Dus jij vindt het wel behulpzaam
enkel de meest makkelijke, geblindeerde mening te verkondigen die vandaag toevallig in de aanbieding is??

Het is ook je reinste bs.
Het is "bs" om in het stadium van globale meningsvorming je al meteen te laten beperken tot comfortabele one-issues.
Dus jij hebt wel recht op een mening en wat een ander vindt wordt meteen "bs"??
In wat voor wereld leef jij??

Bij deuren nog wel maar bij de moderne kunststof kozijnen zie je vanaf de straat niet eens dat het geen echt hout is. Het zijn gewoon vooroordelen, net zoals mensen vooroordelen hebben tegen "chemische stoffen" in hun eten. Iets dat niet 100% puur natuur is hoeft echt niet per definitie slecht te zijn.
off-topic
Chemisch stoffen in eten is zelden een goed idee gebleken, daar wordt al tientallen jaren gedegen onderzoek naar gedaan en de uitkomsten zijn verontrustend.
Als die stoffen goed zouden zijn voor ons voortbestaan dan is dat prima, maar laten wij het er even op houden dat natuurlijke voedingsstoffen hun evolutionaire nut al duizenden jaren hebben bewezen.
Wij leven als soort nml. al een tijdje redelijk succesvol en de huidige fastfoodgeneratie doet het in gezondheidsopzicht opvallend slechter.
Of je de houtnerf van kunststof kozijnen vanaf de straat wel of niet ziet is weinig interessant, als iets zo erg op hout probeert te lijken waarom neem je dan niet meteen hout??
Hout heeft vele uitstekende eigenschappen die in kozijnen, deuren en ramen al vele jaren dankbaar worden gebruikt en het onderhoud is rationeel beheersbaar.
Ook hergebruik is zelden een probleem, probeer dat eens met de enorme afvalberg die giftig kunststof achterlaat.
De microscopische deeltjes verdwijnen in oceanen waar zij later in de vorm van vis weer lekker door ons worden gecomsumeerd.
Met kunststof als 'uiting van fake' kan ik nog wel leven, maar bij de eerste de beste beschadiging van het zichtbare oppervlak heb je een bijna onoplosbaar probleem en is er van je eens strakke gevel weinig meer over.
En hoe zit het met de brandvertraging van deze kunststof producten??
Begrijp mij goed, in een modern nieuwbouwhuis kan zo'n strakke gevel iets toevoegen, maar in een Hanzestadwoning (of welk oud pand dan ook) hoeft het van mij niet zo nodig.
Ik denk je er niet mee zou wegkomen bij de welstandscommissie als je het zou voorstellen.