Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget game PC.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen. En dan voornamelijk WoW, D3, Path of Exile en Black Dessert Online.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zo rond de €650 a €700,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Toetsenbord: Das Keyboard Ninja. Muis: Roccat Savu en mijn Samsung monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik verwacht 8 tot 16 GB werkgeheugen nodig te hebben en wil toch graag een GPU met 4GB werkgeheugen ook staat een SSD wel in mijn lijstje.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nope, daarom dit topic, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Het liefste micro ATX aangezien de kast beneden in de woonkamer komt te staan en ik vrouwlief te vriend moet houden, dus een kleine strakke zwarte of witte kast. Geen LED festiviteiten en enigzins geluidsstil.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nope

Wat verwacht je van ons?[i]

Hmm wat ik eigenlijk verwacht is dat iemand me verder kan helpen met uitzoeken van een systeem, danwel INTEL of AMD. Geen voorkeur maar wil natuurlijk wel graag bang for my buck hebben zeg maar. Ook qua GPU heb ik geen voorkeur voor AMD of Geforce.

Tot nu heb ik zelf dit samengesteld. Graag hoor ik of dit kan, samengaat etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 68,-€ 68,-
1MSI H110M PRO-D€ 50,-€ 50,-
1Asus Republic Of Gamers Strix GeForce GTX 1050 Ti 4GB€ 193,95€ 193,95
1Seagate Barracuda ST1000DM005, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Masterbox Lite 3.1€ 37,99€ 37,99
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 168,-€ 168,-
1Sharkoon WPM600€ 0,-€ 0,-
1PNY CS900 240GB€ 82,-€ 82,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 599,94

Thanks alvast! _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2018 14:50 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
SSD zou ik hiervoor gaan: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Als je strak en stil wilt zou ik iets dieper in de buidel tasten voor kast en voeding:
pricewatch: Fractal Design Define Mini C
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

Verwijderd

Topicstarter
Jesse schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:55:
SSD zou ik hiervoor gaan: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Als je strak en stil wilt zou ik iets dieper in de buidel tasten voor kast en voeding:
pricewatch: Fractal Design Define Mini C
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
Thanks! Lijstje is aangepast!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 68,-€ 68,-
1MSI H110M PRO-D€ 50,-€ 50,-
1Asus Republic Of Gamers Strix GeForce GTX 1050 Ti 4GB€ 193,95€ 193,95
1Seagate Barracuda ST1000DM005, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define Mini C€ 68,50€ 68,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 168,-€ 168,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,95€ 53,95
1PNY CS900 240GB€ 82,-€ 82,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 684,40

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Ik weet niet of je de BBG van November had gezien, maar daarin zit een systeem met praktisch jou budget. Daar kiezen ze voor een quadcore cpu, een iets snellere videokaart maar slechts 8GB geheugen.
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2017
Wat in jou geval beter is allicht afhankelijk van de games die je speelt, daar heb ik niet zo veel kijk op.

De discussie daarover kan je hier teruglezen: [BBG] Basisgamesysteem - november 2017 Videokaarten zijn sindsdien helaas nog iets duurder geworden.

[ Voor 31% gewijzigd door Jesse op 24-01-2018 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jesse schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:16:
Ik weet niet of je de BBG van November had gezien, maar daarin zit een systeem met praktisch jou budget. Daar kiezen ze voor een quadcore cpu, een iets snellere videokaart maar slechts 8GB geheugen.
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2017

De discussie daarover kan je hier teruglezen: [BBG] Basisgamesysteem - november 2017
Die heb ik inderdaad gezien, ben alleen bang dat mijn GPU iets minder lang meegaat dan die wat ik nu heb uitgezocht. Ik zal eens benchmarks tussen beide kaarten gaan bekijken voor de games die ik wil gaan spelen en of het echt veel uitmaakt om voor 3Gb of 4Gb te gaan.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Die heb ik inderdaad gezien, ben alleen bang dat mijn GPU iets minder lang meegaat dan die wat ik nu heb uitgezocht. Ik zal eens benchmarks tussen beide kaarten gaan bekijken voor de games die ik wil gaan spelen en of het echt veel uitmaakt om voor 3Gb of 4Gb te gaan.
Ze zulen allebei geen jaren meegaan. Die 1060 3gb zal iets sneller zijn maar is ook iets duurder. Als je dus van plan bent er zo lang mogelijk mee te doen dan neem je die. Als je toch van plan bent om als de volgende generatie uitkomt en de mining gekte daalt een nieuwe kaart te kopen dan neem je de 1050ti (waar overigens goedkopere van te vinden zijn dan die jij uitgezocht hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Philip Ross schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:42:
[...]

Ze zulen allebei geen jaren meegaan. Die 1060 3gb zal iets sneller zijn maar is ook iets duurder. Als je dus van plan bent er zo lang mogelijk mee te doen dan neem je die. Als je toch van plan bent om als de volgende generatie uitkomt en de mining gekte daalt een nieuwe kaart te kopen dan neem je de 1050ti (waar overigens goedkopere van te vinden zijn dan die jij uitgezocht hebt)
De bedoeling is er 2 a 3 mee te doen, dit omdat ik volgens mij niet echt grafisch zware games speel. Shooters speel ik op consoles, zo gewend en altijd zo gespeelt. Het blijft bij mij eigenlijk alleen maar bij de games die ik heb genoemd en Diablo 4 mocht dat ooit uitkomen.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Waar je wel rekening mee moet houden bij het vergelijken van deze benchmarks, is dat doorgaans op ultra of hyper getest wordt. Hierdoor staat anti-aliasing soms op FSAA (supersampling, erg zwaar) of op x16 in een lichtere vorm. Hierdoor kan het VRAM gebruik enorm omhoog schieten. Normaal gesproken is FXAA x4 (vrij licht) ruim voldoende op een 24" 1080p monitor, en kan er ook nog wel ergens een lightning/shadow effect op high (i.p.v. ultra) zonder dat je dit merkt. Fabrikanten geven zo nu en dan ook toe dat de ultra instelling er alleen maar is 'omdat het kan' (vrij vertaald, natuurlijk).

Dit alles kan het VRAM verbruik drastisch verminderen, waardoor zelfs 2 GB kaarten opeens mee kunnen. De vuistregel is normaal gesproken dat chipsnelheid belangrijker is dan VRAM.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
lactaxative schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:04:
[...]

Waar je wel rekening mee moet houden bij het vergelijken van deze benchmarks, is dat doorgaans op ultra of hyper getest wordt. Hierdoor staat anti-aliasing soms op FSAA (supersampling, erg zwaar) of op x16 in een lichtere vorm. Hierdoor kan het VRAM gebruik enorm omhoog schieten. Normaal gesproken is FXAA x4 (vrij licht) ruim voldoende op een 24" 1080p monitor, en kan er ook nog wel ergens een lightning/shadow effect op high (i.p.v. ultra) zonder dat je dit merkt. Fabrikanten geven zo nu en dan ook toe dat de ultra instelling er alleen maar is 'omdat het kan' (vrij vertaald, natuurlijk).

Dit alles kan het VRAM verbruik drastisch verminderen, waardoor zelfs 2 GB kaarten opeens mee kunnen. De vuistregel is normaal gesproken dat chipsnelheid belangrijker is dan VRAM.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Staar je niet dood op de 1 GB verschil. Die 1060 is ongeveer 40% sneller dan de 1050ti. (en ongeveer 40% duurder)

Voor lichtere games en/of lagere settings is een 1050ti overigens ook wel voldoende voor de komende 2 of 3 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Philip Ross op 24-01-2018 16:07 ]

Pagina: 1