Ontevreden over tegelwerk, maar is dat terecht?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 45.988 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
En inmiddels 2 maanden verder.
Ik heb me over het tegelwerk heen gezet (hoe kon ik anders), maar inmiddels is de badkamer nog steeds niet klaar, en al een paar weken niets meer van aannemer vernomen. (laatste contact was 23 februari, toen zou hij langskomen voor een aantal werkzaamheden, maar liet einde middag pas weten dat ie niet kon komen omdat hij problemen had met zijn bus, sindsdien niets meer gehoord)

Nu zit ik me te bezinnen op stappen die ik nu kan ondernemen zodat de badkamer nog enigszins redelijk af wordt gemaakt (badkamer is al voor het overgrote deel betaald), wat zijn mijn rechten/mogelijkheden/geef-het-een-naampje?
Kan ik een mail sturen/brief opstellen waarin ik mijn ongenoegen uit, en de zaken die opgelost moeten worden, en hem verzoeken deze binnen x periode op te lossen?
En als hij hier niet op in gaat? Rechtsbijstand of iets dergelijks?

Of is mijn redenering "Ik betaal hem dus hij lost het maar op" te kort door de bocht?

Voor de geïnteresseerden:
Het tegelwerk heb ik me maar over heen gezet, ondanks (behalve de manier van tegelen)
  • Hoogteverschil in tegels
  • niet helemaal recht betegeld en uitstekende tegels
  • hoogteverschil in vloertegels waardoor water in kuilen blijft staan
  • muren die niet helemaal recht zijn (kan ik me op ene langere muur voorstellen, maar een muurtje van 120cm?)
  • De opstap in de badkamer (+/- 6 a 7 cm?) is niet betegeld, maar het aanzicht was gewoon de zandcement vloer, waar snel een vuren balkje als soort van afwerking voor is gekit. Moeten we wel nog even zelf schilderen :?
Hier valt allemaal toch niets meer aan te doen zonder opnieuw de hele badkamer te slopen en alles opnieuw te laten doen.

Nu zijn er een aantal zaken nog onopgelost, en ik heb de aannemer hierover ook bericht, maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen
  • Op veel plekken zijn de voegen al gaan barsten
  • Leidingen klappen bij openen en sluiten van de kranen
  • Plafond is niet fatsoenlijk geplaatst. ijkt wel of deze een centimeter hoger is dan het oude plafond, waardoor de centraaldoos van de elektra onder het plafond uit steekt.
  • In navolging van bovenstaand: het kozijn waar het plafond op aansluit is ontzet om toch op het plafond aan te sluiten (de bovenste horizontale betimmering loopt nu schuin omhoog van het raam naar het plafond)
  • De centraaldoos steek onder het plafond uit, is niet afgedekt en alle bedrading hangt nog steeds erbuiten
  • Er was in de badkamer een wasmachinegroep aanwezig. Mondeling overeen gekomen da deze doorgetrokken zou worden naar zolder.
    Puntje bij paaltje: Er is volgens afspraak een extra stopcontact in de badkamer geplaatst in de buurt van de wasbak, blijkt dat de wasmachinegroep niet naar zolder is doorgetrokken, maar naar dit stopcontact. (dus stopcontact en de rest van de badkamer zijn verschillende groepen)
  • Scheidingswand is nog niet afgewerkt (zou nog een plaatje of tegel bovenop komen als afwerking
  • Designradiator nog niet geplaatst
Kozijn en centraaldoos (hier was het plafond nog niet gewit en gekit)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r8fTXavt.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dLXSpE1t.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZMb3Hzkt.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticTiger op 15-03-2018 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
ArcticTiger schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:32:
Ik heb me over het tegelwerk heen gezet (hoe kon ik anders), maar inmiddels is de badkamer nog steeds niet klaar, en al een paar weken niets meer van aannemer vernomen. (laatste contact was 23 februari, toen zou hij langskomen voor een aantal werkzaamheden, maar liet einde middag pas weten dat ie niet kon komen omdat hij problemen had met zijn bus, sindsdien niets meer gehoord)

Nu zit ik me te bezinnen op stappen die ik nu kan ondernemen zodat de badkamer nog enigszins redelijk af wordt gemaakt (badkamer is al voor het overgrote deel betaald), wat zijn mijn rechten/mogelijkheden/geef-het-een-naampje?
Kan ik een mail sturen/brief opstellen waarin ik mijn ongenoegen uit, en de zaken die opgelost moeten worden, en hem verzoeken deze binnen x periode op te lossen?

Of is mijn redenering "Ik betaal hem dus hij lost het maar op" te kort door de bocht?

Het tegelwerk heb ik me maar over heen gezet, ondanks (behalve de manier van tegelen)
  • muren die niet helemaal recht zijn (kan ik me op ene langere muur voorstellen, maar een muurtje van 120cm?)
  • De opstap in de badkamer (+/- 6 a 7 cm?) is niet betegeld, maar het aanzicht was gewoon de zandcement vloer, waar snel een vuren balkje als soort van afwerking voor is gekit. Moeten we wel nog even zelf schilderen :?
Hier valt allemaal toch niets meer aan te doen zonder opnieuw de hele badkamer te slopen en alles opnieuw te laten doen.

Nu zijn er een aantal zaken nog onopgelost, en ik heb de aannemer hierover ook bericht, maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen
  • Plafond is niet fatsoenlijk geplaatst. ijkt wel of deze een centimeter hoger is dan het oude plafond, waardoor de centraaldoos van de elektra onder het plafond uit steekt.
  • In navolging van bovenstaand: het kozijn waar het plafond op aansluit is ontzet om toch op het plafond aan te sluiten (de bovenste horizontale betimmering loopt nu schuin omhoog van het raam naar het plafond)
  • De centraaldoos steek onder het plafond uit, is niet afgedekt en alle bedrading hangt nog steeds erbuiten
  • Er was in de badkamer een wasmachinegroep aanwezig. Mondeling overeen gekomen da deze doorgetrokken zou worden naar zolder.
    Puntje bij paaltje: Er is volgens afspraak een extra stopcontact in de badkamer geplaatst in de buurt van de wasbak, blijkt dat de wasmachinegroep niet naar zolder is doorgetrokken, maar naar dit stopcontact. (dus stopcontact en de rest van de badkamer zijn verschillende groepen)
  • Scheidingswand is nog niet afgewerkt (zou nog een plaatje of tegel bovenop komen als afwerking
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hmmm... ik zou inderdaad even contact opnemen met je rechtsbijstand over hoe je dit het beste aan kunt pakken. Klinkt als een klassiek verhaal, aannemer komt niet meer opdagen voor "afwerken" en de buit is binnen.

Wat betreft het klapperen van de leidingen, dat is niet per sé een badkamer-issue, maar is op te lossen door het plaatsen van een waterslagdemper. Voor wat betreft de rest: sterkte.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Uit interesse: is dit een lokale aannemer of een via het internet opgezochte aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@ViNyL Geen van beiden.
Kennissen van ons hebben nagenoeg het hele huis door hem laten doen, van badkamer tot dakkapellen.
Zag er allemaal gewoon netjes en verzorgd en goed afgewerkt uit, dus hebben we hem gevraagd langs te komen, en een offerte op te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik heb dit topic een tijdje bijgehouden, maar nu niet helemaal opnieuw gelezen.

Het lijkt erop dat je aannemer besloten heeft om de lastige klusjes te laten voor wat ze zijn.
Normaal gesproken is de laatste termijn (bv. 10% van het totaalbedrag) bedoeld als stok achter de deur voor dit soort zaken. Zo probeert "mijn" aannemer een leuk bedrag van me los te peuteren voor een door hem geplaatste dakopbouw. Mijn antwoord is steeds hetzelfde: "Zodra je de werkzaamheden (nog meerdere zaken die niet af zijn) naar tevredenheid hebt afgerond, krijg je direct je geld". Aangezien dit nu al 2 jaar duurt, geloof ik niet dat hij ooit nog langskomt. Overigens heb ik het meeste inmiddels zelf opgelost, dus dat wordt sowieso niet betaald.

Lid Vereniging Eigen Huis? Melding maken, zij kunnen wellicht bemiddelen of ze maken een artikel erover en daar zit je aannemer niet op te wachten.
Rechtsbijstandsverzekering? Direct inschakelen (had al veel eerder gekund). Zij maken er een zaak van en ook daar is je aannemer niet blij mee.

Edit: les voor de volgende keer: een mondelinge afspraak met een aannemer is hetzelfde alsof hij nooit gemaakt is. ALLES op papier/in de offerte laten zetten. Ook de details, ook de merken/types van het sanitair, etc. Helaas was ik hierin ook te goed van vertrouwen. Aannemers hebben een bijzonder slecht geheugen als het gaat om afspraken.

[ Voor 18% gewijzigd door Joepla op 12-03-2018 16:45 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@Joepla Het blijkt wel weer dat je alles op papier zal moeten zetten.
Ik ga maar eens mijn verzekeringen napluizen en contact opnemen met de rechtsbijstand wat de beste oplossing is in deze kwestie.

Blijft allemaal een zure nasmaak want als ik de badkamer echt strak wil hebben zal alles eruit moeten.
Kwam er gisteravond wel achter dat van het tassenwandje de voegen wel erg veel barsten hebben.
En ik weet dat dit wandje van een paar vuren balkjes en gipsplaat is gemaakt... Hoop dat dat goed gaat.

@S0epkip Nog even wat betreft het klappen van de leidingen, dit was er nog niet voordat de badkamer werd gedaan, alle leidingen in de badkamer zijn vervangen, evenals de koude aanvoer die naar de ketel op zolder loopt, alswel de warme retour die van de ketel via de badkamer naar de begane grond loopt.
Mijn vermoeden is dat hij deze (flexibele) koperleidingen gewoon los boven het plafond heeft hangen (afstandje van +/- 2 meter) omdat ik op de plek waar deze lopen ook de klappen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
ArcticTiger schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:45:

@S0epkip Nog even wat betreft het klappen van de leidingen, dit was er nog niet voordat de badkamer werd gedaan, alle leidingen in de badkamer zijn vervangen, evenals de koude aanvoer die naar de ketel op zolder loopt, alswel de warme retour die van de ketel via de badkamer naar de begane grond loopt.
Mijn vermoeden is dat hij deze (flexibele) koperleidingen gewoon los boven het plafond heeft hangen (afstandje van +/- 2 meter) omdat ik op de plek waar deze lopen ook de klappen hoor.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met je nieuwe kranen, welke "sneller" dichtslaan. Maar losliggende leidingen kunnen het geluid wel versterken natuurlijk.

