Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik gaan gebruiken voor gamen, hierbij moet je denken aan games zoals:
CS:GO
PubG
Rocketleague
en diverse singleplayer games op zn tijd
Daarnaast zal ik met dit systeem code schrijven en zo hier en daar afbeeldingen bewerken en digitalart maken in photoshop.
Ten slotte wil ik de optie open houden om te streamen, je weet maar nooit wat ik uit ga halen in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1500,- euro, maar dit bedrag is vrij flexibel. Binnen dit budget vallen ook twee beeldschermen, muis en toetsenbord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een huidig systeem waar een GTX 970 in zit. Deze videokaart zal ik meenemen naar het nieuwe systeem. Ik ben van plan deze te vervangen wanneer de nieuwe volta series uitkomt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn oude systeem heeft een intel core i5 4460 boxed en dat is de bottleneck van mijn systeem. Daarnaast is het redelijk lastig om ermee te streamen. Vandaar dat ik deze keer voor een i7 series ga. Ook vind ik het belangrijk om voor 16 GB ram te gaan, een SSD met ongeveer 250GB opslag, vooral voor mijn OS. En genoeg opslag op een hardeschijf. Voor deze build is een grafische kaart niet nodig, die heb ik al klaarliggen zoals hierboven genoemt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, ik ga voor de beste performence passend bij mijn budget.
Hier is het systeem dat ik bij elkaar heb gezet:
M.2 zou bijvoorbeeld vervangen kunnen worden door een langzamere en goedkopere SSD, ik wilde vooral kijken hoe het in dit systeem zou passen.
Ga je overklokken?
Ik heb een overklokbare CPU geselecteerd omdat ik de mogenlijkheid open wil hebben staan. Ik zou echter graag jullie mening hier over willen horen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag advies van jullie over de door mij geselecteerde producten. Zoals of het wel handig is om mijn cpu over te klokken, waar ik eventueel wat van de prijs af zou kunnen snoepen, of er een beter passend moederbord is?
Ik sta open voor verandering en discussie.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik gaan gebruiken voor gamen, hierbij moet je denken aan games zoals:
CS:GO
PubG
Rocketleague
en diverse singleplayer games op zn tijd
Daarnaast zal ik met dit systeem code schrijven en zo hier en daar afbeeldingen bewerken en digitalart maken in photoshop.
Ten slotte wil ik de optie open houden om te streamen, je weet maar nooit wat ik uit ga halen in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1500,- euro, maar dit bedrag is vrij flexibel. Binnen dit budget vallen ook twee beeldschermen, muis en toetsenbord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een huidig systeem waar een GTX 970 in zit. Deze videokaart zal ik meenemen naar het nieuwe systeem. Ik ben van plan deze te vervangen wanneer de nieuwe volta series uitkomt.
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn oude systeem heeft een intel core i5 4460 boxed en dat is de bottleneck van mijn systeem. Daarnaast is het redelijk lastig om ermee te streamen. Vandaar dat ik deze keer voor een i7 series ga. Ook vind ik het belangrijk om voor 16 GB ram te gaan, een SSD met ongeveer 250GB opslag, vooral voor mijn OS. En genoeg opslag op een hardeschijf. Voor deze build is een grafische kaart niet nodig, die heb ik al klaarliggen zoals hierboven genoemt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, ik ga voor de beste performence passend bij mijn budget.
Hier is het systeem dat ik bij elkaar heb gezet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 375,- | € 375,- |
| 1 | Asus PRIME Z370-A | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 69,85 | € 69,85 |
| 1 | Fractal Design Define C TG | € 91,90 | € 91,90 |
| 2 | Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart | € 148,05 | € 296,10 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Cooler Master Masterkeys Pro M White (Cherry Brown) Qwerty US | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Corsair Gaming MM200 Extended Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 87,50 | € 87,50 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 118,41 | € 118,41 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.604,61 | |
M.2 zou bijvoorbeeld vervangen kunnen worden door een langzamere en goedkopere SSD, ik wilde vooral kijken hoe het in dit systeem zou passen.
Ga je overklokken?
Ik heb een overklokbare CPU geselecteerd omdat ik de mogenlijkheid open wil hebben staan. Ik zou echter graag jullie mening hier over willen horen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag advies van jullie over de door mij geselecteerde producten. Zoals of het wel handig is om mijn cpu over te klokken, waar ik eventueel wat van de prijs af zou kunnen snoepen, of er een beter passend moederbord is?
Ik sta open voor verandering en discussie.