Toon posts:

Mining project starten op grotere schaal, kennis tekort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu de crypto overal in het nieuws zijn ben ik mij toch eens wat meer gaan verdiepen in de zakelijke mogelijkheden.
Crypto kopen is natuurlijk hetgene waar iedereen als eerste aan denkt.
Gaan we dan bitcoin of alternatieve, lange termijn of korte termijn.
De winst bij kopen hangt af van stijgen en dalen, maar toen dacht ik, in geval van minen zou het altijd wel wat op moeten leveren. De mate van verdienen hangt dan alleen nog van de koers af.
Helaas ben ik niet de enige want de goede hardware lijkt overal uitverkocht.
Wellicht een tripje naar china waard.

Een setup in een datacenter met redelijk lage stroomkosten, GPU mining of met asics.
Denken jullie dat dit nog wel even rendabel zou blijven? In Nederland?

- werving staan we niet toe, ook niet op persoonlijke noot -

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2018 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:32:
Nu de crypto overal in het nieuws zijn ben ik mij toch eens wat meer gaan verdiepen in de zakelijke mogelijkheden.
Crypto kopen is natuurlijk hetgene waar iedereen als eerste aan denkt.
Gaan we dan bitcoin of alternatieve, lange termijn of korte termijn.
De winst bij kopen hangt af van stijgen en dalen, maar toen dacht ik, in geval van minen zou het altijd wel wat op moeten leveren. De mate van verdienen hangt dan alleen nog van de koers af.
Helaas ben ik niet de enige want de goede hardware lijkt overal uitverkocht.
Wellicht een tripje naar china waard.

Een setup in een datacenter met redelijk lage stroomkosten, GPU mining of met asics.
Denken jullie dat dit nog wel even rendabel zou blijven? In Nederland?
Als je er zelf geen verstand van hebt is dit gedoemd om te falen
Begin klein, thuis. Dan kom je vanzelf achter alle ins&outs.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 was niet interessant genoeg?

Je noemt in je startpost trouwens 0 info over wat je al weet, wat je budget is, over welke mogelijk lagere kosten je het hebt dan de thuisgebruikers (stroom, rack-space, etc)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou het gedoemd zijn om te mislukken als ik kan samenwerken met iemand die wel bekend is in deze wereld? Als ondernemer vind ik dat iedereen zijn expertise heeft en het wiel geen 2 keer uitgevonden hoeft te worden.

In datacenters een plekje huren en dan profiteren van 12cent /kwh is de goedkoopste optie die ik nu gevonden heb. Afhankelijk van de rendementen zal ik een coin moeten selecteren of wellicht een setup waarbij ik sneller naar andere coins kan schakelen.
Qua budget denk ik aan 50k+

Maar omdat ik zelf niet genoeg kennis heb zal ik gewoon in contact moeten komen met een enthousiaste projectpartner. Ik denk dat dit samen helemaal geen slechte combinatie is.
Hier op het forum lijkt het dat het vol zit met experts en enthousiastelingen, dus dacht ik hier een discussie te starten.

Er zijn ook zat zakelijke aanbieders van mining rigs, maar hun verkopen uiteraard weer de spullen waar hun de meeste winst op kunnen maken en na de verkoop zal het advies ook wel ophouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 20:14

Tys

Ik heb laatst meegedaan aan een ICO die mining zeecontainers gaat verkopen aan zakelijke partijen. Als particulier is het niet mogelijk, maar zakelijk kan je direct een container aanschaffen: https://www.envion.org/en/

En als je liever zelf wat ontwikkelt kan je er misschien ideeën uit opdoen. Materie genoeg.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb hier ook naar zitten kijken en alles in een excel uitgerekend.
Met de huidige koersen is het zeker winstgevend om te gaan minen, maar of dat over een jaar nog zo is, is natuurlijk de vraag die niemand kan beantwoorden. Ik denk zelf van wel maar wil het risico toch niet lopen.
Ik speculeer ook met crypto en dat levert een stuk meer op en 'kan' altijd winstgevend zijn, ook op een koers die zakt.

Goedkoopste plek die ik gevonden had om de miners te plaatsen was.
http://www.hydro66.com/
En dan ben je nog 100% groen ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 20-01-2018 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Welke toegevoegde waarde zou TS hebben voor iemand die al veel ervaring heeft met grotere setups, in het achterhoofd houdend dat 50k voor zo'n persoon een peulenschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Vooral niet aan beginnen als er te weinig kennis is, en je denkt er te zijn met het kopen van een miner(s) ... vergeet niet dat je er dagelijks op moet zitten om het maximale rendement er uit te trekken, ga je met ASIC's aan de gang, vergeet dan niet dat je je beperkt tot 1 algoritme, en dat de hashpower van zo'n ding nu leuk is, maar komt er wat nieuws, snellers, beters, of ander algoritme waar iedereen zich op stort dan zit je met een peperdure berg schroot te kijken.

Daarbij maken miners veel herrie, gebruiken veel energie, en ze kunnen stuk ...eenmaal stuk is het schroot. Je gaat zo'n ding niet naar China sturen voor reparatie. Doe dit echt alleen met geld wat je kunt missen, zorg dat je redelijkerwijs je ROI 2 keer sneller terug kunt verdienen dan je planning op voorhand is, en neem voor lief at het een gok is ...bij gokken weet je dat je veel kunt verliezen, en veel kunt winnen...je bent uiteindelijk gewoon afhankelijk van de koers.

