Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sargan
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-10 12:47

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
OS2018 by smeagolnl, on Flickr

Van 9 tot en met 25 februari 2018 is het Zuid-Koreaanse PyeongChang gastheer van de 23e Olympische Winterspelen!

PyeongChang ligt 8 uur voor op de Nederlandse tijd, dit betekent dat de wedstrijden, Nederlandse tijd, zullen plaatsvinden vroeg in de ochtend tot ongeveer halverwege de middag.

Er zijn 102 onderdelen verdeeld over 15 sporten, 4 onderdelen zijn nieuw; schaatsen massastart, curling gemengd dubbel, alpine skiŽn team event en snowboard big air.

Namens Nederland doen er 33 sporters mee op 4 disciplines; Langebaanschaatsen, Shorttrack, Skeleton en Snowboard!

Nederlandse deelnemers Olympische Spelen 2018
Shorttrack
Mannen
Daan Breeuwsma (500m, 1.000m, relay)
Dylan Hoogerwerf (500m, relay)Sjinkie Knegt (500m, 1.000m, 1.500m, relay)
Itzhak de Laat (1.000m, 1.500m, relay)
Dennis Visser (relay)

Vrouwen
Yara van Kerkhof (500m, 1.000m, relay)
Jorien ter Mors (1.500m, relay)
Lara van Ruijven (500m, 1.000m, relay)
Suzanne Schulting (500m, 1.000m, 1.500m, relay)
Rianne de Vries (relay)

Skeleton
Vrouwen
Kimberley Bos

Snowboarden
Mannen
Niek van der Velden (big air en slopestyle)

Vrouwen
Cheryl Maas (big air en slopestyle)
Michelle Dekker (parallelreuzenslalom)

Schaatsen
Mannen
Sven Kramer (5.000, 10.000 meter, massastart, ploegenachtervolging)
Bob de Vries (5.000 meter)
Kjeld Nuis (1.000 en 1.500 meter)
Jorrit Bergsma (10.000 meter)
Koen Verweij (1.000, 1.500 meter, massastart, ploegenachtervolging)
Ronald Mulder (500 meter)
Kai Verbij (500 en 1.000 meter)
Jan Smeekens (500 meter)
Patrick Roest (1.500 meter en ploegenachtervolging)
Jan Blokhuijsen (5.000 meter en ploegenachtervolging)

Vrouwen
Antoinette de Jong (3.000 meter en ploegenachtervolging)
Ireen WŁst (1.000, 1.500, 3.000 meter en ploegenachtervolging)
Jorien ter Mors (500 en 1.000 meter)
Lotte van Beek (1.500 meter en ploegenachtervolging)
Marrit Leenstra (500, 1.000, 1.500 meter en ploegenachtervolging)
Irene Schouten (massastart)
Annouk van der Weijden (5.000 meter en massastart)
Carlijn Achtereekte (3.000 meter)
Esmee Visser (5.000 meter)
Anice Das (500 meter)

Voor het schaatsen en shorttrack zal ik een apart topic openen, voor de overige sporten kunnen we hier dan terecht!

Starttijden Nederlanders
Zaterdag 10 februari
11:00 uur shorttrack, 1500 m (mannen)
12:00 uur schaatsen, 3000 m (vrouwen)

Zondag 11 februari
02:00 uur snowboarden, slopestyle (mannen)
08:00 uur schaatsen, 5000 m (mannen)

Maandag 12 februari
02:00 uur snowboarden, slopestyle (vrouwen)
13:30 uur schaatsen, 1500 m (vrouwen

Dinsdag 13 februari
11:00 uur shorttrack, 500 m (vrouwen)
12:00 uur schaatsen, 1500 m (mannen)

Woensdag 14 februari
11:00 uur schaatsen, 1000 m (vrouwen)

Donderdag 15 februari
12:00 uur schaatsen, 10 km (mannen)

Vrijdag 16 februari
12:00 uur schaatsen, 5000 m (vrouwen)

Zaterdag 17 februari
02:00 uur freestyleskiŽn, slopestyle (vrouwen)
11:00 uur shorttrack, 1.000 m (mannen)
11:00 uur shorttrack, 1.500 m (vrouwen)
12:20 uur skeleton, 3e en 4e run (vrouwen)

Zondag 18 februari
02:00 uur freestyleskiŽn, slopestyle (mannen)
12:00 uur schaatsen, 500 m (vrouwen)

Maandag 19 februari
12:00 uur schaatsen, 500 m (mannen)

Dinsdag 20 februari
11:00 uur shorttrack, 3000 m estafette (vrouwen)

Woensdag 21 februari
12:00 uur schaatsen, ploegenachtervolging (mannen en vrouwen)

Donderdag 22 februari
11:00 uur shorttrack, 500 m (mannen)
11:00 uur shorttrack, 5 km estafette (mannen)
11:00 uur shorttrack, 1.000 m (vrouwen)

Vrijdag 23 februari
02:00 uur snowboarden, big air finale (vrouwen)
11:00 uur schaatsen, 1000 m (mannen)

Zaterdag 24 februari
02:00 uur snowboarden, big air finale (mannen)
04:00 uur snowboarden, parallelreuzenslalom (mannen en vrouwen)
12:00 uur schaatsen, massastart (mannen en vrouwen)

Sargan wijzigde deze reactie 31-01-2018 16:40 (23%)

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:05
Ik zoek mij iedere keer rot naar start tijden van de evenementen.. Schaatsen is altijd wel te vinden, overige sporten vind ik vaak lastig.

Oh ja eurosport heeft alle rechten, Nos slechts beperkt.

nachtnet wijzigde deze reactie 30-01-2018 18:49 (17%)

nachtnet zonder hoofdletter

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:47:
Ik zoek mij iedere keer rot naar start tijden van de evenementen.. Schaatsen is altijd wel te vinden, overige sporten vind ik vaak lastig.

Wat de rechten betreft heb ik dit kunnen vinden:
https://www.schaatsen.nl/...anouds-te-volgen-bij-nos/

Qua tijden van de sporten dit:
http://www.winterspelen2018.nl/?programma

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:48
quote:

Voor de mensen die Ziggo hebben: Eurosport heeft tijdens de OS 5 kanalen ter beschikking die gratis te kijken zijn: https://www.ziggo.nl/ente...mpische-winterspelen-2018

Zal er zelf niet veel aan hebben behalve in de weekenden, beetje beroerd tijdsverschil. ;)

Bastien wijzigde deze reactie 30-01-2018 19:36 (11%)

Manager: een typisch geval van een fix die ergere problemen geeft dan dat het oplost.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:40
169 Russen op de spelen.
Bijzonder weinig.

