Geen Ethernet op iMac

Pagina: 1
Acties:
  • 2.374 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel.
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06-2022
Op mijn iMac heb ik wel internet via wifi, maar via ethernet is de status wel verbonden maar ik heb geen verbinding met internet.

Bij netwerk instellingen zie ik bij de wifi een groene stip en bij ethernet een gele stip.

Wie kan mij zeggen wat er fout is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30

SuBBaSS

-has Ryzen

Er ontbreekt wel het een en ander aan info (kan aan een boel dingen liggen, tot aan een gare kabel aan toe).

In de meeste gevallen is het vernieuwen van de "lease" voldoende.

https://www.wikihow.com/Renew-a-DHCP-Lease-on-a-Mac

In die link wordt het beschreven voor de WiFi verbinding, maar jij moet hier natuurlijk even naar Ethernet>Advanced gaan.

Mocht dat niet werken dan is er wat extra info nodig qua hoe je bedrade netwerk loopt, of het ooit al gewerkt heeft, of het het wel doet als je wifi totaal uitschakelt (wil ook nog wel eens bokken met elkaar als je wifi en ethernet met elkaar samen gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel.
Ja het heeft gewerkt, bekabeld. Als ik wifi uitzet heb ik niks geen internet. bekabeling is goed, vanmorgen nog gecontroleerd met tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de DNS gecontroleerd? Geef je de iMac even een paar tellen voordat Ethernet het overneemt van de wifi wanneer je deze uitzet?

Heb je misschien een vast IP-adres gegeven aan de ethernetverbinding terwijl je DHCP zou moeten hebben?

Heb je de router en subnetmask goed ingevuld?

Heb je onder het tabblad "Hardware" (wat je ziet als je op "Geavanceerd" klikt) ook de boel op Automatisch staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel.
Bij DNS heb ik helemaal niks staan, de rest staat allemaal op automatische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zet je DNS eens op 8.8.8.8 (Google) of op 208.67.222.222 / 208.67.220.220 (OpenDNS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkel.
Weet niet waar het aan lag, maar de heleboel los gegooid. alles uitgezet. stap voor stap aan gezet. en doet het weer.

snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 18:03

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankt72
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-07 23:09
Hallo, ik heb sinds kort vrijwel hetzelfde probleem.
ik heb recent een nieuw kabelmodem (Connectbox van Ziggo) met sterker wifi.
Sinds dat modem valt mijn ethernet verbinding regelmatig weg, terwijl het wifi wel gewoon blijft werken.
Alle instellingen die je hierboven beschrijft zijn goed ingesteld
Kabel is nieuw (net vervangen, probleem blijft bestaan).

Het lijkt te maken te hebben met de sluimerstand van de iMac, bijna elke keer nadat de iMac op sluimer heeft gestaan en ik hem weer wakker maak, is de ethernetverbinding verbroken

Kabel eruit halen en opnieuw inprikken werkt (meestal, niet altijd)

(Ping op 8.8.8.8 via de terminal gedaan: ‘no route to host’, dus geen DNS probleem)

0 iMac 2009, OS X El Capitan (10.11.6)
0 enkele ipads en iphones, en een slimme thermostaat op het wifi
0 Connectbox van Ziggo
0 iMac is direct op de Connectbox aangesloten,

ik hoop dat iemand een oplossing heeft..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31

talin

ES-MA

frankt72 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:52:
Hallo, ik heb sinds kort vrijwel hetzelfde probleem.
ik heb recent een nieuw kabelmodem (Connectbox van Ziggo) met sterker wifi.
Sinds dat modem valt mijn ethernet verbinding regelmatig weg, terwijl het wifi wel gewoon blijft werken.
Alle instellingen die je hierboven beschrijft zijn goed ingesteld
Kabel is nieuw (net vervangen, probleem blijft bestaan).

Het lijkt te maken te hebben met de sluimerstand van de iMac, bijna elke keer nadat de iMac op sluimer heeft gestaan en ik hem weer wakker maak, is de ethernetverbinding verbroken

Kabel eruit halen en opnieuw inprikken werkt (meestal, niet altijd)

(Ping op 8.8.8.8 via de terminal gedaan: ‘no route to host’, dus geen DNS probleem)

0 iMac 2009, OS X El Capitan (10.11.6)
0 enkele ipads en iphones, en een slimme thermostaat op het wifi
0 Connectbox van Ziggo
0 iMac is direct op de Connectbox aangesloten,

ik hoop dat iemand een oplossing heeft..?
goed dat je de zoekfunctie hebt gebruikt maar ongeschreven regel is niet zo'n oud topic omhoog te halen, beter is de volgende keer een nieuwe aan te maken.

er staat me iets bij dat de combinatie van El Capitan en sluimerstand dit soort problemen doet opleveren.
ik zou het in die richting zoeken en niet in je netwerk verbinding.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@frankt72 andermans topic kapen, zeker als het al ruim 3 jaar oud is, is niet echt de bedoeling. Daarnaast heb je al een topic lopen: Ethernet verbinding valt weg na sluimerstand Mac (wel wifi) Dit topic gaat dan ook op slot. Je kunt verder in je eigen topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.