Prepaid voor oma, welke prov. beltegoed onbeperkt houdbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik ben voor m'n oma op zoek naar een prepaid provider, waarbij het beltegoed onbeperkt houdbaar is.

Ze zat bij Rabo Mobiel, maar die stopt er per 1 juni 2014 mee. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe prepaid SIM voor haar, maar een belangrijke eis is dat het beltegoed onbeperkt houdbaar is. Ze gebruikt het toestel eigenlijk niet, is meer voor nood als ze gaat fietsen en er gebeurt wat onderweg.

Ik lees dat bij veel providers die 'onbeperkt houdbaar' beltegoed hebben, je alsnog 1x in het halfjaar een SMSje moet sturen, of even moet bellen. Maar dat wil ik liever niet, dat gaat ze vergeten. Ik wil gewoon beltegoed erop zetten en er niet meer aan hoeven denken.

Kent iemand een provider waarbij dat mogelijk is? Hartelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 21:28
hollandse nieuwe simonly nemen of
prepaid van telesur heb ik na een jaar weer aangedaan en doet het nog kan ook in voorwaarden beltegoed 1 jaar geldig maar toch 1 keer per 6 maanden gebruiken. Kijk even op telesur.nl

[ Voor 88% gewijzigd door saharoen op 27-04-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:22
Simyo heeft, mits je het elk half jaar 1x gebruikt, onbeperkt houdbaar beltegoed.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:43
saharoen schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:04:
hollandse nieuwe simonly nemen.
Volgens hollandsnieuwe.nl is beltegoed 6 maanden geldig.

Je kan beter kijken naar Simyo. Ook daar is beltegoed maar een half jaar geldig, maar krijg je een e-mail wanneer je beltegoed gaat verlopen, en via de Simyo website kun je een SMS versturen om je beltegoed weer een half jaar langer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Simyo lijkt mij dan het handigste inderdaad. E-mail heeft ze zelf niet (sowieso geen PC) maar mailtjes van dat soort dingen laten we naar m'n ouders sturen, werkt prima.

Zal eens kijken of Simyo handig is in deze situatie. Heb zelf een sim-only abbonement bij ze lopen waar ik zeer tevreden over ben, maar prepaid is wel net weer even anders natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 27-04-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 07:39
Let wel op dat je bij Simyo kunt doorbellen als je prepaid op is, dus je staat dan in het 'rood'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik weet niet, of ze regelmatig belt en dus beltegoed verbruikt, maar anders Vodafone, 1 keer per jaar een tientje opwaarderen, klaar. Indien de prepaid geregistreerd is en Vodafone dus 't adres kent, sturen ze veertien dagen voor afloop geldigheid een brief.
Wanneer ze een keer per half jaar moet bellen of smsen, kan ze net zo goed haar Rabomobiel simkaart houden en voor 30 april overstappen naar KPN, met 10 euro extra beltegoed na registratie. Heeft je oma de brief daarover niet gekregen, met aanwijzingen, hoe te handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Nee ze belt niet, is zoals gezegd puur voor noodgevallen.

Ja, die mededeling is ook de reden dat ik dit topic start. Heb dat aanbod van KPN bekeken, maar vind de tarieven vrij duur. Simyo is veel goedkoper (terwijl dat ook KPN is eigenlijk). Op zich is een hoger tarief niet eens zo probleem, ze gebruikt het toch amper.

Gaat mij er puur om dat we geen omkijken hebben naar houdbaarheid van beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:09

sphere

Debian abuser

Je kan je ook afvragen of dit het risico wel waard is terwijl je voor een paar euro per maand een abonnement hebt. Het is toch je moeder/oma en dit lijkt me verkeerde zuinigheid.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Precies, daarom dacht ik ook al aan Vodafone prepaid: een keer per jaar een tientje opwaarderen en je hoeft niet te denken aan verplicht bellen/smsen.
Bovendien kan 't ook nog misgaan, terwijl je denkt, op tijd een belletje gepleegd te hebben: bejaarde tante werd eens door T-Mobile afgesloten, terwijl ze zeker wist, 5 maanden tevoren nog met een neef gebeld te hebben, ivm diens verjaardag.

