lon is de lengte van een array van 80 variabelen (kodoj[1], kodoj[2], kodoj[3] enz.) die elk voor zich de waarden 0, 1 of 2 kunnen aannemen. Die waarden worden gegeven door de gebruiker (inpit-keuzelijst)
Nu gaat het er om, hoe vaak de waarde 0, hoe vaak door een gebruiker de waarde 1 en hoe vaak de waarde 2 wordt gegeven. Dat wordt opgeslagen in de varabelen nbro (het aantal variabelen, dat een 2 krijgt), en sumo (aantal, dat 0 krijgt. Wat er van de 80 overblijft, heeft kennelijk een 1).
De telfunctie van de aantallen 0, 1 en 2 (door één user) is
De echte functie is een stuk ingewikkelder, maar het probleem moet hier in zitten.
De echte functie heb ik gevalideerd met JSHint en het lift dus niet aan aantal haakjes of zo.
Ik krijg steeds de foutmelding x[0] is niet gedefinieerd.
Dezelfde foutmelding krijg ik, als ik niet iedere variabele (kodoj[i]) apart declareer, maar de hele array:
Al schrijvend, merk ik, dat kodoj niet tussen aanhalingstekens staat. Ik heb dat dus aangepast, maar het helpt niet.
Een ander probleem (of het met het bovenstaande samenhangt weet ik niet):
Wat moet ik doen met sde foutmelding voor javascript "screen is niet gedefinieerd".
Nu gaat het er om, hoe vaak de waarde 0, hoe vaak door een gebruiker de waarde 1 en hoe vaak de waarde 2 wordt gegeven. Dat wordt opgeslagen in de varabelen nbro (het aantal variabelen, dat een 2 krijgt), en sumo (aantal, dat 0 krijgt. Wat er van de 80 overblijft, heeft kennelijk een 1).
De telfunctie van de aantallen 0, 1 en 2 (door één user) is
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function nombru(lg) { nbro = 0; sumo = 0; for (var i = 0; i < lon; i++) { var x = document.getElementsByName(kodoj[i]); if (x[0].checked === true) {nbro = nbro + 1; sumo = sumo + 1;} else if (x[1].checked === true) {sumo = sumo + 1;} else if (x[2].checked === true) {continue;} } } |
De echte functie is een stuk ingewikkelder, maar het probleem moet hier in zitten.
De echte functie heb ik gevalideerd met JSHint en het lift dus niet aan aantal haakjes of zo.
Ik krijg steeds de foutmelding x[0] is niet gedefinieerd.
Dezelfde foutmelding krijg ik, als ik niet iedere variabele (kodoj[i]) apart declareer, maar de hele array:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function nombru(lg) { nbro = 0; sumo = 0; var x = document.getElementsByName(kodoj); for (var i = 0; i < lon; i++) { if (x[i][0].checked === true) {nbro = nbro + 1; sumo = sumo + 1;} else if (x[i][1].checked === true) {sumo = sumo + 1;} else if (x[i][2].checked === true) {continue;} } } |
Al schrijvend, merk ik, dat kodoj niet tussen aanhalingstekens staat. Ik heb dat dus aangepast, maar het helpt niet.
Een ander probleem (of het met het bovenstaande samenhangt weet ik niet):
Wat moet ik doen met sde foutmelding voor javascript "screen is niet gedefinieerd".
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 27-01-2018 19:20 . Reden: Code tags toegevoegd ]