Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-05 22:12
Hallo,

Heb al een langere tijd last van een slechte verbinding op mijn PS4, specifiek hogere ping, nat type problemen tijdens het toetreden van een party waardoor ik niemand hoor en ook vaak disconnect mid game.

Vandaag oude switch vervangen door gigabit AP in de hoop dat die de problemen veroorzaakte maar tevergeefs, de Telenet technieker kon mij ook niet verder helpen.

Verbonden via lan met telenet wiggo op telenet accespoint achter de standaard telenet router.

Pc is ook aangesloten vlak naast ps4 op zelfde AP via Lan zonder problemen. (volledige snelheid en goeie ping)

Google hun dns al ingesteld 8.8.8.8 en 8.8.4.4 helpt niets.

Zoeken kom ik steeds uit op dmz en port forwarding.
Dmz heb ik geprobeerd en blijft het zelfde dus portforwarding lijkt ook nutteloos.

De lan kabel's zijn allemaal cat 5e zover ik kan controleren. (modem naar router gaat rechtstreeks in de muur).

Heb het probleem op mijn ps4 en ps4 pro.

Zover ik het begrijp wordt de ps4 dus beperkt door iets, door dmz wordt router al uitgesloten en weet ik niet meer waar het verder te moetten zoeken...

Iemand hier een oplossing voor want ben ten einde raad?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 22:12
Je haalt alles door elkaar. Switch vervangen door access point? Dus nu via wifi verbonden? Zou dat bedraad doen.
DNS heeft niets met ping te maken. Als je niet wilt dat Google bij alles meekijkt zo snel mogelijk die Google dns eruit gooien.
DMZ gaat nooit werken naar 2x een PS. Want je hebt er 2 begrijp ik.
Je spreekt over een kabel van een modem naar een router, via de muur. Heb je een router achter een router dan? Ik heb nl geen idee wat een "wiggo" mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tele2 public IP adres geven aan tweede router i.v.p. PS4? even lezen? Hopelijk verduidelijkt het e.e.a. over wat / waar / waarom moet qua ports & IP "ideeen".

Verder stel je dat "jouw spullen" in orde zijn en alle te maken instellingen "nutteloos" zijn. Aangezien er vast andere mensen een PS4 met Telenet gebruiken, stel ik subtiel vast dat er alsnog een "fout" in jouw startpost zit en het issue echt tussen inkomende aansluiting en eigen inzet kan zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 24-01-2018 20:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof