Hoi,
Zit me al een paar dagen te verbijten op een Bluetooth probleem met m'n laptop. Kort gezegd: werkt niet terwijl volgens systeem alles OK is. Ik kom er niet uit, iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Kan het zijn dat de BT adapter kapot is en dat het OS daar niks van merkt?
Wat werkt niet
Bluetooth vindt geen apparaten (probeer een JBL Go speakertje te koppelen) en is ook zelf niet vindbaar
Systeem
Lenovo Z500 is dit model, alles standaard
Windows 7 pro 64 bits
Drivers
Bluetooth radios
Generic Bluetooth Adapter
Microsoft Bluetooth-enumerator
Netwerkadapters
Bluetooth-apparaat (Personal Area Network) #2
Bluetooth-apparaat (RFCOMM Protocol TDI) #3
Overige punten & al geprobeerd
Zit me al een paar dagen te verbijten op een Bluetooth probleem met m'n laptop. Kort gezegd: werkt niet terwijl volgens systeem alles OK is. Ik kom er niet uit, iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Kan het zijn dat de BT adapter kapot is en dat het OS daar niks van merkt?
Wat werkt niet
Bluetooth vindt geen apparaten (probeer een JBL Go speakertje te koppelen) en is ook zelf niet vindbaar
Systeem
Lenovo Z500 is dit model, alles standaard
Windows 7 pro 64 bits
Drivers
Bluetooth radios
Generic Bluetooth Adapter
Microsoft Bluetooth-enumerator
Netwerkadapters
Bluetooth-apparaat (Personal Area Network) #2
Bluetooth-apparaat (RFCOMM Protocol TDI) #3
Overige punten & al geprobeerd
- Alle drivers zijn ingeschakeld en 'werken correct'
- Bluetooth staat aan (tray icon)
- Optie om zelf gevonden te kunnen worden, staat aan (aanzetten geeft soms error AppHangB1 op shell32.dll)
- Alle overige Bluetooth opties staan aangevinkt (behalve 'Bluetooth adapter uitschakelen'
)
- Ik zit niet op een PAN
- Bestaande drivers uitschakelen levert steevast errors op (AppHangXProcB1 op mmc.exe) maar blijkt dan toch uitgeschakeld
- De 'Generic Bluetooth Adapter' lijkt centraal te staan in het verhaal - als je de hele boel uitzet maar deze weer inschakelt, komt de rest ook weer terug
- Drivers vervangen lukt niet, in mijn driver archive staat een Intel Bluetooth driver die ik in plaats van de 'Generic Bluetooth Adapter' zou willen proberen te installeren maar systeem errort: niks nieuwer of beter gevonden. Vanuit Intel driver zelf lukt ook niets, foutmelding blijft daar 'Zorg dat de adapter juist geinstalleerd en ingeschakeld is'.
- Er zijn geen nieuwere drivers
- Laptop heeft geen hardware switch of (zichtbare) Bluetooth-toetsencombi
- Heb Bluetooth nooit eerder gebruikt op deze laptop, voor zover ik me kan herinneren