Windows op SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 09:41
Hallo,

Ik heb een ASUS 14" R Series R417NA-RS01-BL notebook, het nadeel is dat deze laptop een harde schijf heeft met heel weinig ruimte (28gb)

Nu heb ik er een SSD van (150gb) in gedaan en windows 10 over gezet naar de SSD, de bestanden stonden er allemaal op, maar booten lukte niet echt, want na het inloggen zag ik alleen een zwart scherm met muis.

Nu dacht ik slim te zijn door een bootable usb te maken met de media creation tool en windows opnieuw te installeren.

Nu ging ik windows opnieuw installeren met behulp van deze USB, hiervoor heb ik beide harde schijven geformatteerd, maar toen ik windows 10 op de SSD wou installeren gaf die een foutmelding dat er geen partitie aanwezig was en dat het niet mogelijk is, dit probleem krijg ik ook op de andere harde schijf.

probleem is dat ik helemaal geen windows op de laptop meer heb en dus ook niet meer kan opstarten, hoe kan ik dit oplossen?

Kan ik bijvoorbeeld windows 10 via een andere computer installeren op de SSD en die erna inbouwen?

Graag wat tips en hoe ik dit kan oplossen, want ik denk het de hele tijd gevonden te hebben maar dan mislukt het toch weer.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641336

Ook al heeft je schijf geen bestaande partitie dan zou het nog mogelijk moeten zijn om Windows te installeren d.m.v. mediacreationtool, dus dat is al vreemd bij jou.

Ik weet het niet 100% zeker maar Windows op de SSD te installeren op een andere pc lijkt mij niet slim i.v.m. automatische drivers die hij dan uit zichzelf installeert.

Ik zou aanraden de harde schijf even aan een andere pc te hangen en deze te formatteren en daarna opnieuw te proberen met de USB. En heb wel eens vaker gezien dat je bepaalde foutmeldingen krijgt bij de mediacreationtool als je de installatie niet helemaal voltooid hebt zoals het moet, op het laatste gaat hij de installatie opruimen van je PC geeft hij aan, dit moet je ook laten afwerken anders krijg je foutmeldingen in de praktijk vaker meegemaakt.

Dus eventueel de USB opnieuw maken is ook een aanrader.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 372172

Samsungspeter schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:53:
Hallo,

Ik heb een ASUS 14" R Series R417NA-RS01-BL notebook, het nadeel is dat deze laptop een harde schijf heeft met heel weinig ruimte (28gb)

Nu heb ik er een SSD van (150gb) in gedaan en windows 10 over gezet naar de SSD, de bestanden stonden er allemaal op, maar booten lukte niet echt, want na het inloggen zag ik alleen een zwart scherm met muis.

Nu dacht ik slim te zijn door een bootable usb te maken met de media creation tool en windows opnieuw te installeren.

Nu ging ik windows opnieuw installeren met behulp van deze USB, hiervoor heb ik beide harde schijven geformatteerd, maar toen ik windows 10 op de SSD wou installeren gaf die een foutmelding dat er geen partitie aanwezig was en dat het niet mogelijk is, dit probleem krijg ik ook op de andere harde schijf.

probleem is dat ik helemaal geen windows op de laptop meer heb en dus ook niet meer kan opstarten, hoe kan ik dit oplossen?

Kan ik bijvoorbeeld windows 10 via een andere computer installeren op de SSD en die erna inbouwen?

Graag wat tips en hoe ik dit kan oplossen, want ik denk het de hele tijd gevonden te hebben maar dan mislukt het toch weer.

Alvast bedankt.
Wellicht kan je hier iets mee :

https://www.schoonepc.nl/...s_10_setup_procedure.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
Toch zelf opgelost, door SSD te formatteren via CMD en een partitie toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
Toch nog een nieuw probleem:

De toepassing of besturingssysteem kan niet worden geladen omdat een vereist bestand ontbreekt of fouten bevat bestand:\windows\system32\winload.efi

foutcode:0xc000000e.

Echter als ik F2 indruk bij het opstarten en bootoveride selecteer dan start windows 10 gewoon op.

Dat is een prima workaround, maar ik heb liever dat hij in 1x opstart, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Je kan het beste een back-up maken van je bestanden in dit geval en Windows opnieuw installeren.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsungspeter
Dat heb ik gisteren noodgedwongen moeten doen.
Bij het opstarten van de laptop, ging hij gelijk naar de BIOS en was er geen ssd meer te zien in de BIOS, nog geprobeerd via een USB aansluiting maar de laptop zag geen SSD of aansluiting.

Gelukkig nog een USB beschikbaar met de media creation tool, hopelijk gaat het nu wel goed.

Ik wil echter niet dat dit nog een keer gebeurd, hoe kan ik voorkomen dat de laptop de SSD opeens niet meer kan vinden en automatisch naar de BIOS gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Samsungspeter schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:45:
... hoe kan ik voorkomen dat de laptop de SSD opeens niet meer kan vinden en automatisch naar de BIOS gaat.
Niet. Als de bios de ssd (of hdd) niet herkent, blijft-ie in je bios steken.
Hoe het komt dat je ssd niet herkend wordt? In het gunstigste geval door een loszittend plugje.
In het slechtste geval is je ssd langzaam aan het overlijden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1