En inmiddels 2 maanden verder.
Ik heb me over het tegelwerk heen gezet (hoe kon ik anders), maar inmiddels is de badkamer nog steeds niet klaar, en al een paar weken niets meer van aannemer vernomen. (laatste contact was 23 februari, toen zou hij langskomen voor een aantal werkzaamheden, maar liet einde middag pas weten dat ie niet kon komen omdat hij problemen had met zijn bus, sindsdien niets meer gehoord)
Nu zit ik me te bezinnen op stappen die ik nu kan ondernemen zodat de badkamer nog enigszins redelijk af wordt gemaakt (badkamer is al voor het overgrote deel betaald), wat zijn mijn rechten/mogelijkheden/geef-het-een-naampje?
Kan ik een mail sturen/brief opstellen waarin ik mijn ongenoegen uit, en de zaken die opgelost moeten worden, en hem verzoeken deze binnen x periode op te lossen?
En als hij hier niet op in gaat? Rechtsbijstand of iets dergelijks?
Of is mijn redenering "Ik betaal hem dus hij lost het maar op" te kort door de bocht?
Voor de geïnteresseerden:
Het tegelwerk heb ik me maar over heen gezet, ondanks (behalve de manier van tegelen)
Nu zijn er een aantal zaken nog onopgelost, en ik heb de aannemer hierover ook bericht, maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen
Ik heb me over het tegelwerk heen gezet (hoe kon ik anders), maar inmiddels is de badkamer nog steeds niet klaar, en al een paar weken niets meer van aannemer vernomen. (laatste contact was 23 februari, toen zou hij langskomen voor een aantal werkzaamheden, maar liet einde middag pas weten dat ie niet kon komen omdat hij problemen had met zijn bus, sindsdien niets meer gehoord)
Nu zit ik me te bezinnen op stappen die ik nu kan ondernemen zodat de badkamer nog enigszins redelijk af wordt gemaakt (badkamer is al voor het overgrote deel betaald), wat zijn mijn rechten/mogelijkheden/geef-het-een-naampje?
Kan ik een mail sturen/brief opstellen waarin ik mijn ongenoegen uit, en de zaken die opgelost moeten worden, en hem verzoeken deze binnen x periode op te lossen?
En als hij hier niet op in gaat? Rechtsbijstand of iets dergelijks?
Of is mijn redenering "Ik betaal hem dus hij lost het maar op" te kort door de bocht?
Voor de geïnteresseerden:
Het tegelwerk heb ik me maar over heen gezet, ondanks (behalve de manier van tegelen)
- Hoogteverschil in tegels
- niet helemaal recht betegeld en uitstekende tegels
- hoogteverschil in vloertegels waardoor water in kuilen blijft staan
- muren die niet helemaal recht zijn (kan ik me op ene langere muur voorstellen, maar een muurtje van 120cm?)
- De opstap in de badkamer (+/- 6 a 7 cm?) is niet betegeld, maar het aanzicht was gewoon de zandcement vloer, waar snel een vuren balkje als soort van afwerking voor is gekit. Moeten we wel nog even zelf schilderen
Nu zijn er een aantal zaken nog onopgelost, en ik heb de aannemer hierover ook bericht, maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen
- Op veel plekken zijn de voegen al gaan barsten
- Leidingen klappen bij openen en sluiten van de kranen
- Plafond is niet fatsoenlijk geplaatst. ijkt wel of deze een centimeter hoger is dan het oude plafond, waardoor de centraaldoos van de elektra onder het plafond uit steekt.
- In navolging van bovenstaand: het kozijn waar het plafond op aansluit is ontzet om toch op het plafond aan te sluiten (de bovenste horizontale betimmering loopt nu schuin omhoog van het raam naar het plafond)
- De centraaldoos steek onder het plafond uit, is niet afgedekt en alle bedrading hangt nog steeds erbuiten
- Er was in de badkamer een wasmachinegroep aanwezig. Mondeling overeen gekomen da deze doorgetrokken zou worden naar zolder.
Puntje bij paaltje: Er is volgens afspraak een extra stopcontact in de badkamer geplaatst in de buurt van de wasbak, blijkt dat de wasmachinegroep niet naar zolder is doorgetrokken, maar naar dit stopcontact. (dus stopcontact en de rest van de badkamer zijn verschillende groepen) - Scheidingswand is nog niet afgewerkt (zou nog een plaatje of tegel bovenop komen als afwerking
- Designradiator nog niet geplaatst

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticTiger op 15-03-2018 16:14 ]