PC valt uit na 10min met blue-screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Mijn Windows 10 PC met Asus Ranger moederbord, i7 en Samsung SSD valt sinds de laatste W10 update telkens uit. Ik heb systeemherstel gedaan maar nadat de update weer wordt geïnstalleerd is het weer raak.

De PC loopt eerst vast en reageert niet. Soms kan ik de muis nog wel bewegen. Vervolgens een nietszeggend blauw scherm met QR code maar vervolgens kan die "pagina niet worden weergegeven".

Ik heb mijn GTX 980 videokaart verwijderd maar dit hielp niet. Ook heb ik de drivers bijgewerkt.

In het logboek staat "Kritiek" en dat het systeem onverwacht is afgesloten omdat "de stroom is uitgevallen".

Het is ook niet te reproduceren door bijv. CPU/GPU load.. gewoon 10min wachten.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Thx

Let me share my screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Heb je misschien ook een stopcode/foutcode bij de BSOD?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Markimoo schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:59:
Heb je misschien ook een stopcode/foutcode bij de BSOD?
Zo terug (10 Minuten:') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Okay. Ik heb even een video gemaakt zodat jullie kunnen zien wat er gebeurt.

YouTube: W10 bsod

Actie begint al vrij vlot.. want ineens wordt een link niet geopend alsof het internet eruit ligt.

Foutcode op 2:12 (0cx000000e)

/edit: oops, sorry voor dubbelpost..

[ Voor 24% gewijzigd door Aviv1 op 21-01-2018 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:24

nIghtorius

Poef!

heb je die ssd al een tijdje?

dit deed mijn Samsung 830 bij mijn PC.
na herstarten wordt de SSD herkent? of moet eerst de computer uit en dan weer aan.

dit had ik. en de enige remedie was de SSD vervangen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
nIghtorius schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:52:
heb je die ssd al een tijdje?

dit deed mijn Samsung 830 bij mijn PC.
na herstarten wordt de SSD herkent? of moet eerst de computer uit en dan weer aan.

dit had ik. en de enige remedie was de SSD vervangen.
De PC moet eerst uit, en dan weer aan. Klopt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Wat je zag is het volgende:

0xC000000E

STATUS_NO_SUCH_DEVICE

Dit betekend dat de driver niet meer in het werkgeheugen aanwezig is.
Je ziet m verdwijnen tijdens de crash, de VERBINDING met de harde schijf wordt op driver niveau onderbroken..
Wat wil zeggen dat de driver niet in het geheugen wordt gehouden door de processor,
Deze crashed als het ware in het geheugen, de driver van je SSD kaart.

In de veilige modus opstarten:

Kan je een systeemdiagnose maken?
Blader naar in Deze pc naar C:\Windows\system32 en open via rechtsklik perfmon.exe
Als administrator openen

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qqrhz6umiww.gif

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/d72ya54tmd.jpg

Als alles groen is is dat OK.
Zie je waarschuwingen en rode puntjes, meld dan maar wat je ziet.

Update:
Misschien kan je in geval van fouten op dat niveau ook eens DIT TOPIC doorlezen.
Neem rustig de tijd, ik probeer er de werking van de apparaten in de computer in mee te nemen, waarmee ik later in dat topic laat zien hoe dat 32 jaar geleden er uit zag. Waar de hele computer 256KB was, en die na een aantal jaren 512KB was geworden 8)

Dus deze foutmelding kwam van Microsoft.
Dat komt omdat als je de computer opstart eerst ntoskrnl.exe geladen wordt in het geheugen vanuit bootmgr.exe.

Dus deze melding is dan nog virtueel te noemen, en kan zowel door kapotte hardware ontstaan, als ook door corrupte software, met dat onderzoek kan je dan beginnen via een diagnose.

Als je de computer opstart in de BIOS of EUFI zal snel genoeg blijken of de harde schijf defect is.
Daar worden om de harde schijf te benaderen niet de drivers gebruikt die zijn geladen in de kernel van Windows.

Drivers in een Windows kernel, dus de foutmelding 0cx000000e kan je isoleren van alles wat geen Microsoft is, de hardware.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
@Verwijderd Waardevolle dingen... ik ga dit gelijk proberen en laat je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aviv1 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:34:
@Verwijderd Waardevolle dingen... ik ga dit gelijk proberen en laat je weten.
Veel succes Aviv.

