[Win 10] Intel Wifi 7260 valt steeds uit (code 45)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Sinds afgelopen dinsdag heb ik een probleem met mijn Asus N550 JX laptop. Daarin zit een Intel Wireless-N 7260 kaartje. Deze zorgt voor Wifi en Bluetooth. Het probleem is dat Wifi compleet wegvalt. De kaart wordt ook verborgen gemaakt in apparaatbeheer, waarin Code 45 naar voren komt (Dit apparaat is momenteel niet aangesloten of er is geen verbinding). Saillant detail is dat Bluetooth wel gewoon werkt.

Ik heb de Intel drivers al opnieuw geïnstalleerd. Ik heb de kaart verwijderd en Windows er naar laten zoeken en ik ben teruggegaan naar een herstelpunt.

Ook ben ik met netcfg -d in de weer geweest en nadat ik aanvankelijk alleen maar errors kreeg, werkte het na een paar keer proberen wel en verwijderde hij alle netwerkapparaten in Windows. Bij het opnieuw opstarten werd mijn Realtek Lan kaartje wel gevonden, maar de Wifi blijft weg.

Dinsdagmiddag gebeurde het voor het eerst. Toen heb ik een paar keer opnieuw opgestart waarna het heel even wel weer werkte, maar viel toch weer weg.

Gisteren heb ik de hele dag wel gewoon kunnen werken, maar 's avonds bij het aanzetten van de laptop deed wifi het weer niet en heb ik bovenstaande handelingen uitgevoerd, maar het heeft niet mogen baten. Wifi blijft nu weg.

Omdat Bluetooth wel werkt, heb ik het idee dat dit een softwareprobleem is, maar ik sta open voor alternatieve verklaringen en oplossingen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

En wat als je energie beheer uitzet ? (computer mag dit apparaat uitschakelen...)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongelooflijk, dit lijkt ernstig op het probleem dat ik heb met een MSI. Zie hier:

[Win10] Netwerkadapters verdwijnen na standby-stand laptop

Ik heb nog geen oplossing gevonden, nieuwe bios geinstalleerd maar mocht niet baten. Ga nu voor de totale recovery. Bizar dat mijn probleem op de 27e van januari is onstaan, 1 dag na die van jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jij hebt gewoon last van de killer nic; die staat bekend om dit soort (en andere) problemen
De TS moet eerst maar eens controleren of z'n wifi niet toevallig uitgeschakeld staat (Fn+F3)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:26:
Ongelooflijk, dit lijkt ernstig op het probleem dat ik heb met een MSI. Zie hier:

[Win10] Netwerkadapters verdwijnen na standby-stand laptop

Ik heb nog geen oplossing gevonden, nieuwe bios geinstalleerd maar mocht niet baten. Ga nu voor de totale recovery. Bizar dat mijn probleem op de 27e van januari is onstaan, 1 dag na die van jou...
Met het schaamrood op mijn kaken moet ik toegeven dat het geen softwareprobleem was, maar een hardwareprobleem. Het wifi-kaartje zat niet helemaal goed in het contact en dat veroorzaakte de tijdelijke drops. Meestal nadat ik de laptop verplaatste (van thuis naar werk, van werk naar thuis) dan deed ie het soms wel en soms niet.

Dus misschien even openschroeven en kijken of dat kaartje goed vastzit?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, weer een stap de goede richting op om dit op te lossen!

Ik heb ondertussen ontdekt dat iedere (willekeurige) keer als de wifi (of de bluetooth of allebei) uitvalt er bij de BUS-controllers de volgende foutmelding staat : "Onbekend USB-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt".
Als alle draadloze verbindingen wel werken staat die melding er niet. Lijkt er dus inderdaad op dat de Killer Nic de oorzaak is of dat net als bij Rexomnium de kaart los zit. Valt gelukkig nog onder garantie.
Pagina: 1