Wat misschien ook zorgt voor een diversere medaille verdeling.

• Timoth
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22:51
OLYMPISCHE SPELEN 2018 Starttijden Medailleraces

Alle aanvangstijden zijn Nederlandse tijden. In Zuid-Korea is het acht uur later.

Dikgedrukt de tijden waar Nederlanders starten. @Sargan Misschien voor het overzicht alleen die tijden evt. in startpost opnemen? Dan kan deze hele lijst er ook wel weer uit.

https://www.eurosport.nl/...en_sto6456327/story.shtml

Edit: Bijgevoegd bij TS, dus hele lijst even verwijderd.

Timoth wijzigde deze reactie 31-01-2018 19:57 (90%)

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
@Timoth dank je, ga ik een dezer dagen toevoegen aan de ts!👍

Edit: toch al gedaan, had tijd over :9

Sargan wijzigde deze reactie 31-01-2018 16:41 (23%)

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
quote:
3x3 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:15:
169 Russen op de spelen.
Bijzonder weinig.
Door de afzegging van Olga Graf nog maar 168.
http://nos.nl/l/2214460

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Het zijn geen Zomer Spelen he :P ? 169 8 is gewoon heel veel voor een Winter Spelen.

Om alvast in de stemming te komen:

Geheimsache Doping: Das Olympia-Komplott
Teil 1: https://www.npo.nl/olympisch-bedrog/29-01-2018/POW_03791683
Teil 2: https://www.npo.nl/olympisch-bedrog/29-01-2018/POW_03791684

Overigens zou een maandabo afsluiten op Eurosport Player tijdens de OS maar §0,99 zijn (wel dezelfde dag opzeggen). Heb zelf al een jaarabo dus zit niet bepaald op die extra drukte te wachten ( O-) ) maar ter info voor de geÔnteresseerden. Ze zijn al sinds de zomer bezig om de vernieuwde/huidige app klaar te stomen voor deze OS en tot nu toe zitten er nog steeds fouten in (met name videotitels in vreemde talen of gewoon foutieve). Ook is sinds de nieuwe app de tweetaligheid eruit gesloopt. Wat mij betreft nog steeds ruk vergeleken met de simpele oude ... Op zich is het geen geld natuurlijk (§30 voor een jaarabo tegenwoordig of die §0,99 voor een maandje OS).
Eurosport heeft de online streamingrechten dus die streams die er altijd op de NOS site waren zul je deze keer niet tegenkomen (maar alleen op de Eurosport Player dus).

apis29 wijzigde deze reactie 31-01-2018 19:38 (7%)

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:31
Ik heb net voor 99 cent een maand eurosport player gekocht, wie dat ook wil, hier het stappenplan (ik vond het namelijk echt onduidelijk hoe je dit moest doen, ik had pas na 6 dagen waarin ik elke avond er wel 5 minuten aan heb besteed door hoe het moest, denk dat velen het niet vinden omdat het via de site moet en niet via een app), een handleiding hoe je het voor 99 cent krijgt:

1) ga via jouw computer naar https://www.eurosport.nl (niet via android of ios)
2) schuif links het menu uit door op het icoon met de horizontale streepjes te klikken en kies eurosport player
3) maak account aan of login
4) ga naar abonnement en kies maandabonnement
5) vul alle gegevens in en kies onderaan voor code invoeren, de kortingscode is : NL99
6) betaal nu
7) ga nu gelijk naar jouw abonnementspagina en kies opzeggen en je abonnement blijft een maand geldig voor 0,99 cent.

Dit is de enige manier waarop het voor 99 cent werkt, elke andere methode wil 6,99 euro van je hebben.

Je moet alles kunnen streamen naar een chromecast.

en hier een overzicht van alle tijden van echt alles:

Ik ga zelf straks eens zien wat ik uberhaupt kan kijken, de helft is gewoon door de week als ik moet werken. tja, dat is wel jammer. Ook zijn sommige tijden niet ideaal, maar ik hoop wel wat skiien en schaatsen mee te kunnen pakken in iedergeval.

Edit: net 2 uur de eurosport app gebruikt. Vanuit de app casten naar een chromecast device is niet echt ideaal, ik had de hele tijd dat na verloop van tijd het beeld niet meer synchroom liep met het geluid. Maar toen ontdekte ik de android tv app en die doet het echt een stuk beter.

Ben er al met al tevreden over, maar ik hoop wel dat het straks net zo goed werkt als nu en ik hoop geen gedonder te krijgen met niet werkende streams of buffering gedoe, het zal vast druk worden over een paar dagen. Maar al met al redelijk tevreden, app is inderdaad niet geheel fantastisch, maar de android tv app werkt in iedergeval redelijk ok. Hoop wel dat ze gaan inbouwen dat je verder kan kijken waar je gebleven bent, dat vooruitspoelen met steeds 30 seconden per klik is wel erg irritant op de tv, dan is de app op de ipad weer handiger. Maarja, voor die 99 cent kijk ik het aan en een jaar kost 30 euro, dat is ook best goedkoop. Maar per maand betalen is weer bizar duur. Toch raar.

Hobbykok wijzigde deze reactie 06-02-2018 22:28 (62%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:53

Tylen

ONK ProCup 600 #56

Wat is normaal de prijs voor een jaar abo? Dat is toch geen 30 euro?

A wise man once said: 'Work is not a place."

• apis29
  • Niet online
'Wanneer komt welke Nederlander in Pyeongchang in actie?' https://nos.nl/pyeongchan...pyeongchang-in-actie.html

De "concurrentie":

'The grace and grit of American athletes will be on display in South Korea as a mix of accomplished vets and hungry novices looks to better the U.S.’s total of 28 medals from Sochi 2014'
https://www.si.com/specia...-meet-team-usa/index.html

Mooi spul altijd die Olympische kleding van de Amerikanen. Normaal gesproken ook altijd te koop bij de webshop van het USOC :) .
quote:
Tylen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:33:
Wat is normaal de prijs voor een jaar abo? Dat is toch geen 30 euro?
Sinds april/mei vorig jaar is het idd §29,99 voor een jaarabo. Iirc was het daarvoor 59,99 ...
Eerst werd het als aanbieding gebracht dus toen was ik erop gesprongen ruim voor ik het echt 'nodig' had maar ineens werd het gewoon de vaste jaarprijs :+ (zie wel dat het per land kan verschillen, zo is het in Duitsland nu/sinds september weer §49,99)

apis29 wijzigde deze reactie 08-02-2018 00:02 (92%)

• Hobbykok
Ik kan nu talen selecteren in de app. Bij alpine skiing gaat wel pas na 38 minuten in de on demand stream het lekker werken, maar het werkt en dat is wel erg fijn. Ook leuk dat je alleen het geluid zonder commentaar kan kiezen.