Ik heb zelf een hele rits antminers op de zaak staan, en in mijn geval kon ik de meeste direct bij Bitmain afnemen en heeft de koers goed meegezeten, achteraf denk ik dat ik er ook met te weinig kennis ben ingestapt, het heeft echter goed uitgepakt. Nu zijn dat toevallig L3+ miners (Scrypt) en dat kan nog wel even mee, maar ik zie een zeer sterke daling in opbrengst t.o.v. midden vorig jaar ...wat 1 miner toen deed, heb ik er nu 3 a 4 voor nodig.

Als ik het nog eens kan investeren dan kocht ik gewoon coins met veel potentie of je koopt gevestigde orde en houdt ze eindeloos vast tot er winst uitkomt ...er zijn een handje vol coins te noemen die zeker gedurende de jaren niet echt zullen dalen. BTC/ LTC / ETH zijn coins waarvan je weet dat de kans klein is dat die volgend jaar opeens niets meer waard zijn...kan altijd, maar de kans is klein.

Doe ermee wat je wil, maar eigenlijk is minen bijna af te raden tenzij je de middelen al hebt of een dusdanig groot voordeel hebt dat het lonend wordt. Als jij €0.22 per kW betaald nu, en nog moet gaan investeren heb je veel geluk nodig.

Ik zelf koop alleen nog coins i.p.v. te investeren op miners. Tenzij er iets uniek wordt uitgebracht wat bijna financieel onhaalbaar is voor de grote meute wou ik dat ook zomaar houden. Beetje day/week traden erbij levert mij ook prima resultaten op naast mijn LTC hodl. :)

Voor de goede orde ... dit is uitsluitend voor mij van toepassing, met de spullen die ik al heb, en de coins waar ik vertrouwen in heb!

[ Voor 3% gewijzigd door Turbo-Puppy op 20-01-2018 20:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:57:
Waarom zou het gedoemd zijn om te mislukken als ik kan samenwerken met iemand die wel bekend is in deze wereld? Als ondernemer vind ik dat iedereen zijn expertise heeft en het wiel geen 2 keer uitgevonden hoeft te worden.

In datacenters een plekje huren en dan profiteren van 12cent /kwh is de goedkoopste optie die ik nu gevonden heb. Afhankelijk van de rendementen zal ik een coin moeten selecteren of wellicht een setup waarbij ik sneller naar andere coins kan schakelen.

Maar omdat ik zelf niet genoeg kennis heb zal ik gewoon in contact moeten komen met een enthousiaste projectpartner. Ik denk dat dit samen helemaal geen slechte combinatie is.
Hier op het forum lijkt het dat het vol zit met experts en enthousiastelingen, dus dacht ik hier een discussie te starten.

Er zijn ook zat zakelijke aanbieders van mining rigs, maar hun verkopen uiteraard weer de spullen waar hun de meeste winst op kunnen maken en na de verkoop zal het advies ook wel ophouden..
Het probleem is dan dat jij eigenlijk enkel ~50k investering te bieden hebt. Een plekje in een datacenter huren en een kvk nummer aanvragen kunnen we allemaal.

De tijd die er gaat zitten in het opzetten en draaiend houden van de miningfarm kan je niet onderschatten. Ik heb er wat thuis- tot kleinbedrijf farms opezet (~25k) voor kennissen en ik zou het nu echt nooit meer doen. Want als het opgezet is moet het gemonitord worden. En profitability in de gaten gehouden worden. Pools in de gaten houden, enz.

Met 50k aan spul, moet een "degelijke" partner nog ongv 50k per jaar aan salaris krijgen om het intressant te maken. En dan wordt winst maken inneens lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 19:44
- dat is hier compleet offtopic -

[ Voor 79% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Modbreak:Ik heb even wat offtopic reacties getrashed. Als je een discussie wilt voeren over de impact op het milieu open je maar een nieuw topic

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:57:

Als je een beetje ruimte met voldoende beschikbare stroom tot je beschikking hebt of kan krijgen in de buurt dan zou ik dat zowiezo doen. Hoeft helemaal niet groot te zijn want die 50k ben je zo kwijt. Je kunt als je een beetje rack bouwd bv goed 65 (5x13) gpus kwijt op een halve m2.(als je de lucht een beetje inkan) Op 1m2 kun je dus voor een ruime 60K (retailprijzen) aan spullen kwijt. Dikke ventilatie en airco en gaan.
Er zal alleen regelmatig fysiek aan geknutseld moeten worden en onderhoud gepleegd moeten worden dus dicht bij huis is wel een pre.wat mij betreft

Monitoren, profitswiching, poolswitchen etc is gewoon software voor te koop (awsomeminer) is allemaal niet superspannend.

Met de huidige opbrengst doe je dan zon 70k omzet, al was dat een aantal weken terug 180k geweest. En morgen doe je maar 20k..want zo volatiel is t. Als er verder geen te gekke dingen gebeuren ga je je investering er met een jaar wel uithalen. ..maar alles wijst er op dat er nog wel wat te gebeuren staat qua regulering, verboden, belastingdienst etc. dus wat mij betreft: extra risicovolle tijden breken aan.

je spullen zien te krijgen..daar ligt de eerste uitdaging.....

ps. als je op de asicminer toer wilt: https://www.ehsminer.com/. is iig een europees bedrijf (frans). Dat praat misschien wat makkelijker dan de chinezen en is wellicht wat vertrouwder.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2018 23:43 ]

Pagina: 1