Ontevreden over tegelwerk, maar is dat terecht?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 45.979 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:51
Wij laten onze badkamer verbouwen.
Netjes volgens offerte en faktuur enzo.
Het is een kleine badkamer, ongeveer 120x260cm.
Nu is er vandaag eindelijk gedeeltelijk getegeld.
Niets bijzonders, mat witte wandtegels van 20x50cm.

Wat mij nu opvalt:
Het korte wandje, links begonnen met een hele tegel, vervolgens nog een hele tegel, om te eindigen met een stukje van 20cm op het eind.
De lange wand idem dito, heel beginnen, met 10cm eindigen.
Ook in de douche, tussenwand, alles begonnen met een hele tegel, en op het eind snijden wat nodig is.

Had ik vooraf met de aannemer moeten overleggen hoe het getegeld moest worden?
Of had de aannemer, als deskundige zijnde, dit zelf moeten zien?

Ik moet eerlijk zijn dat ik er als leek zijnde vooraf niet aan heb gedacht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4ra9zYG.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JlYJhNa.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rbNWmk8.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticTiger op 17-01-2018 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:32
Naar mijn mening had de tegelzetter dit op moeten lossen. (Ik neem aan dat je dit op de "tegelzetters-school" leert..

IMHO onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Foto? klinkt iig niet optimaal en lijkt me dat een goede tegelzetter vantevoren inmeet waar de naden horen te komen misschien zijn er misschien andere factoren die meespelen zoals naden die gelijk met vloertegels lopen ed,(tegels lijken op de foto bv gecentreerd op het raam en waar de leidingen uit de grond komen) wat voor het zicht misschien wel het netste is. en hoeveel heb je er uiteindelijk voor betaald?

iig jammer dat het er niet zo uitziet als verwacht maar vind het er op het eerste gezicht best netjes uitzien. zeker met zulke grote tegels in een vrij kleine ruimte moet je uiteindelijk toch ergens een tegelrand van gedeeltelijke tegels kwijt

[ Voor 46% gewijzigd door -36- op 17-01-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@-36- Had de fotos in een mo tag gezet, blijkbaar niet zichtbaar voor iedereen. Even aangepast.
Vloer moet nog gelegd worden, zijn totaal andere tegels.

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticTiger op 17-01-2018 19:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 11:17
Voor beide is iets te zeggen.
Je had van de tegelzetter mogen verwachten dat hij iets van uitlijn werk doet en/of jou informeerd over hoe hij met de naden omgaat. Anderzijds als dit iets is wat je zelf belangrijk vind had je dit ook vooraf bespreekbaar kunnen maken.

Onlangs hier zelf samengezeten met de tegelzetter die straks in onze nieuwbouwwoning de badkamer en toilet gaat zetten.
We gaan met grote 70x70cm tegelen, en hij gaf in het gesprek zijn werkwijze aan.

Hart achterwand toilet is leidend voor het tegelwerk.
Bovenzijde badrand is leidend voor tegelwerk.
en vloer en wandtegels zullen op elkaar aansluiten.

Tevens gaf hij aan dat hij eerst de lijnen aftekend, dit dan samen met ons beoordeeld en vervolgens pas begint met tegelen.
Maar hier hebben wij dus uitgebreid over gesproken alvorens hij zijn offerte maakt en dus zal starten met de werkzaamheden. Komt wellicht ook dat mijn vriendin en ik behoorlijk precies zijn en deze details dan ook graag willen weten voor wij met een partij aan de slag gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Tieske op 17-01-2018 19:51 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou hier zelf zeker van tevoren al over nadenken, maar ik snap goed dat niet iedereen dit doet.

Zou hier zeker een punt van maken. Hoe dan ook een leermomentje ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 17-01-2018 19:51 ]

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:02

kraats

Ik rol

Maar wat had het dan moeten worden? Centreren en dan nog smallere strookjes aan beide kanten? Lijkt me nog minder mooi worden.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Hele tegels in je douchegedeelte is wel handiger uitdrogen.

Maar ik weet niet wat je afgesproken hebt. Als je wil uitlijnen zal je relatief veel snijverlies hebben zeker op zo'n kleine oppervlakte.

En wat komt er op de vloer? Zijn die tegels van dezelfde maat? Hoe kom je dan in het douche gedeelte uit?

[ Voor 8% gewijzigd door Barrycade op 17-01-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@kraats centreren zou 35-50-35 worden op de korte wand, en 30-50-50-50-50-30 op de lange wand.
Al zou je het inderdaad anders kunnen zien en de smalle strook in 2 delen...

@Barrycade op se vloer donkergrijs 20x120, in de lengte.
En wat snijverlies betreft, ik had in mijn eigen berekening al heel veel snijverlies meegerekend.

