Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gpu miner, wat heb je minimaal nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.001 views

• erwinwernars
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11 23:30
Ik ben opzoek naar een gpu miner, ik heb alleen de videokaarten, wil een systeem bouwen waar wel minimaal 4 kaarten in kunnen. Ik zag ook dat er pcie splitters te koop waren, werkt dit goed? (want dan zijn 2 pcie lines ook voldoende) of gaat er dan wat performance verloren aan de kaarten?

Wat is je budget?
Zo minimaal mogelijk, maar dat alleen de gpu de bottleneck is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mining

Kan zelf wel iets bouwen, maar heb totaal geen idee hoeveel gb ram je nodig hebt en wat de minimale cpu specificaties zijn. Dacht aan een i5 2500 maar weet niet of die overkill is of te weinig :$

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
...en daar heb je HELEMAAL NIKS over kunnen vinden online?

De goedkoopste processor, en 2 GB RAM (al zou ik er 4 in zetten) is voldoende... Verder staan er in het subforum voor cyptocurrencies ( Themaforum: Cryptocurrencies ) meer dan genoeg topics over exact dit onderwerp. Bijvoorbeeld: Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2

[ Voor 13% gewijzigd door Paul op 19-01-2018 23:15 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• erwinwernars
Paul schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:14:
...en daar heb je HELEMAAL NIKS over kunnen vinden online?

De goedkoopste processor, en 2 GB RAM (al zou ik er 4 in zetten) is voldoende... Verder staan er in het subforum voor cyptocurrencies ( Themaforum: Cryptocurrencies ) meer dan genoeg topics over exact dit onderwerp. Bijvoorbeeld: Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2
Ik heb veel verschillende meningen op internet gevonden, dus wat nou waar is en wat niet zal ik echt niet meer weten... Zie door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik het hier maar even vraag. Is toch niks mis mee?

geen van de links die je aanhaalt kan ik trouwens iets vinden over mijn vraag, kan aan mij liggen? veel vragen en antwoorden gaan over de GPU en dat is nou net niet mijn vraag :P maar je zei de goedkoopste processor.

dus het maakt geen hol uit wat ik neem? _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door erwinwernars op 20-01-2018 00:46 ]

Verwijderd

Je wilt gewoon gespoonfeed worden...

• erwinwernars
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 05:40:
Je wilt gewoon gespoonfeed worden...
gespoonfeed?

ik wil gwn duidelijkheid, als elke forum thread weer iets anders zegt, met wat je nodig hebt. dan ga je toch twijfelen. lijkt me niet zo gek? vandaar dat ik iemand zoek met ervaring en die mij wilt helpen. want ik wil niet dat ik iets heb gekocht en dat het allemaal niet zo goed werkt dat is gewoon zonde.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Processorkracht is volstrekt onnodig voor crypto mining. De CPU hoeft alleen het OS te draaien en een mining programma aan te zwengelen. Ga dus gewoon voor het goedkoopste wat je kunt vinden. Niet voor niks is de Pentium G4560 zo populair onder miners. De i5 2500 die jij noemt is eigenlijk al overkill, maar een mining machine kan een goede bestemming zijn voor zo'n oudere processor.

PCI-e bandbreedte is ook niet zo belangrijk. Met PCI-e 1x kun je al een mining kaart aansturen, iets wat voor gaming complete waanzin zou zijn. Ik ben niet bekend met PCI-e splitters, dus daar kan ik weinig over zeggen, maar zolang het OS de verschillende kaarten ziet en de graphics driver ermee om kan gaan, zou dat gewoon moeten werken en geen impact moeten hebben op performance.

Het enige wat er toe doet in een mining machine is het aantal high-end graphics cards dat je erin kunt proppen. CPU, RAM, storage, PCI-e bandbreedte, die dingen kunnen allemaal geen bottleneck vormen en maken dus eigenlijk geen fluit uit.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je Googlet op "mining rig kopen", kom je al snel uit bij bijvoorbeeld https://www.gpuminingrig....x-gtx-1060-6gb-60-75-mhs/

CPU, RAM & storage inderdaad volledig nutteloos en laag ingesschat.

Ik vind het niet heel interessant wat "elke forum thread" zegt; uiteindelijk is natuurlijk een CPU belangrijk(er) afhankelijk van welk OS je wil draaien. Zo start een Linux-distro over het algemeen sneller op dan Windows bij bepaalde combinaties. En je storage zou je ook kunnen schalen als je namelijk ook een lokale wallet wil draaien en je geminede resultaten kan/wil staken; afhankelijk van de grootte van de blockchain heb je dan 2GB extra storage nodig of misschien wel 32GB extra storage.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

erwinwernars schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:32:
[...]

gespoonfeed?

ik wil gwn duidelijkheid, als elke forum thread weer iets anders zegt, met wat je nodig hebt. dan ga je toch twijfelen. lijkt me niet zo gek? vandaar dat ik iemand zoek met ervaring en die mij wilt helpen. want ik wil niet dat ik iets heb gekocht en dat het allemaal niet zo goed werkt dat is gewoon zonde.
luilak :+

• erwinwernars
Devil N schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:22:
Processorkracht is volstrekt onnodig voor crypto mining. De CPU hoeft alleen het OS te draaien en een mining programma aan te zwengelen. Ga dus gewoon voor het goedkoopste wat je kunt vinden. Niet voor niks is de Pentium G4560 zo populair onder miners. De i5 2500 die jij noemt is eigenlijk al overkill, maar een mining machine kan een goede bestemming zijn voor zo'n oudere processor.

PCI-e bandbreedte is ook niet zo belangrijk. Met PCI-e 1x kun je al een mining kaart aansturen, iets wat voor gaming complete waanzin zou zijn. Ik ben niet bekend met PCI-e splitters, dus daar kan ik weinig over zeggen, maar zolang het OS de verschillende kaarten ziet en de graphics driver ermee om kan gaan, zou dat gewoon moeten werken en geen impact moeten hebben op performance.

Het enige wat er toe doet in een mining machine is het aantal high-end graphics cards dat je erin kunt proppen. CPU, RAM, storage, PCI-e bandbreedte, die dingen kunnen allemaal geen bottleneck vormen en maken dus eigenlijk geen fluit uit.
Bedankt voor de informatie! Ik ga eens kijken of ik ook mooi systeempje kan bouwen :D

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerst maar eens inlezen in Themaforum: Cryptocurrencies. Dit topic is veel te prematuur.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.