Ik zoek een BT audio receiver om (vooral) muziek vanaf laptop en smartphone af te kunnen spelen via m'n ouderwetse versterker.
Voor zover ik snap heeft Bluetooth 4.x voldoende mogelijkheden om kwalitatief goede audio (tot uncompressed CD qual) door te geven. Daarnaast schijnt class 1 noodzakelijk te zijn om een bereik te hebben van meer dan 10 meter (nl. tot 100 meter). Ik zou graag zien dat de receiver van mijn keuze met verschillende apparaten kan samenwerken en auto pairen (en dus onthouden - hoeft niet meerdere apparaten tegelijk te kunnen streamen).
Als budget heb ik iets van rond de 30-50 euro in gedachten, vooral ingegeven door opties die ik zie zoals:
pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter
pricewatch: TP-Link Bluetooth Music Receiver
pricewatch: Philips Bluetooth HiFi-Adapter
pricewatch: Belkin Bluetooth Music Receiver
pricewatch: Philips Bluetooth Adapter AEA2700/12
Echter, volgens mij is alleen de TP-link BT 4.x (4.1), de rest niet. En geen van allen is class 1.
Vragen die ik heb (naast 'Welke mot ik hebbe'):
P.S. ik wil graag de volledige audio output van m'n apparaat kunnen streamen (daarom is bijv. Chromecast geen optie)
Voor zover ik snap heeft Bluetooth 4.x voldoende mogelijkheden om kwalitatief goede audio (tot uncompressed CD qual) door te geven. Daarnaast schijnt class 1 noodzakelijk te zijn om een bereik te hebben van meer dan 10 meter (nl. tot 100 meter). Ik zou graag zien dat de receiver van mijn keuze met verschillende apparaten kan samenwerken en auto pairen (en dus onthouden - hoeft niet meerdere apparaten tegelijk te kunnen streamen).
Als budget heb ik iets van rond de 30-50 euro in gedachten, vooral ingegeven door opties die ik zie zoals:
pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter
pricewatch: TP-Link Bluetooth Music Receiver
pricewatch: Philips Bluetooth HiFi-Adapter
pricewatch: Belkin Bluetooth Music Receiver
pricewatch: Philips Bluetooth Adapter AEA2700/12
Echter, volgens mij is alleen de TP-link BT 4.x (4.1), de rest niet. En geen van allen is class 1.
Vragen die ik heb (naast 'Welke mot ik hebbe'):
- Is het niet zo dat je voor het bereik (van > 10m) eigenlijk voldoende hebt aan een BT transmitter van cat 1? Of moeten allebei cat 1 zijn?
- Voor zover ik snap kan alleen BT 4.x eventueel zelfs uncompressed audio doorgeven, maar wat is feitelijk de best haalbare kwaliteit met BT 1, 2 of 3 - is dat uit te drukken in bijv. vergelijkbare mp3 kwaliteit? (>=256kbps mp3 achtige kwaliteit is voldoende voor m'n doel)
- Klopt het dat een directe zichtlijn erg veel uitmaakt voor Bluetooth bereik? Dat zou het uiterlijk van het ding opeens een stuk belangrijker maken (liefst moffel ik 'm weg)
- In hoeverre verstoort zo'n ding je WiFi signaal? Bij de Logitech zou dat volgens een reviewer aanzienlijk zijn.

P.S. ik wil graag de volledige audio output van m'n apparaat kunnen streamen (daarom is bijv. Chromecast geen optie)