Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-12-2021
Hallo Mensen van het forum,

ik heb een een klein probleem waarmee Google helaas niet mijn beste vriend bleek te zijn (helaas).
ik ben namelijk een website aan het maken voor een radiostation en er is 1 ding dat niet helemaal wil lukken dat is namelijk een verzoekjes systeem om een nummer aan te vragen, ik weet dat dit kan door middel van een php script en te sturen naar een mail, maar is het ook mogelijk om het niet naar een mail te laten sturen, maar naar een bestand die kan worden gezien in een controle paneel in een beveiligde omgeving voor de dj's(die is er al).

Natuurlijk heb ik al meerdere ding gezocht op het internet maar zowel als in het Nederlands en het Engels, heb ik niks kunnen vinden waar ik iets van snapte. (ik ben namelijk gewoon voor de leuk bezig en mijn en mij zelf html css en php aan het leren).

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Alvast bedankt, Ebbe Broersma

[ Voor 1% gewijzigd door ebbe broersma op 23-01-2018 20:07 . Reden: verkeerde zins opbouw / extra info ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 02:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Gewoon naar een database schrijven ipv mail en dan de database uitlezen? Kun je gewoon met timestamps laten zien wanneer wat aan is gevraagd en indien nodig ook een verwijder knop bij maken als het liedje gedraaid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
.Maarten super bedankt voor je antwoord,

dat zou inderdaad kunnen ja ik beschik wel over een mysql data base maar daar ben ik nog niet hele maal in thuis dus zou je mij misschien mee kunnen helpen? want hoe dat zou moeten geen idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik ben zelf ook geen programmeur. En om iemand "even" uit te leggen hoe dat allemaal werkt is niet echt te doen. Je kunt beter even wat andere reacties afwachten of even een V&A advertentie maken waarin je een programmeur zoekt. Al klinkt zoiets ook als een leuke opdracht voor een opleiding voor programmeurs. Daar zul je het ook nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
.Maarten

zeker ik geloof dat het inderdaad niet even gaat ik zal even andere reacties afwachten misschien dat iemand nog wat heet liggen ofzo wat er op lijkt??

tot zo ver bedankt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Great-Force
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 16:56
Goed dat je zelf wilt ontdekken en experimenteren!

Wellicht is dit een goede start: https://www.w3schools.com/php/php_mysql_connect.asp
En: YouTube: thenewboston
Hier staan hele goede handleidingen voor beginners.
Zoeken op "hoe maak ik een muziek aanvraag systeem", zal je niet zo veel vinden.
Betere zoekopdrachten zouden zijn "hoe schrijf ik data naar een mysql database?" en "hoe lees ik data uit een database?" en "insert data from for each loop into html table"

Een database is inderdaad een betere optie dan een plain text bestand of een email. Mijn advies: begin klein en maak voor jezelf een kleine testwebsite. Je zou wellicht kunnen beginnen met een simpele tabel in jouw database, met een paar kolommen van het type INT, VARCHAR, etc. Daarna maak je een basis CRUD (Create, Read, Update, Delete) pagina om mee te spelen, hierop staan bijvoorbeeld een paar text veldjes en een knop "toevoegen".

Belangrijke dingen die je nodig hebt om dit muziek systeem te realiseren is kennis van:
- HTML tabellen
- Hoe je MySQL queries uitvoert met PHP
- Hoe je de data uit de query verwerkt (bijvoorbeeld een "for each" loop om elke gevonden regel uit de database in de tabel te zetten).

Het is te veel materie om in een forum neer te zetten, wat Maarten zegt, je kan het beste een V&A verzoek aanmaken en vragen of iemand mee kan helpen met jouw probleem. Bijvoorbeeld een student met wat programmeer ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
Great-Force super bedankt voor je reactie ik zal een een kijkje nemen op w3 ik hoop dat het gaat lukken mocht het niet lukken waar kan ik zon V&A plaatsen ?? hier op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Force
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 16:56
In de menubalk zit een knop Vraag & Aanbod, hier kan je een "vraag" advertentie plaatsen onder de categorie "webdevelopment", hier staan wel vaker advertenties met de vraag om website hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80910

Ik geloof in de simpelheid van een json bestand (javascript object notatie) veel makkelijker dan een database en dat je het daar naartoe schrijft. je hebt 2 methoden, hiervoor in php, json_encode en json_decode. je kan dan gewoon een file gebruiken en deze locken op het moment van wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
Ook jij bedankt voor je reactie ik ben dus inderdaad nog helemaal niet ver met java maar het zou dus zo moeten kunnen dat je een json bestand maakt waar alles naar toe word gestuurd en dan kan worden gelezen en ook per verzoekje kan worden verwijderd? heb jij daar mischien nog een script voor of een link naar iets hoe ik dat kan maken??

