Verbroken verbinding bekabeld netwerk camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1032645

Topicstarter
Mijn vraag:
Goedenavond,
Ik heb kamera's van Elro en Foscam aangesloten op een bekabeld net werk.
Nu is het probleem dat de verbinding van de Elro camera's telkens verbroken wordt. Als ik de logboek van mijn NAS bekijk zie ik dat de verbinding telkens wordt verbroken en na een paar minuten weer wordt hersteld. Op een gegeven moment wordt de verbinding niet meer hersteld. Door de netwerkkabel in de switch te verwijderen en vervolgens weer aan te sluiten heb ik verbinding. Met de Foscam heb ik dit probleem niet. Deze blijven stabiel.

Wat kan het probleem zijn?

Elro camera type C7041P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IGMP-issues op het stream-protocol?
DHCP-requests die niet tijdig worden afgehandeld?
IP-conflicten?
Andere kabel geprobeerd / huidige kabel doorgemeten?
Maximum connections / cache / stabiliteit van NAS bereikt?

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 25-01-2018 22:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat IMGP betekent weet ik niet.
De kamera's worden benaderd via een IP adres en niet via DHPC.
IP conflict lijkt mij niet omdat de kamera's vaste IP adressen hebben, wordt ook gebruikt in router voor de poortdoorsturing.
Defecte kabels is uitgesloten omdat de er meerdere kamera's waaronder die van Foscam op de switch zitten en die hebben dit probleem niet. Het betreft alleen de camera's van Elro t.w. type C704IP en C903IP. Beide hebben een video MJPEG, die van Foscam H.264.
Wat ook opvalt is dat, wanneer een van de kamera's uitvalt deze ook niet meer zichtbaar is in de IP Camera Tool. Wanneer weer de kabel wordt losgemaakt en vervolgens weer aangesloten is de IP adres weer zichtbaar.
Ook valt mijn op dat de kamera's van Foscam in de IP Camera Tool stabiel zichtbaar zijn en bleven. Die van Elro vallen steeds weg en komen dan vervolgens terug.
Een lang verhaal, maar mogelijk helpt het u om een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op Tweakers.

Op Tweakers verwachten we toch net wat meer eigen inzet en informatie dan je nu heb laten zien.
Lees even Het algemeen beleid #quickstart en voeg dan het volgende toe:
- Merk, typenummers, software versies van de verschillende camera's, switches en routers
- Hoe ziet je netwerk eruit (maak even een vlug plaatje o.i.d.)
- Welke ip-adressen heb je allemaal toegekend.
- Wat heb je nog meer in je netwerk zitten
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het zal aan mij liggen maar ik zie geen mogelijkheid om een platje (PDF) via het fotoalbum toe te voegen.
Ik krijg de volgende melding:
Het fotoalbum is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma. Zie de Karmastore voor meer informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 1032645 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:55:
Het zal aan mij liggen maar ik zie geen mogelijkheid om een platje (PDF) via het fotoalbum toe te voegen.
Ik krijg de volgende melding:
Het fotoalbum is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma. Zie de Karmastore voor meer informatie.
Een PDF is geen 'plaatje'. Afbeeldingen zijn jpg of png-bestanden. Voor het fotoalbum van GoT moet je voldoende 'karma' hebben. Je kunt beter even je plaatje plakken op imgur.com. Die kun je hier dan embedden door de URL van de afbeelding (niet van de pagina zelf) te plaatsen tussen [img] en [/img]. Zie ook Overzicht van UBB-codes.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen, Ik heb een poging gewaagd om het plaatje te plaatsen. Hierbij de link.
https://imgur.com/a/XJTQV
Ik hoop dat het goed is gegaan.
De IP adressen heb ik niet toegevoegd, deze zijn allemaal onder de 100.
Wat ik zelf heb gedaan is:
De kabels in een andere poort onder te brengen van de switch
Spanning eraf, opnieuw de kabel aangesloten.
Vergeten te vermelden, voorheen had ik alles aangesloten op een ander router t.w. Netgear WNDR4500.
Toen werkte het redelijk stabiel. Bij mijn weten heb ik alle instelling overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aanvulling:
Alle gegevens, w.o. Merk, typenummers, software, kamera’s, NAS, switch etc. staan in het plaatje vermeld.
Pagina: 1