Opzoek naar goedkope internetaanbieders

Pagina: 1
Acties:
  • 3.096 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpender
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 06:50
Hi All,

Ik heb net een huis gekocht in Utrecht. Begin mei krijgen wij de sleutel en ik ben aan het kijken of ik een goedkopere provider kan vinden dan Ziggo of Telfort. Het gaat om het volgende:

- Internetaansluting met wifi-dekkking. We hebben vier verdiepingen en ik wil wifi en gamen op elke verdieping
- tv kijken: Het liefst wil ik tv-kijken via stroom omdat wij maar twee aansluitingen hebben.

Welke internetproviders en tv-aanbieders zijn er naast de bekende zoals Ziggo, Telfort etc?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden en waarom zijn de providers die je toen gevonden hebt niet toereikend?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:05
Google eens op internet vergelijken. Genoeg sites die een overzicht van prijs, kwaliteit en beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:47

Wish

ingwell

Xpender schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:41:
Hi All,

Ik heb net een huis gekocht in Utrecht. Begin mei krijgen wij de sleutel en ik ben aan het kijken of ik een goedkopere provider kan vinden dan Ziggo of Telfort. Het gaat om het volgende:

- Internetaansluting met wifi-dekkking. We hebben vier verdiepingen en ik wil wifi en gamen op elke verdieping
- tv kijken: Het liefst wil ik tv-kijken via stroom omdat wij maar twee aansluitingen hebben.

Welke internetproviders en tv-aanbieders zijn er naast de bekende zoals Ziggo, Telfort etc?
En wat zei de adrescheck (ik ga er maar even vanuit dat als het huis koopt, dat je weet waar het huis woont)?

No drama

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 12erik1234
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-09 10:02

Of je wilt gamen op 4 verdiepingen heeft niks te maken met de provider. Eerder hoe je je netwerk inricht en of overal genoeg aansluitingen zitten voor bijvoorbeeld een AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpender
Imnoa schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:44:
Wat heb je zelf al gevonden en waarom zijn de providers die je toen gevonden hebt niet toereikend?
Via de vergelijking-websites vind ik zat aanbieders. Ze zijn toereikend, maar ik kom gemiddeld uit of ca €70,- per maand. Ik ben zoekende naar goede prijsvechters die niet zo bekend zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Xpender op 22-01-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Xpender je openingspost bevat momenteel echt te weinig informatie om wat mee te kunnen, daarnaast ontbreekt wat eigen inzet. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door en voeg dan het volgende toe:
- Welke postcode heb je? (zodat we kunnen zien wat er beschikbaar is)
- Welke netwerken zijn er beschikbaar?
- Welke (internet)snelheid wil je graag?
- Welke providers / pakketten heb je zelf al gevonden?
- Op hoeveel TV's wil je TV kijken?
- Wil je nog losse TV pakketten?
- Wat is je budget?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
Wifi en gamen gaat sowieso al heel slecht samen, maar Wifi en 4 etages al helemaal. Welke provider je ook kiest, je gaat er niet komen met alleen de router van de provider. Wat je dan ook het beste kan doen is de router van de provider alleen gebruiken als router en op elke etage op een centrale plek een losse AP hangen. (Wat je eigenlijk het beste kan doen is naar elke kamer / etage een aantal kabels trekken en daar je apparatuur op aansluiten)
Dit moet je ook even uitleggen. Je hebt maar twee aansluitingen? Welke aansluitingen heb je het dan precies over? En TV-kijken over stroom? Bedoel je dan een Powerline setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpender
Mijn excuus @Imnoa @Thy... @Wish @rens-br , dit is de eerste keer dat ik iets post op het forum. O-)

Hier wat extra informatie..
  • Postcode is 3554 HW in Utrecht, woning is gerealiseerd in 2005.
  • Internetsnelheid minimaal 80MBit/s.
  • Netwerk wordt aangesloten op de begane grond in de meterkast. Mijn woning bestaat uit vier verdiepingen,
  • Ik heb T-Mobile, XX4all, Ziggo en Telfort als provider gevonden. Maar kom niet uit wat voor mij nu het beste is.
  • Ik wil minimaal op 3 tv's kijken, met het oog op de toekomst zal het waarschijnlijk 4 worden. We hebben slechts twee coax-aansluitingen die niet op een goede locatie zitten (1 op begane grond waar de keuken komt en 1 op de eerste verdieping op een locatie waar wij niet de tv willen plaatsen. Het liefst wil ik tv-kijken via een powerline adapter, maar sommige providers (lees Telfort) zeggen dat je maar twee kastjes kwijt kan omdat het via een koper gaat. Ziggo valt volgens mij sowieso af omdat die aangesloten moet worden op coax?
  • Naast het basispakket voor TV wil ik graag wat extra zenders uitzoeken, denk aan Discovery, National Geographic, Eredivisie Live, film en regionale zenders. Knipper is te duur omdat je daar per zender betaald en zij niet alles aanbied
Persoonlijk denk ik dat het uitzoeken van internet geen issue is. Per verdieping kan ik wel een AP neerzetten, maar de combinatie met TV zonder coax maakt het -in geval van 3-4 aansluitingen wat lastig. Vandaar mijn vragen...

