• leigh
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-04 09:58
Hallo mensen

Na 10 jaar trouwe dienst van onze Samsung ps50a550 plasma, is het tijd geworden voor vernieuwing, eindelijk kunnen wij kijken naar en goede 4k led tv.
Maar door de hoeveelheid aanbod word de keus moeilijker, en heb ik na en aantal bezoeken aan de grote winkel (m.m) wel en merk op het oog.
De Sony springt voor mij er toch wel uit, dit vooral door het weergeven van zwart, en het weer geven van bepaalde beelden.
Ik wil geen andere merken afkraken, of direct aan de kant zetten, maar het gevoel bij de Sony lijn zit gewoon goed, dan vooral de Sony KD 55xe9500.
Wat en prachtige beelden, en gebruiksvriendelijk is deze tv, maar nu stond er naast deze tv ook de Sony KD-65XD7505, en zag er ook super mooi uit, ten eerste natuurlijk groter, wat bij mij direct het gevoel gaf "wauw! :9~ "

Nu is mijn vraag, ik zit op 75% zekerheid om de 55xe9005 te nemen, maar is er ook en 65 inch model van Sony die op de zelfde prijs zit en zich redelijk kan meten met de 55xe9005, ik begrijp dat er natuurlijk wat opties dan eventueel komen te vervallen, maar zijn deze opties ernstig? zoals direct - led en edge - led.

In bezit is de Playstation 4 pro
Receiver Marantz sr3001 (word vervangen door en Denon AVR type) na dat wij en nieuwe tv hebben gekocht.

groet :)

[Voor 5% gewijzigd door leigh op 18-01-2018 20:38]

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

lees de reviews op rting.com en je zal zeker verschil zien tussen de twee.

39

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11:28
Zie 'Sony 2017' topic voor scherpe prijzen, voor ongeveer de prijs die de 55'' bij de Mediamarkt kost kan je elders de 65'' van de XE90 kopen.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Oled al overwogen?
Die sony die je aanhaalt is nagenoeg het beste wat je op LED gebied kan vinden, OLED is echt iets anders maar imo veel mooier, zwart is zwart.
Prijzen van OLED komen al aardig in de buurt van die Sony, bij mijn bovenstaande link komen geregeld al prijzen van €1500,- voorbij voor een LG 4K HDR 55", check ook Rtings voor hun opinie over OLED.

-edit-
Mooi voorbeeld van het prijzen topic:
onyxsr in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"
€3300,- voor dit pareltje :9~ :

[Voor 35% gewijzigd door Heatonme op 18-01-2018 21:39]

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:19
Als je van plasma komt, kun je waarschijnlijk het beste voor OLED kiezen.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:19
Motion op de huidige betaalbare OLEDs is nog gewoon slecht, daar doet de XE9005 het veel beter...

Ik kom ook van Plasma en heb altijd gedacht naar OLED over te stappen maar naar mijn idee staat het nog te veel in de kinderschoenen. Te veel issues met banding, gele tint etc. Ik denk dat ik daarom voor een 55xe9005 ga en met 4/5 jaar naar OLED overstap. Geef het nog maar even wat tijd... ;)

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Martijn schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:18:
Motion op de huidige betaalbare OLEDs is nog gewoon slecht, daar doet de XE9005 het veel beter...

Ik kom ook van Plasma en heb altijd gedacht naar OLED over te stappen maar naar mijn idee staat het nog te veel in de kinderschoenen. Te veel issues met banding, gele tint etc. Ik denk dat ik daarom voor een 55xe9005 ga en met 4/5 jaar naar OLED overstap. Geef het nog maar even wat tijd... ;)
Bijna alle issues als plasma toch? Beeld superieur maar met kanttekeningen en ja, iedere ervaring is anders want al het negatieve komt direct op inet.
Betreffende de "nieuwe" OLED technologie; zonder sponsoring wordt het nooit wat in deze kapitalistische wereld :+

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• oknot
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
De 9005 is wel echt een betere keuze. 10 bit paneel ipv 8 bit. Veel hogere helderheid wat weer goed is voor de HDR beleving. Prijstechnisch ook interessant als je een beetje rondzoekt. Zoals hierboven al vermeld, even het sony line up 2017 topic doorspitten en dan zal je zien dat er wel goedkope aanbieders tussenzitten. Gezien het feit dat je ook een ps4 eraan gaat hangen zou ik dan weer minder geneigd zijn om een oled tv aan te schaffen. Sowieso komt het beeld vd 9005 echt heel erg dicht in de buurt en op sommige vlakken zelfs beter en loop je 0% risico op inbranden.

• LS Customs
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 31-03-2018
Ik heb sinds september 2017 de 65xe9005 in mijn woonkamer staan en mijn hemel...wat een geweldig beeld! Ik ben een fanatieke gamer en ook Netflix wordt binnen ons gezin dagelijks gebruikt.

Mijn Sony is aangesloten op mijn PlayStation Pro en op mijn Xbox One S, geloof mij...t'is haarscherp en er is NOOIT motionblur!!

Hiervoor had ik een 50 inch Panasonic plasma uit het middensegment welke destijds óók fantastisch was. Als je ze nu echter naast elkaar zet...wereld van verschil.

In de eerste instantie ging ik voor een 65 inch Oled televisie... prijzen vanaf €3000.- werden mij echter toch iets te gortig.😢

Is er dan echt niks aan te merken op deze fantastische televisie? Zeker wél! De afstandsbediening is gewoon amateuristisch, het klikkende geluid kan als irritant worden ervaren en wanneer men de afstandsbediening niet op de televisie richt functioneert deze niet of nauwelijks!

Soms lees ik hier en daar iets over dat de kijkhoek iets minder zou zijn. Ik kan uit ervaring vertellen dat de kijkhoek fantastisch is! Wanneer men plaats neemt áchter de televisie, wordt het allemaal wel wat minder dat moet ik toegeven.😬

Ik weet zeker dat er op dit moment in deze prijscategorie geen betere televisie is.

Succes. 👍

• oknot
LS Customs schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:07:
Ik heb sinds september 2017 de 65xe9005 in mijn woonkamer staan en mijn hemel...wat een geweldig beeld! Ik ben een fanatieke gamer en ook Netflix wordt binnen ons gezin dagelijks gebruikt.

Mijn Sony is aangesloten op mijn PlayStation Pro en op mijn Xbox One S, geloof mij...t'is haarscherp en er is NOOIT motionblur!!

Hiervoor had ik een 50 inch Panasonic plasma uit het middensegment welke destijds óók fantastisch was. Als je ze nu echter naast elkaar zet...wereld van verschil.

In de eerste instantie ging ik voor een 65 inch Oled televisie... prijzen vanaf €3000.- werden mij echter toch iets te gortig.😢

Is er dan echt niks aan te merken op deze fantastische televisie? Zeker wél! De afstandsbediening is gewoon amateuristisch, het klikkende geluid kan als irritant worden ervaren en wanneer men de afstandsbediening niet op de televisie richt functioneert deze niet of nauwelijks!

Soms lees ik hier en daar iets over dat de kijkhoek iets minder zou zijn. Ik kan uit ervaring vertellen dat de kijkhoek fantastisch is! Wanneer men plaats neemt áchter de televisie, wordt het allemaal wel wat minder dat moet ik toegeven.😬

Ik weet zeker dat er op dit moment in deze prijscategorie geen betere televisie is.

Succes. 👍
Ik ben het op alle fronten met je eens, behalve dan vwb de kijkhoek. Zeker als je plasma gewend bent is de kijkhoek even wennen vind ik. Gelukkig zit je in de meeste gevallen gewoon min of meer recht voor de tv, maar vanuit een hoek bekeken komt er toch een wittige waas over het scherm. Dit komt omdat het een VA scherm is ipv een ips waarbij de kijkhoek weer een stuk beter is (en al het andere slechter). Absoluut geen reden om de tv niet aan te schaffen maar wel iets wat gezegd mag worden.

• leigh
Bedankt voor de tips en de dingen waarbij ik moet letten.
Nu maar eens goed rond kijken voor de beste prijs ;)

• LS Customs
Heb jij dit model toestel thuis staan?
oknot schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:21:
[...]

Ik ben het op alle fronten met je eens, behalve dan vwb de kijkhoek. Zeker als je plasma gewend bent is de kijkhoek even wennen vind ik. Gelukkig zit je in de meeste gevallen gewoon min of meer recht voor de tv, maar vanuit een hoek bekeken komt er toch een wittige waas over het scherm. Dit komt omdat het een VA scherm is ipv een ips waarbij de kijkhoek weer een stuk beter is (en al het andere slechter). Absoluut geen reden om de tv niet aan te schaffen maar wel iets wat gezegd mag worden.

• Freshouttheoven
leigh schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:28:
Bedankt voor de tips en de dingen waarbij ik moet letten.
Nu maar eens goed rond kijken voor de beste prijs ;)
Neem even contact op met Smits, de 55XE90 is daar voor rond de 1200 euro te koop en de 65XE90 kun je wel daar kopen voor rond de 1600 euro ;).

• leigh
Freshouttheoven schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:48:
[...]

Neem even contact op met Smits, de 55XE90 is daar voor rond de 1200 euro te koop en de 65XE90 kun je wel daar kopen voor rond de 1600 euro ;).
Bedankt! zal even contact opnemen, 100% zeker dat ik nu voor de 55xe9005 ga, naar goede recensies en reviews hebben gelezen. :)

• oknot
LS Customs schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:56:
Heb jij dit model toestel thuis staan?

[...]
Jep de KD75XE9005 om precies te zijn en zoals gezegd erg blij mee maar ervaar wel dat de kijkhoek niet optimaal is. Geen probleem aangezien ik er over het algemeen recht voor zit maar tov een plasma of oled scherm is het wel een duidelijk verschil.

[Voor 4% gewijzigd door oknot op 19-01-2018 14:25]

• gertraaf
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 07:20
Wat denken jullie:
Ik denk dat een topic kapen zonder enige vorm van inzet niet de manier is om op GoT te posten.

[Voor 63% gewijzigd door FeaR op 19-01-2018 21:00]

• leeuwarden440
  • Laatst online: 28-08 14:33
Als je van een 50inch komt ga dan maar voor de 65inch.
Aangezien er bij deze sony's bijna geen rand om zit lijkt de 55inch veel kleiner.

Ik kan het weten want ik kom ook van een 50inch plasma. Ik had eerst de fout gemaakt om de 55inch te nemen. ik had ook mijn twijfels en had met de verkoper al afgesproken om te kunnen ruilen tegen een groter formaat als het niet zal bevallen.

Ik heb destijds de 55inch alleen even opgehangen en niet eens de moeite genomen om de stekker erin te steken.
Een 65inch zal je niet tegenvallen.

• leigh
leeuwarden440 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:04:
Als je van een 50inch komt ga dan maar voor de 65inch.
Aangezien er bij deze sony's bijna geen rand om zit lijkt de 55inch veel kleiner.

Ik kan het weten want ik kom ook van een 50inch plasma. Ik had eerst de fout gemaakt om de 55inch te nemen. ik had ook mijn twijfels en had met de verkoper al afgesproken om te kunnen ruilen tegen een groter formaat als het niet zal bevallen.

Ik heb destijds de 55inch alleen even opgehangen en niet eens de moeite genomen om de stekker erin te steken.
Een 65inch zal je niet tegenvallen.
hmm, daar ben ik ook en beetje bang voor, de lijst van de 50 inch nu is wel 7 cm breed!
Dubio Dubio 8)7 |:(

• Freshouttheoven
hmm, daar ben ik ook en beetje bang voor, de lijst van de 50 inch nu is wel 7 cm breed!
Dubio Dubio 8)7 |:(
Als je het geld kunt missen is een 65" wel een logische keus aangezien je nu al een 50" plasma hebt. Het went heel snel, ba een week denk je 'had ik maar toch een maatje groter genomen'. Daarnaast zal het zoals al eerder genoemd qua totale afmeting niet veel schelden tussen jullie plasma en de 65XE9005.

Grootste/ belangrijkste afweging die je moet maken is of je wel of niet ruzie thuis gaat krijgen :P

• MittaBong
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-08 22:07
Freshouttheoven schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Als je het geld kunt missen is een 65" wel een logische keus aangezien je nu al een 50" plasma hebt. Het went heel snel, ba een week denk je 'had ik maar toch een maatje groter genomen'. Daarnaast zal het zoals al eerder genoemd qua totale afmeting niet veel schelden tussen jullie plasma en de 65XE9005.

Grootste/ belangrijkste afweging die je moet maken is of je wel of niet ruzie thuis gaat krijgen :P
Haha komt bekend voor. De discussie voor 55 of 65inch. Uiteindelijk heeft ze toegegeven dat de tv niet kleiner moest (65XE9005). Begin denk je van WoW dat is groot. Tot je paar keer films etc heb gekeken _/-\o_

• Bluto
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-09 21:48
Kom ook van een 10 jaar oude 50 inch Samsung plasma met megadikke rand.
Ben meteen over gestapt op naar een 65XE9305.
Geen spijt van, heb zelfs nog over 75 inch getwijfeld, maar ben blij dat we dat niet gedaan hebben,
Qua kijkafstand had het wel gekund (5 meter), maar staat nogal lomp. Was net zo breed als ons tv meubel, totaal niet in verhouding.
65 Inch is echt perfect formaat hier.

• Kristelnl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 26-06 10:23
Na heel lang twijfelen, net een Sony KD 55XE9005 besteld voor 1177,00 euro. Ik vind het een goede prijs, toch? Na een 12 jaar oud 32inch bravia, kan het alleen meevallen, eh !

• drivesalegend
  • Laatst online: 07-09 17:05
Zit er bij ons een ir blaster bij?

• leigh
Bedankt mensen voor de reactie's ;)

Trouwens misschien en gekke vraag,ik was vandaag bij mijn zwager en Sony aan het instellen maar de afstandsbediening is heel anders dan aangegeven word in de handleiding,waardoor sommige optie's niet aanwezig waren,zoals de knop "Netflix".

Model 49XE80.

Hoe kan dat?

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
leigh schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:50:
Bedankt mensen voor de reactie's ;)

Trouwens misschien en gekke vraag,ik was vandaag bij mijn zwager en Sony aan het instellen maar de afstandsbediening is heel anders dan aangegeven word in de handleiding,waardoor sommige optie's niet aanwezig waren,zoals de knop "Netflix".

Model 49XE80.

Hoe kan dat?
Wat is het typenummer ervan dan? Klinkt alsof de verkeerde is meegeleverd ...

• leigh
apis29 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:28:
[...]

Wat is het typenummer ervan dan? Klinkt alsof de verkeerde is meegeleverd ...
Sony 49XD8077

Afstands bediening in de handleiding had en hele andere indeling.

• apis29
  • Niet online
leigh schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:00:
[...]

Sony 49XD8077

Afstands bediening in de handleiding had en hele andere indeling.
Ja het typenummer van de afstandbediening bedoelde ik (als het er niet op de buitenkant op staat dan waarschijnlijk onder de klep). Er hoort een RMF-TX300E bij geleverd te worden ... bij de XE80 dan, de XD80 zou een RMF-TX200E moeten hebben (net als reviews: 49"-Sony XD83: ultra-hdtv voor een breed publiek.

[Voor 64% gewijzigd door apis29 op 20-01-2018 22:31]

• leigh
apis29 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:06:
[...]

Ja het typenummer van de afstandbediening bedoelde ik (als het er niet op de buitenkant op staat dan waarschijnlijk onder de klep). Er hoort een RMF-TX300E bij geleverd te worden ...

[afbeelding]
Ga het ze gelijk eens vragen, word vervolgd....

• LS Customs
Vreemd dat het bij mij niet aanwezig is. Maar goed, t'is een top tv...échte aanrader!
oknot schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Jep de KD75XE9005 om precies te zijn en zoals gezegd erg blij mee maar ervaar wel dat de kijkhoek niet optimaal is. Geen probleem aangezien ik er over het algemeen recht voor zit maar tov een plasma of oled scherm is het wel een duidelijk verschil.

• Martijn
Freshouttheoven schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Haha, zit hier exact met hetzelfde. Wil een xe9005 bestellen, en ik dacht, komende van een 50 inch Panasonic plasma met idd 7cm dikke randen, laten we de 65inch pakken, maar de vrouw heeft nog net geen veto uitgesproken ;).

Ik zit wel op ongeveer 3 meter van het scherm, wat zou dan het beste zijn?

De 55 inch is qua maat eigenlijk precies de 50 inch plasma, echter met idd veel kleinere randen.

• Mick3112
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 13:47
Martijn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Haha, zit hier exact met hetzelfde. Wil een xe9005 bestellen, en ik dacht, komende van een 50 inch Panasonic plasma met idd 7cm dikke randen, laten we de 65inch pakken, maar de vrouw heeft nog net geen veto uitgesproken ;).

De 55 inch is qua maat eigenlijk precies de 50 inch plasma, echter met idd veel kleinere randen.
Ik zou toch even goed testen wat je prettig vind voor je een keuze maakt.

Ik kom van 50inch naar 55, kijkafstand 3,30. Ik moet nog erg wennen aan de grotere maat.
Vind het soms niet eens erg dat films zwarte randen hebben zodat het beeld iets kleiner is.

Vriend van me zit op dezelfde afstand en heeft 65 inch en vindt het prima. Als ik bij hem een avondje tv kijk ga ik echt met een licht gevoel in mn hoofd en vermoeid naar huis omdat alles teveel op me af komt.

• Freshouttheoven

Zoals @Mick3112 al aangeeft is dit persoonlijk. Bij een kijkafstand van ongeveer 3 meter zou ik voor de 55'' versie kiezen. Te dicht op een grote formaat tv vind ik persoonlijk niet prettig. Ik zit op ongeveer 4,5 meter van het scherm en heb een 55'' tv, voor normaal tv kijken vind ik dit formaat fijn. Voor films en series zou ik wel een maatje groter willen, de volgende tv wordt dan ook een 65''.

• Martijn
Freshouttheoven schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:50:
[...]

Zoals @Mick3112 al aangeeft is dit persoonlijk. Bij een kijkafstand van ongeveer 3 meter zou ik voor de 55'' versie kiezen. Te dicht op een grote formaat tv vind ik persoonlijk niet prettig. Ik zit op ongeveer 4,5 meter van het scherm en heb een 55'' tv, voor normaal tv kijken vind ik dit formaat fijn. Voor films en series zou ik wel een maatje groter willen, de volgende tv wordt dan ook een 65''.
Ja, denk dat je gelijk hebt. Daarbij krijg ik het er hier ook niet doorheen ;).

• leigh
Leuk dat er meerdere mensen opzoek zijn naar een 55 of 65xe9005, gelukkig vind de vriendin de 65 inch model ook mooier, alleen om eerlijk te zijn is dat financieel nu niet haalbaar

De 55 inch zou dan op en kijk afstand van 3.70 zitten, en wat voor ons ( persoonlijk) perfect is!.

Nu rustig opzoek naar en leuke deal, en de grote keten M.M laat ik schieten, helaas ging deze namelijk de prijs aanpassen van 1399,- naar 1599,-.🤔😲

• Martijn
leigh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:41:
Leuk dat er meerdere mensen opzoek zijn naar een 55 of 65xe9005, gelukkig vind de vriendin de 65 inch model ook mooier, alleen om eerlijk te zijn is dat financieel nu niet haalbaar

De 55 inch zou dan op en kijk afstand van 3.70 zitten, en wat voor ons ( persoonlijk) perfect is!.

Nu rustig opzoek naar en leuke deal, en de grote keten M.M laat ik schieten, helaas ging deze namelijk de prijs aanpassen van 1399,- naar 1599,-.🤔😲
Smits in Arnhem biedt hem aan mij aan voor 1179. Ik ga ff langs de MM morgen om te kijken wat er mogelijk is, maar idd de aanpassing van 1399 naar 1599 doet mij vermoeden dat de actie wederom niks voorstelt... Heb ook een Playbar nodig, en die ging gisteren van 699 naar 799. Totale flesserij daar...

• Fresno
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-09 21:59
Vorige week zaterdag na telefoontje met Smits hem voor 1150 kunnen ophalen...

• robhof
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:16

robhof

Lembongan view

Mick3112 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:44:
[...]

Ik zou toch even goed testen wat je prettig vind voor je een keuze maakt.

Ik kom van 50inch naar 55, kijkafstand 3,30. Ik moet nog erg wennen aan de grotere maat.
Vind het soms niet eens erg dat films zwarte randen hebben zodat het beeld iets kleiner is.

Vriend van me zit op dezelfde afstand en heeft 65 inch en vindt het prima. Als ik bij hem een avondje tv kijk ga ik echt met een licht gevoel in mn hoofd en vermoeid naar huis omdat alles teveel op me af komt.
Sinds dit weekend heb ik ook ervaring met een - voor mij - te grote tv voor de kijkafstand.

Na wikken en wegen de 65XE9005 i.p.v. de LG 55C7 gekocht, omdat de kijkbeleving van de 65" Sony in de winkel echt heel gaaf was (diep zwart voor een led, scherp, mooie kleuren, goede motion). We hebben in de winkel op dezelfde kijkafstand als thuis gezeten (kleine 4 meter) en daar uitgebreid mogen testen.

Thuis bleek de tv erg fel te zijn in onze vrij donkere woonkamer, ook na het afstellen en het terugdraaien van de helderheid naar een stand tussen de 6-10. De volgende dag verder gefinetuned, met als resultaat een indrukwekkend, contrastrijk en scherp beeld. Overdag prima kijken, maar in de avond was het direct weer een te grote lichtbak bij lichte scenes, ondanks de lage helderheid. Gelukkig mogen we de tv omruilen.

Ik wilde die bioscoopervaring graag thuis, maar 65" bleek too much voor ons. Persoonlijk, maar houd rekening met de impact van de hoeveelheid licht als je een donkere woonkamer en/of wat gevoeligere ogen hebt. ;)

• Martijn
robhof schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Sinds dit weekend heb ik ook ervaring met een - voor mij - te grote tv voor de kijkafstand.

Na wikken en wegen de 65XE9005 i.p.v. de LG 55C7 gekocht, omdat de kijkbeleving van de 65" Sony in de winkel echt heel gaaf was (diep zwart voor een led, scherp, mooie kleuren, goede motion). We hebben in de winkel op dezelfde kijkafstand als thuis gezeten (kleine 4 meter) en daar uitgebreid mogen testen.

Thuis bleek de tv erg fel te zijn in onze vrij donkere woonkamer, ook na het afstellen en het terugdraaien van de helderheid naar een stand tussen de 6-10. De volgende dag verder gefinetuned, met als resultaat een indrukwekkend, contrastrijk en scherp beeld. Overdag prima kijken, maar in de avond was het direct weer een te grote lichtbak bij lichte scenes, ondanks de lage helderheid. Gelukkig mogen we de tv omruilen.

Ik wilde die bioscoopervaring graag thuis, maar 65" bleek too much voor ons. Persoonlijk, maar houd rekening met de impact van de hoeveelheid licht als je een donkere woonkamer en/of wat gevoeligere ogen hebt. ;)
Dank voor het delen, het gaat de 55 worden :D.

• leigh
[...]

Bedankt voor u reactie, het word de 55 inch

• leigh
Martijn schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:16:
[...]

Dank voor het delen, het gaat de 55 worden :D.
Mee too! Smits Arnhem _/-\o_ :*)

• RudyL
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10-09 16:57
In hoeverre is de kijkhoek wel/niet belangrijk geweest in de overweging deze televisie aan te schaffen. Ik twijfel bijv. of deze afname in contrast nog wel lekker kijkt als ik de bank heb staan en ik op andere hoeken dan recht voor de televisie naar het scherm kijk.

