Hellend dak van buitenaf na-isoleren

Pagina: 1
Acties:

• aeacus45
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Het dak van mijn huis heeft een standaard glaswol isolatie. Volgend jaar wordt mijn dak van buitenaf gerenoveerd. Nu ben ik aan het nadenken om het dak verder te isoleren met bijvoorbeeld Recticel Powerroof of Kingspan Unidek. Wat zijn jullie ervaringen met het naisoleren van buitenaf? Welke producten hebben jullie hiervoor gebruikt? Hebben jullie eventueel nog verdere adviezen?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
aeacus45 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:48:
Het dak van mijn huis heeft een standaard glaswol isolatie. Volgend jaar wordt mijn dak van buitenaf gerenoveerd. Nu ben ik aan het nadenken om het dak verder te isoleren met bijvoorbeeld Recticel Powerroof of Kingspan Unidek. Wat zijn jullie ervaringen met het naisoleren van buitenaf? Welke producten hebben jullie hiervoor gebruikt? Hebben jullie eventueel nog verdere adviezen?
Ik weet niet wat precies de opbouw van je dak is, maar als ze de pannen en dergelijke er af halen zou je ook het beschot en de latten er af kunnen halen en direct geïsoleerde dakplaten laten plaatsen.

• aeacus45
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Ernemmer schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:06:
[...]

Ik weet niet wat precies de opbouw van je dak is, maar als ze de pannen en dergelijke er af halen zou je ook het beschot en de latten er af kunnen halen en direct geïsoleerde dakplaten laten plaatsen.
Ik heb een 45 graden hellend dak zonder dakbeschot. Van binnenuit zijn glaswol met folie en gipsplaten tussen de vertikale houten latten geplaatst. Wat is nog de meerwaarde om geisoleerde dakplaten te plaatsen naar de glaswol? Elke type dakplaten worden meestal gebruikt hiervoor?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
aeacus45 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:16:
[...]

Ik heb een 45 graden hellend dak zonder dakbeschot. Van binnenuit zijn glaswol met folie en gipsplaten tussen de vertikale houten latten geplaatst. Wat is nog de meerwaarde om geisoleerde dakplaten te plaatsen naar de glaswol? Elke type dakplaten worden meestal gebruikt hiervoor?
Zonder dakbeschot zou ik helemaal kiezen voor dakplaten, lekker alles van je dak halen en nieuwe dakplaten op je gordingen leggen. Je hebt dan alle isolatie in 1 laag en is het direct afgewerkt aan de binnenkant.

Bijvoorbeeld de Slimfix van isobouw.
http://www.isobouw.nl/med...llenddak_renovatie_lr.pdf

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
aeacus45 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:16:
[...]

Misschien handig om te weten hoeveel centimeter glaswol je al hebt zitten.

Je vraag hoort eigenlijk thuis in [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4

[ Voor 11% gewijzigd door nokiaan958GB op 28-01-2018 23:18 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
@aeacus45
Ik heb je topic afgesplitst van het zelfbouw topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Pas op met dubbele isolatie, kan tot inwendige condensatie leiden.

Verwijderd

Dit is geen werkspot waar je ongebreideld je bedrijf kan pluggen. Zie Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 31-01-2018 21:43 ]

Pagina: 1