Ik hoop dat dit erin blijft, jammergenoeg zijn alle streams van voor deze uitzending zonder deze optie zo te zien.

Hobbykok wijzigde deze reactie 08-02-2018 22:01 (20%)

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:49

Rainbow_Dash

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Enorm klote dat eurosport alle rechten heeft. Je zou toch anders wat meer vrijheid verwachten anno 2018... :/

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Kleurijk Mexico!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 22:55
quote:
Rainbow_Dash schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 00:22:
Enorm klote dat eurosport alle rechten heeft. Je zou toch anders wat meer vrijheid verwachten anno 2018... :/
Ik ben er blij mee, aangezien ik Ziggo heb. Anders had ik me weer blauw kunnen ergeren aan de NOS die ipv andere sporten uit te zenden, de zendtijd volplempt met nabeschouwingen en interviews mbt schaatsen. Ik kijk graag naar schaatsen hoor, maar een lekker lange sessie bobsleeŽn, skispringen of ijshockey gaat er bij mij ook goed in.

Maar de BBC en de Duitse zenders zenden toch ook gewoon de OS uit?

PjotrStroganov wijzigde deze reactie 09-02-2018 08:16 (5%)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:45
quote:

Ik vind deze app erg prettig:
Google Play: Pyeongchang Gold - 2018 Winter Games

Ik heb geen idee of hij ook beschikbaar is op iOs

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
apis29 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:18:

Sinds april/mei vorig jaar is het idd §29,99 voor een jaarabo. Iirc was het daarvoor 59,99 ...
Eerst werd het als aanbieding gebracht dus toen was ik erop gesprongen ruim voor ik het echt 'nodig' had maar ineens werd het gewoon de vaste jaarprijs :+ (zie wel dat het per land kan verschillen, zo is het in Duitsland nu/sinds september weer §49,99)
Ik kijk niet de OS maar wel motogp en wsbk. Ik ga wel even een maandje proberen. Kijken of ik ook achteraf nog de gereden races kan kijken. zou super makkelijk zijn.

• Hobbykok
motorsport is er momenteel niet op, alleen wintersporten. Denk dat het van de zomer beter is

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:59
Mogen ze bij NOS nou echt niet het woord Samsung zeggen? :+ Het is triest gesteld.

• srnvisscher
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
quote:
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:25:
Mogen ze bij NOS nou echt niet het woord Samsung zeggen? :+ Het is triest gesteld.
bijzonder

• TheBrut3
Die drones :o Super tof gedaan!

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:23
quote:
PjotrStroganov schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:15:
[...]

Ik ben er blij mee, aangezien ik Ziggo heb. Anders had ik me weer blauw kunnen ergeren aan de NOS die ipv andere sporten uit te zenden, de zendtijd volplempt met nabeschouwingen en interviews mbt schaatsen. Ik kijk graag naar schaatsen hoor, maar een lekker lange sessie bobsleeŽn, skispringen of ijshockey gaat er bij mij ook goed in.

Maar de BBC en de Duitse zenders zenden toch ook gewoon de OS uit?
Eurosport heeft de rechten in heel Europa. 2018 mogen inderdaad BBC en Frankrijk het nog zelf bepalen maar zijn het per 2022 ook kwijt.

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-33311902

Eurosport verkoopt weer een deel door aan de publieke omroepen zoals bij ons de NOS dit jaar.

https://nos.nl/artikel/20...0-te-zien-bij-de-nos.html
Voor de Ijshockey wedstrijden moet je dus niet bij de NOS zijn.

bvbal79 wijzigde deze reactie 09-02-2018 15:12 (8%)

• bvbal79
quote:
Hobbykok schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:29:
Ik heb net voor 99 cent een maand eurosport player gekocht, wie dat ook wil, hier het stappenplan (ik vond het namelijk echt onduidelijk hoe je dit moest doen, ik had pas na 6 dagen waarin ik elke avond er wel 5 minuten aan heb besteed door hoe het moest, denk dat velen het niet vinden omdat het via de site moet en niet via een app), een handleiding hoe je het voor 99 cent krijgt:

1) ga via jouw computer naar https://www.eurosport.nl (niet via android of ios)
2) schuif links het menu uit door op het icoon met de horizontale streepjes te klikken en kies eurosport player
3) maak account aan of login
4) ga naar abonnement en kies maandabonnement
5) vul alle gegevens in en kies onderaan voor code invoeren, de kortingscode is : NL99
6) betaal nu
7) ga nu gelijk naar jouw abonnementspagina en kies opzeggen en je abonnement blijft een maand geldig voor 0,99 cent.

Dit is de enige manier waarop het voor 99 cent werkt, elke andere methode wil 6,99 euro van je hebben.

Je moet alles kunnen streamen naar een chromecast.

en hier een overzicht van alle tijden van echt alles:

Ik ga zelf straks eens zien wat ik uberhaupt kan kijken, de helft is gewoon door de week als ik moet werken. tja, dat is wel jammer. Ook zijn sommige tijden niet ideaal, maar ik hoop wel wat skiien en schaatsen mee te kunnen pakken in iedergeval.

Edit: net 2 uur de eurosport app gebruikt. Vanuit de app casten naar een chromecast device is niet echt ideaal, ik had de hele tijd dat na verloop van tijd het beeld niet meer synchroom liep met het geluid. Maar toen ontdekte ik de android tv app en die doet het echt een stuk beter.

Ben er al met al tevreden over, maar ik hoop wel dat het straks net zo goed werkt als nu en ik hoop geen gedonder te krijgen met niet werkende streams of buffering gedoe, het zal vast druk worden over een paar dagen. Maar al met al redelijk tevreden, app is inderdaad niet geheel fantastisch, maar de android tv app werkt in iedergeval redelijk ok. Hoop wel dat ze gaan inbouwen dat je verder kan kijken waar je gebleven bent, dat vooruitspoelen met steeds 30 seconden per klik is wel erg irritant op de tv, dan is de app op de ipad weer handiger. Maarja, voor die 99 cent kijk ik het aan en een jaar kost 30 euro, dat is ook best goedkoop. Maar per maand betalen is weer bizar duur. Toch raar.
Ik ben wel benieuwd hoe de VR mode via de app wordt ervaren. Doet Eurosport toch wel weer goed.

