Toon posts:

[Win10] Netwerkadapters verdwijnen na standby-stand laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers en Tweakinnen,

Ik heb een tijdje geleden een laptop gekocht voor werk en gaming. Sinds twee maanden loop ik tegen een vreemd probleem aan en dat is dat te pas en te onpas de netwerkadapters van Wifi en bluetooth verdwijnen. Het fenomeen doet zich voor als de laptop in de stand-by stand gaat door óf het scherm dicht te klappen óf doordat hij vanwege inactiviteit stand-by gaat. Ik merkte het probleem op doordat bij her-activering na stand-by de wifi verbinding verbroken was. Na even uitzoeken kwam ik erachter dat de netwerkadapters waren verdwenen uit het apparaatbeheer. Uit- en daarna weer aanzetten lost het probleem wel weer op ("opnieuw opstarten" niet!) maar dat kan niet de bedoeling zijn. De adapters van draadloze verbindingen lijken dus 'tijdelijk' niet beschikbaar en dat is vrij irritant als je online bezig bent.

Type laptop : MSI GT73VR-7RE 819NLTitan. Netwerkdrivers zijn van Killer, Windows 10 geïnstalleerd en up-to date. Hele apparaat is van eind 2017.

Energiebeheer op de adapters heb ik al aangepast maar geeft niet de oplossing. Ook de laatste versie van de Killer drivers geïnstalleerd en dat mocht ook niet baten. Het enige wat ik kan bedenken dat van invloed kon zijn geweest is dat ik een net voordat dit probleem zich voordeed de Norton security suite verwijderd heb. Hoe kan ik dit oplossen? Ik overweeg een totale recovery met F3 maar dan ben ik alles kwijt.

Wie o wie kan me helpen? Ook als de recovery de oplossing is...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
Heb je al op internet gezocht? Komt blijkbaar vaker voor:
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep. Je leest daar vaak dat bij soortgelijke problemen het wifi netwerk uitgevallen is (en dat is bij mij niet het geval) en het aanpassen via "eigenschappen" en "energiebeheer" van de adapters heb ik al geprobeerd. Mocht niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen ontdekt dat iedere (willekeurige) keer als de wifi (of de bluetooth of allebei) uitvalt er bij de BUS-controllers de volgende foutmelding staat : "Onbekend USB-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt".
Als beide draadloze verbindingen wel goed staat die melding er niet. Volgens een reactie hier op een ander topic veroorzaakt de Killer NIC deze ellende of zit de wifi kaart los. Beide vallen als het goed is nog onder de garantie...