Z400 workstation upgrade

Pagina: 1
Acties:

• boeser1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
beste lezer,

van een vriend krijg ik:
HP z400
Processor : Intel Xeon w3565 @ 3.2ghz (8 cores)
WerkGeheugen: 24 GB
Videokaart: Nvidia Quadro 4000
SSD harde schijf (256 gb en 512 gb)

Echter wil ik graag gamen (resolutie max 1260x ...) een beetje de nieuwste games en liefst op high/ultra (Battlefield 1 ed)

mijn vraag: wat voor videokaart upgrade adviseren jullie mij op deze pc? de geforce gtx 1050 zat ik zelf aan te denken.. maar miss is deze te *nieuw* voor de pc? (budget rond 300, maar mag ook minder)

alvast erg bedankt

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:58

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik verhuis je topic naar Componenten Aankoopadvies omdat deze daar thuis hoort :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit wordt wel lastig; de Xeon is op een socket/platform wat in 2009 is uitgefaseerd. Hiermee zit je direct vast aan DDR3-800 RAM en dat is relatief langzaam. Ik vermoed dan ook direct dat het moederbord niet overweg kan met "UEFI-enabled GPU's" en dat speelt eigenlijk al sinds, pak 'm beet, 2012 en dan zou alles afvallen voor jou tenzij je een GPU kan vinden die "ongeveer" 2012 is aangekondigd/uitgevonden en tot maximaal begin 2014 goed verkrijgbaar was.

Dat is mijn mening/vermoeden en daar moet je het mee doen vanaaf ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:24
Een aantal correcties aan je post:
De W3565 is een Quad-core, Windows laat het zien als 8 threads, maar het zijn 4 cores.

Resolutie bedoel je 1280x1024 mee? Dat is een vrij klein schermpje (15-19"), als je wilt gamen is een iets mooier/groter scherm toch wel aan te raden, maar dat is je eigen keuze.

Op zich is een GTX 1050 qua performance wel passend. Zelf heb ik in een vergelijkbaar systeem een AMD Radeon 280X gebruikt, die in dezelfde performance klasse valt. Ik zou zeggen kijk eens in Vraag en Aanbod of er een leuke AMD 280X/290/480 of GTX 670/680/760/770 te koop staat. 300 euro uitgeven aan een systeem wat op zichzelf ook niet meer dan 300 waard is lijkt me een beetje zonde.

Controleer ook even of het fysiek in de kast past en of de voeding geschikt is.

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Op mijn werk heb ik dezelfde pc... mijn advies, lekker laten voor wat het is.

Midden vorig jaar ook een upgrade gehad met een SSD, 16GB (kwam met 8GB) en een GTX 750ti

Resultaat ... fractie vlotter, een berg foto's inladen en databases inladen is gewoon drama. Zelfs het draaien van virtual host is eigenlijk allemaal al net te veel van het goede.

Ter referentie, het opstarten van Autodesk A360 duurt een kleine 5 minuten ...en dan moet de tekening nog geladen worden !!
Thuis op een inmiddels oude Samsung NP900x3C (i7 3517u met HD graphics 4000 /4gb versie) gaat dat een klap sneller.

Een GTX1050 plaatsen is denk ik lood om oud ijzer en zonde van de investering. :/
Aangezien je hem toch krijgt, begin met goed stof vrij maken, als het rooster voorop iets van stof oppakt is het alsof er een Nilfisk op je bureau staat, ding loopt gelijk warm. (lees: wordt dan nog trager)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DaMarcus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:02:
Ik verhuis je topic naar Componenten Aankoopadvies omdat deze daar thuis hoort :)
Psst, Videokaarten & Beeldschermen is niet Componenten Aankoopadvies ;)

Move (alsnog) VB -> CAA

En TS, je topicstart is een beetje karig, lees deze eens door en pas/vul aan:
CAA beleid
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1