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:08
Mooi beeld hoor dat die Koreanen gezamenlijk binnen komen en leuk voor hun maar het slaat toch nergens op dat ze nog formeel in oorlog zijn en dat ze gewoon zo met een happy smile het stadion in lopen :')

Als de spelen weer over zijn dan gaat het alleen maar weer over kernbommen.

Verder hoop ik uiteraard op mooie spelen en veel NL succes!

• Hobbykok
quote:
bvbal79 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:16:
Ik ben wel benieuwd hoe de VR mode via de app wordt ervaren. Doet Eurosport toch wel weer goed.
VR mode?

Dat herken ik niet uit de app. Maar misschien zie ik die optie niet omdat ik geen VR set heb.

• bvbal79
quote:
Hobbykok schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:12:
[...]

VR mode?

Dat herken ik niet uit de app. Maar misschien zie ik die optie niet omdat ik geen VR set heb.
Aparte app zie ik nu

Google Play: Winter Olympics VR Eurosport

• bvbal79
quote:
Vlassie1980 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:04:
Mooi beeld hoor dat die Koreanen gezamenlijk binnen komen en leuk voor hun maar het slaat toch nergens op dat ze nog formeel in oorlog zijn en dat ze gewoon zo met een happy smile het stadion in lopen :')

Als de spelen weer over zijn dan gaat het alleen maar weer over kernbommen.

Verder hoop ik uiteraard op mooie spelen en veel NL succes!
Lekker pessimistisch weer. Aan elke positieve noot moet weer een negatieve draai gegeven worden. Laat dit gewoon het begin zijn van een constructieve oplossing tussen de Korea's

• apis29
  • Niet online
quote:
Tylen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:49:
[...]Ik kijk niet de OS maar wel motogp en wsbk. Ik ga wel even een maandje proberen. Kijken of ik ook achteraf nog de gereden races kan kijken. zou super makkelijk zijn.
De gewone uitzendingen kan je idd nog een week ofzo via het on demand gedeelte kijken (al wil er wel eens iets ontbreken wat gewoon uitgezonden was op ES1/2). Wat via de bonus kanalen wordt uitgezonden is meestal niet in het on demand gedeelte terug te vinden.
'Vroeger' had je ook gewoon een buffer van drie uur bij de livestream en dat is zag ik net nog maar 5 minuten tegenwoordig (al kan je sommige dingen al meteen 'on demand' terugkijken zo te zien). Ook nog steeds geen optie voor Engels commentaar wat er jarenlang wel op zat (evenals een knop om zelf de resolutie te kiezen) ...
En nog een waarschuwing als je betaalgegevens al opgeslagen zijn: ik kreeg helemaal geen laatste vraag/waarschuwing of ik het definitief wilde bevestigen, ik had gewoon opeens het jaarabo waar je normaal gesproken nog een 'ok/ cancel' vraag zou verwachten. Zie ook dat onder subscription een prijs van §59,99 per jaar staat dus hoe lang die §29,99 aanbieding nog blijft is ook nog maar de vraag.

• Hobbykok
Mmm, de taalselectie is weer weg bij mij uit de app van eurosport, ik vind het ook wat lastig dat ze soms 3 keer hetzelfde erop zetten met compleet willekeurige tijden, neem nu het kunstschaatsen van vandaag. Er staan 3 episodes op, 1 is 2 uur en 25 minuten, de andere 1 uur en 40 minuten en er is er nog een met alles ertussen eruit geknipt van 50 minuten. Ze hebben allemaal andere logo's in beeld, daarbij kan je 9 van de 10 keer niet zien waar je gebleven bent en het is een boel uitzoekwerk, ook omdat je soms heel lastig de datum van de uitzending door de achtergrondafbeelding niet kan zien (witte tekst op witte sneeuw bijvoorbeeld). Dit kan komen omdat ik de app op de nvidia shield met android tv gebruik, maar daar is de app toch voor aangepast lijkt mij omdat hij in de store staat. Maar gezien de rare bediening soms denk ik meer dat het vooral op de telefoon lekker werkt. Ik zal morgen eens op de ipad gaan kijken, ik had de eerste dag via dat apparaat het bekeken en dat ging fijner met vooruitspoelen, al had ik toen weer audio out of sync met de chromecast.

De content is goed, maar de app, mijn hemel. Ik vind het prima voor 1 euro voor een maand, meer dan prima trouwens, maar ik snap werkelijk niet wat ze aan het doen zijn, ik denk nu niet meer na een paar dagen gebruik van: ik blijf abonnee, al is 30 euro per jaar niet veel. De potentie is er helaas wel en kennelijk was er ook een goede app in het verleden.

Bizar eigenlijk.

Als ze de app wat beter maken zou ik zo een jaarabonnement afsluiten, want dat on demand sport kijken is echt wel erg relaxed.

Is er uberhaupt zicht op een betere app? Als ik het zo lees is deze app al 3/4e jaar ellende, dan denk ik: er komt niet snel iets beter, het blijft zo wat etteren?

Hobbykok wijzigde deze reactie 09-02-2018 23:35 (20%)

• apis29
  • Niet online
De app zoals hij er nu uitziet is pas sinds de zomer, daarvoor was het meer tekst gebaseerd en wat overzichtelijker.
Via de browser kan je nog wel iets wat er enigszins op leek krijgen

En zo zag het er vorig jaar nog uit voor de eerste wijzigingen (na die eerste wijzigingen zag het er meer zoals hierboven uit voor de bonuschannels, maar dan ook nog steeds met donker thema. Zoiets dus http://www.sportnext.nl/images/uploads/eurosport_bd2.jpg):

Te danken aan http://bestmediainfo.com/...-md-of-eurosport-digital/
Ook de gewone Eurosport website is grondig veranderd. Voorheen had je een heel simpel en duidelijk overzicht van de programmering net als in een ouderwetste tv gids en vervolgens kwam dat tijdlijn model zoals het gelinkte sportnetx plaatje en had je al niet meer alles in ťťn overzicht. En nu is het https://www.eurosport.nl/tvschedule.shtml wat dan op zich wel beter is dan dat tijdlijn model waar je opzij moest scrollen.

apis29 wijzigde deze reactie 10-02-2018 00:00 (21%)

• Hobbykok
dat zijn toch wel mooie ontwikkelingen. Als ze die app nu eens zo duidelijk maken als die laatste foto, dan zou het al een stuk fijner zijn.