P.S.
nog wat informatie over Windows:
= resmon.exe = Broncontrole (C:\Windows\System32)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/utcyrsz6f1.jpg

taskschd.msc = Taakplanner (C:\Windows\System32) Wat er geplant opgestart wordt.
services.msc = Services (C:\Windows\System32) Wat er automatisch opgestart wordt.
msconfig.exe = Systeemconfiguratie (C:\Windows\System32) Hoe er opgestart wordt.
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:01: Programma's type AV, betekend ook drivers. op dat niveau lopen geregeld upgrade installaties fout.
BAD_POOL_CALLER meldingen op kernel niveau is een oproep om met de administratorrechten van Trusted installer in het Windows systeem, op driver niveau in het register ook geen machtigingen over hebt.
Op het niveau van bestanden behandelen als objecten, registersleutels ook behandeld worden als objecten, en het uitschakelen van de drivers op dat niveau soms het Deïnstalleren van een programma moet zijn, of register waarden verwijderen waar de driver opgestart wordt, aangezien er in het register in een commandline sys bestanden gestart kunnen worden.

De locaties en namen van die bestanden vindt je dan terug in de waarden van die drivers die er geladen zijn. Hou wel online je veiligheid in de gaten als je AV software zou moeten verwijderen, na de upgrade kan je die software dan weer installeren indien dat nodig is.

Mocht je er helemaal niet uitkomen dan:

Hier een link De locaties en namen van die bestanden vindt je dan terug in de waarden van die drivers die er geladen zijn. Hou wel online je veiligheid in de gaten als je AV software zou moeten verwijderen, na de upgrade kan je die software dan weer installeren indien dat nodig is.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:35:
[...]

Veel succes Aviv.

P.S.
nog wat informatie over Windows:
= resmon.exe = Broncontrole (C:\Windows\System32)
[afbeelding]

taskschd.msc = Taakplanner (C:\Windows\System32) Wat er geplant opgestart wordt.
services.msc = Services (C:\Windows\System32) Wat er automatisch opgestart wordt.
msconfig.exe = Systeemconfiguratie (C:\Windows\System32) Hoe er opgestart wordt.

[...]
Bedankt. Zie rapport
http://docdro.id/ypXb1mP

Vanuit de veilige modus lukte dit echter niet (kon pad niet vinden)

[ Voor 5% gewijzigd door Aviv1 op 22-01-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Aviv,

Asus services worden onverwachts gestopt, wat wil zeggen met een verkeerde exitcode anders dan 1077.

Waardoor deze services onverwachts gestopt wordt onderzoeken, dan kan je het volgende doen:
eventvwr.msc = Logboek (C:\Windows\System32)
Links zie je dan weer die boomstructuur en Toepassingen en meldingen kan je hier bekijken.

Je had eerder gelezen:

Services is waar je dat kan tegen komen wat je op de website ziet.

Vertel eens wat over het merk en type (Ik bedoel zoek alle specificaties.) ?

Misschien zijn er nieuwere drivers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Aviv, is het nog gelukt?
Waren het de drivers? Of was er wat software die zich mal gedroeg in het systeem terecht gekomen?
Of was toch de hdd stuk?
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:01:
Waren het de drivers? Of was er wat software die zich mal gedroeg in het systeem terecht gekomen?
Of was toch de hdd stuk?
Groeten.
Ik heb de beruchte security update d.m.v. firewall uitgeschakeld. De afgelopen dagen was ik erg druk en had mijn PC nodig. Ik ga nu de ellende weer opzoeken; de update laten uitvoeren en dan ga ik nog een keer al jouw stappen doorlopen.

Dank &
Tot later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:01:
Of was toch de hdd stuk?
Groeten.
Nadat ik de "nieuwste versie van Windows 10" heb geïnstalleerd, is het probleem weer terug. Bizar!

Het is dus écht die update.

/clean-install: probleem bleef bestaan. Nieuwe SSD besteld 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Aviv1 op 31-01-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Aviv1 schreef op Wednesday 31 January 2018 @ 19:45:
[...]

Nadat ik de "nieuwste versie van Windows 10" heb geïnstalleerd, is het probleem weer terug. Bizar!

Het is dus écht die update.
Eh....misschien even je post bewerken de volgende keer i.p.v. een dubbelpost maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Ik heb de SSD vervangen en het probleem is opgelost.

@nIghtorius had gelijk.

Toch raar dat het alleen na de W10 update gebeurde

Pagina: 1