Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 16:12
Sinds kort in bezit van Harman Kardon HKTS16 5.1 set + Onkyo TX-SR577 receiver.
Alles goed en wel echter krijg ik op mijn tv(Philips 55POS9002) met geen mogelijkheid 5.1 geluid door. Zowel op gewone kabel TV als op de ingebouwde Netflix App. Op de receiver staat dan "Dolby Digital 2.0".

De receiver is op de tv aangesloten met een optische kabel. Playstation en andere HDMI apparaten zitten op receiver ingeplugd via HDMI en krijgen wel 5.1 geluid door.
Ik heb het idee dat de tv geen 5.1 signaal kan doorsturen via de optische kabel.
De receiver is ook op de tv aangesloten via HDMI echter krijg ik dan steeds te zien: "Er kan niet naar het audiosysteem worden geschakeld. De TV-luidsprekers zijn in gebruik".

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jdaD0u2.png

Ik heb vernomen dat dit te maken zou hebben met HDMI ARC en het gemis aan ondersteuning hiervan op de receiver.
Lang verhaal kort; nieuwe receiver of is dit nog op een andere manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:21
TV-luidsprekers al uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hymstra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:50
Heeft je TV wel de mogelijkheid om DD of DTS te re-encoden voor optische SPDIF?
Het kan zijn dat hij alleen stereo PCM kan doorsturen.
Volgens mij komt via de kabel TV en wellicht de ingebouwde Netflix niet standaard DD of DTS door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Heb de keuze tussen TV luidsprekers aan, HDMI Geluidssysteem en TV luidsprekers uit. Allemaal zelfde resultaat.
hymstra schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:34:
Heeft je TV wel de mogelijkheid om DD of DTS te re-encoden voor optische SPDIF?
Het kan zijn dat hij alleen stereo PCM kan doorsturen.
Volgens mij komt via de kabel TV en wellicht de ingebouwde Netflix niet standaard DD of DTS door.
Dat zou inderdaad goed kunnen alleen kan ik dit nergens terugvinden in de handleiding van de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

Croga

The Unreasonable Man

Heb je al eens in de gebruiksaanwijzing gekeken? Daar staat op pagina 51 dat je nog wat instellingen moet doen voor je 5.1 geluid over SPDIF.

Daar staat overigens ook dat SPDIF niet zal werken met DOlby Digital+ content. Daarvoor zul je echt HDMI-ARC moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Croga schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:41:
Heb je al eens in de gebruiksaanwijzing gekeken? Daar staat op pagina 51 dat je nog wat instellingen moet doen voor je 5.1 geluid over SPDIF.

Daar staat overigens ook dat SPDIF niet zal werken met DOlby Digital+ content. Daarvoor zul je echt HDMI-ARC moeten gebruiken.
Heb ik daar over heen gelezen, ben nog niet zo thuis in het home-cinema gebeuren. Dank in ieder geval. Dan zal er niets anders op zitten dan een nieuwe versterker welke HDMI ARC ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28
injectx schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:38:
[...]
Heb ik daar over heen gelezen, ben nog niet zo thuis in het home-cinema gebeuren. Dank in ieder geval. Dan zal er niets anders op zitten dan een nieuwe versterker welke HDMI ARC ondersteund.
Mwah, of je daar nu een andere receiver voor moet kopen. Sowieso eerst zien wat de bypass instellingen van de TV doen. Met eARC kan je meer dan met de S/PDIF Out maar ik zou dat niet het geld waard vinden. Waarbij TV's en receivers met eARC nog redelijk zeldzaam zijn. Officieel hoort eARC bij de HDMI 2.1 standaard, maar het kan ook softwarematig toe worden gevoegd. En als de TV geen DTS 5.1 over optisch beschikbaar stelt gaat ARC daar geen verandering in brengen. Veelal is de output van de TV de limiterende factor, terugzetten van audio naar 2.0 stereo of het alleen ondersteunen van Dolby Digital 5.1 en geen DTS 5.1. Al zal je die laatste ook weer niet aangeboden krijgen met digitale tv of Netflix. Daarom is het ook raadzaam alle bronnen direct op de receiver aan te sluiten indien mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 25-01-2018 22:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Bypass instellingen van TV gecheckt maar verandert niets in het signaal dat naar de versterker wordt doorgestuurd.
Ben toch voor een nieuwe versterker gegaan namelijk de Onkyo TX-NR656 (welke ook nog wat leuke extra's met zich meebrengt). Zal morgen mijn bevindingen posten. Ben benieuwd.. mocht het niet werken kan ie nog altijd terug natuurlijk.

edit: werkt allemaal perfect naar behoren!

[ Voor 14% gewijzigd door injectx op 01-02-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topics kapen is niet netjes waarmee je ook aan het dubbel posten wat tegen de regels is. Verder in je eigen topic: Geen geluid uit TV vanuit Bose soundbar 700

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 24-10-2018 12:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.