inductie 7,2 kw over 2 fases verdelen ?

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09
@Xander dit 'schema' bedoel ik

kookplaat

er is inderdaad geen ander schema met klemmen op de kookplaat zelf in mijn handleiding. het is dus puur hoe sluit je hem op de perilex aan toch ?

ik heb dus nu 'plaatje 3' maar dan over 2 x 16 kookgroep schakelaar. terwijl plaatje 2 de 230 versie zou zijn. echter combineren ze daar dus de nul wat me vreemd lijkt

of houdt dit schema in, afgezien dat ze l1 en l2 benoemen dat is hem helemaal niet op 3 fasen aan kan sluiten (dus ook niet op 2 ?)

gezien de ruimte in de kast overweeg ik dan maar de genoemde 4 polig alamat of ik laat het zoals het is en wissel wel de WP en vaatwasser om. Dan nog blijft het best lastig een goed overzicht te maken van verbruikers die mogelijk tegelijk gebruikt kunnen worden en die weer over de fases te verdelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 20-01-2018 12:50 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ray schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:46:
echter nu heb ik de keus tussen smeltzekeringen en automaten.
Krijg je die keuze van de netbeheerder dan? Bijzonder. :) De meeste gaan niet zomaar ombouwen van smeltpatronen naar automaten als daar geen reden toe is. Zitten er nu smeltpatronen dan draaien ze meestal gewoon 3 smeltpatronen erin en daar mag je het dan mee doen.

De uitschakelkarakteristiek kun je gewoon opzoeken in grafieken.

Voor automaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ymp6H7Qr9y6p1nrvqbJXWcFt/full.jpg
De automaten die een netbeheerder plaatst zijn meestal C.

Voor smeltpatronen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8OQ1Fr4YwE330nfmV4wv53iu/full.png

Bij een stroom van 37,5A (+50%) kán een C25 automaat al na 40 seconden uitschakelen, maar hij zal zéker binnen 500 seconden (ca. 8 minuten) uitschakelen. De ene automaat is de andere niet (verschillend fabrikaat etc.), iedere automaat die binnen die bandbreedte uit de grafiek valt voldoet.

Als je diezelfde stroom in de grafiek van het smeltpatroon afleest dan kom je buiten de grafiek terecht. :+ Als je de lijntjes in je hoofd een beetje doortekent dan kom je volgens mij bij zo'n 5000 seconden (ca. 1 uur 23 minuten) uit. Ook smeltpatronen kunnen onderling iets verschillen, zeg maar de aanspreekstroom + of - 10% ofzo. Maar een uur met 50% overbelasten ga je dus wel redden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1