Beste iedereen
,
Als eerst mijn excuus als dit misschien dubbel is en dit missschien verkeerd geplaatst is. En a.u.b geen opmerking als: jij wilt het niet, dus wij moeten het of dat ik geen moeite wilt doen
. Dit helaas door wat negatieve ervaring op een vorige topic.. Ik heb wel wat verstand, maar ook niet heel veel. En voor mij is dit ook makkelijker en vooral duidelijker: ik heb autisme. Maar goed, dit is mijn vraag:
We hebben een adsl abonnement bij Tele2 en op de PS4 en laptop heb ik alleen NAT Type 3. Dat heb ik met de PS4 op kunnen lossen door een Publieke ip adres te geven in het modem aan de PS4 en die is nu NAT Type 1. Maar ik heb ook nog een gaming laptop met genoeg games die online kunnen en bij sommige heb ik problemen. Weet iemand of het volgende hieronder mogelijk is?
1. een tweede router kopen en aansluiten op het modem
2. het publieke ip van PS4 verwijderen en aan die router geven.
3. laptop en PS4 daarop aansluiten.
4. Zouden daarmee beide apparaten NAT type 1 moeten zijn?
5. Is het qua online security veilig genoeg voor mijn laptop?
6. een ander alternatief?
Relevante software en hardware die ik gebruik.
Modem/router van Tele2: MediaAccess TG789bvn
PS4 en MSI gaming laptop
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
PS4 met succes een publieke ip gegeven.
Nog niet geprobeerd met router. Heb geen extra router en voordat ik er een keer 1 koop wil ik weten of het kan. Anders vind ik het zonde van mijn geld.
Als iemand nog verder vragen heeft hoor ik het graag.
En nogmaals, alsjeblieft geen rare of bijdehante opmerkingen, ik heb helaas te veel aan mijn hoofd.
Ik hoor graag wat iemand te zeggen heeft!
Als eerst mijn excuus als dit misschien dubbel is en dit missschien verkeerd geplaatst is. En a.u.b geen opmerking als: jij wilt het niet, dus wij moeten het of dat ik geen moeite wilt doen

We hebben een adsl abonnement bij Tele2 en op de PS4 en laptop heb ik alleen NAT Type 3. Dat heb ik met de PS4 op kunnen lossen door een Publieke ip adres te geven in het modem aan de PS4 en die is nu NAT Type 1. Maar ik heb ook nog een gaming laptop met genoeg games die online kunnen en bij sommige heb ik problemen. Weet iemand of het volgende hieronder mogelijk is?
1. een tweede router kopen en aansluiten op het modem
2. het publieke ip van PS4 verwijderen en aan die router geven.
3. laptop en PS4 daarop aansluiten.
4. Zouden daarmee beide apparaten NAT type 1 moeten zijn?
5. Is het qua online security veilig genoeg voor mijn laptop?
6. een ander alternatief?
Relevante software en hardware die ik gebruik.
Modem/router van Tele2: MediaAccess TG789bvn
PS4 en MSI gaming laptop
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
PS4 met succes een publieke ip gegeven.
Nog niet geprobeerd met router. Heb geen extra router en voordat ik er een keer 1 koop wil ik weten of het kan. Anders vind ik het zonde van mijn geld.
Als iemand nog verder vragen heeft hoor ik het graag.

En nogmaals, alsjeblieft geen rare of bijdehante opmerkingen, ik heb helaas te veel aan mijn hoofd.

Ik hoor graag wat iemand te zeggen heeft!