Maar wanneer ze toch nauwelijks belt, maakt het eigenlijk ook niet uit, dat de tarieven van KPN wat hoger zijn, ze krijgt immers een tientje extra beltegoed, na registreren.

[ Voor 19% gewijzigd door Marly op 28-04-2014 01:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 15:09

Nic

Vrij

Is het niet een mooie test om je oma een keer per half jaar even kort te laten bellen, bij wijze van oefening? Dan is het niet erg dat je 1x per half jaar de sim even moet gebruiken om 'm actief te houden.
De kans is anders groot dat je oma, als het een keertje nodig is, door de stress (want anders zou je niet bellen) niet meer weet hoe het allemaal werkt, of dan blijkt dan dat de sim per ongeluk toch al drie jaar niet meer actief was of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Daar heb je een punt: af en toe eens bellen is zeker niet verkeerd bij ouderen, die onervaren zijn in het gebruik van hun telefoon, anders vergeten ze idd iets. Zo moest mijn buurvrouw eens een taxi bellen, maar dat mislukte steeds, omdat ze, zoals ze van thuis gewend was, alleen 't abonnee-nummer belde, zonder netnummer ervoor. Ten einde raad heeft ze haar toestel aan iemand anders geven, om te bellen, maar je telefoon uit handen geven, is tegenwoordig ook niet zonder risico. Gelukkig heeft mijn buurvrouw een acht jaar oude Nokia, die wordt niet zo snel gestolen ;)

Nu moeten we natuurlijk niet alle ouderen over een kam scheren en dit verhaal geldt uiteraard niet voor ouderen, die hun mobiele telefoon wel regelmatig gebruiken. Bovengenoemde buurvrouw is "pas" 72, maar ik heb een oom van 78, die elke twee jaar zijn abonnement verlengt met de nieuwste smartphone :). Een half jaar geleden is hij nog naar een dorpje in Oostenrijk gereden, gebruik makend van de navigatie op die telefoon, dus het kan (gelukkig) ook anders.

[ Voor 29% gewijzigd door Marly op 28-04-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Als het is om 112 te kunnen bellen dan hoef je er ook geen simkaart in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Neem lekker Bliep anders :) Ideaal!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Marly schreef op maandag 28 april 2014 @ 01:46:
Precies, daarom dacht ik ook al aan Vodafone prepaid: een keer per jaar een tientje opwaarderen en je hoeft niet te denken aan verplicht bellen/smsen.
Bovendien kan 't ook nog misgaan, terwijl je denkt, op tijd een belletje gepleegd te hebben: bejaarde tante werd eens door T-Mobile afgesloten, terwijl ze zeker wist, 5 maanden tevoren nog met een neef gebeld te hebben, ivm diens verjaardag.

Maar wanneer ze toch nauwelijks belt, maakt het eigenlijk ook niet uit, dat de tarieven van KPN wat hoger zijn, ze krijgt immers een tientje extra beltegoed, na registreren.
Tja, even bellen/smsen of even opwaarderen. In beide gevallen moet je er aan denken. Waarbij opwaarderen meer geld kost dan een smsje versturen. Bij Simyo krijg je een email en sms dat je weer even iets moet doen. Dit werkt erg handig voor mijn 2e simkaart. Bereikbaar zijn kost dan twee smsjes per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beltegoed Aldi is een jaar OK, gebruik ik als expat.

Maar de suggestie om haar eens per jaar te laten bellen is een goede

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 28-04-2014 10:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 19:45
Rabo mobiel stopt toch niet voor bestaande klanten? Neemt alleen geen nieuwe abbonees aan dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 13:16

Ron

volgens mij gaat rabo mobiel over op kpn, en krijg je 10 euro extra beltegoed als je overstapt,

ook zou AH mobiel kunnen, aangezien ze zelf om de zoveel tijd (als ze boodschappen doet) beltegoed kan kopen, of jij/je ouders kopen om het jaar beltegoed.

sowiezo is het goed om haar te leren bellen met de mobiele telefoon, anders weet ze ook in noodsituaties niet wat ze moet doen.