De Grohe Rapido T heeft ook terugslagkleppen bijvoorbeeld, dus die veroorzaken sneller waterslag in je leidingen.

[ Voor 7% gewijzigd door S0epkip op 13-03-2018 12:48 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
kraats schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:52:
Maar wat had het dan moeten worden? Centreren en dan nog smallere strookjes aan beide kanten? Lijkt me nog minder mooi worden.
Dat is wat er wel "hoort" te gebeuren. Dat is sowieso volgens de regels van de kunst en ook rustiger voor de ogen; symmetrie is fijner om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als het een officieel bedrijf is, zou je de rechtsbijstand kunnen inschakelen.
Voorzie wel dat dit een fikse uitdaging gaat zijn.

Hoeveel stond er nog open van de betalingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@S0epkip Ik zal het eens nalopen, en ook eens met de andere kranen in huis testen (warm water beneden en luisteren als de wasmachine op zolder water gaat vragen)
Volgens mij hangen de leidingen vrolijk los boven het plafond, aangezien daar ook het klappende geluid vandaan komt

@MikeyMan Het wordt gewoon wit gedaan, behalve als het echt kleine dingetjes betreft wordt er bij mij niets zwart gedaan aan mijn huis.
Momenteel staat er nog 30% van de rekening open (+/- 2300 euro), maar gezien de kwaliteit heb ik voor mijn gevoel nu al teveel betaald voor de hele badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticTiger schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:20:
@S0epkip Ik zal het eens nalopen, en ook eens met de andere kranen in huis testen (warm water beneden en luisteren als de wasmachine op zolder water gaat vragen)
Volgens mij hangen de leidingen vrolijk los boven het plafond, aangezien daar ook het klappende geluid vandaan komt

@MikeyMan Het wordt gewoon wit gedaan, behalve als het echt kleine dingetjes betreft wordt er bij mij niets zwart gedaan aan mijn huis.
Momenteel staat er nog 30% van de rekening open (+/- 2300 euro), maar gezien de kwaliteit heb ik voor mijn gevoel nu al teveel betaald voor de hele badkamer.
Dan zou ik zeker de rechtsbijstand inschakelen. M.i. moet de hele badkamer eruit om het goed te krijgen. Beter nu door de zure appel heen dan er nog jaren frustratie over hebben.

Overigens is Vurenhout met gipsplaat normaal gesproken prima hoor, als het hout niet te dun is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

ArcticTiger schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:45:
Ik ga maar eens mijn verzekeringen napluizen en contact opnemen met de rechtsbijstand wat de beste oplossing is in deze kwestie.
Zeker doen. Bel ze vandaag gewoon nog even en vraag hoe dit geregeld is bij jouw verzekeringsmaatschappij.
Ik ga ervan uit dat ze de offerte van je willen hebben en de staat waarin het nu is (met detailfoto's). Als ik me zo voorstel hoe het eruit ziet, dan is dit een duidelijke zaak die nooit voor de rechter komt, als je aannemer tenminste snapt dat hij gedoemd is om het te verliezen. Je rechtsbijstandsverzekering heeft de ervaring en de kennis hoe je zo'n zaak het best kan benaderen. Weten ook alles over termijnen, procedures, etc. Je aannemer moet waarschijnlijk ook juridische hulp inschakelen en betaald dat per uur. En dat kost meer dan zijn uurtarief.

Hoe dan ook, waar je waarschijnlijk op uitkomt -als ik het inschat- is dat het grotendeels opnieuw, maar nu goed gebeurt. Hiervoor moet je de aannemer wel de gelegenheid geven, dat betekent dat hij het zelf komt oplossen. Niet leuk, maar onvermijdelijk denk ik.

Je hebt absoluut meer dan voldoende geduld gehad, tijd om de volgende fase in te gaan en die kan zo ook weer maanden duren, helaas.

Aannemers (met uitzondering van de eerlijke aannemers, die je met een lampje moet zoeken) snappen 2 dingen: beloning en pijn. Het is tijd voor pijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 13-03-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:53
Note to myself: in geval van geplande verbouwingen aan huis een rechtbijstandverzekering afsluiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Man man man, als ik dit zie springen de tranen toch in m'n ogen. Ik zeg aannemer officieel in gebreke stellen en af laten handelen door je rechtsbijstand. Niet alleen mbt het niet afmaken van de klus, maar ook het leveren van ondeugdelijk werk. Onafhankelijke gerenommeerde aannemer een rapport laten opmaken en daarin ook laten beschrijven hoe het wel moet. Neem een kijkje in het recente topic over buiten schilderwerk.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

koektrommeltje schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:59:
Note to myself: in geval van geplande verbouwingen aan huis een rechtbijstandverzekering afsluiten.
Ook handig voor heel veel andere zaken hoor (buren die iets bouwen dat niet mag/kan en gewoon doorzetten, incassoburo dat je intimideert met niet-bestaande rekeningen, defect product waarbij de winkelier niet meewerkt, etc.).

Ik ben niet zo van de claimcultuur en handel in 1e instantie graag alles zelf af. Maar heel soms heb je professionele hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
zowaar heeft hij gisteren eindelijk gereageerd, en hij komt dinsdag.
Gelijk maar weer even vragen hoe hij mijn grootste struikelblokken op gaat lossen... (dus raamkozijn, plafond, stopcontact, gebarste voegen)
Nu komt hij ook meteen een spiegelkast plaatsen die hij gemaakt heeft (hadden we mondeling afgestem, maar wel frappant dat ie dat dan weer wel doet, maar de mondelinge afspraak over de wasmachine groep naar zolder "vergeet")
Gelijk maar even controleren of de afwerking van die spiegelkast van dezelfde "kwaliteit" is als het tegelwerk...

Als alles klaar is toch maar eens even praten over het resterende bedrag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@ArcticTiger zou je eens (goede) foto's van de eindsituatie kunnen posten?
De foto's uit je post van 12 maart kan ik niet vergroten en zijn van slechte kwaliteit als ik inzoom...

Ben ook wel benieuwd naar hoe het totaalplaatje er nu uit ziet, nu alle tegels er in zitten...

En hoezo praten over het resterende bedrag? Ik neem aan, dat als je nog niet tevreden bent, je ook nog niet het laatste deel gaat betalen. Dan ben je helemaal de stok achter de deur kwijt.
Ik zou zeggen: Laat hem eerst alles naar wens oplossen en pas als alle punten door jou en je wederhelft akkoord zijn bevonden, het laatste deel overmaken.

En voor de zaken die mondeling zijn afgesproken (zoals electra en kastje), probeer dat alsnog op papier te zetten! Wat als je straks over een half jaar problemen hebt met de kast (houtrot o.i.d.), dan kan hij zich ook waarschijnlijk niks meer van die afspraken herinneren of dat hij dat ooit gemaakt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@BastaRhymez Ik zal vanavond eens wat overzichtsfoto's posten van hoe het er nu uit ziet.
Mijn post van 12 maart heb ik ge-edit (de thumbnails zijn nu klikbaar)

Het vervelende is dat ik hoe langer hoe meer ga zien aan het tegelwerk, en ik bang ben dat ik ga vervallen in mierenn... muggeziften... :-(

Edit: een aantal foto’s online gezet: klik

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticTiger op 15-03-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 20:50
MikeyMan schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:32:
[...]

Dan zou ik zeker de rechtsbijstand inschakelen. M.i. moet de hele badkamer eruit om het goed te krijgen. Beter nu door de zure appel heen dan er nog jaren frustratie over hebben.

Overigens is Vurenhout met gipsplaat normaal gesproken prima hoor, als het hout niet te dun is ;)
Meestal zit er achter de gipsplaten een underlayment plaat omdat enkel een enkel gipsplaatje wat dun is.
(het kan maar het is niet optimaal) dus eigenlijk is het: vurenhout balken underlayment plaat en dan gipsplaat en daarop je tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@S0epkip zojuist eens naar de waterleidingen gekuisterd terwijl de wasmachine water begon te vragen, en helaas toch klappende leidingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticTiger schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:38:
@S0epkip zojuist eens naar de waterleidingen gekuisterd terwijl de wasmachine water begon te vragen, en helaas toch klappende leidingen.
Klapperende leidingen kunnen ook komen omdat ze niet juist zijn bevestigd, of er staat te veel spanning op.
Hier ook een tijdje flexibele waterleiding los overal neergelegd (gehele huis) en als je niet op past wordt je zo bewusteloos geslagen als iemand de wc door trekt.

*Gaat wat minder overdrijven*

Maar die waterleidingen hebben serieus een eigen wil als ze niet fatsoenlijk zijn bevestigd en kunnen behoorlijk klapperen, zeker als ze in holle wanden zijn bevestigd en niet in zijn gesmeerd met mortel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:09:
[...]

Klapperende leidingen kunnen ook komen omdat ze niet juist zijn bevestigd, of er staat te veel spanning op.
Hier ook een tijdje flexibele waterleiding los overal neergelegd (gehele huis) en als je niet op past wordt je zo bewusteloos geslagen als iemand de wc door trekt.

*Gaat wat minder overdrijven*

Maar die waterleidingen hebben serieus een eigen wil als ze niet fatsoenlijk zijn bevestigd en kunnen behoorlijk klapperen, zeker als ze in holle wanden zijn bevestigd en niet in zijn gesmeerd met mortel.
Dit bevestigt dat toch mijn vermoeden dat de leidingen boven het plafond los hangen over een afstand van 2 meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticTiger schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:12:
[...]

Dit bevestigt dat toch mijn vermoeden dat de leidingen boven het plafond los hangen over een afstand van 2 meter...
Hmmz, flexibele leiding? Horizontaal hoor je de beugels iedere 40cm te plaatsen, geen idee of je dat nog zou kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@Verwijderd alles zit boven het plafond.
De enige manier os het plafond eruit halen of de zoldervloer.
Maar ik heb het al laten weten aan de aannemer, nu hoop ik dat ie er ook wat aan doet.