LOETKE

• leigh
RudyL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:23:
In hoeverre is de kijkhoek wel/niet belangrijk geweest in de overweging deze televisie aan te schaffen. Ik twijfel bijv. of deze afname in contrast nog wel lekker kijkt als ik de bank heb staan en ik op andere hoeken dan recht voor de televisie naar het scherm kijk.
Ik heb de tv (49 inch) gezien bij vriend van mij...geen enkel probleem ( niks storends ) in de grote M M winkel...bepaalde hoeken gekeken...enigste wat mij opviel was de reflectie lichtbakken van de zaak ( logisch ) hele zaak is over belicht...

55xe9005 in en andere hifi zaak gekeken, kijkt gewoon perfect!!.

Denk er om, het is ieders zijn eigen,ik zou zeggen...bekijk de tv eens met je eigen ogen,en hoeken wat jij wilt.

Dan kan je er zelf en echte oordeel aan geven.

Succes met je keuze!

ps: zodra ik de 55 in bezit heb,zal ik en korte review geven. d:)b

• oknot
RudyL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:23:
Zolang je niet onder extreme hoek gaat kijken ( lees ernaast staan) is er niks aan de hand. Exact recht ervoor is niet nodig. In principe kan je vanaf elke plek op de bank ( als die voor de tv staat althans) gewoon van hetzelfde beeld genieten.

• RudyL
oknot schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:22:
[...]

Zolang je niet onder extreme hoek gaat kijken ( lees ernaast staan) is er niks aan de hand. Exact recht ervoor is niet nodig. In principe kan je vanaf elke plek op de bank ( als die voor de tv staat althans) gewoon van hetzelfde beeld genieten.
Kijk mijn zitplek zal strak voornamelijk recht voor de tv zijn echter heb ik straks een opstelling waarbij ik een hoekbank in de woonkamer zet, waarbij de hoek niet meer recht voor de tv is, dat moet wel net zo goed kijken als midden ervoor. Wat de waarschijnlijke normale zitpositie is.

Dat moet in beide hoeken zeg maar wel optimaal beeld blijven geven. Ik zal de tv wel eens bekijken bij de groothandel.

Ps. tevens heb ik nu iets gelezen over stotterend beeld bij sportwedstrijden. Ik als: 'ik kijk echt alle sporten' kan dat natuurlijk niet gebruiken. Dat moet het allerbeste zijn wat die kan weergeven eigenlijk... Is dat verholpen of zit dat er nog in?

[Voor 43% gewijzigd door RudyL op 23-01-2018 19:56]

LOETKE

• martinus83
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 26-06 09:42
[...]

En heb je toen de 55c7 of 55xe9005 weer meegenomen?

• Mick3112
RudyL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:53:
[...]

Kijk mijn zitplek zal strak voornamelijk recht voor de tv zijn echter heb ik straks een opstelling waarbij ik een hoekbank in de woonkamer zet, waarbij de hoek niet meer recht voor de tv is, dat moet wel net zo goed kijken als midden ervoor. Wat de waarschijnlijke normale zitpositie is.

Dat moet in beide hoeken zeg maar wel optimaal beeld blijven geven. Ik zal de tv wel eens bekijken bij de groothandel.

Ps. tevens heb ik nu iets gelezen over stotterend beeld bij sportwedstrijden. Ik als: 'ik kijk echt alle sporten' kan dat natuurlijk niet gebruiken. Dat moet het allerbeste zijn wat die kan weergeven eigenlijk... Is dat verholpen of zit dat er nog in?
Die fout zit er nog in. De reden waarom ik uiteindelijk de tv heb ingeruild en voor de Xe9305 ben gegaan.

https://www.avforums.com/...t-49xe9005.2132939/page-1

Als je een sportliefhebber bent raad ik je deze tv echt af. Je kan wel sport kijken, maar dan moet je hem in gamemode zetten. Beeld is minder goed dan.

[Voor 7% gewijzigd door Mick3112 op 23-01-2018 21:06]

• robhof

robhof

Lembongan view

Mick3112 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:05:
[...]

Die fout zit er nog in. De reden waarom ik uiteindelijk de tv heb ingeruild en voor de Xe9305 ben gegaan.

Als je een sportliefhebber bent raad ik je deze tv echt af. Je kan wel sport kijken, maar dan moet je hem in gamemode zetten. Beeld is minder goed dan.
Ik heb zondag voetbal gekeken en vond het echt top op de 9005. Niet in game modus, maar in cinema home. Motion op true cinema of off. Mijn "probleem' dat de tv te groot was, staat los van hoe goed de tv qua beeldopbouw is. Maar het blijft persoonlijk hoe je het ervaart. :)

[Voor 8% gewijzigd door robhof op 23-01-2018 21:38]

• robhof

robhof

Lembongan view

martinus83 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:36:
[...]

En heb je toen de 55c7 of 55xe9005 weer meegenomen?
De 55C7. Morgen worden de tv's omgeruild. Dat was mijn eerste keuze, want het beeld is echt schitterend. Maar ik was en ben ook écht onder de indruk vam de Sony en kan die iedereen aanraden. Houd alleen rekening met de grootte, fel beeld etc. :)

• Shocked
  • Registratie: december 2010
robhof schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:34:
[...]
Houd alleen rekening met de grootte, fel beeld etc. :)
Uit pure belangstelling (wil de 65xe9005 eigenlijk deze als tussenoplossing aanschaffen): is het beeld echt zo fel bij lage helderheid instelling? Heb je ook geprobeerd om de lichtsensor te gebruiken als extra wapen om het beeld nog wat minder fel te krijgen?

Sony 55AF9 & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dynaudio M10 - Dali || 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

• RudyL
Mick3112 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:05:
[...]

En heeft die 9305 dat niet door software matige versie of door eigenschappen die de televisie heeft? Want ik begreep dat er naast de Dolby Digital maar weinig onderscheid was tussen 9005 en 9305

[Voor 7% gewijzigd door RudyL op 23-01-2018 21:45]

LOETKE

• Martijn
Ik begreep ook juist dat de motion bij alle Sony modellen top was, ook op de 9005, dus snap niet helemaal dat sport nu zou stotteren. Als dat zo is moet ik ook nog even heroverwegen...

• RudyL
Martijn schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:47:
Ik begreep ook juist dat de motion bij alle Sony modellen top was, ook op de 9005, dus snap niet helemaal dat sport nu zou stotteren. Als dat zo is moet ik ook nog even heroverwegen...
Haha, frustrerend hé zo'n zoektocht naar een nieuwe TV.

OLED fantastisch, maar kan niet tegen direct zonlicht
Sony, stottert bij sport

Er blijft geen optie over :'(

LOETKE

• Martijn
RudyL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:50:
[...]

Sony, stottert bij sport

Mja, vreselijk, had eigenlijk wel besloten voor de 9005 te gaan, maar zo blijf je aan de gang. De OLED valt voor mij af door banding issues, en de motion op een betaalbare LG is allemaal niet om over naar huis te schrijven... Vandaar juist Sony, die daar normaliter in uitblinkt ;)

Misschien toch maar de xe9305 dan als die dit niet heeft. Op het eerder genoemde forum lees ik dat Sony kennelijk gezegd heeft het met een firmware upgrade te willen verhelpen, echter moet je altijd maar afwachten of dat ook gebeurd...

[Voor 17% gewijzigd door Martijn op 23-01-2018 22:22]

• robhof

robhof

Lembongan view

Shocked schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:43:
[...]

Uit pure belangstelling (wil de 65xe9005 eigenlijk deze als tussenoplossing aanschaffen): is het beeld echt zo fel bij lage helderheid instelling? Heb je ook geprobeerd om de lichtsensor te gebruiken als extra wapen om het beeld nog wat minder fel te krijgen?
Het is en blijft heel subjectief. Wij vonden het fel in onze vrij donkere woonkamer. In een lichtere ruimte heb je ongetwijfeld een compleet andere ervaring. De lichtsensor heb ik uitgezet. Dat vond ik niet prettig werken.

• apis29
  • Niet online
Shocked schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:43:
[...]

