Ethernet verbinding valt weg na sluimerstand Mac (wel wifi)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankt72
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-07 23:09
Wie kan me helpen..?

Ik heb sinds kort een nieuw modem (Connextbox) van Ziggo met sterker wifi.
Sinds dat nieuwe modem heb ik op mijn Mac het probleem dat ik zodra ik de Mac uit sluimerstand haal, de verbinding met de LAN (ethernet) kabel verbroken is. Het wifi signaal werkt wel. Soms werkt het als ik de kabel er even uithaal en opnieuw inprik maar vaak ook niet.
Ook de Mac helemaal uitzetten en opnieuw aanzetten werkt (maar niet altijd)/
Hetzelfde geldt voor het modem uit- en aanzetten: meestal heb ik dan een goede ethernet verbinding maar ook dat werkt niet altijd.

Ik heb al een nieuwe kabel van Ziggo toegestuurd gekregen, en met hen de instellingen van het modem doorgelopen.

-iMac is uit 2009
-OS X El Capitan, 10.11.6
-Connectbox
-Verder op het wifi: 2 ipads, iphones, en een slimme thermostaat

ik heb al verschillende fora afgezocht en met drie keer met de Ziggo helpdesk gebeld, heel behulpzaam maar ze hebben (nog) geen oplossing.

Wie weet de oorzaak en de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankt72
Aanvullend: ik heb via de terminal een ping-test gedaan (ping 8.8.8.8), dat geeft foutmelding ‘no route to host’ dus het ligt niet aan de DNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankt72
Als newby had ik ook geraegeerd op een ander oud topic *oeps*
(ongeschreven regel geschonden ..)

Daar was wel een reactie op gekomen van een andere tweaker:
“Er staat me iets bij dat de combinatie van El Capitan en sluimerstand dit soort problemen doet opleveren”.
Dus als iemand me daar op weg kan helpen? Is zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

frankt72 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:54:
...
Dus als iemand me daar op weg kan helpen? ...
Wat denk je er van om google op te starten en te gaan zoeken naar "El Capitan" + ethernet + sleep ?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankt72
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Wat denk je er van om google op te starten en te gaan zoeken naar "El Capitan" + ethernet + sleep ?
Dat ga ik zeker doen; Ik ben al twee weken aan het googlen voordat ik op tweakers poste. Maar tot nu toe was ik me niet bewust dat het probleem specifiek voor El Capitan was. Want ik had ook nooit problemen totdat ik een nieuw kabelmodem kreeg.. ik zoek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankt72
Googlen leert me dat het probleem inderdaad de sleepmodus van El Capitan is, maar de oplossing (als die er is) wordt me niet duidelijk. Heeft iemand hier nog tips/ervaring mee om me verder te helpen? Tot nu toe is de enige oplossing die (meestal) werkt de kabel eruit halen en opnieuw insteken. Beetje onhandig..
Pagina: 1