[ Voor 32% gewijzigd door ArcticTiger op 17-01-2018 19:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

kraats schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:52:
Maar wat had het dan moeten worden? Centreren en dan nog smallere strookjes aan beide kanten? Lijkt me nog minder mooi worden.
Dan is er wel symetrie, en dat oogt al snel netter. Ik vind voor de ruimte de tegels eigenlijk gewoon te breed waardoor het nu gewoon heel snel opvalt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 11:17
ArcticTiger schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:54:
@kraats centreren zou 35-50-35 worden op de korte wand, en 30-50-50-50-50-30 op de lange wand.
Al zou je het inderdaad anders kunnen zien en de smalle strook in 2 delen...

@Barrycade op se vloer donkergrijs 20x120, in de lengte.
Als je iets doet, vooral de eerste optie en niet de smalle delen in 2 delen.
Stelregel is normaal (ook bij systeemplafonds) dat je liever niet met minder als een halve plaat aan een zijde wilt komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik realiseer me nu dat we ongeveer dezelfde tegels hebben qua maat; even gekeken; bij ons is de zetter wel in het midden begonnen van de muren en geeindigd in de uiteinden met gelijke snijdelen.

Acties:
  • +68 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MEN-O schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:42:
Naar mijn mening had de tegelzetter dit op moeten lossen. (Ik neem aan dat je dit op de "tegelzetters-school" leert..

IMHO onacceptabel.
Onzin. TS krijgt een netjes betegelde muur. Als je dwangmatig tegeltjes uitgelijnd wil hebben, dan had je dat eerder moeten verzinnen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:39
T ziet er strak uit, maar in de douche-hoek zou ik zo min mogenlijk voegen willen...
Wel goed getegeld, je had dit ff moeten bespreken denk ik...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:16
Je valt je iets op, maar wat is nu je probleem? Ik lees namelijk nergens een probleem of een klacht.
Vindt je het niet mooi of zoek je iets waarmee je de prijs naar beneden kunt halen (dat lees ik wel)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

"Probleem' voor TS is dat er symmetrie ontbreekt.

Zoals het ritme dat hij aangeeft 30-50-50-50-50-30 zou wenselijk zijn.

Nu wordt het dus 50-50-50-50-50-50-10

[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 17-01-2018 20:05 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
‘Zoals je het maakt, krijg je het’

Bevalt het je niet ? Dan had je dit vooraf, specifiek en onmiskenbaar moeten aangeven. Er is bouwtechnisch niets af te dingen aan het geleverde maar over smaak en keuzes achteraf kan je lang en kort discussiëren maar dat had je toch echt eerder moeten vastleggen of bepalen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticTiger
Even voor de duidelijkheid.
Ik zoek niet iets om de prijs naar beneden te halen.
Ik ben ook niet op zoek naar iets om te klagen.
Echter dit was het eerste wat mij in het oog sprong, en ik persoonlijk minder mooi vind.

Dus dan voor de duidelijkheid: had de tegelaar hierop kunnen anticiperen en na kunnen vragen? Gezien de maat tegels in verhouding met de afmetingen van de doucheruimte. En hij is de deskundige, ik de leek.

(4 jaar geleden dit huis gekocht, en destijds deed de tegelaar dit uit eigenninzicht in de toiletruimte, zelfde maat tegels)

Ik denk ook niet dat centreren iets te maken heeft met dwangmatigheid wat mij verweten is.

Ik begrijp dat er niets te klagen is en is dus gewoon een (duur) leermomentje geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticTiger op 17-01-2018 20:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Breezers schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:05:
‘Zoals je het maakt, krijg je het’

Bevalt het je niet ? Dan had je dit vooraf, specifiek en onmiskenbaar moeten aangeven. Er is bouwtechnisch niets af te dingen aan het geleverde maar over smaak en keuzes achteraf kan je lang en kort discussiëren maar dat had je toch echt eerder moeten vastleggen of bepalen
Dit dus.

De 1 zou een volle tegel vanaf de deur/open hoek zien, de ander weer volle tegel vanaf aansluitende muren, de ander wil gecentreerd, of zoals ik nu in de hoek zie, een doorlopende lengte van de tegel op de andere muur (dus 40cm op de ene muur, 10cm verder op de volgende muur).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
ArcticTiger schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:07:

Dus dan voor de duidelijkheid: had de tegelaar hierop kunnen anticiperen en na kunnen vragen?
Had gekund, maar is 'ie niet verplicht. Hij heeft het gedaan zoals hij dacht dat het beste zou zijn.

