[Forum] Restant bij verplaatst of verwijderd topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:30
Het gebeurt af en toe dat ik een topic lees, en dat ik op een later moment wil kijken of er nog iets nieuws is gepost in dat topic, dat het dan niet meer te vinden is waar het zou moeten staan.

Dit gebeurt als een topic naar een ander forum is verplaatst, of is verwijderd (geen idee of dat ooit gebeurd).
Het probleem word verergerd als het word verplaatst naar een forum waar je geen toegang toe hebt zoals de hk of een moderator forum, want dan levert de zoekfunctie ook niets op en is het ook niet meer zichtbaar tussen de actieve topics.

Zoals het nu is wanneer dit gebeurt kan je tevergeefs blijven zoeken, jezelf afvragen of het niet toch een andere titel had of in een ander deel van het forum stond.

Dit zou opgelost worden door een restant van het topic achter te laten in het forum waar het stond.
Dit is redelijk standaard op andere forums die gebruik maken van bijvoorbeeld PhpBB, daar zie je een icoontje bij het topic staan dat het verplaatst is en als je er op klikt kom je uit in een leeg topic met een link naar de nieuwe locatie van het topic. (Als ik het mij goed herinner, al heel lang niet meer actief op andere fora)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topics worden inderdaad ook wel eens verwijderd (lees: verplaatst naar de prullenbak) en dan worden er natuurlijk geen verplaatst meldingen gemaakt maar krijgt de TS vaak wel een notificatie; evenals wanneer het naar bijvoorbeeld de HK wordt verplaatst.

phpBB heeft o.a. zo een feature, waarmee je een verplaatst bericht kan vinden, mits het in een ander forumdeel staat wat openbaar is.

Tweakers heeft dit ook; zie hiervoor de FAQ. Ook hier zal dit alleen werken wanneer het andere forum openbaar is (wat bij bijvoorbeeld phpBB ook zo is).

Topics worden vaak verwijderd (lees opnieuw: verplaatst) met een reden hè?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Flamesz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:22:
Het gebeurt af en toe dat ik een topic lees, en dat ik op een later moment wil kijken of er nog iets nieuws is gepost in dat topic, dat het dan niet meer te vinden is waar het zou moeten staan.

Dit gebeurt als een topic naar een ander forum is verplaatst, of is verwijderd (geen idee of dat ooit gebeurd).
Het probleem word verergerd als het word verplaatst naar een forum waar je geen toegang toe hebt zoals de hk of een moderatie forum, want dan levert de zoekfunctie ook niets op en is het ook niet meer zichtbaar tussen de actieve topics.
Met bookmarks kom je al een heel eind volgens mij. :)
Topics worden verplaatst om het forum waar ze verkeerd staan niet te vervuilen, dus een restant van het topic laten staan met een verwijzing verslaat een beetje het doel van het verplaatsen.
Dat is niet de prullenbak. ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Bookmarks lossen dit probleem inderdaad ook op, misschien daar maar eens beter gebruik van maken dan.

Als je het doel van verplaatsen zo stelt dan zie ik in waarom je de functie niet zou willen. Afhankelijk van welke verhouding topics in een forum word verplaatst kan een hoop verplaatste topics een forum goed vervuilen, en hoe vaak ik aankoopadvies topics verplaatst zie worden zijn dat er wel wat.

Als een topic dat echter ongeveer goed stond, en al meerdere pagina's aan discussie heeft, word verplaatst vind ik het storender om dat te moeten zoeken dan dat een enkel doorlink topic in de forumlijst zou zijn. Dus als de functie misschien selectief voor zulke topics zou bestaan zie ik er wel meerwaarde in. Maar dat zijn wel randgevallen die wellicht de dev time niet waard zijn. Kan me in de afgelopen maanden maar een paar keer herinneren dat dit mij gebeurd is.

P.S. Weet iemand waar het topic is gebleven uit het shopping forum eerder deze week, over een nieuwe winkel die een PS4 weigerde te leveren?
Als het voor mij onvindbaar is zal de account van die winkel ook wel geen toegang meer hebben, maar had wel willen weten of die nog iets nieuws er in gepost had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

@Migrator ja ik weet niet welke het wel is, maar wat is dat dan?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Flamesz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:53:
P.S. Weet iemand waar het topic is gebleven uit het shopping forum eerder deze week, over een nieuwe winkel die een PS4 weigerde te leveren?
Als het voor mij onvindbaar is zal de account van die winkel ook wel geen toegang meer hebben, maar had wel willen weten of die nog iets nieuws er in gepost had.
Die staat er nog gewoon hoor (weliswaar op slot): PS4 besteld, bedrijf weigert te leveren