Dat is idd nog één van de opties die je hebt. Een ander was natuurlijk om lager dan 6-10 in te stellen :+ (en een aparte dag en avond voorinstelling gebruiken, Cinema Pro voor avond en Home of Custom voor dag bijv.). En ten slotte kan je nog bij Motionflow de Clear stand kiezen of Custom en de Clearness slider gebruiken, daar wordt meteen de motion ook scherper van (zonder soap opera effect).
Lichtsensor is dan het laatste redmiddel wat je liever niet gebruikt ...
RudyL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:50:
[...]

Sony, stottert bij sport

Het punt hierbij is óf je het opmerkt of niet waarbij een (grote?) meerderheid het niet eens merkt

[Voor 24% gewijzigd door apis29 op 23-01-2018 22:28]

• Mick3112
RudyL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:44:
[...]

En heeft die 9305 dat niet door software matige versie of door eigenschappen die de televisie heeft? Want ik begreep dat er naast de Dolby Digital maar weinig onderscheid was tussen 9005 en 9305
Je bedoelt Dolby vision neem ik aan. Daar heb ik in de praktijk nog geen ervaring mee omdat de update nog niet uit is.

De XE9305 heeft een andere grafische chip die meer power heeft en iig niet dat probleem heeft.
Beeldtechniek qua lampen etc is ook anders al zal dat niet direct van invloed zijn vermoed ik.

Ik was voor de rest hardstikke tevreden met de Xe9005 alleen ik kijk ook veel sport en daar hecht ik waarde aan. De Motion op zich zelf was prima, maar hij haperde regelmatig na het wisselen van camera/shot. Ik irriteerde me er mateloos aan en dat is niet wat je wilt als je tv kijkt.

Ik heb 2 toestellen van 9005 geprobeerd om er zeker van te zijn dat het niet aan het toestel lag. Allebei hetzelfde probleem

Berichtgeving vanuit Sony is nogal vaag. Ergens lees je dat ze het erkennen, maar er is nog geen concrete oplossing voor. Ik volg dat topic op dat Engelse forum momenteel meer vanuit interesse om te zien of het opgelost wordt. Ik heb zelf al maatregelen genomen door dus de Xe9305 te nemen.

En zelfs met de test van mijn 2 toestellen kan ik nog niet garanderen dat elke 9005tv het heeft.
Misschien is het een bepaalde batch. Dikke kans dat mijn inruilmodel natuurlijk uit dezelfde batch kwam.
Ik heb het probleem in ieder geval zelf ervaren, andere mensen ervaren het op dat Engelse forum en er zijn berichten vanaf een Duits forum waar men er last van heeft.

• Martijn
Mick3112 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:58:
[...]

Je bedoelt Dolby vision neem ik aan. Daar heb ik in de praktijk nog geen ervaring mee omdat de update nog niet uit is.

De XE9305 heeft een andere grafische chip die meer power heeft en iig niet dat probleem heeft.
Beeldtechniek qua lampen etc is ook anders al zal dat niet direct van invloed zijn vermoed ik.

Ik was voor de rest hardstikke tevreden met de Xe9005 alleen ik kijk ook veel sport en daar hecht ik waarde aan. De Motion op zich zelf was prima, maar hij haperde regelmatig na het wisselen van camera/shot. Ik irriteerde me er mateloos aan en dat is niet wat je wilt als je tv kijkt.

Ik heb 2 toestellen van 9005 geprobeerd om er zeker van te zijn dat het niet aan het toestel lag. Allebei hetzelfde probleem

Berichtgeving vanuit Sony is nogal vaag. Ergens lees je dat ze het erkennen, maar er is nog geen concrete oplossing voor. Ik volg dat topic op dat Engelse forum momenteel meer vanuit interesse om te zien of het opgelost wordt. Ik heb zelf al maatregelen genomen door dus de Xe9305 te nemen.

En zelfs met de test van mijn 2 toestellen kan ik nog niet garanderen dat elke 9005tv het heeft.
Misschien is het een bepaalde batch. Dikke kans dat mijn inruilmodel natuurlijk uit dezelfde batch kwam.
Ik heb het probleem in ieder geval zelf ervaren, andere mensen ervaren het op dat Engelse forum en er zijn berichten vanaf een Duits forum waar men er last van heeft.
Je hebt nu dus de 9305 en ervaart het daar niet bij? Hoe verhoudt de FALD zich tot de Edge-Lit? Geen backlight bleeding, meer last van halo effect etc met de 9305 tov de 9005?

• Shocked
  • Registratie: december 2010
apis29 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:23:
[...]

En ten slotte kan je nog bij Motionflow de Clear stand kiezen of Custom en de Clearness slider gebruiken, daar wordt meteen de motion ook scherper van (zonder soap opera effect).
Ja, had er ff niet aan gedacht. Ik als plasma & oled bezitter vind het wel ok als het beeld niet zo heel fel is in de avond. Vanwege de gele tint (2 keer al gezien) op de 65 inch oled, leek me deze tv voor een 65 inch een prima keuze om een jaartje of wat af te wachten.
Ik ga zelf eens van het weekend op eigen onderzoek uit of ik de lichtoutput acceptabel vind op een 65xe9005.

Sony 55AF9 & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dynaudio M10 - Dali || 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

• Mick3112
Martijn schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:01:
[...]

Je hebt nu dus de 9305 en ervaart het daar niet bij? Hoe verhoudt de FALD zich tot de Edge-Lit? Geen backlight bleeding, meer last van halo effect etc met de 9305 tov de 9005?
Daar ervaar ik het niet bij inderdaad.

Dat FALD vs Edge lit verhaal was ik ook bang voor dat ik besloot voor de 9305 te gaan. Daar merk je niks van. Toevallig nog vanavond een of andere LG 4k OLED demo afgespeeld en dat speelde ook goed af met intense kleuren en hele zwarte achtergronden.

Dat Halo effect, Je bedoelt dat je iets zit oplichten zoals een wit logo op een zwarte achtergrond?
Dat zie je licht bij het begin van een film of in een laadscherm bij een game als er bijvoorbeeld een zandlopertje zichtbaar is. Voor de rest is eigenlijk je hele scherm altijd wel gevuld met iets andere kleur dus in de praktijk merk je daar weinig van.

Mensen die geen sport kijken raad ik zo de 9005 aan, maar als mensen hier puur naar ervaring met sport vragen raad ik hem af. Naar mijn mening zou zo'n issue er gewoon helemaal niet mogen zijn en moet je van een tv mogen verwachten dat hij gewoon alles afspeelt wat je aanstuurt.

[Voor 6% gewijzigd door Mick3112 op 23-01-2018 23:20]

• Martijn
Als ik naar deze review kijk vind ik het halo effect in de letter box balken toch wel tegen vallen... YouTube: Sony XE93 (X930E) Review + Top 2 Tips to Get The Best from This HDR TV

Start rond 3:50

• oknot
Wellicht kan deze discussie beter verder gevoerd worden in het sony lcd 2017 line up topic. Nagenoeg alles wat hier gevraagd wordt is daar uitvoerig besproken.

• Mick3112
oknot schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 01:10:
Wellicht kan deze discussie beter verder gevoerd worden in het sony lcd 2017 line up topic. Nagenoeg alles wat hier gevraagd wordt is daar uitvoerig besproken.
Mja, dat is de laatste tijd ook niet meer dan een prijzentopic geworden ;)
Ik zie niet wat een reeds besproken onderwerp daar aan toe zal voegen.

Verder denk ik dat deze discussie ook al bijna klaar is hoor.
Martijn schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:33:
Als ik naar deze review kijk vind ik het halo effect in de letter box balken toch wel tegen vallen... YouTube: Sony XE93 (X930E) Review + Top 2 Tips to Get The Best from This HDR TV

Start rond 3:50
Dat was de review die mij deed besluiten om oorspronkelijk niet voor de Xe9305 te gaan.
Ik kijk ook wel in een donkere kamer films voor een bioscoopervaring en ik had ook het idee dat ik me daar aan zou storen. Ik heb echt geen rare oplichtende zwartre balken gezien en ze zijn eigenlijk zwarter dan op elke lcd/led tv die ik hiervoor heb gehad.

