Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ga het proberen.

Als 2e telefoon heb ik een tijd een Vodafone prepaid kaart gehad. Die is 2x opgewaardeerd, maar na 6 (of 12?) maanden niet opwaarderen, is het nummer tijdelijk geblokkeerd. Dat was te verwachten natuurlijk.

Kent iemand hier een provider die een prepaid heeft, waar je zo lang mogelijk niet hoeft op te waarderen? En ook met een minimaal bedrag? Bijv €5 ipv €10?

Ik heb zelf onbeperkt bellen op mn 1ste mobiel. Wil alleen een 2e sim die ik heel soms gebruik. Ik wordt namelijk plat gebeld door telemarketing bedrijven die mn nr bij het KVK opvragen. KVK benaderd, daar is niets aan te doen.

Naast Vodafone, ook een Lebara, Telesur en Kruidvat geprobeerd. (nou ja, als extra telefoon voor oudere familieleden die vrijwel niet bellen.) Voorwaarden hoe lang je nummer actief blijft is vrijwel niet te vinden op de website van Vodafone en Telesur. De algemene voorwaarden van Lebara en Vodafone geeft ook geen duidelijkheid. De Lebara en Telesur werkte op een gegeven moment niet.

[ Voor 22% gewijzigd door twkr18526 op 19-01-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:05
AH Mobiel bijvoorbeeld? Daarbij verlies je het nummer en beltegoed na 14 maanden zonder opwaarderen. Langer dan dat kan ik zo even niet noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
T-mobile:
De SIM-kaart kan niet meer gebruikt worden zodra de Klant gedurende een aaneengesloten periode van 6 maanden geen actief gebruik heeft gemaakt van de Dienst of zijn/haar beltegoed niet heeft opgewaardeerd
Simyo:
Je simkaart houd je actief door minimaal één keer per half jaar tenminste één van onderstaande acties uit te voeren:
Een uitgaand gesprek te voeren.
Een sms te sturen.
Verbinding te maken met mobiel internet.
Een internetbundel te kopen.
Je beltegoed op te waarderen.
Bij deze twee providers (en wellicht nog enkele andere) hoef je dus bijna nooit op te waarderen, al moet je wel af en toe bellen of sms'en. Met een enkele keer opwaarderen kun je dus jaren vooruit.

[ Voor 15% gewijzigd door GlowMouse op 19-01-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:42
Ook bij KPN en Lebara hoef je maar eens in het half jaar een berichtje te versturen om de kaart actief te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
androids schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:19:
Kent iemand hier een provider die een prepaid heeft, waar je zo lang mogelijk niet hoeft op te waarderen? En ook met een minimaal bedrag? Bijv €5 ipv €10?
Op Tweakers wordt net wat meer eigen inzet verwacht dan je nu hebt laten zien. Welke providers heb je zelf al gevonden en waarom voldeden deze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:17
Misschien heb je nog wat aan mijn topic van destijds: Prepaid voor oma, welke prov. beltegoed onbeperkt houdbaar?

Maar blijft lastig en sinds ik m'n topic heb gestart zijn de voorwaarden vast ook al weer veranderd.
Is wel een stiekeme cashcow van providers denk ik, prepaid tegoed laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Tx voor de suggesties. Heb even verder gekeken bij wat providers als kpn en lebara. Lastig info vinden vanaf een mobiel. Het gaat lebara worden.

Heb nog een gratis sim liggen. Vorig jaar had ik nog €10 opgewaardeerd, maar dat kan nu ook voor €5 zie ik. Dit heb ik uiteindelijk op een vd helppagina’s gevonden:

Het beltegoed op de SIM-kaart is onbeperkt houdbaar, indien u na initiële opwaardering minimaal één keer per 90 dagen opwaardeert, belt, sms’t en/of data verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:42
Oeps, slechts 90 dagen. Bij Lebara is One over het algemeen voordeliger dan 10=20, ook gunstiger vwb dataverbruik omdat dit uit het beltegoed gaat ipv aparte bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
@hcQd Ja idd, maar je hoeft tenminste niet om de 6-12 maanden €10 op te waarderen. Ik ga hooguit voicemails beluisteren denk ik. De meeste telemarketingbedrijven spreken nooit wat in en bellen meestal met onbekend nummer.
Pagina: 1