Het plafond zelf is in mijn optiek ook niet goed geplaatst dus ik moet het nog even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
ArcticTiger schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:38:
Dat is ook juist een moment waarop je waterslag kunt verwachten. Als je wasmachine stopt met vullen dan gaat er ineens een klepje dicht, wat dus waterslag veroorzaakt. Een waterslagdemper zou dit - ook voor de wasmachine - moeten kunnen verhelpen.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Het vervelende is dat het klappen niet voor kwam voordat de badkamer werd verbouwd, en het ook gebeurt als er een kraan wordt geopend.

Affijn, dinsdag is hij er, en ik ga voor die tijd nogmaals schriftelijk mijn punten bij hem aangeven, hopelijk reageert hij er op. (Afgelopen 2 keer geen reactie gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@ArcticTiger Gezien (het uitblijven van) eerdere reacties van je aannemer, wordt het bezoek een soort onderhandeling met hem. Hij kan niet verrast zijn over wat hij eerder heeft opgeleverd, maar zal het waarschijnlijk proberen goed te praten en een paar zaken oplossen.

Je hebt blijkbaar nog steeds geen externe deskundige benaderd (bouwkundig/juridisch), dus je gaat waarschijnlijk weer een periode tegemoet waarin jij je aannemer achter de broek moet gaan zitten. De werkzaamheden die nu moeten gebeuren, zijn niet makkelijk en hij gaat er geen cent aan verdienen. Zet dat tegenover klussen die wèl geld opbrengen en je snapt waarom hij zo laks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@Joepla daar ben ik me van bewust.
Maar ik weet ook dat wanneer het me dinsdag niet bevalt ik contact opneem met DAS.
Ik zatnet nog even de foto’s te bekijken en bij sommigen werd ik gewoon weer pissig.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticTiger op 17-03-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Als ik die centraal doos met flexibele draden zie vraag ik me ook af wat daar gebeurd is? Of zit er een fan aangekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@timleferink daar zit een ventilator aan (is iets wat ik zelf in de toekomst maar recht zal breien, met een zwaardere ventilator en een extra rooster in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@ArcticTiger Hoe staat het er inmiddels mee? Afspraken kunnen maken met de aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@Joepla Helaas nog niet.
De aannemer zou dinsdag komen, maar liet maandagmiddag weten ziek te zijn en dus niet te komen.
Ik heb nog niets gehoord en hem bewust afgelopen weke niet gecontacteerd (ik wil hem niet lastigvallen als hij ziek is) en deze week zit ik in het buitenland, dus zal hem vrijdag voor het eerst een bericht kunnen sturen.
Daarnaast ben ik nog aan het broeden hoe ik dat bericht het beste kan formuleren zonder mezelf buiten spel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ArcticTiger schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:14:
@Joepla Helaas nog niet.
De aannemer zou dinsdag komen, maar liet maandagmiddag weten ziek te zijn en dus niet te komen.
Ik heb nog niets gehoord en hem bewust afgelopen weke niet gecontacteerd (ik wil hem niet lastigvallen als hij ziek is) en deze week zit ik in het buitenland, dus zal hem vrijdag voor het eerst een bericht kunnen sturen.
Daarnaast ben ik nog aan het broeden hoe ik dat bericht het beste kan formuleren zonder mezelf buiten spel te zetten.
"Ben je inmiddels weer beter en zo ja, wanneer kunnen we onze afspraak dan inplannen?"
Volgens mij kun je daar weinig fout mee doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

No offence, maar: grow some balls...

Jij zit in de rotzooi, door toedoen van een aannemer die niet doet wat ie moet doen. Laat hem het maar fijn regelen, niet jouw probleem. Als hij geen gezeur had gewild, had ie geen eigen baas moeten worden of beter werk af moeten leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 29-03-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@ArcticTiger Misschien is het slim om nu voor jezelf een deadline op te stellen. Een datum waarop je verwacht dat er concreet iets wordt gedaan.
Dit wordt anders een lang verhaal (dat is het eigenlijk al) en je kansen worden er niet beter op door alles op zijn beloop te laten. Je hebt geduld gehad, je bent niet onredelijk geweest, ik raad je nogmaals aan om in ieder geval je rechtsbijstandsverzekering te bellen.

Waarschijnlijk zullen zij een brief naar je aannemer sturen. Dit kan de zaak al vlot trekken, als je aannemer ziet dat er professionals meekijken die niet onder de indruk zijn van steeds nieuwe uitvluchten. Vanaf het moment van de brief is er uitzicht op een oplossing (al kan dat nog steeds best lang duren). Zolang je niet in actie komt, schuift die oplossing steeds door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
Dinsdag 9 april... (is het nu maandag 9 april of dinsdag 10 april :+ , zal wel dinsdag zijn) komt hij het afmaken.
Ik heb hem per mail een lijstje gestuurd met zaken waar hij van mij naar mag kijken, en meteen een planning gevraagd, en via whatsapp even aangegeven dat ik hem een mail heb gestuurd waar ik een reactie op verwacht.
Goedemiddag ****,
ik heb begrepen dat je aanstaande dinsdag 10 april weer komt voor de badkamer.