Maar ik ga morgen even met de ios app verder ipv de android tv app, de ios app heeft ook een olympische spelen overzicht wat 100 keer beter werkt dan wat ik heb op android tv. Ik kom er nog wel even op terug later deze spelen als ik wat vergeleken heb.

Ik hoop dat het audio of sync niet elke keer optreed, als ik kan casten naar de chromecast zijn veel ergernissen al verleden tijd. Alleen had ik op dag 1 na een anderhalf uur kijken dat de stemmen al meer dan 2 minuten out of sync waren en ik kan wel wat bijstellen met de soundbar, maar 2 minuten niet.

• apis29
  • Niet online
Ja de laatste foto is de 'before' (op don't fix it if it ain't broke niveau en die je nog relatief makkelijk kon recorden O-) ) en zoals het nu is is de voltooÔng van het vernieuwingstraject vlgns mij (dus een grote verandering zie ik voorlopig niet aakomen). De hele vernieuwing is ingezet met als doel deze OS. Was nog half af vroegtijdig uitgebracht van de zomer om de start van de Bundesliga mee te pakken en de klanten als proefpersonen te gebruiken om maar klaar te zijn voor deze Spelen. De huidige app lijkt echt gericht te zijn op telefoons, op elk ander device komt het gewoon veel te groot en onoverzichtelijk over (onderscheid lineaire en bonuskanalen ook niet direkt duidelijk in het schema).
Heb op zich vrijwel nooit last van out of sync audio via de Chromecast en de stream is ook het grootste deel van een wedstrijd stabiel. Heeft er alleen wel een handje van op de meest ongelukkige momenten wel te gaan bufferen :F

Terug naar de Spelen: Olympisch kampioen kan titel op halfpipe niet verdedigen
Weet niet of het normaal ook altijd zo was maar wie gaat er nou een X-Games plannen twee weken vůůr de Olympische Spelen?? Dit is in ieder geval ťťn van de onderdelen die ik ga kijken (naast ijshockey, bobsleŽen, shorttrack en kunstschaatsen :P . (Snel)Schaatsen kan je sowieso niet omheen ook al zou je het willen dus die zal ik ook wel meekrijgen).
De laatste jaren echt nauwlijks wintersporten gekeken, normaal heb ik nog wel iets van een idee wie er mee doen met een redelijk aantal sporten maar deze keer :N ... Zelfs het ijshockey is gehandicapt nu de NHL spelers niet zijn vrijgegeven (voor het eerst sinds 1994).
Schansspringen lijkt ook of ze allemaal met een sumo-pak aan naar beneden komen (voor het gevoel zit er totaal geen ontwikkeling in die sport),

apis29 wijzigde deze reactie 10-02-2018 00:56 (15%)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Is de Eurosport app beter kijken dan via Ziggo Go kijken? Geeft de Eurosport app wťl aan wat er op dat moment live is? Ik bedoel, ik zit nu naar 'Curling' te kijken op Eurosport 4 via Ziggo Go, waarbij ze in skipak zo snel mogelijk van de heuvel gaan terwijl ze twee jumps doen waar ze punten voor krijgen... 8)7

Evanescent wijzigde deze reactie 10-02-2018 05:38 (4%)

• Hobbykok
Ja live is goed te zien

Ik heb net gekeken en gezien dat ik nu mijn bed uitmoet omdat ik anders live dingen mis. Je ziet aan een icoon of het een wedstrijd is live of een samenvatting e.d.

• Evanescent
  • Niet online
Ik vond de studiopresentatie op Eurosport 1 echt tenenkrommend. Kwam erg amateuristisch over, met al die galm en die presentator. :X Vannacht (~5:00 uur, ten tijden van mijn vorige post) was ook de site erg traag maar die is nu weer op snelheid.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
apis29 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:11:
[...]

De gewone uitzendingen kan je idd nog een week ofzo via het on demand gedeelte kijken (al wil er wel eens iets ontbreken wat gewoon uitgezonden was op ES1/2). Wat via de bonus kanalen wordt uitgezonden is meestal niet in het on demand gedeelte terug te vinden.
'Vroeger' had je ook gewoon een buffer van drie uur bij de livestream en dat is zag ik net nog maar 5 minuten tegenwoordig (al kan je sommige dingen al meteen 'on demand' terugkijken zo te zien). Ook nog steeds geen optie voor Engels commentaar wat er jarenlang wel op zat (evenals een knop om zelf de resolutie te kiezen) ...
En nog een waarschuwing als je betaalgegevens al opgeslagen zijn: ik kreeg helemaal geen laatste vraag/waarschuwing of ik het definitief wilde bevestigen, ik had gewoon opeens het jaarabo waar je normaal gesproken nog een 'ok/ cancel' vraag zou verwachten. Zie ook dat onder subscription een prijs van §59,99 per jaar staat dus hoe lang die §29,99 aanbieding nog blijft is ook nog maar de vraag.
Thnx. Ik abo geannuleerd en het staat ook zo in profiel. Zal wel goed gaan. Daarnaast heb ik via ideal betaald dus ben niet zo bang dan ze automagisch verlengen. Ik kijk het even een maandje aan hoe het werkt. Thanks.

• apis29
  • Niet online

Bij de bonuskanalen kun je wel talen kiezen voor het commentaar. Op tv waar ik normaal wel twee talen heb nu ook alleen Nederlands op ES1. Engels commentaar nu bij dezelfde uitzending op ES2. Aardige wedstrijd overigens :)
(Vannacht bij slopestyle wel tweetalig dus zal misschien per sport/uitzending verschillen naar gelang de rechten bij British Eurosport vs BBC. Bij de opening ook alleenNL commentaar)
quote:
Tylen schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:07:
[...]

Thnx. Ik abo geannuleerd en het staat ook zo in profiel. Zal wel goed gaan. Daarnaast heb ik via ideal betaald dus ben niet zo bang dan ze automagisch verlengen. Ik kijk het even een maandje aan hoe het werkt. Thanks.
Ja het was niet eens dat het automatisch verlengd werd maar bij het zelf bewust aanvragen kreeg ik geen vraag om het definitief te bevestigen. Heb Paypal gekoppeld en die vraagt normaal nog een bevestiging maar bij deze Player helemaal niet.

• TheBrut3
Helemaal klaar voor de biathlon wedstrijd. Jammer dat ze stadionspeaker zo ver boven de commentator van Eurosport uit komt. En jammer dat het niet gewoon de Nederlandse commentator is.