Ebbe

[ Voor 1% gewijzigd door Moonsugar op 23-04-2025 14:21 . Reden: Username van geanonimiseerde gebruiker weggehaald uit post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

Rannasha

Does not compute.

ebbe broersma schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:05:
maar naar een bestand die kan worden gezien in een controle paneel in een beveiligde omgeving voor de dj's(die is er al).
Ik denk dat hier de essentie van het probleem zit.

Wat is dat "controle paneel"? Om dingen zichtbaar te maken in een andere applicatie of website, moet je weten hoe deze werkt, hoe je informatie toe kunt voegen en welk formaat deze informatie moet hebben. Je kunt de zaken wel leuk in een MySQL database opslaan, maar als de applicatie van het controle paneel enkel JSON-bestandjes lust, dan schiet je daar niet zoveel mee op. Kijk dus eerst eens goed aan de kant van de DJ hoe je de informatie in die omgeving moet verwerken, want dat zal voor een deel bepalen hoe je de informatie het beste kunt opslaan.

Dan is de vraag hoe beveiligd deze "beveiligde omgeving" is. Een website met een PHP script zit ver weg van een beveiligde omgeving. Welke verbindingen zijn er mogelijk? Kan het DJ system gegevens ophalen bij een externe applicatie? Of moet de externe applicatie deze naar het DJ systeem pushen. Of is er een tussenoplossing, waarbij beide systemen toegang hebben tot een gezamelijke share op neutraal terrein. Zelf ben ik regelmatig bezig met interacties tussen system binnen verschillende beveiligde omgevingen, dus ik weet dat dit, afhankelijk van de setup, niet vanzelfsprekend hoeft te zijn (OK, in mijn geval gaat het om luchtverkeersleiding, waar de beveiliging allicht wat strakker is dan een DJ systeem).

Voordat je bezig gaat met het oplossen van het probleem aan de invoer-kant, kijk eerst eens naar hoe het plaatje eruit ziet aan de uitvoer-kant.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 20:20
ebbe broersma schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:12:

k ben dus inderdaad nog helemaal niet ver met java
java? Ik dacht dat je het in PHP ging maken ;)

[ Voor 40% gewijzigd door borft op 24-01-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
Rannasha bedankt voor je antwoord nou dan zal mijn webiste inderdaad bager zijn aangezien het een php scriptje is en zonder data base het is ook niet zo zeer een controle paneel maar meer een pagina met meerdere dingen waar je de dj die nu draaid en welke er straks draaid kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
borft schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:16:
[...]

java? Ik dacht dat je het in PHP ging maken ;)
Dat maakt eigenlijk niet heel veel uit gaat erom dat het werkt ben namenlijk gewoon een jongen die die voor de leuk als hobby doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 20:20
ebbe broersma schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:19:
[...]

Dat maakt eigenlijk niet heel veel uit gaat erom dat het werkt ben namenlijk gewoon een jongen die die voor de leuk als hobby doet :)
Lijkt me dat het nogal veel uitmaakt ;) Als je vraagt om hulp bij implementatie dan is het platform en de taal waarin van wezelijk belang.

Ik zou zeggen, dat in de basis je 2 delen nodig hebt:
1. een stukje code die een verzoekje in de db kan zetten
2. een stukje code die de db uit kan lezen, en de laatst toegevoegde nummers op het controle paneel kan laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
borft schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:21:
[...]

Lijkt me dat het nogal veel uitmaakt ;) Als je vraagt om hulp bij implementatie dan is het platform en de taal waarin van wezelijk belang.

Ik zou zeggen, dat in de basis je 2 delen nodig hebt:
1. een stukje code die een verzoekje in de db kan zetten
2. een stukje code die de db uit kan lezen, en de laatst toegevoegde nummers op het controle paneel kan laten zien
inderdaad wat zou volgens jou de beste manier hier voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 14:25
Misschien is het handig om een php framework te gebruiken. Hiermee kun je jouw dj systeem achter een login plaatsen.

