Vorige week een 2e-hand Zenith notebook gekocht (P200) met BIOS-password (AMI BIOS). Bij aanzetten notebook kwam de melding: Enter CURRENT password: na invoeren password ging het opstarten verder. Omdat ik dat lastig vond, wilde ik het password uitzetten in het BIOS bij change password; eerst bevestigd met het wachtwoord, bij nieuwe password een kale enter gegeven, toen kwam de melding 'password disabled', daarna save en exit BIOS. Als ik het notebook nu aanzet krijg ik nog steeds de melding 'enter CURRENT password'. Als ik dan een kale enter geef vraagt ie weer om het wachtwoord, als ik het oude wachtwoord opgeef vraagt ie ook opnieuw om het password. Kortom, ik kom er dus niet meer in. Het BIOS kom ik ook niet meer in omdat je dan eerst het password moet opgeven. Wat kan ik hieraan doen??? is hier een hot-key voor? is er een default password? moet de batterij eruit?? please help!
mainboard batterij eruit rukken... (wel rustig ofcourse) ff laten staan zo....(uit dus
) en dan ff aanzetten... als dat werkt:: problem solved...
zoniet; zoek eens op internet voor een bios crack oid voor dat apparaat... (op de bekende sites ofcourse
zoniet; zoek eens op internet voor een bios crack oid voor dat apparaat... (op de bekende sites ofcourse
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Ik zou de site van je moederbord fabrikant eens bezoeken en kijken hoe je het BIOS hardware-matig kunt wissen.
Ik dacht dat er ook een lijst was met standaard paswords voor BIOS'en, maar die ken ik niet uit mijn hoofd.
Ik dacht dat er ook een lijst was met standaard paswords voor BIOS'en, maar die ken ik niet uit mijn hoofd.
Er zijn voor AWARD een aantal overall passwords.
Je kan AWARD_PW of AWARD_SW proberen. (HOOFDLETTERS GEBRUIKEN HE..)
Die werken op oudere award biossen.
Ik zou gewoon ff de laptop open slopen en het batterijtje er uit jassen.
Na een minuut of 10 (Vaak al eerder) moet je EPROM leeg zijn en dus ook je bios.
Nadeel is dat je de handel fijn opnieuw in mag stellen dan.
Batterij is waarschijnlijk een knoopcel.
Bij notebooks is deze vaak een slag kleiner dan de alom bekende CR-2032 die in gewone PC's gebruikt wordt.
-=@@D=-
Je kan AWARD_PW of AWARD_SW proberen. (HOOFDLETTERS GEBRUIKEN HE..)
Die werken op oudere award biossen.
Ik zou gewoon ff de laptop open slopen en het batterijtje er uit jassen.
Na een minuut of 10 (Vaak al eerder) moet je EPROM leeg zijn en dus ook je bios.
Nadeel is dat je de handel fijn opnieuw in mag stellen dan.
Batterij is waarschijnlijk een knoopcel.
Bij notebooks is deze vaak een slag kleiner dan de alom bekende CR-2032 die in gewone PC's gebruikt wordt.
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Verwijderd
Bij moederborden van niet laptops kan je via het verbinden twee contact puntjes met bijvoorbeeld een jumpertje of het omzetten van een dipswitch het bios wachtwoord gereset worden.
Zoals boven al aangegeven dus even naar de site van de fabrikant of dat ook met deze laptop kan.
En anders bestel je gewoon een nieuwe BIOS
Zoals boven al aangegeven dus even naar de site van de fabrikant of dat ook met deze laptop kan.
Een BIOS is toch iets wat (in dit geval..) op het moederbord zit 
Sorry, maar ik snap het namelijk niet helemaal
Ja dacht het wel, maar ik weet het ook niet zeker hoorOp vrijdag 13 juli 2001 10:00 schreef Bulldog het volgende:
Een BIOS is toch iets wat (in dit geval..) op het moederbord zit
Dit is echt een heeeeel vreeeemd probleem!
Ik snap niet waarom dit topic dan in [forum=6] staat
Want BIOS hoort in dit geval volgens mij toch echt bij het moederbord.
Dan hoort dit topic IMO toch gewoon in [forum=7]
Dan hoort dit topic IMO toch gewoon in [forum=7]
Geloof het ook jaOp vrijdag 13 juli 2001 10:04 schreef Bulldog het volgende:
Dit is echt een heeeeel vreeeemd probleem!
Dan hoort dit topic IMO toch gewoon in [forum=7]![]()
Heb er nog eens over nagedacht, maar ik kan het gewoon niet bevatten.
Want als je de faq hebt gelezen dan kun je toch haast geen fouten meer maken
Naja, ik verplaatst dit topic zo wel naar [forum=7] ......
Denk je ten eerste dat die dingen Uberhaupt nog leverbaar zijn en dat je ze daarnaast nog kan bestellen??!!! Weet je wat je dat gaat kosten.Heb je een andere 2e hands laptop voor.Veel laptops hebben een bios op de hoofdplaat (Mainboard dus) gesoldeert dus zomaar omwisselen gaat niet.Op vrijdag 13 juli 2001 09:56 schreef Slaapkop het volgende:
Bij moederborden van niet laptops kan je via het verbinden twee contact puntjes met bijvoorbeeld een jumpertje of het omzetten van een dipswitch het bios wachtwoord gereset worden.
Het CLEAR CMOS jumpertje / de pinnetjes zijn in de meeste gevallen weggelaten bij een laptop.
Een bios crack zal weinig zin hebben omdat de computer waarschijnlijk pas wil booten eer je een password hebt ingevoerd.
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Doe dat dan maar bulldogOp vrijdag 13 juli 2001 10:06 schreef Bulldog het volgende:
Ik vind iig dat het wel klopt oid
Ik heb ook ff de faq nagelezen
Komop zeg ,een moderator weet toch wel iets v an deze ongein afOp vrijdag 13 juli 2001 10:06 schreef Bulldog het volgende:
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Verwijderd
Als je dan het batterijtje weghaalt moet je ook de pinnetjes waarin dat batterijtje zat even kortsluiten. Zo hoef je niet te wachten.
bedankt voor de reacties. Weet iemand waar de batterij van de zenith zit? onder het toetsenbord of wordt het de achterkant losschroeven?
Het werkt! deksel eraf, batterij eruit, even sluiting maken, en weg is het wachtwoord. Hij komt nu alleen met de melding: Invalid HIBERNATION partition/file...RUN HDPREPEZ
Weet iemand wat dat is? is dat net zoiets als FDISK? of moet ik in het BIOS nog iets aanpassen?
Weet iemand wat dat is? is dat net zoiets als FDISK? of moet ik in het BIOS nog iets aanpassen?
Invalid HIBERNATION partition/file betekend dat het speciale bestand waar de PC al z'n geheugen in kan opslaan op het moment dat ie in winterslaap (hibernate) gaat beschadigd is ofzo. Voor wat oudere notebooks is er een speciaal programmatje waarmee je zo'n partitie/bestand kan aanmaken. Jouw notebook vraagt om HDPREPEZ, dat klinkt dus als harddisk prepare easy. Ik zou op de website van je notebook zoeken, en anders gewoon een filesearch doen naar dit bestand.
----
>>Het werkt! deksel eraf, batterij eruit, even sluiting maken, en weg is het wachtwoord. Hij komt nu alleen met de melding: Invalid HIBERNATION partition/file...RUN HDPREPEZ
----
>>Het werkt! deksel eraf, batterij eruit, even sluiting maken, en weg is het wachtwoord. Hij komt nu alleen met de melding: Invalid HIBERNATION partition/file...RUN HDPREPEZ
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dan heb je mazzel dat deze laptop niet goed beveiligd is, met een nieuwere (like Compaq of IBM) gaat dat volgens mij niet meer hoor.Op vrijdag 13 juli 2001 17:55 schreef Hankman het volgende:
Het werkt! deksel eraf, batterij eruit, even sluiting maken, en weg is het wachtwoord.
Gewoon lekker debuggen.
type in debug [enter]
-070 16 [enter]
-071 16 [enter]
-Q [enter]
en het is gefixed, hoef je niets te gaan slopen
type in debug [enter]
-070 16 [enter]
-071 16 [enter]
-Q [enter]
en het is gefixed, hoef je niets te gaan slopen
HDPREPEZ heeft geloof ik te maken met je hybernation files ED hiervoor zou ik toch even de helpdesk gaan bellen, lukt zo niet. (Zenith Data Systems hoort bij NEC)Op vrijdag 13 juli 2001 17:55 schreef Hankman het volgende:
Het werkt! deksel eraf, batterij eruit, even sluiting maken, en weg is het wachtwoord. Hij komt nu alleen met de melding: Invalid HIBERNATION partition/file...RUN HDPREPEZ
HDPREPEZ van het net geplukt. Als ik hem installeer van diskette wil ie mijn cdrom lezen en dat lukt niet. Waarschijnlijk niet de goede driver. Ik start op met een Win98 boot flop. Weet iemand: 1. waarom HDPREPEZ de CDROM wil lezen en 2. klopt het dat de cdrom driver MSCDEX die bij Win98 zit niet werkt op de Zenith notbook en 3. dat debuggen, is dat om de HIBERNATION error op te heffen of de password blokkade ??
Verwijderd
ins ingedrukt houden bij het starten van het systeem.
fabrikantinstellingen zijn nu weer terug.
fabrikantinstellingen zijn nu weer terug.
Pagina: 1