Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows op SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Samsungspeter
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08-11-2019
Hallo,

Ik heb een ASUS 14" R Series R417NA-RS01-BL notebook, het nadeel is dat deze laptop een harde schijf heeft met heel weinig ruimte (28gb)

Nu heb ik er een SSD van (150gb) in gedaan en windows 10 over gezet naar de SSD, de bestanden stonden er allemaal op, maar booten lukte niet echt, want na het inloggen zag ik alleen een zwart scherm met muis.

Nu dacht ik slim te zijn door een bootable usb te maken met de media creation tool en windows opnieuw te installeren.

Nu ging ik windows opnieuw installeren met behulp van deze USB, hiervoor heb ik beide harde schijven geformatteerd, maar toen ik windows 10 op de SSD wou installeren gaf die een foutmelding dat er geen partitie aanwezig was en dat het niet mogelijk is, dit probleem krijg ik ook op de andere harde schijf.

probleem is dat ik helemaal geen windows op de laptop meer heb en dus ook niet meer kan opstarten, hoe kan ik dit oplossen?

Kan ik bijvoorbeeld windows 10 via een andere computer installeren op de SSD en die erna inbouwen?

Graag wat tips en hoe ik dit kan oplossen, want ik denk het de hele tijd gevonden te hebben maar dan mislukt het toch weer.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Samsungspeter
Toch zelf opgelost, door SSD te formatteren via CMD en een partitie toe te wijzen.

• Samsungspeter
Toch nog een nieuw probleem:

De toepassing of besturingssysteem kan niet worden geladen omdat een vereist bestand ontbreekt of fouten bevat bestand:\windows\system32\winload.efi

foutcode:0xc000000e.

Echter als ik F2 indruk bij het opstarten en bootoveride selecteer dan start windows 10 gewoon op.

Dat is een prima workaround, maar ik heb liever dat hij in 1x opstart, iemand een oplossing?

• Samsungspeter
Dat heb ik gisteren noodgedwongen moeten doen.
Bij het opstarten van de laptop, ging hij gelijk naar de BIOS en was er geen ssd meer te zien in de BIOS, nog geprobeerd via een USB aansluiting maar de laptop zag geen SSD of aansluiting.

Gelukkig nog een USB beschikbaar met de media creation tool, hopelijk gaat het nu wel goed.

Ik wil echter niet dat dit nog een keer gebeurd, hoe kan ik voorkomen dat de laptop de SSD opeens niet meer kan vinden en automatisch naar de BIOS gaat.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True