Had je deze vraag ook gesteld als hij het wel naar jouw wens had gedaan? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:15
Opbasis van de foto's stoort mij het niet super. Eerste foto is gemaatvoerd uit hart van het raam, zeker omdat het raam niet recht in douche hoek valt is het niet storend. Andere foto komt hart wasbak precies op voeg, dat is ook netjes. Houdt er rekening mee dat door inrichting e.e.a. er anders uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@Hahn eerlijk is eerlijk: nee :)
Ik was echter in de veronderstelling dat een tegelzetter dit toch wel zou overleggen als er nog niets over was besproken.

Zoals ik eerder al zei: prijzig leermoment :)

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticTiger op 17-01-2018 20:16 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticTiger schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:12:
Ik was echter in de veronderstelling dat een tegelzetter dit toch wel zou overleggen als er nog niets over was besproken.
Dat was dan ook een mooie vraag op voorhand geweest ;)

Maar inderdaad, er zijn verschillende opties. Hele tegels in de kijkhoek is ook een voorkeur.

Als het je echt stoort, zou je kunnen voorstellen om zelf het materiaal te betalen. Dat lijkt me op zich wel fair.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 17-01-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
Vergeet niet dat je ook met die uitsparing zit, dat slijpen uit een hele tegel is bijna onmogelijk.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ArcticTiger schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:12:
Assumptions are the mother of all fuckups.

En dan heb je in de regel nog te maken met een stukje "denkvermogen" en vooral het meedenken met de klant Niet iedereen is daarmee gezegend. Niet iedere tegelzetter heeft een MBO4 opleiding afgerond en denkt met de klant mee. Jij wilde tegels aan de muur, die zitten er nu in en nog aardig netjes ook (vanaf de foto te beoordelen).

Wat hierboven ook gezegd is: had je het anders gewild dan had je dit moeten vragen of aangeven. Alleen vooraf kan de tegelzetter je wensen honoreren, achteraf is valt er weinig meer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:42
headhunter1985 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:10:
Opbasis van de foto's stoort mij het niet super. Eerste foto is gemaatvoerd uit hart van het raam, zeker omdat het raam niet recht in douche hoek valt is het niet storend. Andere foto komt hart wasbak precies op voeg, dat is ook netjes. Houdt er rekening mee dat door inrichting e.e.a. er anders uitziet.
Wat ik op de foto's zie zou mij ook niet storen. Dat kleine randje bij binnenkomst is niet waar je naar kijkt als je in de deuropening staat, dan kijk je juist naar de hoek, en daar zitten nu hele tegels.

Ik ben wel van mening dat de tegelzetter het hier in ieder geval even kort over had moeten hebben. Hij is inderdaad de professional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
Allemaal bedankt voor de input.
Mijn initiele vraag was of het terecht is als ik niet tevreden ben, en die lijkt mij ruimschoots beantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticTiger schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:52:
Allemaal bedankt voor de input.
Mijn initiele vraag was of het terecht is als ik niet tevreden ben, en die lijkt mij ruimschoots beantwoord.
Ben ik toch benieuwd wat je takeaway is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
ArcticTiger schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:40:
Wij laten onze badkamer verbouwen.
Netjes volgens offerte en faktuur enzo.
Het is een kleine badkamer, ongeveer 120x260cm.
Nu is er vandaag eindelijk gedeeltelijk getegeld.
Niets bijzonders, mat witte wandtegels van 20x50cm.

Wat mij nu opvalt:
Het korte wandje, links begonnen met een hele tegel, vervolgens nog een hele tegel, om te eindigen met een stukje van 20cm op het eind.
De lange wand idem dito, heel beginnen, met 10cm eindigen.
Ook in de douche, tussenwand, alles begonnen met een hele tegel, en op het eind snijden wat nodig is.

Had ik vooraf met de aannemer moeten overleggen hoe het getegeld moest worden?
Of had de aannemer, als deskundige zijnde, dit zelf moeten zien?
Een aannemer is geen architect of ontwerper. Maar het is wel gebruikelijk dat de tegelzetter overlegt over het patroon.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticTiger
MikeyMan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:03:
[...]

Ben ik toch benieuwd wat je takeaway is :)
Het mag duidelijk zijn dat het niet terecht is.
Ik zal er doorheen moeten kijken en dit als leermoment opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op de tegelzetters school leer je om nooit kleiner dan een halve tegel te plakken, symmetrisch is nog het mooiste maar geeft meer afval en wordt vaak alleen gedaan bij dure badkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Ernemmer schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:12:
Op de tegelzetters school leer je om nooit kleiner dan een halve tegel te plakken, symmetrisch is nog het mooiste maar geeft meer afval en wordt vaak alleen gedaan bij dure badkamers.
En ik maar denken dat mijn badkamer duur was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticTiger schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:09:
[...]