• apis29
  • Niet online
quote:
TheBrut3 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:15:
Helemaal klaar voor de biathlon wedstrijd. Jammer dat ze stadionspeaker zo ver boven de commentator van Eurosport uit komt. En jammer dat het niet gewoon de Nederlandse commentator is.
Welke commentator :D ? Er zit helemaal geen commentaar bij de NL audiostream? Je kan het natuurlijk ook op de ZDF kijken ... Biathlon ook een van de sporten die ik normaal wel kijk maar de laatste jaren nauwlijks.

apis29 wijzigde deze reactie 10-02-2018 12:27 (9%)

• TheBrut3
Ik kijk op Eurosport 4 (409 bij Ziggo), daar hebben ze een Engelse commentator.
Jammer dat een aantal van mijn favorieten (Herrmann en Mškšršinen) nu al kansloos zijn :(

TheBrut3 wijzigde deze reactie 10-02-2018 12:39 (5%)

• apis29
  • Niet online
Bij de stream kan je verschillende talen kiezen ja, als je mťt commentaar wilt kijken dan ligt de Engelse wel voor de hand idd (of je kijkt normaal ook altijd met het Engelse commentaar op ES?) maar je kan ook zonder commentaar kiezen. Heb zelf altijd zoiets van een sport kijken met een commentator uit een land waarvan je nooit een deelnemer gezien hebt kan nooit veel soeps zijn. Kijk het normaal dan ook altijd op de Duitse zenders ...
Mškšršinen die ken ik dan nog wel maar al die Duitsers zijn nieuw voor mij. Zie dat die Herrmann uit het langlaufen komt wat het dan wel verklaard dat die me niet bekend is uit het biathlon ...
Nu Dahlmeier in beeld, ook nog wel een bekende naam en Semerenko van OekraÔne.

apis29 wijzigde deze reactie 10-02-2018 12:47 (19%)

• Hobbykok
Android tv app is net bijgewerkt en ik heb nu een speciale pagina voor de olympische spelen en weer audio keuze, dikke prima. Al heeft audio keuze weinig impact, het commentaar is er niet bij wat ik nu kijk, maar het overzicht is beter.

Hobbykok wijzigde deze reactie 10-02-2018 13:38 (30%)

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:20
4 medailles er al *O* :)F

• Plasma_Wolf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:13
Carlijn Achtereekte is eigenlijk een specialiste op de 5000 meter, maar daar heeft ze zich helaas niet voor gekwalificeerd. Dat zij het wint is dan ook een verassing. Ik ben er heel blij mee.

Niet belangrijk: we hebben een tijdje tegelijkertijd een bijbaantje gehad in hetzelfde restaurant. Klein dorp in Overijssel, beetje van iedereen kent iedereen :)

:)F

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 22:55
De eurosport streams in de Ziggo Go app zijn wel erg stotterig :(

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Evanescent
  • Niet online
quote:
PjotrStroganov schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:08:
De eurosport streams in de Ziggo Go app zijn wel erg stotterig :(
Ervaar ik ook, inderdaad. Soms komt het beeld later nog wel op gang, maar helemaal soepel loopt het niet.

• Hobbykok
Nou, ik begin ook redelijk klaar te zijn met eurosport, nu is er geen nederlands commentaar bij het terug kijken van het schaatsen.

Wat een bagger zeg, de lol is er nu wel af bij mij. Bij zowel skieen als schaatsen geen commentaar. Gadver

Nu kijk ik hem in het engels, ga me er ook maar niet aan ergeren, maar de beste man praat wel monotoom..

Hobbykok wijzigde deze reactie 10-02-2018 15:25 (18%)

• Sjurm
Als je de rechten koopt, ga je er toch alles aan doen om het uitzenden een beetje fatsoenlijk voor elkaar te krijgen, maar goed.

De Nederlanders zijn gelukkig gewoon bij NOS te zien, dus dat is prima. 4 medailles binnen enkele minuten *O*

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:05
Lol, Ziggo sport denkt ook even aandacht te besteden aan t schaatsen. We winnen goud op de 300 meter en Irene WŁst werd 2e...

• TheBrut3
Het verrassend samenvoegen van het vrouwelijke ijshockey team geeft op het ijs nog geen verrassende uitslag.

• Coocoocachoo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:41
Zie net de beelden van de crash van Niek van der Velden...damn, ziet er niet fijn uit....

Coocoocachoo wijzigde deze reactie 10-02-2018 16:40 (47%)
Reden: beelden toegevoegd

• Hobbykok
Mooi overzicht voor eurosport kijkers: https://derotsmedia.com/programmering-eurosport-player/

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:20
quote:
Coocoocachoo schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:31:
Zie net de beelden van de crash van Niek van der Velden...damn, ziet er niet fijn uit....
Understatement :N

• Evanescent
  • Niet online
quote:
Hier is het 'overzicht' dat Team NL / NOC*NSF heeft weten te produceren, met alle momenten dat Nederlanders in actie komen: https://teamnl.org/artike...e-spelen-pyeongchang-2018

Helaas hebben ze geen verstand van CMS en opmaak. Ik ken de organisatie een beetje ;)

• Hobbykok
Wel handig dat de namen erbij staan

Heb net 2 runs van het rodelen bekeken, dat is ook een aparte sport. Je moet wel lef hebben.

• Evanescent
  • Niet online
Kun je Eurosport 4 ook terugkijken? Dan zou ik zeker even naar de beelden van 3:50 tot 4:00 uur kijken. Echt megamooi en hypnotiserend! Niet sportgerelateerd, maar over het land. Helaas kan dat zo te zien niet via Ziggo Go.

Evanescent wijzigde deze reactie 11-02-2018 03:59 (11%)

• TheBrut3
Mooie pot op het ijs tussen Finland en USA. Finland met een verrassende start, maar kon in de 3e periode helaas niet terugkomen op gelijke hoogte.

• Hobbykok
quote:
TheBrut3 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:51:
Mooie pot op het ijs tussen Finland en USA. Finland met een verrassende start, maar kon in de 3e periode helaas niet terugkomen op gelijke hoogte.
Mooie partij inderdaad, maar ik kijk persoonljk het meest uit naar 18 februari (Zweden Finland). Ook heerlijk dat die om 13.10 uitgezonden wordt op een zondag.