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gewoon nog steeds op dezelfde plek
PS4 besteld, bedrijf weigert te leveren

/spuit11 |:(

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Dat is raar. toen ik gistermiddag keek heb ik er dan heel hard overheen gestaard.
Was het misschien verplaatst terwijl het werd opgeschoond of iets dergelijks? Heb het idee dat dat wel eens gebeurd, dat ik een topic refresh en het geeft de geen toegang melding, en het even later weer toegankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Flamesz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:01:
Dat is raar. toen ik gistermiddag keek heb ik er dan heel hard overheen gestaard.
Was het misschien verplaatst terwijl het werd opgeschoond of iets dergelijks? Heb het idee dat dat wel eens gebeurd, dat ik een topic refresh en het geeft de geen toegang melding, en het even later weer toegankelijk is.
dat wordt volgens mij heel, heel zeldzaam gedaan. Heb dat wel een keer gezien in een game topic (of het WoW, LoL oid was, geen idee meer). Maar volgens mij wordt dat gedaan als het echt niet anders kan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
corset schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:04:
[...]

dat wordt volgens mij heel, heel zeldzaam gedaan. Heb dat wel een keer gezien in een game topic (of het WoW, LoL oid was, geen idee meer). Maar volgens mij wordt dat gedaan als het echt niet anders kan.
Volgens mij was die ene keer ook in het Cryptocurrency topic, toen daar een hele zooi aan slowchat werd weggehaald. Daar was voor het slowchat topic het modereren ook een flinke taak dus kan me voorstellen dat dat aan zulke situaties voorbehouden is. Maar we raken een beetje offtopic geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:16

crisp

Devver

Pixelated

Als een topic wel bestaansrecht heeft in meerdere fora kan er altijd nog een alias gemaakt worden, zoals bijvoorbeeld gedaan is met Het (on)bestaan van het middeninkomen welke in de listing van Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij staat, maar fysiek in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan :)

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 25-01-2018 13:15 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als een topic dat echter ongeveer goed stond, en al meerdere pagina's aan discussie heeft, word verplaatst vind ik het storender om dat te moeten zoeken dan dat een enkel doorlink topic in de forumlijst zou zijn. Dus als de functie misschien selectief voor zulke topics zou bestaan zie ik er wel meerwaarde in. Maar dat zijn wel randgevallen die wellicht de dev time niet waard zijn. Kan me in de afgelopen maanden maar een paar keer herinneren dat dit mij gebeurd is.
Als het op die manier optioneel is zie ik het op zich wel zitten, hoewel moderators dan ook nog kunnen vergeten het vinkje aan te zetten, of denken dat een move van, zeg, AND naar ATT geen vinkje behoeft omdat aankoopadvies nou eenmaal in dat laatste forum hoort :)
Dat alles dan inderdaad nog naast het feit dat het devtijd kost.
Flamesz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:07:
[...]

Volgens mij was die ene keer ook in het Cryptocurrency topic, toen daar een hele zooi aan slowchat werd weggehaald. Daar was voor het slowchat topic het modereren ook een flinke taak dus kan me voorstellen dat dat aan zulke situaties voorbehouden is. Maar we raken een beetje offtopic geloof ik.
Topics helemaal uit het zicht halen om te modereren gebeurt eigenlijk niet. Soms gaat het topic tijdelijk op slot terwijl reacties worden verwijderd, maar helemaal verwijderen voordat het teruggeplaatst wordt heb ik nog nooit meegemaakt.
Markimoo schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:54:
@Migrator ja ik weet niet welke het wel is, maar wat is dat dan?
Een van de vele andere crewfora...
De Trashcan is 46 ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ik nog wel eens doe is gewoon rageren in het topic met iets als "das interessnat, ik ga dit even volgen". Komt ie waar ie ook heen gaat altijd in Mijn Topics terecht en dus altijd terug te vinden zonder met bookmarks te hoeven werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The Eagle schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:06:
Wat ik nog wel eens doe is gewoon rageren in het topic met iets als "das interessnat, ik ga dit even volgen". Komt ie waar ie ook heen gaat altijd in Mijn Topics terecht en dus altijd terug te vinden zonder met bookmarks te hoeven werken :)
En dat is dan weer niet echt de bedoeling. Als iedereen die een topic wil volgen dat gaat doen wordt het een knappe puinzooi ;)

Volgens mij waren er wel wat plannen om het volgen van topics makkelijker te maken, maar geen idee in welk stadium die zich bevinden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1