Het mag duidelijk zijn dat het niet terecht is.
Ik zal er doorheen moeten kijken en dit als leermoment opnemen.
Of je terecht ontevreden bent kun je alleen zelf bepalen natuurlijk. Vraag is of het je genoeg stoort om het opnieuw te laten doen ;)

Dit is wel je laatste kans natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 17-01-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Opnieuw laten doen is echt geen optie, tenzij het technisch niet in orde is.
Ik ben zometeen ook wel blij dat ik mijn badkamer weer kan gebruiken na 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Jeroenneman schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:59:
[...]

Onzin. TS krijgt een netjes betegelde muur. Als je dwangmatig tegeltjes uitgelijnd wil hebben, dan had je dat eerder moeten verzinnen.
Als je zo'n kleine badkamer hebt moet je ook niet gaan werken met tegels van 50 lang. Zo wel is het slim om voor te bespreken; bijvoorbeeld niet kleiner dan een halve tegel (zoiets is gebruikelijk, maar kan dat niet altijd). Ik vind het nog vrij netjes. Er is iig gekozen om zoveel mogelijk hele tegels te gebruiken en bijvoorbeeld in de hoek met afgesneden tegels bij elkaar te laten komen.
Als ze nou waren uitgekomen met strookjes van 5cm had je een punt gehad.

Ik zou eerder vallen over de ongelukkige hoekjes rondom de uitsparingen als het raam.

Nadat ik ook het laatste kwart van het topic las... volgens mij was het je al duidelijk dus laat maar... /spuit 11

Mooie tegels d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-01-2018 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
SinergyX schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:08:
[...]

Dit dus.

De 1 zou een volle tegel vanaf de deur/open hoek zien, de ander weer volle tegel vanaf aansluitende muren, de ander wil gecentreerd, of zoals ik nu in de hoek zie, een doorlopende lengte van de tegel op de andere muur (dus 40cm op de ene muur, 10cm verder op de volgende muur).
Dat klopt, iedereen heeft andere wensen, maar wellicht nog niet praktisch voor ogen op dat moment.
Ik vind dat het de taak van de tegelzetter is om hier de klant op attent te maken.
De tegelzetter is de professional, Ik zou ZEKER van hem verwachten dat ie mij er even op wijst in ieder geval waar de voegen komen te zitten, en of dat is zoals ik het in gedachten heb. (al is het maar om mij er even over te laten nadenken)

Als klant ben je eigenlijk vaak per definitie leek hierin.
Je kan dus niet van de klant verwachten dat ie over alle details van het tegelwerk heeft nagedacht hoe ie dat wil hebben, of wat de opties zijn.
Van de tegelzetter mag je dat wel zeker verwachten. Die doet dit tenslotte echt niet voor het eerst, en heeft gegarandeerd vaker discussies of overleg mbt tegelpatronen gehad met andere klanten.
Om dan bij een nieuw project 'zomaar' te beginnen te tegelen zonder enig overleg met de klant, (omdat die klant er toevallig niet zelf over begonnen is), dat vind ik echt niet kunnen. Klant heeft er wellicht namelijk helemaal niet bij stilgestaan en weet zowiezo niet wat de conventies zijn. Taak dus van een goede tegelzetter om dit op zn minst even uit te leggen aan de klant.

@ArcticTiger
Hoe zit het met de voegkleur bijvoorbeeld?
Heeft de tegelzetter dit wel overlegd? Heeft ie je kleurensamples laten zien waaruit je kon kiezen, en advies gegeven of zo? Of doet ie straks ook zomaar iets?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ontevreden over tegelwerk, maar is dat terecht?

Ja, als jij ontevreden bent, wat wil je van hier horen. Jantje vind dit,Pietje vind dat. Het gaat er om wat jij ervan vind, dat heb je al aangeven. Wat jij verwacht of af hebt gesproken heeft ook invloed. Is het advies van tegelzetter, heb je zelf de tegels uitgezocht. Is het een beun de haas, handige buurman of een vakman etc etc etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 08:08
Wtf, heb je die Grohe inbouwkraan gekozen? :+

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 10:37

meddle

:o

Ik snap dat je het minder mooi vindt dan als het gecentreerd was, maar opzich is er toch vrij netjes getegeld. Je ziet soms bij mensen op de plee wel dat er echt nog een randje van 4cm ergens is bijgeplakt, omdat de tegelzetter niet uitkwam en dat is echt lelijk, maar hier zou ik zelf wel overheen komen. Als het straks gevoegd is valt het sowieso minder op.