Thanks alvast!

[ Voor 7% gewijzigd door Xpender op 23-01-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Thanks voor de informatie.
Xpender schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:06:
  • Postcode is 3554 HW in Utrecht, woning is gerealiseerd in 2005.
  • Internetsnelheid minimaal 80MBit/s.
Volgens Fourstack is er geen glasvezel aanwezig, maar alleen DSL en je kan Ziggo nemen. (heb even nummer 1 als referentie gepakt)
• Ik wil minimaal op 3 tv's kijken, met het oog op de toekomst zal het waarschijnlijk 4 worden. We hebben slechts twee coax-aansluitingen die niet op een goede locatie zitten (1 op begane grond waar de keuken komt en 1 op de eerste verdieping op een locatie waar wij niet de tv willen plaatsen.
Ik ken / weet de gezinssamenstelling niet, maar staan de 3/4 TV's ooit tegelijkertijd aan? Mocht dat namelijk niet zo zijn, kan je ervoor kiezen om twee TV's aan te sluiten via Coax / TV-box en de rest te gebruiken via bijv. een Chromecast. Dit kan niet bij elke provider, dus dat zal je even moeten uitzoeken.

TV kost, zeker bij DSL, een hoop geld extra per TV. De eerste box is meestal gratis en voor elke extra box betaal je 5 euro per maand. Met 4 TV's gaat loopt dat behoorlijk op.
Het liefst wil ik tv-kijken via een powerline adapter, maar sommige providers (lees Telfort) zeggen dat je maar twee kastjes kwijt kan omdat het via een koper gaat.
Dat hangt per provider af. Bij KPN is het wel mogelijk om 4 boxen aan te sluiten bij bepaalde snelheden.
Ziggo valt volgens mij sowieso af omdat die aangesloten moet worden op coax?[/li]
Ziggo werkt inderdaad via Coax.
• Naast het basispakket voor TV wil ik graag wat extra zenders uitzoeken, denk aan Discovery, National Geographic, Eredivisie Live, film en regionale zenders. Knipper is te duur omdat je daar per zender betaald en zij niet alles aanbied
Op de Eredivisie na, zit eigenlijk alles wat je opnoemt al in het basispakket.
Persoonlijk denk ik dat het uitzoeken van internet geen issue is. Per verdieping kan ik wel een AP neerzetten, maar de combinatie met TV zonder coax maakt het -in geval van 3-4 aansluitingen wat lastig.
Als je per etage een AP (dus kabels) kan aansluiten, zou ik ook meteen naar alle kamers Coax / Ethernet kabels trekken. Ben je meteen klaar.

Maar goed je originele vraag was een budget provider. NLE en T-Mobile zijn de twee die over het algemeen het goedkoopste zijn. Waar je echter zelf een hoop op kan besparen is TV kijken en van die extra zenderpakketten. Die kosten relatief gezien het meeste geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zou Ziggo afraden ivm die draken van settopboxen die ze gebruiken. Die van KPN zijn een stuk beter - en goedkoper te verkrijgen via Telfort of NLE. Zelf zit ik bij NLE en heb voor €30 per maand 200Mbps VDSL plus tv. Dat aanbod is er alleen niet meer denk ik...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Met ziggo kun je via elke pc/laptop je kanalen kijken, via wifi.
Of dit onbeperkt aantal is weet ik niet.
Dus geen extra kastje of c+ nodig, of andere providers dit hebben weet ik niet.