[ Voor 81% gewijzigd door Ron op 28-04-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Indien je oma in een gebied woont waar T-Mobile een beetje nette dekking heeft kun je ook voor een tweejarig contract van Ben gaan. Dan betaal je Sim only €2.49 p/m voor 50 sms OF 50 belminuten per maand. Als je oma slechts voor noodgevallen belt is dit ruim voldoende en een redelijk te overzien bedrag.

Mocht je oma toch nog extra minuten / smsjes willen, dan kan de bundel gewoon gratis naar boven aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je geeft aan dat het je oma betreft, voor noodgevallen is en je maakt je druk over prepaid providers en hoe lang het beltegoed geldig is ? ;w

Wat ben je aan het doen ! :( Laat je oma, je ouders of vraag gewoon zelf een simonly/family abonnement afsluiten voor haar en zorg dat dat mensje ALTIJD in geval van nood/problemen om hulp kan vragen en bellen !

Ook al kan je altijd 112 bellen, ongeacht beltegoed of abonnement, moet ik er persoonlijk niet aan denken dat door dit soort constructies er iets met mijn oma kan gaan gebeuren en ze niet kan bellen.....

Het maakt toch geen bal uit wat de kosten zijn ? Al gaat het om een paar honderd euro per jaar, hebben jij of je ouders dat niet voor je oma over in geval van nood ?

Wat mij betreft geef ik mijn oma jaarlijks tig mobiele telefoons, alarmmelders, abonnementen etc maar ik ga echt niet om de kosten of het gemak dit soort constructies optuigen.

(p.s: ik heb nog maar 1 oma en daar ben ik heel erg zuinig op ;) )

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Breezers schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:20:
Je geeft aan dat het je oma betreft, voor noodgevallen is en je maakt je druk over prepaid providers en hoe lang het beltegoed geldig is ? ;w

Wat ben je aan het doen ! :( Laat je oma, je ouders of vraag gewoon zelf een simonly/family abonnement afsluiten voor haar en zorg dat dat mensje ALTIJD in geval van nood/problemen om hulp kan vragen en bellen !

Ook al kan je altijd 112 bellen, ongeacht beltegoed of abonnement, moet ik er persoonlijk niet aan denken dat door dit soort constructies er iets met mijn oma kan gaan gebeuren en ze niet kan bellen.....

Het maakt toch geen bal uit wat de kosten zijn ? Al gaat het om een paar honderd euro per jaar, hebben jij of je ouders dat niet voor je oma over in geval van nood ?

Wat mij betreft geef ik mijn oma jaarlijks tig mobiele telefoons, alarmmelders, abonnementen etc maar ik ga echt niet om de kosten of het gemak dit soort constructies optuigen.

(p.s: ik heb nog maar 1 oma en daar ben ik heel erg zuinig op ;) )
toon volledige bericht
Misschien een GPS met valsensor geven? ;)

On:
Maar een heel goedkoop abonnement is misschien een beter idee?
https://www.ben.nl/sim-only 2,5 euro p/m

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:03
Breezers schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:20:

Ik snap jouw reactie eerlijk gezegd helemaal niet. Want dit is precies wat Thinkpad aan het doen is. Hij wil een zo goedkoop mogelijke oplossing waar ze vooral niet naar om hoeft te kijken. Prima dus. En dat het zo goedkoop mogelijk moet is ook logisch. Je gaat je oma niet onnodig op hoge kosten jagen. En de meeste oma's willen liever iets aan hun kinderen en kleinkinderen geven, dan dat die iets voor hen moeten betalen.