Wat je ook kan doen is kopen bij een winkel waar je zowel de 9005 en de 9305 kan kopen. Ga je eerst voor je oorspronkelijke plan met de 9005 en als die niet mocht bevallen kan je nog upgraden naar de 9305.

Andere optie is wachten op het 2018 model. De XF90. Heeft de chip van de Xe9305 en de beeldeigenschappen van de 9005 met nog wat extra's. Probleem zal waarschijnlijk zijn dat je daar het geduld niet voor kan opbrengen ;)

• Martijn
Mick3112 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:25:
[...]

Mja, dat is de laatste tijd ook niet meer dan een prijzentopic geworden ;)
Ik zie niet wat een reeds besproken onderwerp daar aan toe zal voegen.

Verder denk ik dat deze discussie ook al bijna klaar is hoor.

[...]

Dat was de review die mij deed besluiten om oorspronkelijk niet voor de Xe9305 te gaan.
Ik kijk ook wel in een donkere kamer films voor een bioscoopervaring en ik had ook het idee dat ik me daar aan zou storen. Ik heb echt geen rare oplichtende zwartre balken gezien en ze zijn eigenlijk zwarter dan op elke lcd/led tv die ik hiervoor heb gehad.

Wat je ook kan doen is kopen bij een winkel waar je zowel de 9005 en de 9305 kan kopen. Ga je eerst voor je oorspronkelijke plan met de 9005 en als die niet mocht bevallen kan je nog upgraden naar de 9305.

Andere optie is wachten op het 2018 model. De XF90. Heeft de chip van de Xe9305 en de beeldeigenschappen van de 9005 met nog wat extra's. Probleem zal waarschijnlijk zijn dat je daar het geduld niet voor kan opbrengen ;)
Haha, je kunt altijd blijven wachten ja, dat is een beetje het punt. Als we nu zeker wisten dat Sony het issue in de 9005 ging oplossen met een firmware update... Maarja, dat blijft altijd afwachten...

De XF90 zal waarschijnlijk honderden euro's duurder worden, dus dat is ook weer zoiets...

• Mick3112
Precies, en hoeveel energie wil Sony daar in steken terwijl de 2018 modellen al over enkele maanden uitkomen. Het feit dat het probleem zich niet voordoet in de gamemode doet mij denken dat het wel oplosbaar is.

Ja, de 9005 in 55 inch was ook 2100 euro bij de release. Dat soort prijzen kun je natuurlijk wel verwachten.

• RudyL
Mick3112 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:07:
Precies, en hoeveel energie wil Sony daar in steken terwijl de 2018 modellen al over enkele maanden uitkomen. Het feit dat het probleem zich niet voordoet in de gamemode doet mij denken dat het wel oplosbaar is.

Ja, de 9005 in 55 inch was ook 2100 euro bij de release. Dat soort prijzen kun je natuurlijk wel verwachten.
Van mij uit de laatste vraag, ik zie wel mogelijkheden terug komen dat het doormiddel van een andere modus niet optreed (indien je er uberhaupt last van hebt). Is het te lastig om te switchen van modus of geeft deze modus een onrealistisch kijkbeeld bij sporten bijvoorbeeld.

Heb jij dat ook nog geprobeerd voordat je de tv deed omruilen voor de 93 versie?

LOETKE

• Mick3112
Die switch maken is niet moeilijk. Dat doe je in 5 seconden via de afstandsbediening.

Natuurlijk heb ik dat ook geprobeerd. Ook flink wezen tweaken in de opties voor zover mogelijk in gamemode. Heel veel sliders zijn disabled in gamemode. Er valt prima sport op te kijken alleen is het niet de beeldkwaliteit waar je op hoopt bij aanschaf van een nieuwe tv. In die zin was het gewoon echt een downgrade vergeleken met mijn sony 1080p tv uit 2014.

Ik vind het leuk om af en toe eens wat mensen uit te nodigen voor een avondje voetbal. Dat zou ik met die beeldkwaliteit iig niet snel doen.

Vandaar dat je je moet afvragen hoe graag je sport kijkt. Is dat veel dan zou ik een andere keuze overwegen.

• Martijn
Mick3112 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:43:
Die switch maken is niet moeilijk. Dat doe je in 5 seconden via de afstandsbediening.

Natuurlijk heb ik dat ook geprobeerd. Ook flink wezen tweaken in de opties voor zover mogelijk in gamemode. Heel veel sliders zijn disabled in gamemode. Er valt prima sport op te kijken alleen is het niet de beeldkwaliteit waar je op hoopt bij aanschaf van een nieuwe tv. In die zin was het gewoon echt een downgrade vergeleken met mijn sony 1080p tv uit 2014.

Ik vind het leuk om af en toe eens wat mensen uit te nodigen voor een avondje voetbal. Dat zou ik met die beeldkwaliteit iig niet snel doen.

Vandaar dat je je moet afvragen hoe graag je sport kijkt. Is dat veel dan zou ik een andere keuze overwegen.
Sport vind ik wel belangrijk ja, echter dat blooming voorbeeld in die Batman film in eerder genoemde review houdt me echt tegen een edge-lit LCD te nemen. Ik heb nu plasma en die keuze heb ik 9 jaar geleden ook niet voor niks gemaakt. Ik heb echt de schurft aan backlight bleeding, halo effects etc.

• leigh
Gisteren de Sony 55xe9005 besteld,iemand ervaring met de levering (transporteur)van Smits Arnhem.

• leigh
Vandaag de tv binnen gekregen, wat en top ding!!! van en 10 jaar oude plasma naar de sony 9005 (55)...top!

Maar nu 1 vraagje....is er ook en optie om je home screen te veranderen....ik wil graag de "aanbevolen apps" wijzigen of laten verdwijnen....en de gehele rij boven " aanbevolen apps".....

• RoytjuhV
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
leigh schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:24:
Maar nu 1 vraagje....is er ook en optie om je home screen te veranderen....ik wil graag de "aanbevolen apps" wijzigen of laten verdwijnen....en de gehele rij boven " aanbevolen apps".....
Volgens mij kan dat hier:
You can turn the recommendations off by going to Settings > Home Screen > Customise recommedations

[Voor 10% gewijzigd door RoytjuhV op 30-01-2018 14:43]

• MittaBong
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-08 22:07
leigh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:35:
Gisteren de Sony 55xe9005 besteld,iemand ervaring met de levering (transporteur)van Smits Arnhem.
Prima levering, Gaat via APS. Je wordt gebeld wanneer ze kunnen leveren. Gaat via via derde partij of door APS zelf. Toevallig beide meegemaakt in verband met defect in toestel.

• Ruud2001
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

robhof schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:05:
[...]

Het is en blijft heel subjectief. Wij vonden het fel in onze vrij donkere woonkamer. In een lichtere ruimte heb je ongetwijfeld een compleet andere ervaring. De lichtsensor heb ik uitgezet. Dat vond ik niet prettig werken.
Heb je met de OLED die je nu hebt dan geen last van te fel licht? Ik heb nu een 42" Panasonic plasma en twijfel tussen een 55" OLED (mooi zwart, maar TV krijgt bij ons te maken met direct zonlicht) en een Sony LED. Ik kijk 's avonds ook in een vrij donkere omgeving TV, maar kan me voorstellen dat ongeacht welke 55" TV het wordt, je altijd een flinke bak licht krijgt simpelweg omdat het oppervlak zo veel groter is.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• leigh
RoytjuhV schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Volgens mij kan dat hier:

[...]
Helaas, ik kan hier niks aanpassen, wil puur de aanbevolen apps wijzigen...

• Sandrioni
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:11
leigh schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:27:
[...]

Helaas, ik kan hier niks aanpassen, wil puur de aanbevolen apps wijzigen...
Ik heb sinds dinsdag ook de XE9005. Bevalt tot nu toe prima! Nog niet veel tijd gehad om ermee te spelen, maar ik irriteer me ook aan Album, Screen mirroring, Aanbevolen door Sony, en weet ik veel wat allemaal.