Natuurlijk had de tegelzetter het eigenlijk wel moeten vragen, maar ik zou er niet vanuit gaan. Het beste is imo om gewoon van te voren te bespreken hoe je het graag wilt hebben met de tegelzetter zelf (en andere mensen die aan je badkamer komen werken).

[ Voor 26% gewijzigd door meddle op 17-01-2018 22:29 ]

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind juist dat het netjes is geweest en liever zoveel mogelijk grote tegels en dat randje zou ik niet erg vinden als je binnenkomt als hij ook beneden netjes uitkomt met de vloertegels. Het randje zou mij nog het minste irriteren van het hele verhaal want als je gaat douchen, zijn grote tegels weer prettiger met schoonhouden/maken i.p.v. nog een klein randje en je kijkt er eerder tegen aan in de hoek en ik vind het niet eruit zien als je met zo'n randje in de hoek uitkomt want dan lijkt het alsof je nog even er tussen moest doen. Prima zo, niets aan doen naar mijn mening.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Ik heb de foto's even laten zien aan mijn oom, welke op dit moment voor ons de wc betegeld. Hij vindt de manier van tegelen, gezien de breedte van de tegels heel normaal.

Indien hij in deze situatie gevraagd was vanuit het midden te werken, zou hij geadviseerd hebben of kleinere tegels te gebruiken, of grotere. Anders krijg je aan beide kanten een stukje van 10cm, wat er ook niet uit ziet.

Los ervan vindt ik vanuit het midden werken natuurlijk mooier. Onze WC is ook vanuit het midden betegeld, maar de breedte was bij ons precies 2 tegels, wat we dus hebben laten splitsen. Dit kwam ook beter uit met de wc zelf en de spoelknop. (en een luik naar de hoofdkraan van ons appartement)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/M8fA-OGrzvKFJ9DplGFwKm9GjPeZ2ajjSm-D19S0lIh-6zxdf8JxoKbcgk8YWmPq8fg7CuoMXqwpg2DS-bZTOM4m9-SAmCbgMxZZ2HNAYl0jS-tooRCcnLeViCkNXxmwlpG9BYso58aUp0dCLPhSi9CXBGUvAqji_GJ5eGif0FRMG7wMqCPbf84Hd5A7SuU-sPzd3WHOuvaH6subVybhTelEbsGkz8JS9ZQypNs0TO6SeoPUVJAFVVxyKW4ks0ijJdNhyxMe-sbJqdrVzRtEenIHa6g2D2SFOlLli0lBcuJsBLH71y9YcJBAgL-gR1j5gOGDSOqXNakAl_bphCyr5-1kQyn2d0Z0cdAQ70s-CYGibfYo1ui3cx8z0Wa0ZvZq5IVwtLcViOO0_9AjUc1imxmA8xP_CdXMAtfm_Zv7mWsMQjuiJ3FaoHi3RR3b0MDGR1HjR-DH9WSYGoX7iO7uxVPgWCmLqdKcZ-4hlwk7thifENPAuSJgYHdpaY1DRp4ssWKgs4OtpYLUFFhxLNMvJ_owaK34kxr03GRu1zo_u7NhjBY64lu8JVcKi6DZzYW_4n1eipC1DtX-3ySXECgGGxNyaboIEOwzmwMOMvQ=w731-h974-no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
@BrainCrash bedankt voor je betoog, dar is eigenlijk hoe ik er ook tegenaan keek.
Wat betreft voegkleuren... daar zeg je me wat :+
Niet over gehad...

@Hackus ik vind het minder mooi dan gecentreerd, maar valt nu nog weinig aan te doen, dus laat het voor wat het is (mits de rest er netjes uit komt te zien)
Dit is een klusser (ZZP) die het zeer zeker vaker gedaan heeft, gaat ook gewoon op factuur (en in mijn ogen niet goedkoop)

@S0epkip welke van de 2? :+
Was op advies van de klusser (die zegt nagenoeg alleen nog maar inbouw te doen)

@itsalex mijn idee voor de verdeling had eerder 35-50-35 geweest.

Ik snap niet waarom iedereen als eerste met 10-50-50-10 op de proppen komt...
Zal aan mijn afwijkende gedachtegang liggen... :+