Graag krijg ik van jou een verwachte planning voor de volgende zaken:
- Plaatsen van de radiator
- Muurtje afmaken
- "Vensterbankje" afmaken (totaal niet gevoegd of gekit)
- Alle gebarste voegen (zeker in het douchegedeelte zijn veel voegen al gebarsten)
- De electra: wasmachine groep naar zolder en stopcontact op badkamergroep
- De klappende leidingen (deze hangen los boven het plafond?)
- Het plafond: de centraaldoos strak wegwerken en het raamkozijn repareren en weer rechtzetten

Ook wil ik graag dat er wordt gekeken naar de algehele staat van afwerking, of in mijn ogen de afwezigheid daarvan:
- Scheve voegen
- afgebrokkelde tegelranden
- tegels die niet even breed zijn
- latje om het kozijn van de deur en de dorpel?

Alvast bedankt.
Ik weet niet in hoeverre dit normaal is, maar wij moesten in januari zelf maar het plafond witten en de dorpel en afwerklatten ook maar zelf doen.
Als ik een auto koop hoef ik toch ook de motorkap niet te spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Afwerklatten (timmerwerk) zit er normaal bij in tenzij anders afgesproken. Witten/schilderen is meestal andersom.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@ArcticTiger: 9 april valt op dinsdag... in 2019 ;)
Fijn dat er in ieder geval weer iets gaat gebeuren. Ben benieuwd hoe hij bv. de klapperende leiding gaat oplossen, dat zal niet eenvoudig zijn (lees: daarvoor moet je plafond waarschijnlijk weer gedeeltelijk open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@Joepla laten we hopen dat het aanstaande dinsdag is :+
Gisteren in de middag kreeg ik nog wel een whatsapp van hem dat hij de mail had gezien, en in de avond zou reageren: 3 maal raden...

Anyway, het plafond zal er waarschijnlijk inderdaad weer uit moeten, en dat vind ik nog het ergste voor mezelf, omdat ik weer opnieuw moet sauzen.

Vanmiddag bel ik nog even met DAS, over hoe verder te gaan als het niet naar tevredenheid is
Ik struikel echt gigantisch over de afwerking, met name het slechte snijwerk van de tegels en het voegwerk, maar dat is op de foto's wel duidelijk te zien, en in mindere mate het tegelwerk (hoogte/diepte verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jammer dat er zoveel prutsers rondlopen, dit is echt te gek voor woorden.

(dit=zie foto's)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hackus schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:47:
[...]

Jammer dat er zoveel prutsers rondlopen, dit is echt te gek voor woorden.

(dit=zie foto's)
Vervelende is dat doordat er een gebrek aan vaklui is, ook de prutsers voldoende werk hebben om aan de slag te blijven... En de goede zitten jarenlang vol.

Je kunt het inmiddels beter zelf doen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Zo op het eerste gezicht is de want netjes betegeld. Echter over het verband valt te discussiëren, maar niet achteraf. Als de opdracht was betegeld de wand met X tegel, dan is deze voldaan. Persoonlijk vind ik het er niet slecht uitzien. Ik zou het als leermoment meenemen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23

LankHoar

Langharig tuig

@ArcticTiger ik las dit topic eerder al eens, en heb nu de updates sinds maart gelezen. Mijn observatie is dat je veel te veel afwacht en jezelf afhankelijk laat zijn van deze aannemer:
  • Je hebt voor jezelf al helemaal duidelijk dat je nergens tevreden over bent.
  • Meerdere posters in dit topic beamen al dat het allemaal "niet netjes" is gedaan.
  • De aannemer verzaakt fatsoenlijke communicatie en afspraken worden telkens niet nagekomen.
Ik zou zeggen, contacteer DAS al voor hij komt, en bespreek met hun hoe je dit opgelost kan krijgen. En daarmee bedoel ik niet dat hij de klusjes nog even afmaakt, maar het werk herstelt zoals het oorspronkelijk voor ogen werd gehouden.

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 05-04-2018 13:00 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
Jumpman schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:25:
Zo op het eerste gezicht is de want netjes betegeld. Echter over het verband valt te discussiëren, maar niet achteraf. Als de opdracht was betegeld de wand met X tegel, dan is deze voldaan. Persoonlijk vind ik het er niet slecht uitzien. Ik zou het als leermoment meenemen.
Over het verband was in het begin al duidelijk: leermoment, niets aan te doen
Als je de wand verder bekijkt is de eerste oogopslag dat het netjes is.
Maar als je er dagelijks naar kijkt wordt dat toch echt anders...

