Btw actie komt eraan! welke versterker?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Hallo de mediamarkt btw dagen komen er aan en ik ben wat aan het neuzen

Ik zoek een?
Ik ben aan het kijken voor een versterker met speakers .

Wat is je budget?
Ik wil het graag onder de 450 houden zo veel mogelijk bang voor mijn buck. minder is zelfs beter

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag mijn pc audio/video (4k) door willen sluizen en dat het lekker goed klinkt

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar alle soorten merken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, .

Ik heb zelf al een bass speaker van 300 watt, dus daar verdiep ik me niet in. maar wil wel graag zo duidelijk mogelijk geluid hebben en mijn 4k content afspelen.
Bluetooth zou een + punt zijn, maar is geen must

Alvast bedankt, Ben benieuwd naar jullie meningen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In principe past alles op alles, dus kan je gewoon een receiver kiezen die de functies heeft die je nodig hebt.
Gebruik de filters in de PW en stel daarbij in elk geval het volgende in:

Voor 4k heb je hdmi 2.x nodig (oftewel 2.0a, 2.0b of 2.1, allen voorzien van hdcp 2.2).
Daarnaast kies je een receiver die minimaal 1 extra hdmi-aansluiting heeft, dan je nu nodig hebt.
Als laatste kijk je natuurlijk ook naar het aantal geluidskanalen. 5.1 kan prima stereo weergeven, net zoals 7.2.4 prima 5.1 kan laten horen. Kies dus een receiver met minimaal 5.1 en alles daarboven.
Qua merken ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel. Gekende receiverbouwers zijn Pioneer, Onkyo, Marantz, Yamaha, Denon en Sony.
Vergelijk daarna op prijs en extra opties zoals het door jou genoemde BT, 4k, Spotify, enz.

€ 450 is veel geld, maar weet ook dat in audio-videoland alles op kan. Voor jouw budget kan je best leuk geluid krijgen, maar zeker geen top of the line.
Met jouw budget zou ik dan ook kijken naar een goedkope receiver + een speakerpackage (dat is de complete 5.1 al bij elkaar gezocht). Je zegt dat je al een "bass speaker" (= subwoofer) hebt. Die zitten in de meeste packages natuurlijk al erbij.
Wellicht is tweedehands iets samenstellen ook een optie voor je? Als je perse bij de MM wil shoppen kan dat natuurlijk ook.

De MediaMarkt verkoopt bijv. deze: pricewatch: Onkyo TX-SR252 Dat is de enige die ik kon vinden waarbij er nog budget voor speakers overblijft.
Je houdt dan nog ongeveer € 250 over. Dat is helaas niet veel voor "leuk geluid".

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met mijn voorgangers. Kortom: gewoon kijken naar de opties die je wilt en nodig hebt en bij je budget passen.

Wel even een vraag: welke "bass box" heb je dan? Handig om even te dubbelchecken of dat ding een eigen versterker aan boord heeft of niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Wat zoek je nu precies? De titel spreekt alleen over een versterker maar de TS benoemt er ook speakers bij. Tevens is "door de bomen het bos niet meer zien" leuk om te noemen maar je had toch wel wat keuzes kunnen maken uit het assortiment van de Mediamarkt? Zo groot is dat assortiment niet en dan was het ook wat duidelijker wat nu precies gezocht wordt. Tevens met the eagle betreffende de bas box die je al hebt. Als je die kan gebruiken heb je wat meer ruimte in je budget al zal je met dit budget snel naar all-in-one setjes moeten kijken en dan zit de subwoofer er al bij.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 22-01-2018 21:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Jorgen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:35:
In principe past alles op alles, dus kan je gewoon een receiver kiezen die de functies heeft die je nodig hebt.
Gebruik de filters in de PW en stel daarbij in elk geval het volgende in:

Voor 4k heb je hdmi 2.x nodig (oftewel 2.0a, 2.0b of 2.1, allen voorzien van hdcp 2.2).
Daarnaast kies je een receiver die minimaal 1 extra hdmi-aansluiting heeft, dan je nu nodig hebt.
Als laatste kijk je natuurlijk ook naar het aantal geluidskanalen. 5.1 kan prima stereo weergeven, net zoals 7.2.4 prima 5.1 kan laten horen. Kies dus een receiver met minimaal 5.1 en alles daarboven.
Qua merken ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel. Gekende receiverbouwers zijn Pioneer, Onkyo, Marantz, Yamaha, Denon en Sony.
Vergelijk daarna op prijs en extra opties zoals het door jou genoemde BT, 4k, Spotify, enz.

€ 450 is veel geld, maar weet ook dat in audio-videoland alles op kan. Voor jouw budget kan je best leuk geluid krijgen, maar zeker geen top of the line.
Met jouw budget zou ik dan ook kijken naar een goedkope receiver + een speakerpackage (dat is de complete 5.1 al bij elkaar gezocht). Je zegt dat je al een "bass speaker" (= subwoofer) hebt. Die zitten in de meeste packages natuurlijk al erbij.
Wellicht is tweedehands iets samenstellen ook een optie voor je? Als je perse bij de MM wil shoppen kan dat natuurlijk ook.

De MediaMarkt verkoopt bijv. deze: pricewatch: Onkyo TX-SR252 Dat is de enige die ik kon vinden waarbij er nog budget voor speakers overblijft.
Je houdt dan nog ongeveer € 250 over. Dat is helaas niet veel voor "leuk geluid".
sorry voor het late reageren maar tweakers gaf geen melding :? site foutje?
Een losse versterker en dan speakers aanschaffen kan natuurlijk ook :9
En ik heb een Polkaudio 300 watt active sub, dus die hoeft de versterker niet aan te drijven
En met de btw actie kost de versterker nog maar 166 euro, heb ik ongeveer nog 284 euro over
The Eagle schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:43:
Met mijn voorgangers. Kortom: gewoon kijken naar de opties die je wilt en nodig hebt en bij je budget passen.

Wel even een vraag: welke "bass box" heb je dan? Handig om even te dubbelchecken of dat ding een eigen versterker aan boord heeft of niet :)
Het gaat om een Polkaudio 300 watt active sub
FeaR schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:07:
Wat zoek je nu precies? De titel spreekt alleen over een versterker maar de TS benoemt er ook speakers bij. Tevens is "door de bomen het bos niet meer zien" leuk om te noemen maar je had toch wel wat keuzes kunnen maken uit het assortiment van de Mediamarkt? Zo groot is dat assortiment niet en dan was het ook wat duidelijker wat nu precies gezocht wordt. Tevens met the eagle betreffende de bas box die je al hebt. Als je die kan gebruiken heb je wat meer ruimte in je budget al zal je met dit budget snel naar all-in-one setjes moeten kijken en dan zit de subwoofer er al bij.
Dat is het hem juist ik heb gekeken op de mm site, en ik zou niet weten wat een goed merk is, en het eventueel goedkoper of beter kan met mijn budget
Maar de versterker die @Jorgen aan geeft vind ik een mooi begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verdiep je wel goed in de prijzen en kijk ook rond bij de concurrentie. De MediaMarkt wil met de BTW actie nog wel eens prijzen eerst verhogen, dan de korting doen, waardoor je praktisch net zo veel kwijt bent als anders en in enkele uitzonderingen zelfs alsnog duurder.

EDIT zie wellicht ook Media Markt BTW-actie 2018 NL (25-28 januari)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
CH4OS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:20:
Verdiep je wel goed in de prijzen en kijk ook rond bij de concurrentie. De MediaMarkt wil met de BTW actie nog wel eens prijzen eerst verhogen, dan de korting doen, waardoor je praktisch net zo veel kwijt bent als anders en in enkele uitzonderingen zelfs alsnog duurder.
Daar ben ik van bewust, volgens de tweakers pricewatch is die versterker alleen nog te krijgen bij de mm, dus daar zit het wel goed mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet niet of die receiver alles biedt wat jij wilt, maar hij kwam in de pricewatch naar boven binnen jouw budget.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Jorgen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:27:
Ik weet niet of die receiver alles biedt wat jij wilt, maar hij kwam in de pricewatch naar boven binnen jouw budget.
Afgezien de bluetooth alles wel ja,
Maar zoals ik aangaf, is dat geen Must
Speakers apart uithalen is zo te zien ook niet een van het makkelijkste,

toch nog eens gekeken op de mm site
wat dacht je van deze? http://www.mediamarkt.nl/...-s3800-zwart-1469904.html
Bijna de zelfde versterker, kwa specs met speakers, btw actie wordt het dan ongeveer 355 euro,
In de price watch staat deze set nu voor 369 euro, dus een klein beetje goedkoper als de rest :?

[ Voor 39% gewijzigd door coolbvrobin op 22-01-2018 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

coolbvrobin schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:17:

Dat is het hem juist ik heb gekeken op de mm site, en ik zou niet weten wat een goed merk is, en het eventueel goedkoper of beter kan met mijn budget.
Dat is geen excuus. De template is er niet voor niets, die niet invullen is eigenlijk al reden om dit topic op slot te zetten. Omdat er nu al redelijk wat reacties zijn zal ik dit topic open laten, maar let hier wel op bij een volgend topic.
coolbvrobin schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:28:
[...]
toch nog eens gekeken op de mm site
wat dacht je van deze? http://www.mediamarkt.nl/...-s3800-zwart-1469904.html
Bijna de zelfde versterker, kwa specs met speakers, btw actie wordt het dan ongeveer 355 euro,
In de price watch staat deze set nu voor 369 euro, dus een klein beetje goedkoper als de rest :?
Passieve subwoofer en geen audio uitgangen. Zonder converters kan je hier je huidige subwoofer niet zo maar op aansluiten. Tevens heb ik altijd mijn vraagtekens bij dit soort sets. Noem het bang for your buck of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik zou zelf eerder een goede 2.0 of 2.1 neerzetten dan een slechte 5.1.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik zo eea lees zou ik eerder voor een tweedehand set gaan dan nieuw bij de MM. Dan maar geen 4K etc, maar gewoon een goede receiver en dito speakers. Moet voor 450 wel te vinden zijn. Nieuw blijf je een beetje bij de alles in 1 blikken setjes hangen en das gewoon zonde geld.
4K kun je altijd nog rechtstreeks aansluiten en met een splitter of op een andere manier de audio aftappen oid.

Ter indicatie: dit is een set van Denon waarbij je wel enigszins richting kwaliteit gaat. Instap receiver en dito speakers: http://www.mediamarkt.nl/...00h-sys-2020-1515905.html
Kost 750 ex de btw korting, dus met korting nog steeds ruim 600 euro. Heb je wel een sub over of een bijpassende sub. Of gewoon twee subs, maar das met die set lastig inregelen.
Als je je huidige sub voor 100 weet te verkopen red je het misschien net binnen budget.

Alles wat er onder zit zou ik iig laten staan want gaat echt niet aan je wensen voldoen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
FeaR schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:10:
[...]

Dat is geen excuus. De template is er niet voor niets, die niet invullen is eigenlijk al reden om dit topic op slot te zetten. Omdat er nu al redelijk wat reacties zijn zal ik dit topic open laten, maar let hier wel op bij een volgend topic.

[...]

Passieve subwoofer en geen audio uitgangen. Zonder converters kan je hier je huidige subwoofer niet zo maar op aansluiten. Tevens heb ik altijd mijn vraagtekens bij dit soort sets. Noem het bang for your buck of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik zou zelf eerder een goede 2.0 of 2.1 neerzetten dan een slechte 5.1.
Daar ben ik het niet met u eens, heb alles ingevuld van de template afgezien het laatste omdat ik niet wist wat voor een merk moest gaan en wel aangaf dat ik gekeken heb en niet wist wat het beste was.
Niet vervelend bedoeld u bent moderator en bedoel u niet tegen te spreken, maar ik dacht serieus de template goed ingevuld te hebben
Mijn subwoofer heeft ook een hight input dus dat is ook geen probleem
Mijn beredenering was meer van als ik zoon setje kocht dat ik de sub ervan weer verkoop
En de bedoeling van deze topic was meer iets van welk merk of kan ik iets anders beter doen.
The Eagle schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:28:
Als ik zo eea lees zou ik eerder voor een tweedehand set gaan dan nieuw bij de MM. Dan maar geen 4K etc, maar gewoon een goede receiver en dito speakers. Moet voor 450 wel te vinden zijn. Nieuw blijf je een beetje bij de alles in 1 blikken setjes hangen en das gewoon zonde geld.
4K kun je altijd nog rechtstreeks aansluiten en met een splitter of op een andere manier de audio aftappen oid.

Ter indicatie: dit is een set van Denon waarbij je wel enigszins richting kwaliteit gaat. Instap receiver en dito speakers: http://www.mediamarkt.nl/...00h-sys-2020-1515905.html
Kost 750 ex de btw korting, dus met korting nog steeds ruim 600 euro. Heb je wel een sub over of een bijpassende sub. Of gewoon twee subs, maar das met die set lastig inregelen.
Als je je huidige sub voor 100 weet te verkopen red je het misschien net binnen budget.

Alles wat er onder zit zou ik iig laten staan want gaat echt niet aan je wensen voldoen.
Interessant hier ga ik naar kijken
Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Vandaag naar de mediamarkt geweest en het is een pioneer setje geworden (alles was op)
Alles klink lekker en met de polkaudio subwoofer al helemaal.
enigste waar ik me aan stoor is dat het geluid via de HDMI hapert (10 meter sharkoon 2.0 kabel)
voor de rest alles klinkt goed :D
Pagina: 1