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticTiger op 17-01-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
ArcticTiger schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:43:
@BrainCrash bedankt voor je betoog, dar is eigenlijk hoe ik er ook tegenaan keek.
Wat betreft voegkleuren... daar zeg je me wat :+
Niet over gehad...
Wat heb je eigenlijk wel besproken met de tegelzetter? De precieze plaatsing en de voegen blijkbaar niet, dus het komt bijna over alsof je hebt gezegd 'hier heb je een stapel tegels, succes ermee!' :X :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Wat is besproken is de indeling van de badkamer zoals wij die voor ogen hadden, aangevuld met wat ideeën van de klusser (bijvoorbeeld de inbouwkranen) en de kleuren (witte wand, grijze vloer)
Wij slopen de badkamer tot op het kale beton en regelen de tegels, hij bouwt de badkamer weer op , levert alle sanitair etc.
Tegels uiteijdelijk gewoon uitgekozen bij zijn leverancier, waar hij ze op zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wat ik eigenlijk mis in het hele verhaal is de kant van de tegelaar. Wat zegt ervan dat jij het niet mooi vindt?
Heb je het uberhaubt met hem besproken?
Misschien zit er wel een logische reden achter, die wij van achter ons pc scherm nooit kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Heb het nog niet kunnen bespreken.
Ik zag het bij thuiskomst uit mn werk, toen was de klusser al weg.
Zal morgen vragen als ik er aan denk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Gezien je reactie hier, denk ik niet dat je het zal vergeten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
@TECHcrime @ArcticTiger
Die 35-50-35 zou inderdaad ook mijn eerste idee zijn ja (Voor de eerste foto van TS).
Dus alle tegels een stukje naar links "schuiven" zodat je symmetrisch één tegel in het midden hebt.
Je krijgt helemaal geen kleine stukjes van 10cm. (ja, als snijafval, dat wel ;) )

De achterwand van de douche (met inbouwkraan) vind ik eigenlijk ook een beetje vreemd betegeld.
Vaak wordt dit namelijk ook symmetrisch gedaan, en had in dit geval ook prima gekunnen... dan had je namelijk de verticale voeg precies in het midden van de inbouwkraan gehad, met tegels van ieder 38 cm breed ongeveer (als ik goed meet op mn scherm)... dus de tegelzetter had je ook deze keuze wel mogen voorleggen. Voor de vloer-uitlijning had het zowiezo niks uitgemaakt, want je vertelde dat daar heel ander formaat tegels op komen..

Maar weet je wat het is... als ie dat doet, dan is dat meer werk voor de tegelzetter.
Dan moet ie namelijk BEIDE tegels op de betreffende wand aan de zijkanten afsnijden... Zoals het nu gedaan is, heeft ie maar één van de twee tegels hoeven snijden.
En dat geldt eigenlijk ook voor alle andere wanden..
Met 35-50-35 moet hij dubbel zoveel tegels snijden dan met 50-50-20.
Ik denk dat hij gewoon zonder te vragen voor de makkelijke (snellere) manier gekozen heeft.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 08:01
35-50-35 kost je ook 3 tegels. Die 2 x 15 restant kan je nl niet voor de volgende rij gebruiken. Daarnaast heb je dan maar een hele tegel aan je muur. Voor die muur had 30x60 misschien beter geweest, dan had je 2 hele tegels gehad :)

Verder speelt wellicht uitlijning met de tegels op de grond mee. Uit mijn badkamer weet ik nog wel dat je juist misschien wel/niet expres begint met een hele omdat net niet uitlijnen van de voegen ook lelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46
Ik kan me voorstellen dat de TS dit als storend ervaart. Maar ik ben benieuwd hoe het er uit ziet wanneer het gevoegd is. Door de donkere naden valt het begin/einde van elke tegel nu heel erg op en valt dus ook op dat het niet symetrisch is. Wanneer alles is gevoegd lijkt me dat het minder wordt.

Dus TS, is het al gevoegd en zo ja, hoe ziet het er nu uit?

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:27
Waarschijnlijk heeft iemand TS gevraagd waarom er zo getegeld is en gaat hij nu twijfelen. Het bekende "wat zou iemand anders er van vinden syndroom". TS heeft een aantal keren aangegeven dat hij een leek is dus vanwaar dit topic? Als het verder technisch goed en netjes is dan let je er nooit meer op die 15 minuten per dag dat je in de badkamer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, de symmetrie ontbreekt, maar had de TS anders wel voldoende tegels gehad? Ik kan mij voorstellen dat als er wel symmetrie moet zijn, er meer tegels nodig zijn. Wellicht zijn die er nu niet. Op zich zijn de kortere stukken bij elkaar gedaan en zitten ze, zover ik aan de foto's kan beoordelen redelijk weggewerkt, (het valt volgens mij niet zo op als je de badkamer in loopt, maar overzichtsfoto mist daarvoor), maar verder is het wel netjes getegeld.

Ik vraag mij dus ten zeerste af of het zin gaat hebben om erover te praten met de tegelzetter. Opnieuw laten doen gaat meer kosten, terwijl er vooraf ook niets besproken was, dus de kosten (nieuwe tegels en uren) zijn voor jou. Ik zou daarom de kortste weg nu nemen en het accepteren, wel aan de tegelzetter als feedback meegeven om voortaan van te voren te vragen hoe er gewerkt moet gaan worden, om dingetjes als deze te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46
Udrene schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:07:
TS heeft een aantal keren aangegeven dat hij een leek is dus vanwaar dit topic?
Dat je een leek bent wil zeggen dat je de werkzaamheden zelf niet kunt uitvoeren. Je kunt vaak nog wel prima beoordelen of je het wel of niet mooi vindt.