@LankHoar Daar ben ik nu ook mee bezig (eindelijk tijd tussen mijn huidige werkzaamheden door)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
LankHoar schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:59:
@ArcticTiger ik las dit topic eerder al eens, en heb nu de updates sinds maart gelezen. Mijn observatie is dat je veel te veel afwacht en jezelf afhankelijk laat zijn van deze aannemer:
  • Je hebt voor jezelf al helemaal duidelijk dat je nergens tevreden over bent.
  • Meerdere posters in dit topic beamen al dat het allemaal "niet netjes" is gedaan.
  • De aannemer verzaakt fatsoenlijke communicatie en afspraken worden telkens niet nagekomen.
Ik zou zeggen, contacteer DAS al voor hij komt, en bespreek met hun hoe je dit opgelost kan krijgen. En daarmee bedoel ik niet dat hij de klusjes nog even afmaakt, maar het werk herstelt zoals het oorspronkelijk voor ogen werd gehouden.
Ik ben het volkomen eens met bovenstaande en kan je van harte aanraden dit te doen. Wij hebben een soortgelijke situatie zelf 4 maanden aan zitten kijken met ons toilet op de begane grond (volledig tegelwerk, sanitair en leidingwerk). Te lang gedacht er zelf wel uit te komen en toch steeds een kans geven, ondanks dat afspraken niet nagekomen werden en de kwaliteit van het geleverde werk niet verbeterde.

We hebben vorige week pas de DAS ingeschakeld en kregen toen te horen dat we ondanks het overduidelijke prutswerk het hele juridische traject moeten doorlopen voor er een uitspraak komt (in gebreke stelling, de zoveelste kans geven voor herstel, pas na oplevering expert laten kijken, weer kans voor herstel bieden, etc.) We moesten er rekening mee houden dat dit zomaar nog eens een half jaar zou kunnen gaan duren :X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Geen prettige vooruitzichten dus :(
Ik ben bang dat als hij het tegelwerk moet herstellen dat dan alles eraf zal moeten en opnieuw.
Na het slopen van de badkamer (zelf gesloopt) hebben we in huis nog weken stof zitten happen (afplakken werkt echt niet...) en daar zitten we niet echt nog een keer op te wachten...
Werkelijk elke tegel die op maat is gemaakt heeft een snijrand alsof er met een botte zaag doorheen is gegaan.
Een smalle strook (15 a 20 cm breed) boven het toilet zijn niet alle tegels even breed waardoor de voeg ineens heel breed wordt, zoals op de foto's te zien is.
En dan laten de foto's helaas niet het hoogte verschil zien wat je met het blote oog wel ziet (of het ligt echt aan mij)

Ik bel vanavond DAS en zal zien wat ze zeggen.

[ Voor 37% gewijzigd door ArcticTiger op 05-04-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
Update:
DAS gebeld, en die hebben aangegeven dat ik duidelijk aan de aannemer moet aangeven wat er niet goed is is onze ogen, en wat er hersteld moet worden.
Daarnaast een termijn afspreken waarbinnen dit klaar moet zijn.
Is het niet klaar en komt hij de afspraak niet na, dan de zaak bij DAS aanmelden.

Wat me ook opviel was dat ze aangaven dat als er bij het herstellen/afwerken van het tegelwerk opnieuw betegeld moet worden dit volledig voor zijn kosten zou zijn.

Ik heb op aanraden ook een meetlat/waterpas langs de plekken gehouden die mij het meest opvielen.
Ik heb de foto's hiervan toegevoegd aan het album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 20:35
ArcticTiger schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:03:
Update:
DAS gebeld, en die hebben aangegeven dat ik duidelijk aan de aannemer moet aangeven wat er niet goed is is onze ogen, en wat er hersteld moet worden.
Is het niet klaar en komt hij de afspraak niet na, dan de zaak bij DAS aanmelden.

Wat me ook opviel was dat ze aangaven dat als er bij het herstellen/afwerken van het tegelwerk opnieuw betegeld moet worden dit volledig voor zijn kosten zou zijn.

Ik heb op aanraden ook een meetlat/waterpas langs de plekken gehouden die mij het meest opvielen.
Wat staat er omschreven in de offerte? Daar heb ik nog weinig van terug gelezen, of ik heb het gemist. Dat gaat waarschijnlijk vrij bepalend zijn in hoeverre bepaalde zaken opgelost moeten worden.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
DjaRoel schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:55:
[...]

Wat staat er omschreven in de offerte? Daar heb ik nog weinig van terug gelezen, of ik heb het gemist. Dat gaat waarschijnlijk vrij bepalend zijn in hoeverre bepaalde zaken opgelost moeten worden.
Copy paste uit de offerte, welke uit slechts 2 pagina’s bestaat.
Werkzaamheden:
Aanbrengen nieuw leidingwerk
Aanbrengen riool diameter 80mm
Verleggen electra
Aanbrengen zandcement dekvloer
Plaatsen easydrain met tegelgoot
Plaatsen toiletframe
Plaatsen inbouwelementen douche kraan
Aanbrengen inbouwelementen wastafelkraan
Platen douchewand met nisje aan douche zijde
Aanbrengen plafond incl spots
Stucwerk wanden en plafond
Plaatsen buisventilator op zolder met naloop
Tegelen wanden en vloer.
Aanpassen bestaande badkamermeubel en wasbak
Wat ik nu nog meer zie wat niet klopt:
Diameter afvoer is 70mm in plaats van 80mm
De geplaatste buisventilator heeft

De nis met plankjes boven het toilet is er later bij gekomen toen hij bezig was, omdat er onvoorzien een koofje in de hoek moest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
ArcticTiger schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:57:
[...]