Met de vraagstelling is dus helemaal niets mis! En ik vind hem in meer algemene zin ook wel interessant. Want ik heb hier nog een oude telefoon over waarin ik graag een zo goedkoop mogelijk prepaid kaartje stop zodat mijn kinderen in geval van nood toch kunnen bellen, en mochten ze die telefoon kwijt raken, dan is er nog geen man overboord. En ook voor zo'n geval heb ik graag een prepaid kaartje waarnaar ik totaal niet hoef om te kijken. Een interessante threat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
TweakPino schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:09:
[...]

Volgens hollandsnieuwe.nl is beltegoed 6 maanden geldig.

Je kan beter kijken naar Simyo. Ook daar is beltegoed maar een half jaar geldig, maar krijg je een e-mail wanneer je beltegoed gaat verlopen, en via de Simyo website kun je een SMS versturen om je beltegoed weer een half jaar langer te gebruiken.
Ik denk dat het Simyo gaat worden. Dat ze een mailtje sturen is toch wel erg handig, en dat je dan via internet een SMSje kunt sturen is nog makkelijker, heeft oma er helemaal geen omkijken naar.

Volgens mij is het namelijk qua houdbaarheid bij alle providers gelijk: 6 maanden.

Abbonnement is zonde van het geld, als het op deze manier ook opgelost is. Abbonnement kost je toch al gauw 3 tientjes per jaar, terwijl ze in principe met €5 beltegoed ook vooruit kan.

Ze gebruikt de telefoon niet, is puur dat ze hem bij zich heeft en kan waarschuwen als er wat is (het is zo'n seniorentelefoon met SOS-knop. Indrukken = ingesteld contact krijgt SMS met "Help!" en daarna belt het toestel automatisch die persoon op).

Bedankt voor de input :) Het is eigenlijk een meer algemene vraag, kan me voorstellen dat er meer situaties zijn waar je tegen dit 'probleem' (houdbaarheid tegoed) aanloopt (GPS tracker met simkaartje bijv.)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Je kunt het ook over een andere boeg gooien; en de thuis telefoon de deur uit doen en in plaats daarvan een mobiel abonnement afsluiten.
Dan weet je ook zeker dat ze weet hoe het toestel werkt wanneer ze hem in een noodsituatie nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Daar belt ze dan weer heel veel mee, dus dat gaat een duur grapje worden denk ik.

2 jaar terug wel overgezet van KPN koperlijntje naar Ziggo, zodat ze naar familieleden met Ziggo iig gratis kon bellen. Was ook wel een domper toen bekend werd vorige maand dat die mogelijkheid nu niet meer gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 21:00
frickY schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:00:
Je kunt het ook over een andere boeg gooien; en de thuis telefoon de deur uit doen en in plaats daarvan een mobiel abonnement afsluiten.
Dan weet je ook zeker dat ze weet hoe het toestel werkt wanneer ze hem in een noodsituatie nodig heeft.
Juist oude mensen moet je altijd twee mogelijkheden aanbieden. Het risico is te groot dat de telefoon een keer niet werkt, net als er iets is. Dan is het fijn als ze nog iets anders hebben om naar te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 19:36
Ik denk dat het verlopen van beltegoed niet het grootste probleem is. Een apparaat wat nooit gebruikt wordt, wordt op een gegeven moment niet meer meegenomen en/of opgeladen uit gemakzucht of omdat het simpelweg vergeten wordt. Thuis zal dit waarschijnlijk geen probleem zijn vanwege de huistelefoon, maar die mobiel is juist voor onderweg bedoeld.