Ik heb dat met schilderijen. Ik kan van een schilderij zien of ik het wel of niet mooi vindt.. Maar als je me vraagt om zelf zo'n schilderij te produceren.. Dat wordt echt niet wat. :+

Ik kan me best voorstellen dat de TS benieuwd is of zo tegelen heel ongebruikelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 18-01-2018 09:28 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt zien dat dit puur uit de praktijk is gezet. Zo economisch en makkelijk mogelijk. Als de TS dat niet wilde had hij voor de tijd zijn wensen aan moeten geven. Ziet er verder netjes uit, niets mis mee.

Wat TS overkomt, gebeurt veel anderen ook. "even" iets uit handen geven, want het is een professional toch ? Dat klopt, maar ook een "pro" kan geen gedachten lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
FragDaddy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:55:
Ik kan me voorstellen dat de TS dit als storend ervaart. Maar ik ben benieuwd hoe het er uit ziet wanneer het gevoegd is. Door de donkere naden valt het begin/einde van elke tegel nu heel erg op en valt dus ook op dat het niet symetrisch is. Wanneer alles is gevoegd lijkt me dat het minder wordt.

Dus TS, is het al gevoegd en zo ja, hoe ziet het er nu uit?
Nee nog niet gevoegd.
Ze gaan vandaag de laatste stukken tegelen en de vloer leggen.
De vloer heeft een geheel ander formaat: 20x120, en wordt in de lengte gelegd.
Udrene schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:07:
Waarschijnlijk heeft iemand TS gevraagd waarom er zo getegeld is en gaat hij nu twijfelen. Het bekende "wat zou iemand anders er van vinden syndroom". TS heeft een aantal keren aangegeven dat hij een leek is dus vanwaar dit topic? Als het verder technisch goed en netjes is dan let je er nooit meer op die 15 minuten per dag dat je in de badkamer staat.
Nee niemand heeft mij het gevraagd.
Het is het eerste wat mij opviel toen ik zelf de badkamer ging bekijken.
(De hoek in de doucheruimte viel op, en toen ben ik verder gaan kijken)
CH4OS schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:22:
Tja, de symmetrie ontbreekt, maar had de TS anders wel voldoende tegels gehad? Ik kan mij voorstellen dat als er wel symmetrie moet zijn, er meer tegels nodig zijn. Wellicht zijn die er nu niet. Op zich zijn de kortere stukken bij elkaar gedaan en zitten ze, zover ik aan de foto's kan beoordelen redelijk weggewerkt, (het valt volgens mij niet zo op als je de badkamer in loopt, maar overzichtsfoto mist daarvoor), maar verder is het wel netjes getegeld.

Ik vraag mij dus ten zeerste af of het zin gaat hebben om erover te praten met de tegelzetter. Opnieuw laten doen gaat meer kosten, terwijl er vooraf ook niets besproken was, dus de kosten (nieuwe tegels en uren) zijn voor jou. Ik zou daarom de kortste weg nu nemen en het accepteren, wel aan de tegelzetter als feedback meegeven om voortaan van te voren te vragen hoe er gewerkt moet gaan worden, om dingetjes als deze te voorkomen.
Over voldoende tegels maak ik mij geen zorgen, ik weet dat de toeleverancier een grote voorraad heeft.
Opnieuw laten doen is ook totaal geen optie, niet alleen kostentechnisch maar ook tijd technisch. (ze zijn al sinds vorige week dinsdag bezig. Badkamer is het weekend daarvoor kaal gemaakt tot op het beton)
KillerAce_NL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:33:
Je kunt zien dat dit puur uit de praktijk is gezet. Zo economisch en makkelijk mogelijk. Als de TS dat niet wilde had hij voor de tijd zijn wensen aan moeten geven. Ziet er verder netjes uit, niets mis mee.

Wat TS overkomt, gebeurt veel anderen ook. "even" iets uit handen geven, want het is een professional toch ? Dat klopt, maar ook een "pro" kan geen gedachten lezen...
Klopt, een pro kan geen gedachte lezen. Maar ik kan mij voorstellen dat een pro toch wel van te voren een aantal dingen vastgelegd wil hebben, juist om zulke situaties te voorkomen?

