Hej hallo,
ik denk dat ik een beetje in hetzelfde schuitje zit, althans .....
ik kwam ooit van panasonic plasma. super TV. daarna plasma 60 inch v Samsung, ook 10 jaar plezier v gehad maar idd niet meer van deze tijd, vooral gamen via ps4 niet
Dus zat al jaren uit te kijken naar Oled. en wil niet lager dan 60 inch dus wordt het een 65 inch.
ik wist dat ik wel moest wachten tot op zijn minst de modellen van 2017. en uiteraard tot die wat betaalbaarder zouden zijn. dus wachten tot 3/4 2018.
zo ged8 zo gedaan, Sony Oled 65 inch a 3500 ? iets te duur idd. LG Oled C7V (2017) model qua response goed te doen voor gamen. 65 inch voor 2200,- . Dat wordt em !
inmiddels 1,5 week in huis. 1e dag toen HDR aansprong was t uit stilstand klaarkomen.
de volgende dag, eens een 4k filmpje uitproberen. en TOEN, wat gebeurde er toen ? stalen pijp met weerhaakjes in mn reet !
inmiddels achter wat de termen zijn en betekenen, het gaat hierbij om de Judder .... dit is gewoon TE ERG !
zo onrustig om te kijken. en TruMotion aanzetten is geen optie i.v.m. artifacts die ook TE TRIEST voor woorden zijn.
ene film is erger dan de andere, maar ook de 1080p films , hetzelfde probleem. of ik nou mijn harde schijf direct aansluit op de tv en het afspeelt, of via PLEX. beide KUT
voor mij was bij pc gamen op minimaal 30 fps acceptabel. dan was alles net vloeiend voor het oog. Dit is alsof ik speel op 25 fps. allemaal NET NIET.
heb wel 6 volle avonden zitte kutten om dit op te lossen. het gaat met name om de PAN-Beelden, opnames. waarbij de camera over een gebergte vliegt o.i.d.
maar ook als ik tomb raider kijk met snelle beelden waar de focus vd camera op lig. Allemaal niet vloeiend
Is dit op alle andere LED tv's dan ook en was het vroeger op LCD dan ook ? Ja je had problemen met voetbal op tv dat er ghosting op trad. Maar heb ook tv's gezien waarbij dit zonder motionflow o.i.d. gewoon goed was.
De LED tv's van tegenworodig hebben die dan ook zo'n slechte verwerking of is het een OLED dingetje ? Ze zeggen dat dit ook bij LED tv's is. is dit dan zo slecht van LG.
ik koos LG omdat ik d8 : die lopen 4 jaar voor op andere merken (waarbij ze het oled paneel kopen van LG)
ookal ben ik nooit een LG fan geweest....
ik kan me NIET voorstellen dat dit op alle 4k hdr tv's van nu zo slecht is en dat de fabrikanten denken : Dan stellen ze het maar bij met "Motion".....
en ja, ik heb alles gelezen over de 24p (hz)(fps) what ever opnames naar een 60 hz tv/signaal worden gepompt en dat dat niet mooi deelbaar is en daarom de 3:2 pulldown wordt gebruikt om de video's zo goed mogelijk af te laten spelen en de tv's of afspeelbronnen dit niet goed kunnen verwerken beeldverwerkingsproces en daardoor die judder ontstaat.
ik geloof ook best dat als je je pc aansluit op je tv en het zo ingesteld kan krijgen dat het signaal 60 hz naar 60 hz kan doorgeven, dat dit dus bijna 3 x zo beter is in vergelijking met 24 hz naar 60 hz.
Maar ik ga mijn grote pc kast niet in mijn woonkamer zetten om maar zo goed mogelijk alles af te kunnen spelen. dit moet toch gewoon te doen zijn via een mediaplayer o.i.d. waardoor het wel goed af speelt ? of een keuze kan worden gemaakt hoe het signaal doorgestuurd wordt ?
ik kan me op dit moment niet bedenken behalve een pc (of imac las ik ergens) om dit gefixt te krijgen..... en ik flip er maar hard van.
Ook heb ik naar de Sony 65 inch 9005 gekeken , maar dan moet ik wel zeker weten dat hiervan de beeldverwerking wel goed is zonder dat je al die softwarematige onzin aan hoeft te zetten.
ik ga vnv bij een vriend de 55 inch 9005 bekijken, rekeninghoudend dat het bij kleiner formaat tv's minder op zou vallen. dat had ik dan ook in meerdere topics gelezen..
Daarbij las ik dus hoe groter je beeld hoe meer de artifacts of judder opvalt.
Maar aangezien ik 30 dagen bedenktijd heb of ik de tv behoud of niet. zijn er nu dus vanaf aankoopdatum 13 van verstreken, denk ik wel voor dit geld heb ik ook een degelijke 75 inch 4k hdr led tv van sony of samsung, waar ik dan toch voor zou kiezen.
Mocht iemand DE oplossing hebben, weten via welk apparaat je het beste films af kan spelen of welke tv dit absoluut niet heeft, laat het me weten !
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:07:
Ik heb sinds september 2017 de 65xe9005 in mijn woonkamer staan en mijn hemel...wat een geweldig beeld! Ik ben een fanatieke gamer en ook Netflix wordt binnen ons gezin dagelijks gebruikt.
Mijn Sony is aangesloten op mijn PlayStation Pro en op mijn Xbox One S, geloof mij...t'is haarscherp en er is NOOIT motionblur!!
Hiervoor had ik een 50 inch Panasonic plasma uit het middensegment welke destijds óók fantastisch was. Als je ze nu echter naast elkaar zet...wereld van verschil.
In de eerste instantie ging ik voor een 65 inch Oled televisie... prijzen vanaf €3000.- werden mij echter toch iets te gortig.😢
Is er dan echt niks aan te merken op deze fantastische televisie? Zeker wél! De afstandsbediening is gewoon amateuristisch, het klikkende geluid kan als irritant worden ervaren en wanneer men de afstandsbediening niet op de televisie richt functioneert deze niet of nauwelijks!
Soms lees ik hier en daar iets over dat de kijkhoek iets minder zou zijn. Ik kan uit ervaring vertellen dat de kijkhoek fantastisch is! Wanneer men plaats neemt áchter de televisie, wordt het allemaal wel wat minder dat moet ik toegeven.😬
Ik weet zeker dat er op dit moment in deze prijscategorie geen betere televisie is.
Succes. 👍