Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 07:51
Ik gebruik al een tijdje een Chromecast.
Hiermee kijk ik vaak youtube filmpjes of films/series via netflix, geen problemen hiermee.

Wanneer ik live-tv kijk via de Ziggo Go App (Chromecast), is het beeld erg wisselvallig.
90% van de tijd is het fps tussen de 15 en de 20 (als ik vergelijkingsmateriaal gebruik).
10% van de tijd schiet dit door naar de 50fps, wat een schitterend beeld is.

Ik heb eerst een Chromecast 1 gebruikt, om het probleem te verhelpen heb ik daarna een Chromecast 2 aangeschaft. Helaas geen verbetering.
De chromecast bevindt zich +- 5 meter van de router af (zonder er iets tussen).
Ik heb de ethernet adapter besteld zodat ik de chromecast bekabeld kon voorzien van het internet.
Toch doet ook hierbij het probleem zich voor.

Het probleem schijnt op te lossen zijn dmv een 50hz instelling in te schakelen in de chromecast, dit heb ik ook al geprobeerd. Hierdoor is soms wel een fps van 50 te zien, wat nooit voorkomt als de instelling uit staat.

De chromecast zijn op 3 verschillende tv's aangesloten geweest, en op alle tv's doet hetzelfde probleem zich voor.

Lang heb ik gedacht dat mijn internet snelheid de boosdoener zou zijn, wat ik vreemd vond aangezien deze toch wel vaak de 100mbit/s aantikt (al helemaal bekabeld).

Nu komt het...
Een paar weken geleden heb ik een ipad aangeschaft, en op iedere plek in het huis draait de Ziggo Go als een zonnetje.
Geen drops, altijd schitterende fps (50) en perfect beeld.

Mijn vraag; hoe kan ik er voor zorgen dat ik de Ziggo Go stream kan kijken op mijn tv?

...

Chromecast 1
Chromecast 2
...

- Update Chromecast
- Chromecast voorzien van ethernet kabel
- Andere tv geprobeerd
- 50Hz instelling ingeschakeld
- Getest met ander device (ipad werkt wel)

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reviews op Google Store: helemaal ruk als het gaat over Chromecast.

Sorry, beter dan dit kan ik het even niet maken; neem aan dat andere apps/materialen via de Chromecast wel goed gaan op jouw netwerk?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
MAX3400 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:33:
Reviews op Google Store: helemaal ruk als het gaat over Chromecast.

Sorry, beter dan dit kan ik het even niet maken; neem aan dat andere apps/materialen via de Chromecast wel goed gaan op jouw netwerk?
Ja, ook 60fps video's worden via youtube goed weergegeven.
Alleen kunnen zulke video's voor een lange duur gebufferd worden.
Bij live tv is dat maar voor een aantal seconde mogelijk.

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar een andere mediaspeler, tenzij het aan het netwerk ligt want dan heeft zon uitgave geen zin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:04
Je kan een Apple TV (desnoods V&A) aanschaffen. Dan kun je het via je iPad naar je TV streamen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Je hebt er niets aan natuurlijk, maar bij mij werkt de ziggo go app prima met chromecast (v2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Cyw00d schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:37:
Je kan een Apple TV (desnoods V&A) aanschaffen. Dan kun je het via je iPad naar je TV streamen.
Dan wordt het toch een soort mirrorcasting?
Daar ben ik niet zo fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
jongf7 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:40:
Je hebt er niets aan natuurlijk, maar bij mij werkt de ziggo go app prima met chromecast (v2).
Als ik veel reacties online lees denk ik ook dat het normaal zou moeten werken.
Waarom het bij mij niet het geval is... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Twan17 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:04:
[...]

Dan wordt het toch een soort mirrorcasting?
Daar ben ik niet zo fan van.
Nee, dat kan ook, maar dat is niet wat ik bedoel. Mirrorcasting doe je door middel van de notificatiebalk omhoog te slepen en dan Mirror aan te zetten op de Apple TV.

Wat ik bedoel is het "Share" icoontje (net als Chromecast Icoontje) dat je op de iPhone/iPad krijg te zien zodra je een zender aan het kijken bent, dan kun je het beeld sturen naar de Apple TV, dit is wat anders dan mirroren. Werkt voor mij prima (Al moet ik zeggen dat via de chromecast het ook prima werkt voor mij).

Ik bedoel dan dit icoontje rechts onderin, je krijgt dan ook een soortgelijk scherm te zien op je iPad/iPhone:
Afbeeldingslocatie: https://www.5kplayer.com/airplay/img/airplay-iphone-ipad.png

[ Voor 12% gewijzigd door Cyw00d op 24-01-2018 10:41 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Cyw00d schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:40:
[...]

Nee, dat kan ook, maar dat is niet wat ik bedoel. Mirrorcasting doe je door middel van de notificatiebalk omhoog te slepen en dan Mirror aan te zetten op de Apple TV.

Wat ik bedoel is het "Share" icoontje (net als Chromecast Icoontje) dat je op de iPhone/iPad krijg te zien zodra je een zender aan het kijken bent, dan kun je het beeld sturen naar de Apple TV, dit is wat anders dan mirroren. Werkt voor mij prima (Al moet ik zeggen dat via de chromecast het ook prima werkt voor mij).

Ik bedoel dan dit icoontje rechts onderin, je krijgt dan ook een soortgelijk scherm te zien op je iPad/iPhone:
[afbeelding]
Ik ben er niet mee bekend, maar bedoel je Airplay?
Edit: Foto niet gezien, klopt dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Twan17 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Ik ben er niet mee bekend, maar bedoel je Airplay?
Edit: Foto niet gezien, klopt dus 8)7
Yep :)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Is voor de 50fps te krijgen de Apple TV V4 noodzakelijk of volstaat ook een oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Twan17 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Is voor de 50fps te krijgen de Apple TV V4 noodzakelijk of volstaat ook een oudere versie?
Ik durf niet te zeggen wat mijn FPS op de TV is, maar het is voor mij prima te zien :P

[ Tesla MIG MYP ]

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 10:23
Kan iemand bevestigen of de Ziggo Go app niet meer werkt met de Chromecast gen1??. Bij de klantenservice weten ze het ook niet.. Ziggo Go en Home app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar blijf het probleem houden. Overigens werkt Sky Showtime ook niet niet. Ik gebruik geen Netflix vandaar de vraag.....

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
werkt casten vanuit youtube wel?

do or do not, there is no try

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 10:23
Ja dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Yash100 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:05:
Kan iemand bevestigen of de Ziggo Go app niet meer werkt met de Chromecast gen1??. Bij de klantenservice weten ze het ook niet.. Ziggo Go en Home app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar blijf het probleem houden. Overigens werkt Sky Showtime ook niet niet. Ik gebruik geen Netflix vandaar de vraag.....
In principe is het niet de bedoeling om een ouder vraagtopic van iemand anders over te nemen met je eigen vraag. Je kunt je algemene vraag over ondersteuning en ervaringen bijv hier stellen: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer of wanneer je probleem te specifiek blijkt een eigen vraagtopic opnenen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.