• Evanescent
  • Niet online
En iedereen weer gefeliciteerd met de gouden plak :)

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:27
@Hobbykok ik heb niet alles teruggelezen, maar hoe bevallen de streams van eurosport ? Ik heb een gruwelijke hekel aan het commentaar van de NOS dus weiger zo ie zo dat te kijken, met de extra zenders die er nu tijdelijk zijn kom je regelmatig nog wel eens dubbele uitzendingen tegen, dus wad benieuwd hoe de streams bevallen :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Hobbykok
quote:
MdO82 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:22:
@Hobbykok ik heb niet alles teruggelezen, maar hoe bevallen de streams van eurosport ? Ik heb een gruwelijke hekel aan het commentaar van de NOS dus weiger zo ie zo dat te kijken, met de extra zenders die er nu tijdelijk zijn kom je regelmatig nog wel eens dubbele uitzendingen tegen, dus wad benieuwd hoe de streams bevallen :)
Schaatsen heb ik net wel bekeken op Nederland 1, maar voor de rest kijk ik alles met voornamelijk Engels commentaar op de streams. De streams werken heel goed, commentaar in het engels is ook altijd goed, wel mist commentaar in het nederlands vaak (soms moet die er wel zijn, maar is hij er niet en bij sommige westrijden is het niet in het nederlands opgenomen).

Ik heb gisteren rodelen gekeken met engels commentaar (iets van 3 uur), helemaal perfect. Net ijshockey in een stream gezien en helemaal perfect, ik ga zo rodelen run 3 en 4 kijken live via de stream.

Ik kijk niks dubbel, wel zijn de streams soms even uitzoeken omdat je bijvoorbeeld bij ijshockey 3 streams had met hetzelfde, maar de tijden van start verschillen, dus dat is mij altijd onduidelijk. Ik zie ook geen verschil, heel raar, dan zou je denken: waarom gooi je 3 streams online als 1 ook kan. Soms is het verschil wel de taal (nederlands of engels).

Maar al met al bevalt het wel mits je accepteert dat niet alles nederlands is en dat je je niet gaat irriteren dat de app niet kan bijhouden waar je gebleven bent met kijken. Soms druk ik per ongeluk een verkeerde toets op de afstandsbediening in en zit ik in het menu en moet ik weer vooruitspoelen, maar voor de rest ben ik nu zeer tevreden. Kwaliteit is altijd goed, nooit buffer problemen en ik zit hier met "maar" een 40Mbit verbinding.

Ik vind het vooral echt heerlijk dat ik gewoon kan kijken wanneer het mij uitkomt. Ik probeer wel nieuwssites e.d. te vermijden zodat ik geen uitslagen zie. Voor die ene euro gewoon doen, wel gelijk opzeggen.

Hobbykok wijzigde deze reactie 11-02-2018 11:37 (5%)

• TheBrut3
Ik hoop dat Eurosport de finale run van het rodelen ook live uitzend, altijd wel mooi om te zien. Straks eerst biathlon kijken.

En keek net een paar runs van dat mogul skiŽn (ofzo) maar damn... dat kan niet goed zijn voor de knieŽn!

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:27
quote:
TheBrut3 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:43:
Ik hoop dat Eurosport de finale run van het rodelen ook live uitzend, altijd wel mooi om te zien. Straks eerst biathlon kijken.

En keek net een paar runs van dat mogul skiŽn (ofzo) maar damn... dat kan niet goed zijn voor de knieŽn!
Daar maak je inderdaad flinke klappers mee

2250 WP Zuid PVoutput

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:35
quote:
Hobbykok schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:09:

Heb net 2 runs van het rodelen bekeken, dat is ook een aparte sport. Je moet wel lef hebben.
Dit is nog niks. Later gaan ze met zijn tweeen bovenop elkaar liggen en gaan ze weer over die ijsbaan. Het is hilarisch om te zien. 7(8)7

• TheBrut3
quote:
Hobbykok schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:09:

Skeleton vind ik nog leuker, daar gaan ze face forward!

TheBrut3 wijzigde deze reactie 11-02-2018 12:21 (25%)

• toolkist
quote:
mavaros schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:11:
[...]

Dit is nog niks. Later gaan ze met zijn tweeen bovenop elkaar liggen en gaan ze weer over die ijsbaan. Het is hilarisch om te zien. 7(8)7
Dan vraag je je toch af, hoe kom je erbij om zo'n sport te gaan beoefenen.

• Evanescent
  • Niet online
quote:
toolkist schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Dan vraag je je toch af, hoe kom je erbij om zo'n sport te gaan beoefenen.
Aan de andere kant, als je de lijsten hoort met wat sommige van die snowboarders al gebroken hebben, dan scheelt het allemaal niet zoveel :)

• TheBrut3
Geweldige biathlon wedstrijd! Compleet onvoorspelbaar podium en de mannen aan kop bij de wereldbeker (samen alles gewonnen op 1 wedstrijd na) laten het echt helemaal liggen op de schietbaan. Wat een geweldige sport. Eerst compleet worden afgemat op de ski's en daarna moet je op 50 meter zo'n klote schijfje raken.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Bedankt voor dat overzicht in de TS vd Nederlanders en hun starttijden.

Specs

• Evanescent
  • Niet online
quote:
Sjah schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:28:
Bedankt voor dat overzicht in de TS vd Nederlanders en hun starttijden.
Ik heb hem niet helemaal vergeleken maar dit overzicht van TeamNL wordt actief bijgehouden, dus misschien iets actueler en completer: https://teamnl.org/artike...e-spelen-pyeongchang-2018

• Hippocampus
  • Laatst online: 13-10 18:36
Nou de slopestyle snowborden bij de vrouwen viel tegen door de wind, best jammer.

• Sjurm
quote:
Hippocampus schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:37:
Nou de slopestyle snowborden bij de vrouwen viel tegen door de wind, best jammer.
Wie het meeste geluk had met weinig wind en de landing had gewonnen. Ik snap dat er een strak schema is op de OS, maar volgens mij hadden ze hem beter nog een keer kunnen uitstellen.

• Evanescent
  • Niet online
Echt doodzonde, ja. Het kon niet duidelijker dat dit niks werd, met die wind.

• bvbal79
quote:
Sjurm schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:45:
[...]

Wie het meeste geluk had met weinig wind en de landing had gewonnen. Ik snap dat er een strak schema is op de OS, maar volgens mij hadden ze hem beter nog een keer kunnen uitstellen.
En daarom won de olympische titelhouder, 2-voudige winnaar van de wereldbeker goud en 3x goud op de winter X-games. Ze had inderdaad ook de meeste geluk :) Soms dwing je het geluk af. We hebben in ieder geval geen onterechte winnaar wat mij betreft.

bvbal79 wijzigde deze reactie 12-02-2018 12:14 (3%)

• bvbal79
quote:
TheBrut3 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:43:

Eurosport zend toch alles rechtstreeks uit? Ze hebben 5 zenders :)

• zoenvisje
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:51
quote:
TheBrut3 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:19:
[...]