Verder moet je rekening houden met sql injection en spam bij het aanvragen van een nummer. Sql injection kun je voorkomen door orm te gebruiken en een captcha tegen spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
KoekBenaan schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:23:
Misschien is het handig om een php framework te gebruiken. Hiermee kun je jouw dj systeem achter een login plaatsen.

Verder moet je rekening houden met sql injection en spam bij het aanvragen van een nummer. Sql injection kun je voorkomen door orm te gebruiken en een catcha tegen spam.
een catcha tegen spam is zeker handig ja (sql injection???) (orm??) nu kom ik zeker echt als een noob over :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 16:30

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

ebbe broersma schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:22:
[...]

inderdaad wat zou volgens jou de beste manier hier voor zijn?
De (naar mijn mening) makkelijkste manier is een Database.

Hoe dit werkt etc is te vinden online (hier of bijvoorbeeld hier)

Echter moet jij dan wel in de beveiligde omgeving kunnen coderen.
ebbe broersma schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:26:
[...]

een catcha tegen spam is zeker handig ja (sql injection???) (orm??) nu kom ik zeker echt als een noob over :) :)
Een sql injection is simpel gezegd een kwaadaardige manier om zonder authenticatie queries uit te voeren op een database. Iets wat je dus ten alle tijden wilt vermijden

EDIT:
Niet gelukt op het nationaalcomputerforum?
https://www.nationaalcomputerforum.nl/threads/verzoek-systeem-om-nummers-liedjes-aantevragen.133208/#post-1106162

[ Voor 22% gewijzigd door 0stone0 op 24-01-2018 17:33 ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
0stone0 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:29:
[...]

De (naar mijn mening) makkelijkste manier is een Database.

Hoe dit werkt etc is makkelijk te vinden online (hier of bijvoorbeeld hier)

Echter moet jij dan wel in de beveiligde omgeving kunnen coderen.

[...]

Een sql injection is simpel gezegd een kwaadaardige manier om zonder authenticatie queries uit te voeren op een database. Iets wat je dus ten alle tijden wilt vermijden
Thnx voor deze linkjes ik zal mij er eens in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
nee niet echt hier zijn toch wat meer mensen en reageeren ze veel sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
dit is wat ik heb als data base test

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$db = array (
    'host' => '*****',
    'user' => '******',
    'pass' => '******',
    'dbname' => 'test'
);

if(!mysql_connect($db['host'], $db['user'], $db['pass']))
{
    trigger_error('Fout bij verbinden: '.mysql_error());
}
elseif(!mysql_select_db($db['dbname']))
{
    trigger_error('Fout bij selecteren database: '.mysql_error());
}
else
{
    $sql = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI,ONLY_FULL_GROUP_BY'";
    if(!mysql_query($sql))
    {
        trigger_error('MySQL in ANSI niet mogelijk');
    }
}
?>

dan krijg ik deze foutcode

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /srv/disk12/2432958/www/de3daltons.co.nf/test/db_config.php on line 9

iemand een idee wat ik fout doe? ben zelf leterlijk blind (met 1 oog0 dus iemand een idee??

[ Voor 10% gewijzigd door ebbe broersma op 24-01-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 16:30

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

ebbe broersma schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:55:
Naam Gebruiker Host Poort Limieten Beheer Type Opties
2432958_test 2432958_test fdb16.biz.nf 3306 Available: 30 MB
Gebruikt: 0 B
phpMyAdmin 4

dit is wat ik heb als data base test

[code]
<?php
$db = array (
'host' => 'fdb16.biz.nf',
'user' => '2432958_test',
'pass' => 'wachtwoord',
'dbname' => 'test'
);

if(!mysql_connect($db['host'], $db['user'], $db['pass']))
{
trigger_error('Fout bij verbinden: '.mysql_error());
}
elseif(!mysql_select_db($db['dbname']))
{
trigger_error('Fout bij selecteren database: '.mysql_error());
}
else
{
$sql = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI,ONLY_FULL_GROUP_BY'";
if(!mysql_query($sql))
{
trigger_error('MySQL in ANSI niet mogelijk');
}
}
?>
[code]

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /srv/disk12/2432958/www/de3daltons.co.nf/test/db_config.php on line 9

iemand een idee wat ik fout doe? ben zelf leterlijk blind (met 1 oog0 dus iemand een idee??
Als eerste is het handig om je code in [code] tag's te zetten, dat maakt het een stuk makkelijker te lezen.