Pre-installed apps, zoals ook Google Films, Music, Games etc kun je niet verwijderen, wel kun je hun recommendations blokkeren.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• robhof

robhof

Lembongan view

Ruud2001 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:49:
[...]

Heb je met de OLED die je nu hebt dan geen last van te fel licht? Ik heb nu een 42" Panasonic plasma en twijfel tussen een 55" OLED (mooi zwart, maar TV krijgt bij ons te maken met direct zonlicht) en een Sony LED. Ik kijk 's avonds ook in een vrij donkere omgeving TV, maar kan me voorstellen dat ongeacht welke 55" TV het wordt, je altijd een flinke bak licht krijgt simpelweg omdat het oppervlak zo veel groter is.
Van 65" (led) terug naar 55" (oled) scheelt sowieso al enorm qua licht. Daarnaast is oled door de techniek minder fel. Natuurlijk hangt het er volledig vanaf hoe je de tv instelt, al had ik de Sony echt al behoorlijk teruggedraaid qua helderheid. Nog meer en er was geen detail meer in donkere beelden.

• jw de tuinman
  • Laatst online: 25-02-2020
Ruud2001 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:49:
[...]

Ik heb hier dezelfde situatie. Er staat nu een 42 inch Panasonic plasma van 11 jaar oud. Ook ik ben toe aan een nieuwe en twijfel tussen de LG Oled en de veelbesproken Sony. Ook hier staat de tv veel in de middag/avondzon, en er wordt geregeld Fox en RTL4 gekeken. Ik ben dus een beetje bang voor het inbranden. Heb jij al een keuze gemaakt Ruud2001?

• leigh
Gisteren middag,na het thuis komen,dacht ik even de xe9005 aan te zetten......
Ik start de ps4 pro op, tv schakeld zich zelf in, ik zie het menu van playstation......en ploep....weg beeld!😲😭.

Contact gehad met Sony, die had 1 handeling bij deze type tv, volumeknop naar beneden drukken en de power knop in drukken (alle 2 tegelijk) en dan de stekker in de stopcontact.
(dit kan/werkt alleen op de tv zelf ipv afstandsbediening).

Natuurlijk gebeurde er niks😠, en is er door Sony helpdesk aangegeven dat er binnen 48 contact met mij word opgenomen,om en afspraak te maken ( monteur aan huis ).

Ik ben dik tevreden over de Sony xe9005 (55 inch),kleuren,scherpte,zwart waarde enz.

Maar wat kan dit wezen?! De tv reageert/doet helemaal niks meer, lijkt net alsof hij geen stroom krijgt van de externe voeding blok.

Ik ben niet de persoon die de Sony xe9005 gelijk *÷+÷##@!! vind, maar baal natuurlijk wel, dat en tv na 3 week niks meer doet😣

[Voor 53% gewijzigd door leigh op 10-02-2018 08:33]

• Genestealer
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:48
Mick3112 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:58:
[...]

Ik heb dit topic even doorgelezen en met name jouw berichten. Vandaag namelijk de KD-55XE7096 terug gebracht vanwege het irriterend motion blur. Gespeeld met Motionflow maar wat haat ik deze functie. Vind het beeld totaal niet mooi meer en het probleem bleef aanwezig dan wat minder maar wel weer artifacts. Meeste reviews die ik lees zijn van mensen die Motionflow aan hebben staan. Wellicht ook wat minder kritisch/gevoelig zijn?

Ben benieuwd wat deze type doet zonder Motionflow.

Ik ben dus nu aan het oriënteren op de XE90 serie, hopend 't probleem hier niet op aan te treffen. Nu schikt mij jouw berichten mij weer af, vooral de topic op avforum. Dat is precies de euvel die ik had met mijn XE70 type. De winkel waar ik de tv heb gekocht verklaarde dat het lag aan mijn input devices. Helaas dat met Netflix op de tv hetzelfde issue gaf.

Ik merk dat in de winkel ik dit probleem moeilijk kan checken. Ze draaien daar vaak 4k materiaal die niet eens snelle beelden bevat.

Vreemde vraag maar iemand toevallig wonend in Nijmegen met 55xe9005? Wellicht dat ik een kijkje kan nemen...weet het nu echt niet meer en wil niet weer een miskoop.

[Voor 3% gewijzigd door Genestealer op 10-02-2018 14:08]

• Ruud2001
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

jw de tuinman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:38:
[...]

Ik heb hier dezelfde situatie. Er staat nu een 42 inch Panasonic plasma van 11 jaar oud. Ook ik ben toe aan een nieuwe en twijfel tussen de LG Oled en de veelbesproken Sony. Ook hier staat de tv veel in de middag/avondzon, en er wordt geregeld Fox en RTL4 gekeken. Ik ben dus een beetje bang voor het inbranden. Heb jij al een keuze gemaakt Ruud2001?
Ik heb nog geen keuze gemaakt. Nu de zon weer afentoe volop schijnt, merk ik wel dat de toekomstige TV echt geen issues moet hebben met zonlicht. De zon staat er namelijk recht op. Nu gaan we binnenkort iets van gordijnen e.d. aanschaffen, maar ik blijf huiverig.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• gertraaf
  • Laatst online: 07:20
@Ruud2001 Sony 9305 heeft 2 ochtenden vol in de zon gestaan en geen problemen gegeven. Dat was bij oled wel anders.

• christopher72
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:31
Ik heb deze Sony TV (de 49 inch versie: 49XE9005) in huis gehaald als alternatief voor de LG 49SJ810V, welke na een jaar beschadigd werd thuisgebracht na een reparatie. Ik heb beide dus goed kunnen vergelijken (vooral dus VA versus IPS panel, en Direct-Lit FALD versus Edge-Lit). Voor een ieder die nog twijfelt, hier de voordelen en nadelen.
- Zwart is véél zwarter bij de Sony, maar niet perfect zwart tenzij het om grote vlakken gaat.
- De kleuren zijn bij de LG misschien iets levendiger, maar het is een 'close call'.
- Motion is véél beter bij de Sony, eigenlijk vlekkeloos (letterlijk en figuurlijk). Bij de LG erg veel Motion Blur.
- de Sony heeft in de uiterste hoeken van het scherm duidelijk donkere plekken. De FALD-belichting bereikt de hoeken niet goed. Het is vooral goed zichtbaar wanneer het contrast tussen omgevingslicht en schermlicht klein is (overdag dus). Voor de rest van het beeld is de eenduidige belichting van de Sony uitstekend, en van de LG vrij matig. Dit alles is goed te testen met weergave van een PNG of JPG met een beeld bedekkende afbeelding die slechts 1 kleur heeft (bij voorkeur lichtgrijs).
- De kijkhoek is bij de Sony slechter, maar - in mijn beleving - niet héél veel slechter dan bij het IPS paneel van de LG..Je gaat het vooral merken in een volledig donkere omgeving. Maar gewoon overdag is de Sony nog prima te bekijken met een kijkhoek van ca. 40 graden. Ook viel me op dat de verslechtering van het beeld van de Sony niet progressief is (hogere kijkhoek --> slechter beeld). Boven ca. 20 graden blijft het contrast bij grotere kijkhoeken vrij constant.
- De LG heeft met WebOS en de Magic Remote een véél betere Smart TV ervaring. De Sony is vrij dramatisch met Android TV (trage processor). Koop de Sony zeker niet wanneer je de Smart TV ervaring belangrijk vindt. Voor mijzelf niet echt een nadeel, want ik heb al een NVIDIA Shield TV, welke ook Android TV als platform heeft, maar dan met een snelle processor en veel betere extra software.
- Bouwkwaliteit en voet is bij beide TV's uitstekend (dit in tegenstelling tot Samsung TV's).
- De LG kent 4 HDMI 4K 60Hz BT.2020 inputs, de Sony slechts twee. De overige twee bij de Sony zijn wel 4K, maar 24hz en geen BT.2020.

