Geforce Gtx 960 crasht bij medium/hoge graphics

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halllo allemaal.

Vandaag heb ik een upgrade gedaan van Geforce Gtx 560 ti naar Geforce Gtx 960 4gb.
Hij doet alles perfect op lage instellingen. Ook furmarkt stresstest draait zonder te crashen ongeacht de instellingen. Wel een lage prestatie in het algemeen (score van 700 bij de 1080 FHD test).
Echter zodra ik een spel opstart dat enig vermogen vraagt dan vertoont het scherm alle kleuren van de regenboog en er ontstaan zwarte vlakken. Met moeite weg te halen door via alt+F4 het programma af te sluiten. Of een enkele keer doordat er 'nvidia gtx 960 stopt working but recovered' rechtsonderin, via een pop-up, komt te staan.

Volgens de specificaties vroeg de 560 ti 170 watt en de Gtx 960 'slechts' 120 watt dus daar zou het dus niet aan kunnen liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

As Rock 890GX Pro3 , AMD Phenom II x6 1090T
4x4 GB Ram
Xilence 580W voeding

Oud: Nvidia Geforce Gtx 560 Ti
Nieuw: Nvidia Geforce Gtx 960

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
-Oude drivers verwijderd.
-Nieuwe drivers gedownload en up-to-date gemaakt.
-Bios update.
-Furmark stresstest, crasht niet maar lage framerates.
-Videokaart goed vastgezet en aangesloten aan 6pins PCI.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Zover ik weet heb ik alles al geprobeerd. Alles wijst op een te laag vermogen, echter zou de 580W voeding ruimschoots moeten voldoen (ik verbruik volgens calculator sites rond de 400W).

Alle hulp wordt enorm gewaardeerd! _/-\o_

-Jhagy

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-01-2018 22:01)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:33:
Oud, volgens mij begin 2012 gekocht.
Het merk staat als dubieus aangeschreven als ik op Google rondkijk. Maar omdat de 560 ti prima loopt (zit er momenteel weer in) zou je toch moeten kunnen verwachten dat de 960 qua vermogen te doen is? (<- vraagteken ;) )

Model nummer: Xilence XP580
Doe jezelf een plezier, bezuinig de volgende keer niet op de voeding. Het is eerlijk gezegd nogal dom aangezien een goede voeding meer dan 10 jaar meegaat. Voor <€10 per jaar wil je toch niet het risico lopen dat je andere hardware niet goed werkt of mogelijk zelfs beschadigd geraakt. De voeding is net zo essentieel als de grafische kaart, de CPU, het moederbord en de RAM. Laten we zeggen dat een middelmatige doch betrouwbare voeding €40-50 kost terwijl jij misschien €20-30 hebt betaald en dat je normaal gesproken 6 jaar met zo'n voeding zou doen. €20 over 6 jaar, dat is niet de moeite om zo'n risico mee te nemen, nietwaar?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 21:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ken deze voeding niet. Hoe oud is het beestje ?
Goede voeding is altijd belangrijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het merk staat als dubieus aangeschreven als ik op Google rondkijk. Maar omdat de 560 ti prima loopt (zit er momenteel weer in) zou je toch moeten kunnen verwachten dat de 960 qua vermogen te doen is? (<- vraagteken ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je budget het toe staat zou ik een nieuwe kopen. Ook mbt komend upgrades. oa Seasonic Focus gold serie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eens, echter gebruik ik de PC steeds minder.

De 960 is geen must (kreeg hem van een kennis die hem niet meer nodig had), ik ben alleen verbaasd dat de kaart het niet doet. En juist omdat de voeding in principe voldoende is.
Mijn angst is dat er misschien een ander probleem aanwezig is, en het beter is om een geheel nieuwe pc te kopen (als ik wil upgraden).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:33:

Doe jezelf een plezier, bezuinig de volgende keer niet op de voeding. Het is eerlijk gezegd nogal dom aangezien een goede voeding meer dan 10 jaar meegaat. Voor <€10 per jaar wil je toch niet het risico lopen dat je andere hardware niet goed werkt of mogelijk zelfs beschadigd geraakt. De voeding is net zo essentieel als de grafische kaart, de CPU, het moederbord en de RAM. Laten we zeggen dat een middelmatige doch betrouwbare voeding €40-50 kost terwijl jij misschien €20-30 hebt betaald en dat je normaal gesproken 6 jaar met zo'n voeding zou doen. €20 over 6 jaar, dat is niet de moeite om zo'n risico mee te nemen, nietwaar?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Destijds had ik niet zoveel verstand van PC's. Hij is dan ook samengesteld door iemand anders. Tijd voor een nieuwe voeding/pc dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:49:
Destijds had ik niet zoveel verstand van PC's. Hij is dan ook samengesteld door iemand anders. Tijd voor een nieuwe voeding/pc dus :(
Ja, maar het is niet gegarandeerd dat jouw grafische kaart dan naar behoren werkt, er zijn tal van oorzaken mogelijk voor het niet goed functioneren van je kaart. Kijk hier even voor advies over voedingen.
Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Een goede voeding regelt niet enkel de juiste spanning en stroomsterkte, het zorgt ervoor dat die voldoende stabiel is en het bevat beschermingen tegen variaties van de stroom uit het stroomnet (vaak ook niet 100% stabiel) die je hardware zouden kunnen beschadigen. Het is ontzettend belangrijk.

Het lijkt erop dat de 560 Ti een hoger vermogen heeft dan de 960 Ti (ook wel logisch gezien het verschil in architectuur, zoek maar eens op wat de reputatie van Fermi is :)), als die 560 Ti wel maximaal presteerde dan zal het waarschijnlijk niet aan de voeding liggen. Het upgraden kan echter geen kwaad, je kan die immers gewoon blijven gebruiken voor alle toekomstige hardware zolang die voeding goed werkt.
Afgaande op jouw hardware denk ik dat het niet heel erg lang gaat duren voordat jij aan een nieuw systeem start. Ik zou zeker bij Zen2 eens overwegen om wat te bouwen als je het dan kan betalen. Nu is helaas een slecht moment.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pagina: 1