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Dat heeft ermee te maken dat vanaf php 7 mysql niet meer ondersteund word, maar mysqli nog wel. zie ook de link: http://php.net/manual/en/mysql.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
Raverty schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:14:
[...]

Dat heeft ermee te maken dat vanaf php 7 mysql niet meer ondersteund word, maar mysqli nog wel. zie ook de link: http://php.net/manual/en/mysql.php
maar mijn php versie (van de webserver) is 5.6.33 ?? hoe kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 07:59
Van PHP 5.6.x zou je ondertussen ook wel af mogen stappen, deze wordt niet langer actief ondersteund en krijgt vanaf eind dit jaar ook geen security patches meer.

PHP en MySQL is prima geschikt voor dit doel... Maar doe 't dan ook in 1x goed, op basis van PHP 7.1.x of 7.2.x met de mysqli functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 17:53
Niet om je te ontmoedigen, maar stop hier mee..

Wil je leren programmeren? Koop een boek of gebruik een site zoals pluralsight (tip; check het met een trial periode).

We kunnen je hier van alles gaan uitleggen, maar als je de basis niet onder de knie hebt is het toch maar stukjes code welke je vindt via Google aan elkaar plakken en hopen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
ShitHappens schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:59:
Van PHP 5.6.x zou je ondertussen ook wel af mogen stappen, deze wordt niet langer actief ondersteund en krijgt vanaf eind dit jaar ook geen security patches meer.

PHP en MySQL is prima geschikt voor dit doel... Maar doe 't dan ook in 1x goed, op basis van PHP 7.1.x of 7.2.x met de mysqli functies.
dus bedoel je hier mee dat PHP '7.2.1 nog wel werkt met MySQL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 07:59
Ja, dat werkt wel. MySQL is in deze context de naam van de database (zo zijn er nog veel meer om uit te kiezen). Echter de mysql functies in PHP zijn vervangen door mysqli. Dus, met andere woorden: alleen van de functies waarvan de naam met mysqli begint gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
Montaner schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:07:
Niet om je te ontmoedigen, maar stop hier mee..

Wil je leren programmeren? Koop een boek of gebruik een site zoals pluralsight (tip; check het met een trial periode).

We kunnen je hier van alles gaan uitleggen, maar als je de basis niet onder de knie hebt is het toch maar stukjes code welke je vindt via Google aan elkaar plakken en hopen dat het werkt.
nou stoppen doe ik zeker niet want het lukt mij wel redelijk en dit is gwn voor de leuk ene projectje om mijn grenzen te verleggen en dat dit dan in php met MySQL dan lijkt mij het leuk dat te proberen en zoek ik hier hulp bij mensen die "willen"helpen om het te gaan begrijpen naast mijn werk (geluidsman, technicus en dj)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
ShitHappens schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:12:
Ja, dat werkt wel. MySQL is in deze context de naam van de database (zo zijn er nog veel meer om uit te kiezen). Echter de mysql functies in PHP zijn vervangen door mysqli. Dus, met andere woorden: alleen van de functies waarvan de naam met mysqli begint gebruiken ;)
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

ebbe broersma schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:55:
[...]

Even als aanvulling op de reacties hierboven. Er staat letterlijk wat er 'fout' gaat. Nu snap ik dat, ookal spreek je een aardig woordje engels, het woord 'deprecated' niet automatisch in je vocabulaire voorkomt maar daar hebben ze gelukking een tool voor uitgevonden. De rest van de melding wijst voor zich denk ik...

Heb even de link bekeken uit je foutmelding, maar misschien ook even gelijk dit recente topic lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie_ op 25-01-2018 01:20 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jongens, jongens, jongens (en meisjes :P ). Het is een totale nieuw persoon in programmeren; laten we dan nog even niet praten over de (belangrijke!) zaken als SQL injections, password hashing, ORM's en whatever. Die zaken zijn zéker belangrijk en mogen ook zéker niet overgeslagen worden maar iemand die, zoals uit dit topic blijkt, nog he-le-maal nat is achter de oren gaat in al die zaken helemaal verzuipen. Laat @ebbe broersma eerst maar eens een "Hello world" doen, een goeie beginners tutorial volgen en dan stapje bij beetje zaken laten oppikken; laten ontdekken dat mysql_* deprecated is (en waarom), wat de alternatieven zijn, hoe die te gebruiken etc.

tl;dr: laten we OP nu vooral niet gaan overstelpen met zaken waar hij nog lang niet aan toe is. En aan OP: dat geld andersom ook: je zult eerst moeten leren lopen voordat je gaat rennen. We gaan je in dit topic, noch op dit forum, aan het handje houden en alles stapje voor stapje uitleggen. Uiteraard zijn (concrete!) programmeervragen hier van harte welkom maar je zult het toch écht zelf moeten doen. Dus begin met wat (beginners) tutorials / cursussen / boeken / whateverfloatsyourboat en ga leren lopen* ;) Kom je dan ergens niet uit dan verwachten we, zoals je in onze Quickstart zult lezen, éérst zélf moeite doet om ergens uit te komen (zoals deprecated googlen), zélf dingen probeert en dan (nogmaals verwijzend naar de quickstart) een topic opent dat aan alle stappen voldoet. En dan komt 't allemaal, helemaal, goed ;)

Overigens wil ik je ook nog even verzoeken niet te dubbelposten (achter elkaar posten, wat je een aantal keer in dit topic doet): Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt en als laatste gepost hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

En als laatste tip: als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.

* Let wel: Leren "lopen" (ofwel: leren programmeren in dit geval) is niet vier steekwoorden in google gooien, de eerste-de-beste link aanklikken van stackoverflow of een willekeurige andere site en daar dan de eerste-de-beste handvol regels code die je vindt kopiëren net-zo-lang tot je iets hebt dat werkt. Leren programmeren is leren begrijpen wat die regels code doen, waarom, hoe etc.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 25-01-2018 03:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 14:29
Het wiel opnieuw uitvinden...
Dit misschien iets voor je, zit een hoop in? https://github.com/AzuraCast/AzuraCast

Voor de lokale omroep heb ik toendertijd een realtime verzoeksysteem gemaakt om telefonisch binnenkomende verzoekjes te verwerken. Inmiddels is dat uitgegroeit tot een systeem dat zelfs automatisch checkt of de aangevraagde nummers wel in de database staan.

Begin vooral simpel -> Maak een pagina waarop je verzoekjes kan invoeren en wegschrijft naar een database en een pagina waar je de verzoekjes uit de database haalt. Vanaf daar kan je dan langzaam verder bouwen

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80910

ebbe broersma schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:12:
Ook jij bedankt voor je reactie ik ben dus inderdaad nog helemaal niet ver met java maar het zou dus zo moeten kunnen dat je een json bestand maakt waar alles naar toe word gestuurd en dan kan worden gelezen en ook per verzoekje kan worden verwijderd? heb jij daar mischien nog een script voor of een link naar iets hoe ik dat kan maken??

Ebbe
Het is geen java wat ik bedoel, maar javascript object notatie (json.org) dit is een notatie om een object (of meerdere) als data te zien en dit kan heel mooi met php worden weggeschreven naar een bestand. ik kan wel een klein voorbeeldje geven zit zelf normaliter niet in de simpele voorbeelden, ben bezig met een framework die veel gebruikt maakt van json files, daar zit wel veel in, maar er is nog geen documentatie van hoe je dat doet(dat komt volgend jaar een keer...)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$action = 'create';
$url = 'file.json';

$object = json_decode(implode('',file($url)));

if(empty($object)){
    $object = new stdclass();
}
if($action == 'create'){
    $object->request = new stdClass();
    $object->request->artist = 'artiesten naam';
    $object->request->title = 'titel van track';
    $object->request->mtime = time();
}

$json = json_encode($object);

file_put_contents($url, $json);

het bestand file.json in dit voorbeeld bevat dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
{
    "request" : {
        "artitst" : "artiesten naam",
         "title": "titel van de track",
         "mtime": "1516893844"
    }
}

indien je meer dan 1 request wilt zul je moeten werken met arrays of object lists (arrays is makkelijker)

[ Voor 0% gewijzigd door Moonsugar op 23-04-2025 14:21 . Reden: Username van geanonimiseerde gebruiker weggehaald uit post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbe broersma
Iedereen Hartelijk bedankt voor de antwoorden ik ga zeker met jullie tips bezig.
maar kan helaas op rare manier geen beste antwoord aan klikken?? in ieder geval allemaal bedankt
Pagina: 1