En kijk ook of je de snelheden echt haalt, bij ziggo is dit wel het geval, je haalt de echte snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jan99999 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:12:
Dus geen extra kastje of c+ nodig, of andere providers dit hebben weet ik niet.
Dat kan met KPN/Telfort/NLE ook. Zelfs op je smartphone of tablet. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Mx. Alba schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:36:
Ik zou Ziggo afraden ivm die draken van settopboxen die ze gebruiken.
Je kan bij Ziggo, mits je DVB-C hebt simpelweg ook de Coax kabel in de TV duwen en je bent klaar. Hoef je ook niet maandelijks te betalen voor die draken van boxen. Je mist dan wel een hoop features zoals terugkijken e.d., maar dat is wel de goedkoopste manier om met veel TV's tv te kijken.
jan99999 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:12:
Dat kan met (bijna) elke provider inmiddels. Bij Ziggo kan dat met maximaal 3 gebruikers tegelijkertijd. Het is echter niet bij elke provider mogelijk om dit op Windows te doen. T-Mobile heeft bijvoorbeeld alleen een Android en iOS app.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 23-01-2018 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

rens-br schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:32:
[...]

Je kan bij Ziggo, mits je DVB-c hebt simpelweg ook de Coax kabel in de TV duwen en je bent klaar. Hoef je ook niet maandelijks te betalen voor die draken van boxen. Je mist dan wel een hoop features zoals terugkijken e.d., maar dat is wel de meest goedkope manier om met veel TV's tv te kijken.
En zo heeft alles z'n voordelen en z'n nadelen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xpender
Mx. Alba schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:34:
[...]

En zo heeft alles z'n voordelen en z'n nadelen. :)
Inderdaad, veel keuze! Ik heb in ieder geval genoeg info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Mx. Alba schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:36:
Ik zou Ziggo afraden ivm die draken van settopboxen die ze gebruiken. Die van KPN zijn een stuk beter - en goedkoper te verkrijgen via Telfort of NLE. Zelf zit ik bij NLE en heb voor €30 per maand 200Mbps VDSL plus tv. Dat aanbod is er alleen niet meer denk ik...
Oehh. Je hebt een mooie deal gekregen. Ik heb gister nog een abbonement afgesloten bij Tele2 100 mbps internet voor 28 euro per maand. Tv kijken doe ik via de chromecast met een vriend's ziggo account.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zit nu bijna een jaar bij NLE. Weinig problemen mee gehad behalve de 5Ghz WiFi bug. Ik zit straks bij Ziggo. Via https://online.actie-coupon.nl/ZiggoMMcashback kun je namelijk na afsluiten van een contract in de Mediamarkt €300 retour verwachten voor eind maart. Ik betaal straks zes maanden lang €34,95 voor het Max pakket. Daarna downgrade ik naar het Start pakket voor €47,5. Op jaarbasis ben je dan €209,70 + €285 = €494,70 kwijt. Min €300 cashback is €194,70 of €16,23 gemiddeld per maand gedurende het eerste jaar. Eerst dacht ik dat je €300 op een Mediamarkt cadeaukaart zou krijgen, maar dat blijkt dus een echte cashbackactie te wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Hamza schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:59:
[...]

Oehh. Je hebt een mooie deal gekregen. Ik heb gister nog een abbonement afgesloten bij Tele2 100 mbps internet voor 28 euro per maand. Tv kijken doe ik via de chromecast met een vriend's ziggo account.
Volgens mij zit er alleen een beperking op dat je niet alle zenders kunt casten via de chromecast of heb je daar geen problemen mee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Je kunt voor 31.20 per maand ook 25 Mbit Ziggo krijgen. Of dat voor jou afdoende is, moet je zelf bepalen. Voor mij, een tweepersoonshuishouden, is het prima.

Meer hier: Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
MdO82 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:02:
[...]

Volgens mij zit er alleen een beperking op dat je niet alle zenders kunt casten via de chromecast of heb je daar geen problemen mee ?
Nope, ik kan in principe alle zenders casten uitgezonderd de extra betaalzenders.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 19:47
Heb jij voor mij een link?
Kan het nergens vinden?
oohh schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:08:
Je kunt voor 31.20 per maand ook 25 Mbit Ziggo krijgen. Of dat voor jou afdoende is, moet je zelf bepalen. Voor mij, een tweepersoonshuishouden, is het prima.

Meer hier: Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
bernie2009 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:10:
Heb jij voor mij een link?
Kan het nergens vinden?

[...]
Lees het gelinkte topic even door. Daar staat alles in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 19:47
Ook daar geen € 31,20. Heb Ziggo gebeld, weten van niets.
oohh schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:53:
[...]

Lees het gelinkte topic even door. Daar staat alles in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
bernie2009 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:17:
Ook daar geen € 31,20. Heb Ziggo gebeld, weten van niets.

[...]
Het gaat om dit topic: Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand Lees even door hoe het werkt. Mocht je er toch niet uitkomen, post dan daar verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@bernie2009 het is niet toegestaan om oude topics te kicken en te kapen, maak dus even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.