Copy paste uit de offerte, welke uit slechts 2 pagina’s bestaat.

[...]

Wat ik nu nog meer zie wat niet klopt:
Diameter afvoer is 70mm in plaats van 80mm
De geplaatste buisventilator heeft

De nis met plankjes boven het toilet is er later bij gekomen toen hij bezig was, omdat er onvoorzien een koofje in de hoek moest komen.
Al staat het vrij summier omschreven komt het er toch op neer dat de badkamer compleet gerenoveerd is. Over het uitlijnen van de tegels kan je discussiëren en de plaats van het stopcontact staat niet omschreven maar de rest zou keurig in orde moeten zijn. Ik zou dit zeker bijsluiten en van commentaar voorzien in reactie naar de aannemer.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@DjaRoel het uitlijnen heb ik al aangegeven dat dat een leerles is.
Locatie van het stopcontact ook niet.
Echter de kwaliteit en afwerking van het tegelwerk, en dat het stopcontact op de verkeerde groep zit zijn de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
ArcticTiger schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:31:
@DjaRoel het uitlijnen heb ik al aangegeven dat dat een leerles is.
Locatie van het stopcontact ook niet.
Echter de kwaliteit en afwerking van het tegelwerk, en dat het stopcontact op de verkeerde groep zit zijn de problemen.
Het is ook goed dat er staat dat de vloer en de wanden aangepakt zijn, dan is er geen excuses voor scheef tegelwerk. Anders gaat hij natuurlijk aandragen dat de ondergrond niet goed was.

Hoe ver zit het stopcontact van een tappunt geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Edit: niet goed gelezen.
Eerst lezen voor een reactie te plaatsen 8)7

Hij kreeg een volledig lege ruimte, volgens afspraak, welke hij zelf zou stucen, en tegelen, volgens afspraak.
Maar zelfs de kortste wandjes zijn niet recht, zoals op de foto’s te zien.

Ik wacht nu wel af waar hij mee komt.
Ik heb hem, zoals eerder al aangegeven, gemaild om een plan van aanpak, maar helaas nog steeds geen reactie terug gehad.

[ Voor 202% gewijzigd door ArcticTiger op 06-04-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@ArcticTiger Bijna een maand verder nu, ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen.

Mijn ervaring met aannemers zegt me dat dit nog niet afgelopen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Waarom je wanden laten stuccen? Die heb je toch laten tegelen?
Dat je het plafond eventueel laat stuccen, kan ik begrijpen aangezien die in het zicht blijft.

Maar de wanden... :?

Helemaal glad hoeven de wanden voor tegelwerk niet te zijn. Met een beetje lijm kan je best wat kleine oneffenheden opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ArcticTiger schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:03:
Update:

Beetje apart dat DAS aangeeft dat je nogmaals moet aangeven bij de aannemer dat alles hersteld moet worden. Dit is toch wat je al tijden aan het doen bent? De zaak zou allang bij DAS aangemeld en onder behandeling moeten zijn.

Ik zou alle correspondentie verzamelen en inleveren bij DAS. Het punt van afwachten en hopen dat de aannemer alles netjes oplost is nu al lang en breed voorbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticTiger
Bijna dit topic vergeten, maar toch maar ven de conclusie.
Half april is de badkamer dan toch helemaal afgemaakt.
Na het plaatsen van radiator, spiegelkastje en een aantal afwerkzaakjes zijn de oneffenheden nagenoeg niet zichtbaar, en de andere zaken zal ik maar mee leren leven.
Ben er ondertussen zo klaar mee dat ik gewoon wilde dat het klaar was |:(

offtopic:
Lijkt wel of er een vloek op ons rust wat betreft verbouwingen...
8 mei 2 dakkapellen laten plaatsen, alles goed en wel, blijken uiteindelijk de rolluiken de verkeerde kleur en de verkeerde motor te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rina
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-05-2023
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Je begint in het midden met de voeg of ,(het midden van)een hele tegel.
Het wordt bepaald door hoe je uitkomt op de hoek.
Op de hoek altijd groter dan n halve tegel. Dit bepaald bovenstaand.(dus geen richel)
Iedere tegelzetter weet dit, ze noemen dat symmetrisch verdelen.
Kost iets meer tegels maar ziet er veel beter/ mooier/ professioneler uit!!!
Bij vragen stuur maar n pb.

Gr. Sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Rina schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:37:
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Je begint in het midden met de voeg of ,(het midden van)een hele tegel.
Het wordt bepaald door hoe je uitkomt op de hoek.
Op de hoek altijd groter dan n halve tegel. Dit bepaald bovenstaand.(dus geen richel)
Iedere tegelzetter weet dit, ze noemen dat symmetrisch verdelen.
Kost iets meer tegels maar ziet er veel beter/ mooier/ professioneler uit!!!
Bij vragen stuur maar n pb.

Gr. Sjaak
Bedankt voor de opheldering. Kunnen ze na 5 jaar eindelijk door net tegelen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Goed bedoeld @Rina maar na jaren nog een topic hierover omhoog schoppen is niet nodig en niet de bedoeling :)

Ik doe deze dan op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.