Laten we het probleem van de bediening nog maar even achterwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Dat zie ik ook bij mijn oma, ja. Die heeft een prima mobiele telefoon, maar ze vergeet het steeds op te laden waardoor de telefoon niet gebruikt wordt als ze bijvoorbeeld een dagje weggaat. Dat was wel het doel eigenlijk, net als bij de oma van ThinkPad.
Of oma denkt dat de telefoon opgeladen is, want dat heeft ze 5 maanden geleden nog gedaan. Alleen de accu is ondertussen wel leeggelopen waardoor ze nog steeds een niet-werkende telefoon heeft.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zeror schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:38:
Dat zie ik ook bij mijn oma, ja. Die heeft een prima mobiele telefoon, maar ze vergeet het steeds op te laden waardoor de telefoon niet gebruikt wordt als ze bijvoorbeeld een dagje weggaat. Dat was wel het doel eigenlijk, net als bij de oma van ThinkPad.
Of oma denkt dat de telefoon opgeladen is, want dat heeft ze 5 maanden geleden nog gedaan. Alleen de accu is ondertussen wel leeggelopen waardoor ze nog steeds een niet-werkende telefoon heeft.
Dan is een Duracell-oplader in haar handtas wel erg handig. :)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij KPN maar volgens mij ook Simyo is het voldoende als je een keer per jaar belt. Ik gebruik dat puur om mijn Nederlandse nummer te behouden (woon er niet meer). Je oma moet het dan wel minimaal een keer per jaar gebruiken maar beltegoed upgraden hoeft niet tot het op is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

AW_Bos schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:08:
[...]

Dan is een Duracell-oplader in haar handtas wel erg handig. :)
Ook die loopt naar verloop van tijd (net als de batterij van de telefoon) leeg dus dat lijkt me geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Even weer een kickje: de Simyo simkaart is inmiddels verlopen :| Toch niet goed opgelet blijkbaar, want Simyo zegt dat ze hierover mailen (voor dit soort zaken gebruiken we mailadres van mijn moeder).

Een SMSje sturen via Simyo.nl om de boel actief te houden lijkt overigens niet meer mogelijk. Zit zelf ook bij Simyo en heb net even ingelogd maar kan niks vinden in de portal m.b.t die mogelijkheid.

Het mobiele nummer van oma zal inmiddels wel opgeheven zijn, dus ik kan weer op zoek naar een nieuwe simkaart.

Kijkende naar https://www.bellen.com/mobiel/prepaid-geldigheidsduur lijkt een HEMA kaartje wel interessant. Als ik het goed begrijp blijft hij actief als je maar minstens eenmaal per 12 mnd. opwaardeert. Het voordeel is dan dat ze een laag minimum opwaardeerbedrag hebben van 5 euro. In principe ben je dan voor 5 euro per jaar klaar.
Het opwaarderen kan bij HEMA online zie ik (via iDEAL), dus dat kan m'n moeder dan regelen. Even een reminder in haar Outlook en dan zou het goed moeten gaan.

Oma heeft overigens ook gewoon een vaste lijn (Ziggo), dus ze kan los hiervan ook gewoon bellen hoor, voor de paniekzaaiers hier ;) Het gaat er meer om dat ze bij een beroerte o.i.d. alleen op de noodknop van haar senioren GSM hoeft te drukken en wij gealarmeerd worden. De senioren GSM legt ze altijd netjes braaf aan de oplader op het nachtkastje O+

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:03
Raar, bij mij werkt 1x per jaar een smsje bij Simyo nog steeds prima. Ook krijg ik daar netjes een mailtje over.

[ Voor 23% gewijzigd door LordSinclair op 18-05-2016 14:12 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Dat zal ook vast werken, maar de mail is blijkbaar niet verstuurd of ons ontschoten.
Omdat de simkaart nu administratief toch al geblokkeerd is waarschijnlijk, deze keer maar een HEMA kaartje gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Je hebt het Hema simkaartje al gekocht, maar Vodafone zou ook een optie geweest zijn. Weliswaar moet je eenmaal per jaar met minimaal € 10 opwaarderen, maar mocht dat toch vergeten worden, kan men de aansluiting binnen drie maanden opnieuw activeren, mét behoud van het initiële beltegoed, door alsnog op te waarderen. Maar voor je oma zal behoud van het nummer wel niet zo belangrijk zijn.
Pagina: 1