze moet geven tussen "repareren van je eigen toestel en langer wachten" en een Remanufactured model ontvangen.

Want nu krijg je een verkeerde verwachting, mensen gaan naar de Apple store en staan daar dan een nieuw toestel te eisen terwijl zo garantie afhandeling natuurlijk niet werkt. Voor die mensen moet Apple gewoon de reparatie mogelijkheid terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
Het enige wat ik nog zou willen is een nieuwe geseald uit doos. Wanneer dit niet mogelijk is wil ik me oude gerepareerde iPhone terug. Puur omdat ik weet dat bij die alleen iets mis was aan de batterij. Dat mensen geen refurbished willen puur om het “gevoelsding” geef ik mensen ook gelijk in, maar dat “gevoelsding” mag ook wel goed zitten voor bijna 1200.

Over de valschade is zeker maar een aanname van mij. Maar dat neemt niet weg dat dit niet gebeurd kan zijn. Maar dat is niet belangrijk de problemen zijn er dus valt weinig aan te doen. Ik ga straks contact opnemen met Apple.

[ Voor 17% gewijzigd door FBeetje op 07-02-2018 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:02:
Ik ga straks contact opnemen met Apple.
Succes. En houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Donstil schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:42:
Ik vind trouwens wel dat Apple de keuze moet geven tussen "repareren van je eigen toestel en langer wachten" en een Remanufactured model ontvangen.

Want nu krijg je een verkeerde verwachting, mensen gaan naar de Apple store en staan daar dan een nieuw toestel te eisen terwijl zo garantie afhandeling natuurlijk niet werkt. Voor die mensen moet Apple gewoon de reparatie mogelijkheid terug brengen.
Helemaal mee eens.

In het geval van die eerste rechtszaak die die vrouw won van apple had ze het toestel (uit m'n hoofd) al minstens een half jaar in gebruik. Het toestel was per definitie al niet nieuw meer dus.
Om dan alsnog een splinternieuwe te eisen vond ik eigenlijk kolder. Al is hij maar 1 minuut gebruikt, hij is niet nieuw meer.

Nou ja, het draait er dus op uit dat TO schijnbaar vooral dat wil. Op zich haar goed recht natuurlijk, maar is niet de weg ik zou willen bewandelen.
Nou ben ik dan weer zo iemand die zelfs om een rammelende mute-knop op mijn SE niet terug ga voor herstel/vervanging terwijl anderen daar bwvs. vlekken van in hun nek zouden krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:02:
Het enige wat ik nog zou willen is een nieuwe geseald uit doos.
We hopen met je mee maar ik zou er niet te veel vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuBBaSS schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Helemaal mee eens.

In het geval van die eerste rechtszaak die die vrouw won van apple had ze het toestel (uit m'n hoofd) al minstens een half jaar in gebruik. Het toestel was per definitie al niet nieuw meer dus.
Om dan alsnog een splinternieuwe te eisen vond ik eigenlijk kolder. Al is hij maar 1 minuut gebruikt, hij is niet nieuw meer.

Nou ja, het draait er dus op uit dat TO schijnbaar vooral dat wil. Op zich haar goed recht natuurlijk, maar is niet de weg ik zou willen bewandelen.
Nou ben ik dan weer zo iemand die zelfs om een rammelende mute-knop op mijn SE niet terug ga voor herstel/vervanging terwijl anderen daar bwvs. vlekken van in hun nek zouden krijgen.
Nou ik heb de uitspraak niet meer helemaal helder maar was het niet zo dat de rechter deze uitspraak deed juist omdat Apple reparatie niet aangeboden had?

Ik kan mij herinneren dat ze daarom gelijk gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBeetje
SuBBaSS schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Helemaal mee eens.

Ik had op me iPhone 6S ook een trilfunctie die best vervelend kraakte maar kon er mee leven. Maar met deze prijs voor een toestel wil ik dat die 100% in orde is en dat mij niets opvalt wat niet hoort.
Donstil schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Nou ik heb de uitspraak niet meer helemaal helder maar was het niet zo dat de rechter deze uitspraak deed juist omdat Apple reparatie niet aangeboden had?

Ik kan mij herinneren dat ze daarom gelijk gekregen heeft.
Apple heeft mij ook geen reparatie aangeboden, maar een Remanufactured toestel. Zelfde verhaal ongeveer alleen heb ik me iPhone pas iets langer dan een maand en zij 6 maanden geloof ik. En de rechter vond persoonlijk ook dat er geen Remanufactured gegeven kan worden in de garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door FBeetje op 07-02-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

FBeetje schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:27:
[...]

Ik had op me iPhone 6S ook een trilfunctie die best vervelend kraakte maar kon er mee leven. Maar met deze prijs voor een toestel wil ik dat die 100% in orde is en dat mij niets opvalt wat niet hoort.
Begrijp je volkomen hoor!
Voor dat geld zou ik ook zeker principiëler zijn.
Heck, je koopt hun "flagship". Daar mag je sowieso wel wat van verwachten.
Pagina: 1 2 Laatste