Skeleton vind ik nog leuker, daar gaan ze face forward!
[afbeelding]
En daar doet een Nederlandse aan mee dus 2x zo leuk! :)

• Evanescent
  • Niet online
Holy fuck, die WŁst ging helemaal dood van de spanning maar het is haar gelukt!

• Sjah
  • Nu online
Ben veel blijer voor Leenstra, die won niet veel.

Specs

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iemand die een manier weet waardoor ik de NPO stream kan bekijken vanuit Linux? De opties die ik vond (o.a. met Pipelight) werken niet meer.

De stream van NPO gebruikt Silverlight, wat niet in browsers op Linux werkt.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Evanescent
  • Niet online
quote:
CH4OS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:49:
Iemand die een manier weet waardoor ik de NPO stream kan bekijken vanuit Linux? De opties die ik vond (o.a. met Pipelight) werken niet meer.

De stream van NPO gebruikt Silverlight, wat niet in browsers op Linux werkt.
Zeker weten? Volgens mij doen ze gewoon HTML5 tegenwoordig maar moet je wel DRM inschakelen (in Firefox). - En ik kan het bij deze bevestigen dat het op Ubuntu 17.10 werkt in Firefox ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 13-02-2018 13:00 (9%)

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Evanescent schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:55:
Zeker weten? Volgens mij doen ze gewoon HTML5 tegenwoordig maar moet je wel DRM inschakelen (in Firefox). - En ik kan het bij deze bevestigen dat het op Ubuntu 17.10 werkt in Firefox ;)
Dan moet ik denk ik DRM even inschakelen. Dacht wel iets met SilverLight te zien, vandaar. Ik ga dit eens proberen, thanks!

EDIT:
Dat was de oplossing inderdaad, thanks!

CH4OS wijzigde deze reactie 13-02-2018 13:40 (5%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Evanescent
  • Niet online
Wat opvallend dat er alleen (of vooral) voor het Nederlandse vak allemaal politie staat bij het schaatsen.

Evanescent wijzigde deze reactie 13-02-2018 13:45 (6%)

• Spookelo
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:41
quote:
Evanescent schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:45:
Wat opvallend dat er alleen (of vooral) voor het Nederlandse vak allemaal politie staat bij het schaatsen.
De Nederlandse schaatshooligans zijn wereldwijd berucht. :Y

• Sjah
  • Nu online
Koning nog aanwezig? Dat zou iets verklaren, misschien wel alles....

Specs

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 14:05

Baseman77

We move

quote:
Wim-Lex is inderdaad nog aanwezig daar.
Scherp d:)b

Baseman77 wijzigde deze reactie 13-02-2018 15:11 (55%)

• Evanescent
  • Niet online
Ik zit Curling te kijken :X Wat een ogen heeft die griet! :9~
Ah, ze doet ook instagram.

Ik snap alleen het geschreeuw nog niet zo...

Evanescent wijzigde deze reactie 13-02-2018 18:36 (31%)

• toolkist
quote:
Evanescent schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:33:
Ik zit Curling te kijken :X Wat een ogen heeft die griet! :9~
Ah, ze doet ook instagram.

[afbeelding]

Dat zal wel zoiets betekenen als "harder vegen kreng!"

• Hobbykok
quote:
Evanescent schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:33:
ik snap dat hele jeu de boulen op het ijs niet zo. Ik kan best begrijpen dat je het in de zomer in het zonnetje doet met een glas wijn of een pot bier, maar op een koude ijsbaan?

en dan hebben ze ook nog curling gemengd waarin echtparen zitten 8)7

Rodelen is ook vaag, maar dat begrijp je als man nog, er is niets toffer dan op een slee van een helling af te gaan natuurlijk. Maar curling?

Wel een lekkere chick inderdaad, haar beach volleybal foto's zijn ook prima, die sport kan ze beter gaan beoefenen :P

Hobbykok wijzigde deze reactie 13-02-2018 20:23 (24%)

• Evanescent
  • Niet online
quote:
Wat bedoel je met officieel? ;)
quote:
The uploader has not made this video available in your country.

• apis29
  • Niet online
quote:
Evanescent schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:02:
[...]

Wat bedoel je met officieel? ;)

[...]
"Subscribe to the official Olympic channel"

Kon het gewoon kijken toen ik het postte, zal dan nu wel iets zijn wat ook op NPO1 wordt uitgezonden of zo ...
Hier werkt het wel nog zo te zien: https://www.olympicchannel.com/en/channel/olympic-channel/ Zie dat het iets van Sochi is :+ (staat wel 'live' bij)

apis29 wijzigde deze reactie 15-02-2018 12:16 (19%)

• Sjah
  • Nu online
Die Sven.....leek wel of ik naar de Johan Cruyff afscheidswedstrijd (0-8) zat te kijken.

Bloemen, tof, die Italiaan misschien nog toffer, en daartussen de stinkchagrijnige Bergsma.

Specs

• Sjurm
Gouden plak voor Esmee Visser!
Haar eerste echt serieuze toernooi (tegenover de besten) en gelijk goud pakken :o

• ColdTurkey
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 27-05 14:49
Wat een leuke meid zeg die Esmee Visser. Heerlijke jeugdige onbevangenheid.

• Sjah
  • Nu online
Ik zie haar met haar uitstraling gevraagd worden door Rtl om zich te melden als opvolger voor een Linda de Mol, of Wendy v Dijk

Specs

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Je zou het haast vergeten door het schaatsgeweld maar Bos heeft een prima eerste dag gehad met Skeleton, 9e plaats!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
Sargan schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:34:
Je zou het haast vergeten door het schaatsgeweld maar Bos heeft een prima eerste dag gehad met Skeleton, 9e plaats!
Was toch al de tweede dag vandaag?

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
quote:
Tylen schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:31:
[...]

Was toch al de tweede dag vandaag?
Morgen is de 2e dag (run 3 en 4)

• apis29
  • Niet online
;) #curlingiscoolfool

Mr. T Tells Us Why He's Obsessed With Olympic Curling: https://www.si.com/olympi...ter-olympics-mr-t-curling

apis29 wijzigde deze reactie 17-02-2018 12:31 (49%)

• Hippocampus
  • Laatst online: 13-10 18:36
Ik vraag me af waarom er nog geen camera's op die sleetjes (of helmen) geplakt zitten tegenwoordig, dat zijn toch veel vettere beelden om naar te kijken.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True