Dan nog een opmerking over de OLED vs. LED discussie, aangezien naar mijn mening OLEDs iets te veel de hemel in geprezen worden in vergelijking met LEDs. OLED is perfect met donker/zwartwaarden, maar LED is vaak beter in lichtopbrengst. Kijk je meestal in het donker, koop een OLED. Kijk je vaak in verlichte of half verlichte omgevingen, dan is de kans groot dat je met een OLED niet genoeg lichtopbrengst hebt (daar zijn ook veel klachten over). Dan is een LED misschien een betere keuze. een OLED heeft onbeperkte kijkhoek, een LED zeer beperkt. (Dat laatste betekent overigens echt niet dat er niet meer naar te kijken valt).Veel OLEDs kennen nog problemen met motion, iets wat volgens mij vooral typisch is voor LG beeldschermen. Mij is niet bekend of dit een probleem is met de technologie van het scherm of van de processor die het aanstuurt... misschien zijn OLEDs van andere merken dan LG beter. OLED kent inbrandingsproblemen (en ja, die bestaan nog steeds), LED (voor zover ik weet) niet.

Voor mij is de KD-49XE9005 van Sony een prima televisie, veel beter dan de LG. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die grote moeite hebben met de belichting in de hoeken van het scherm. Erg jammer, maar zoals men in de sport vaak zegt: "accepteren!".

[Voor 3% gewijzigd door christopher72 op 26-02-2018 03:16. Reden: spelfouten, aanvulling]

• Justinn1988
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Heb inmiddels dezelfde TV (55 inch versie) en kan me goed vinden in de review van christopher72. De beeldkwaliteit voor een LCD is fantastisch. Ik heb bijna een hele middag zitten genieten van diverse 4K filmpjes op Youtube. 4K Netflix ziet er ook best goed uit en 1080p BluRay wordt mooi geupscaled. Aan de andere kant vind ik de 'gewone' HD tv-kanalen van KPN er hondsberoerd eruit zien, de compressie is om te janken. Iemand tips? Zou dat aan een 'slechte' HDMI kabel kunnen liggen of een instelling?

Het is mijn eerste smart-tv (heb hiervoor mediacenters gehad) en ondanks dat het allemaal goed werkt (zoals Netflix en Youtube), vind ik de menu's en apps wel onwijs traag reageren. Soms duurt het zo 2-3 seconden voor dat tv reageert op bijvoorbeeld de Home knop van de AB. Wel werkt de spraaksturing erg goed en is de AB fijn vormgegeven.

Het geluid van de smart-tv naar mijn versterker via de aangesloten HDMI kabel (ARC dus) krijg ik nog niet aan de praat. Ondanks een kabel in HDMI3(ARC) poort van de tv ben ik meer dan een uur kansloos aan het stoeien geweest. Ook op de versterker stond ARC aan en de tv ingesteld op 'Audiosysteem' als output. Uiteindelijk heb ik maar een losse optische audiokabel te tussen TV en versterker geplaatst die wel meteen werkt. Vermoedelijk heeft het probleem te maken met de HDMI kabels welke oud en goedkoop zijn (vermoedelijk nog pré 1.4 zonder ARC). Ik heb dus maar een aantal nieuwe HDMI type 2.0b kabels besteld.

• DonCorleone7
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 26-07 12:31
Hej hallo,

ik denk dat ik een beetje in hetzelfde schuitje zit, althans .....

ik kwam ooit van panasonic plasma. super TV. daarna plasma 60 inch v Samsung, ook 10 jaar plezier v gehad maar idd niet meer van deze tijd, vooral gamen via ps4 niet :(

Dus zat al jaren uit te kijken naar Oled. en wil niet lager dan 60 inch dus wordt het een 65 inch.

ik wist dat ik wel moest wachten tot op zijn minst de modellen van 2017. en uiteraard tot die wat betaalbaarder zouden zijn. dus wachten tot 3/4 2018.

zo ged8 zo gedaan, Sony Oled 65 inch a 3500 ? iets te duur idd. LG Oled C7V (2017) model qua response goed te doen voor gamen. 65 inch voor 2200,- . Dat wordt em !

inmiddels 1,5 week in huis. 1e dag toen HDR aansprong was t uit stilstand klaarkomen.

de volgende dag, eens een 4k filmpje uitproberen. en TOEN, wat gebeurde er toen ? stalen pijp met weerhaakjes in mn reet !

inmiddels achter wat de termen zijn en betekenen, het gaat hierbij om de Judder .... dit is gewoon TE ERG !

zo onrustig om te kijken. en TruMotion aanzetten is geen optie i.v.m. artifacts die ook TE TRIEST voor woorden zijn.

ene film is erger dan de andere, maar ook de 1080p films , hetzelfde probleem. of ik nou mijn harde schijf direct aansluit op de tv en het afspeelt, of via PLEX. beide KUT

voor mij was bij pc gamen op minimaal 30 fps acceptabel. dan was alles net vloeiend voor het oog. Dit is alsof ik speel op 25 fps. allemaal NET NIET.

heb wel 6 volle avonden zitte kutten om dit op te lossen. het gaat met name om de PAN-Beelden, opnames. waarbij de camera over een gebergte vliegt o.i.d.

maar ook als ik tomb raider kijk met snelle beelden waar de focus vd camera op lig. Allemaal niet vloeiend

Is dit op alle andere LED tv's dan ook en was het vroeger op LCD dan ook ? Ja je had problemen met voetbal op tv dat er ghosting op trad. Maar heb ook tv's gezien waarbij dit zonder motionflow o.i.d. gewoon goed was.

De LED tv's van tegenworodig hebben die dan ook zo'n slechte verwerking of is het een OLED dingetje ? Ze zeggen dat dit ook bij LED tv's is. is dit dan zo slecht van LG.

ik koos LG omdat ik d8 : die lopen 4 jaar voor op andere merken (waarbij ze het oled paneel kopen van LG)
ookal ben ik nooit een LG fan geweest....

ik kan me NIET voorstellen dat dit op alle 4k hdr tv's van nu zo slecht is en dat de fabrikanten denken : Dan stellen ze het maar bij met "Motion".....

en ja, ik heb alles gelezen over de 24p (hz)(fps) what ever opnames naar een 60 hz tv/signaal worden gepompt en dat dat niet mooi deelbaar is en daarom de 3:2 pulldown wordt gebruikt om de video's zo goed mogelijk af te laten spelen en de tv's of afspeelbronnen dit niet goed kunnen verwerken beeldverwerkingsproces en daardoor die judder ontstaat.

ik geloof ook best dat als je je pc aansluit op je tv en het zo ingesteld kan krijgen dat het signaal 60 hz naar 60 hz kan doorgeven, dat dit dus bijna 3 x zo beter is in vergelijking met 24 hz naar 60 hz.

Maar ik ga mijn grote pc kast niet in mijn woonkamer zetten om maar zo goed mogelijk alles af te kunnen spelen. dit moet toch gewoon te doen zijn via een mediaplayer o.i.d. waardoor het wel goed af speelt ? of een keuze kan worden gemaakt hoe het signaal doorgestuurd wordt ?

ik kan me op dit moment niet bedenken behalve een pc (of imac las ik ergens) om dit gefixt te krijgen..... en ik flip er maar hard van.

Ook heb ik naar de Sony 65 inch 9005 gekeken , maar dan moet ik wel zeker weten dat hiervan de beeldverwerking wel goed is zonder dat je al die softwarematige onzin aan hoeft te zetten.

ik ga vnv bij een vriend de 55 inch 9005 bekijken, rekeninghoudend dat het bij kleiner formaat tv's minder op zou vallen. dat had ik dan ook in meerdere topics gelezen..

Daarbij las ik dus hoe groter je beeld hoe meer de artifacts of judder opvalt.

Maar aangezien ik 30 dagen bedenktijd heb of ik de tv behoud of niet. zijn er nu dus vanaf aankoopdatum 13 van verstreken, denk ik wel voor dit geld heb ik ook een degelijke 75 inch 4k hdr led tv van sony of samsung, waar ik dan toch voor zou kiezen.

Mocht iemand DE oplossing hebben, weten via welk apparaat je het beste films af kan spelen of welke tv dit absoluut niet heeft, laat het me weten !
LS Customs schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:07:

Succes. 👍

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Werkt DVB T2 naar behoren?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee