Netwerkkabel verbonden echter max 10 Mbps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533040

Topicstarter
Ha Tweakers,

Al heel wat topics en fora afgestruind, een hoop al geprobeerd, maar blijf tegen hetzelfde probleem aan lopen. Dus, ten einde raad:

Omdat mijn wifi verbinding niet erg goed was (door de afstand) heb ik besloten een CAT 6 (CU) kabel van 30 meter te trekken vanaf de Netgear N600 wndr 3600 naar mijn HP laptop, hier alle gegevens van mijn HP laptop:
- HP Zbook studio G4
Intel core i7-7700 HQ
8 GB DDR4 2400 MHz (1 module)
256GB SSD M2 SATA-3
Windows 10 Home 64 bit multi UK/NL
Nvidia Quadro M1200 4GB GDDR5
3x USB 3.0 (3.1 Gen 1) type A
2x USB 3.0 (3.1 Gen1) type C
1x HDMI; 1x RJ45; 1x Media reader (SD, SDHC,SDXC)

Intel Gigabit I219-LM controller
Intel® Dual Band Wireless-AC 8265 802.11 AC/a/b/g/n (2x2)

(zit waarschijnlijk veel overbodige info tussen, maar wil liever te veel informatie verschaffen, dan onvolledig zijn).

Nu lukt het me niet om een snelle verbinding te krijgen. De ziggo speedtest gaf aan dat ik een download van 9,6 mbps erop na houdt upload ook ongeveer dat, en komt bij dat mijn netwerk informatie centrum uberhaupt aangeeft geen internetverbinding te hebben, terwijl ik die toch wel heb. Als ik naar adapteropties sta en naar ethernet, dan staat er snelheid: 10,0 Mbps, tevens staat er bovenaan; IPv4 en daaronder IPv6-connectiviteit; geen internettoegang.

Ik heb al het een en ander geprobeerd, zoals speed niet op auto, maar op 1GB zetten, maar dan verlies ik zelfs het beetje internet die ik nu heb, dan doet de PC alsof er uberhaupt geen kabel meer aangesloten is.

Al met al, vrij vervelend dus, Iemand die mij hier mee kan helpen??
Zou super zijn,
Dank,
Storm

Beste antwoord (via rens-br op 19-01-2018 14:58)

Topicstarter
heb t opgelost: nieuwe gekocht! denk toch een brakke kabel!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Test even met een korte kabel rechtstreeks op de router, dan weet je zo of aan de kabel ligt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:10
lijkt er op dat je kabel niet goed bedraad is, of niet goed aangeknepen.

Check of je beide stekkers gelijk, en volgens het T568 A of B schema aangesloten hebt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-07 09:06
Heb je de stekkers zelf op de kabel gezet of zaten deze van de winkel uit er al op?
Als je ze zelf er op gezet hebt, ga ik er vanuit dat je de kabels verkeerd er in hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neem even een kijkje in Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels. Zou mij niet verbazen als het gewoon aan de kabel ligt.
Anoniem: 533040 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:29:
Ik heb al het een en ander geprobeerd, zoals speed niet op auto, maar op 1GB zetten, maar dan verlies ik zelfs het beetje internet die ik nu heb, dan doet de PC alsof er uberhaupt geen kabel meer aangesloten is.
Het gaat erom dat je zo volledig mogelijk bent. Kun je daarom aangeven wat je nog meer hebt geprobeerd? Scheelt ons bepaalde adviezen te geven en jou dingen testen.

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 19-01-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 533040 heb je al een andere apparaat aangesloten om te kijken of je daarmee wel fatsoenlijke snelheden haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:46

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Heb je een kant en klare kabel gekocht of heb je zelf de stekkers er op gezet? Als dat laatste het geval is heb je de juiste kleurcodering aangehouden of heb je een willekeurige codering gebruikt?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br men schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:36:
Heb je de stekkers zelf op de kabel gezet of zaten deze van de winkel uit er al op?
Als je ze zelf er op gezet hebt, ga ik er vanuit dat je de kabels verkeerd er in hebt zitten.
Gekocht via allekabels webshop. Kostte 32 euro, en is van CU intern, dus wel goede kwaliteit lijkt mij.
wagenveld schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:33:
Test even met een korte kabel rechtstreeks op de router, dan weet je zo of aan de kabel ligt of niet.
Ik zal even zoeken of ik ergens een korte kabel kan vinden
Tens schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:36:
lijkt er op dat je kabel niet goed bedraad is, of niet goed aangeknepen.

Check of je beide stekkers gelijk, en volgens het T568 A of B schema aangesloten hebt.
Heb dit dus niet zelf gedaan, maar kant en klaar gekocht
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:40:
@Anoniem: 533040 heb je al een andere apparaat aangesloten om te kijken of je daarmee wel fatsoenlijke snelheden haalt?
Nog niet, omdat ik die niet voor de hand heb, maar kan misschien ergens op zoek naar laptop of iets

Ik dacht zelf nog, misschien router instellingen aanpassen?

EDIT: zie wel net, dat de netwerkkabel S/FTP type is, ik weet niet of dat verschil maakt/wat dat inhoudt??
EDIT: heb op routerlogin.net gecheckt of daar mijn laptop tussen bekabelde apparaten staat, en ook daar staat de laptop er gewoon tussen. Dus er iets mis met de instellingen lijkt me??!!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 533040 op 19-01-2018 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:08
[b]stormpie007 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:43:
Ik dacht zelf nog, misschien router instellingen aanpassen?
Nee. Als je een 10/10 link krijgt is het bijna altijd een hardwareprobleem, want linkdetectie gaat in principe gewoon automagisch. Als dat geen 100/100 of 1000/1000 oplevert heb je een brakke kabel, stuk netwerkpoortje of in zeer uitzonderlijke gevallen een brakke netwerkdriver.
EDIT: zie wel net, dat de netwerkkabel S/FTP type is, ik weet niet of dat verschil maakt/wat dat inhoudt??
Je zou 't eens moeten Googlen. Maar nee, dat maakt niet uit. Integendeel: een shielded kabel is in theorie beter bestand tegen interferentie van buitenaf. Overbodig tenzij je er een hele goede reden voor hebt.
EDIT: heb op routerlogin.net gecheckt of daar mijn laptop tussen bekabelde apparaten staat, en ook daar staat de laptop er gewoon tussen. Dus er iets mis met de instellingen lijkt me??!!
Het heeft waarschijnlijk helemaal niets met instellingen te maken.

Je moet een ander kabeltje zoeken en een ander apparaat, en zo vaststellen of het aan de kabel of je laptop/router ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:30
Welk abonnement heb je van ziggo? Als je de laptop direct via de kabel met het modem van ziggo verbind en de speedtest doet, hoeveel Mbps haal je dan?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb t opgelost: nieuwe gekocht! denk toch een brakke kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:37
Niet per ongeluk een cross-cable gekocht? Zou bij moderne apparaten niet uit moeten maken, maar toch.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1