Ethernet verbonden maar geen Internet connectie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leylander
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-08-2024
Dag allen,

Mijn PC heeft even moeilijk gedaan. Hij gaf telkens bij het opstarten een zwart scherm en al mijn peripherals vielen uit. De PC op zich bleef wel draaien. Na herstarten kreeg ik de melding dat hij een diagnose ging doen en die faalde telkens. Uiteindelijk na een recovery kom ik terug in windows.

Ik heb nu een probleem met mijn internetconnectie.

De ethernetkabel is verbonden en de controller geeft ook met leds aan dat er verbinding is. Echter staat er in de taakbalk het ethernet logo met het rood/witte kruis over, alsof er totaal geen connectie is.

Ik heb reeds:

Drivers opnieuw geinstalleerd
netsh commando's uitgevoerd
Netwerk adaptor disabled, uninstalled enz

Niets lijkt te werken. Er zit een Killer E2200 controller in. Ik heb zowel de drivers van Killer gebruikt als diegene die bij het mobo geleverd werden.

Heeft iemand hier nog tips om dit recht te zetten?

Extra info:
De killer suite geeft ook geen netwerk interface weer.
Als ik over het ethernet logo hover krijg ik: Not connected, no connections are available

[ Voor 8% gewijzigd door Leylander op 18-01-2018 16:37 ]

Beste antwoord (via Leylander op 18-01-2018 17:07)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Leylander er zit een killer netwerkkaart in en die staan berucht om de waardeloze werking en drivers. Verwijder eens alle drivers / software e.d. die met je netwerkkaart te maken hebben, ook via apparaatbeheer en start dan je PC opnieuw op.

Windows zal dan als het goed is zelf de drivers opnieuw installeren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@Leylander je openingspost is al heel erg compleet, maar zou je nog even je volledige PC specificaties kunnen posten, alsmede je netwerk setup?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leylander
@rens-br Ik kan mijn inventaris even posten. Deze is up to date:

gallery: Leylander

Qua netwerk setup is het niets speciaals.
Ik ben via ethernet verbonden met de modem en gebruik Avast Antivirus. Deze heb ik eens uitgeschakeld alsook de firewall om na te gaan of het daar kon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767375

Wat gebeurt er als je eens een ander apparaat aansluit op diezelfde ethernet port? En als je eens een andere ethernetaansluiting probeert voor testdoeleinden? Als dit allemaal ook niet tot een oplossing leidt denk ik toch dat we al gauw gaan richting een defect ergens in het moederbord of andere hardware ( waarschijnlijk moederbord maar oke )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leylander
Ik heb niet onmiddellijk een andere aansluiting in de buurt, maar heb een ander toestel op dezelfde ethernet kabel gezet en deze krijgt wel netwerk.

De ethernet poort op de PC reageert wel op het feit dat er een kabel in zit, maar daar blijft het ook bij.
Als het MB defect is, dan is dat zeer zuur. Dat wil zeggen dat ik een nieuw MB moet kopen en ook geheugen. (Heeft nu DDR3) Het kan dan ook zijn dat ik een nieuwe processor moet kopen, tenzij een 1150 CPU past in een 1150 v2 socket zoals op de gigabyte Aorus gaming 7 staat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@Leylander er zit een killer netwerkkaart in en die staan berucht om de waardeloze werking en drivers. Verwijder eens alle drivers / software e.d. die met je netwerkkaart te maken hebben, ook via apparaatbeheer en start dan je PC opnieuw op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

probeer eens met een live linux usb / dvd op te starten als die het doet dan weet je dat het aan windows ligt en anders is er waarschijnlijk wel wat defect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leylander
rens-br schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:01:

Ik heb dus de geinstalleerde software van killer verwijderd via add/remove programs.
Ineens schoot het internet weer in gang.

Ik ben dus niet in device manager moeten gaan.

Zeer bizar maar nu is het in orde!

Bedankt allen!
Pagina: 1