Thanks voor de informatie.
Volgens
Fourstack is er geen glasvezel aanwezig, maar alleen DSL en je kan Ziggo nemen. (heb even nummer 1 als referentie gepakt)
• Ik wil minimaal op 3 tv's kijken, met het oog op de toekomst zal het waarschijnlijk 4 worden. We hebben slechts twee coax-aansluitingen die niet op een goede locatie zitten (1 op begane grond waar de keuken komt en 1 op de eerste verdieping op een locatie waar wij niet de tv willen plaatsen.
Ik ken / weet de gezinssamenstelling niet, maar staan de 3/4 TV's ooit tegelijkertijd aan? Mocht dat namelijk niet zo zijn, kan je ervoor kiezen om twee TV's aan te sluiten via Coax / TV-box en de rest te gebruiken via bijv. een Chromecast. Dit kan niet bij elke provider, dus dat zal je even moeten uitzoeken.
TV kost, zeker bij DSL, een hoop geld extra per TV. De eerste box is meestal gratis en voor elke extra box betaal je 5 euro per maand. Met 4 TV's gaat loopt dat behoorlijk op.
Het liefst wil ik tv-kijken via een powerline adapter, maar sommige providers (lees Telfort) zeggen dat je maar twee kastjes kwijt kan omdat het via een koper gaat.
Dat hangt per provider af. Bij KPN is het wel mogelijk om 4 boxen aan te sluiten bij bepaalde snelheden.
Ziggo valt volgens mij sowieso af omdat die aangesloten moet worden op coax?[/li]
Ziggo werkt inderdaad via Coax.
• Naast het basispakket voor TV wil ik graag wat extra zenders uitzoeken, denk aan Discovery, National Geographic, Eredivisie Live, film en regionale zenders. Knipper is te duur omdat je daar per zender betaald en zij niet alles aanbied
Op de Eredivisie na, zit eigenlijk alles wat je opnoemt al in het basispakket.
Persoonlijk denk ik dat het uitzoeken van internet geen issue is. Per verdieping kan ik wel een AP neerzetten, maar de combinatie met TV zonder coax maakt het -in geval van 3-4 aansluitingen wat lastig.
Als je per etage een AP (dus kabels) kan aansluiten, zou ik ook meteen naar alle kamers Coax / Ethernet kabels trekken. Ben je meteen klaar.
Maar goed je originele vraag was een budget provider. NLE en T-Mobile zijn de twee die over het algemeen het goedkoopste zijn. Waar je echter zelf een hoop op kan besparen is TV kijken en van die extra zenderpakketten. Die kosten relatief gezien het meeste geld.