APC Back-UPS 700VA voor Synology DS214play en meer?

Pagina: 1
Acties:

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:54
Hallo Tweakers, :*)

Ik woon in een appartementencomplex en heb regelmatig te maken met het feit dat de stroom uitvalt als men bezig is met onderhoud. Nu heb ik een Synology DS214play waarvan de schijven waarschijnlijk hierdoor beschadigd zijn (zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1831719).

Om dit te voorkomen wil ik een UPS aanschaffen. De UPS die ik op het oog heb is de APC Back-UPS 700VA (BR700G).

APC Back-UPS 700

Aan de UPS wil ik de volgende apparatuur hangen:
  • Synology DS214play
  • Asus RT-AC68U router
    (AC Input : 110V~240V(50~60Hz)
    DC Output : 19 V with max. 1.75 A current)
  • Ziggo modem (zo'n Ubee ding)
  • Alarmsysteem (zou 110mA in standby verbruiken)
  • Foscam IP-camera (verbruikt 6,9 watt of minder)
Ik weet dat er maar drie bruikbare schuko aansluitingen opzitten (de 4e is surge-only), maar ik denk ik hang er dan een stekkerdoosje aan :P

Met al deze apparatuur, volstaat de APC Back-UPS 700VA (BR700G) dan? Heeft de Synology dan genoeg tijd om netjes af te sluiten zonder dat de schijven beschadigen? Hoe lang zou hij nog aan kunnen blijven staan?

Of ben ik beter af met een lichtere of zwaardere UPS van APC? De UPS komt in de meterkast te staan dus ik heb daar helaas beperkte ruimte. Ik denk dat de APC Back-UPS 950VA alweer iets te groot wordt.

Ik heb begrepen dat je wel hoort dat de UPC aan staat. Kan iemand vertellen hoe luid dit is? Ga ik het horen als dat ding in de meterkast staan met de deur dicht?

En hoe zit het met het energieverbruik? Ga ik tientallen euro's meer betalen per jaar, of valt dat ook wel mee?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Bij voorbaat dank! :)

Verwijderd

@DedSec85 Je doet er slim aan een UPS te nemen die een sinus genereert en geen blokgolf.

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:56:
@DedSec85 Je doet er slim aan een UPS te nemen die een sinus genereert en geen blokgolf.
Thanks! Zoiets had ik al gelezen maar ik heb deze inmiddels al aangeschaft. :)
Hij werkt echter perfect en gaat langer dan 45 minuten mee op één lading dus ben helemaal tevreden! ;)

Verwijderd

Ja de tijd op accu zal het probleem niet zijn met zulk zuinig spul. Maar wel dus de blokgolf, dat is niet iets wat je apparatuur kan waarderen. Maar dan maar hopen dat je de UPS eigenlijk nooit nodig hebt, kan de apparatuur er ook geen last van hebben. ;)

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 22:47
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:01:
Ja de tijd op accu zal het probleem niet zijn met zulk zuinig spul. Maar wel dus de blokgolf, dat is niet iets wat je apparatuur kan waarderen. Maar dan maar hopen dat je de UPS eigenlijk nooit nodig hebt, kan de apparatuur er ook geen last van hebben. ;)
dat vangen de adapters toch wel op? De apparatuur krijgt gewoon dc van de adapter

Verwijderd

Nee ik zou er niet vanuit gaan dat alle adapters nu gewoon een fatsoenlijke DC spanning afgeven. De output van zulke UPS'jes is toch vaak best wel gaar, ook niet eens een mooie square wave of modified square wave.

Daarnaast zal het waarschijnlijk ook op de lange termijn niet echt goed zijn voor de adapters zelf.
Pagina: 1