Ik heb vanmorgen navraag gedaan waarom er in de hoek is begonnen en niet gecentreerd.
Als antwoord kreeg ik dat ze anders niet mooi uit kwamen met het wandje, de kranen en toilet ombouw.
Ik denk dat ik het echt moet zien als het gevoegd is, hopelijk valt het dan (veel) minder op.

offtopic:
3 pagina's aan discussie om een tegelwandje... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb vanmorgen navraag gedaan waarom er in de hoek is begonnen en niet gecentreerd.
Als antwoord kreeg ik dat ze anders niet mooi uit kwamen met het wandje, de kranen en toilet ombouw.
Ik denk dat ik het echt moet zien als het gevoegd is, hopelijk valt het dan (veel) minder op.

offtopic:
3 pagina's aan discussie om een tegelwandje... :+
Kijk zie je, puur uit de praktijk, anders had je enorm veel snijwerk en verlies gehad. Dus hoge materiaalkosten en veel uren. Bovendien heb je dan heel veel tegels die je moet bewerken en elk klein foutje valt dan op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
ArcticTiger schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:55:
(ze zijn al sinds vorige week dinsdag bezig. Badkamer is het weekend daarvoor kaal gemaakt tot op het beton)
Al?? Nog niet eens 2 weken bezig.... :) dat valt toch best mee. Na sommige werkzaamheden kun je ook niet in 1 keer verder gaan omdat er iets moet drogen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Wat tegellegger hier heeft gedaan is zichzelf geen extra werk bezorgen in de vorm van 2 hele tegels en dan eentje op maat afsnijden (per rij) i.p.v. 3 tegels op maat afsnijden om gelijk uit te komen = 3x meer werk + 3x meer risico op verkeerd afsnijden of barstjes etc.

Is perfect anders mogelijk maar dan had je dit op voorhand moeten overleggen én zou het je extra werkuren kosten.

Toen ik m'n terrassen en oprit heb aangelegd was het ook zo: terrastegels vanaf grens met wat het gazon moest worden tot aan het huis, laatste tegel per rij (aan de huiskant zodat het minder opvalt) op maat afslijpen. Zou het echt niet zien zitten hebben om van élke tegel een stukje af te slijpen om perfecte symmetrie te bekomen, die dingen wogen nl. 33kg/stuk. Badkamertegels zijn uiteraard minder zwaar dus dat was wel te overleggen maar helaas is het nu te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PinusRigida schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:52:
Wat tegellegger hier heeft gedaan is zichzelf geen extra werk bezorgen in de vorm van 2 hele tegels en dan eentje op maat afsnijden (per rij) i.p.v. 3 tegels op maat afsnijden om gelijk uit te komen = 3x meer werk + 3x meer risico op verkeerd afsnijden of barstjes etc.

Is perfect anders mogelijk maar dan had je dit op voorhand moeten overleggen én zou het je extra werkuren kosten.

Toen ik m'n terrassen en oprit heb aangelegd was het ook zo: terrastegels vanaf grens met wat het gazon moest worden tot aan het huis, laatste tegel per rij (aan de huiskant zodat het minder opvalt) op maat afslijpen. Zou het echt niet zien zitten hebben om van élke tegel een stukje af te slijpen om perfecte symmetrie te bekomen, die dingen wogen nl. 33kg/stuk. Badkamertegels zijn uiteraard minder zwaar dus dat was wel te overleggen maar helaas is het nu te laat.
Tsjah, sommige mensen storen zich hier vreselijk aan. Zo heb ik laatst mijn oprit twee keer laten leggen omdat het niet uitkwam zoals gepland. Liever één keer door de zure appel heen dan jarenlange irritatie. Lichte autisme denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

MikeyMan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:56:
[...]

Tsjah, sommige mensen storen zich hier vreselijk aan. Zo heb ik laatst mijn oprit twee keer laten leggen omdat het niet uitkwam zoals gepland. Liever één keer door de zure appel heen dan jarenlange irritatie. Lichte autisme denk ik ;)
Ik vind het veel erger als het bvb. scheef zou liggen, dàt valt me onmiddellijk op en zou ik me aan storen... Maar één tegelrij aan de gevelkant met tegels die ongeveer half zo groot zijn valt eigenlijk niet op tenzij ze idd. scheef zouden liggen.
Voordeel is dat er aan de achterzijde van het huis waar het eerste terras tegen ligt, een drempel in blauwe steen ligt over de hele breedte van het huis (glaspartij + schuifraam) met een 4'tal cm overhang dus dat maakt het extra onopvallend: tegels verdwijnen onder drempel en je ziet niet waar ze tegen gevel liggen.

Feit is ook: ik deed het zelf en ik had 2x9 kuub, 1x 5 kuub en 1x 7 kuub stabilisé (op verschillende dagen weliswaar) vol te leggen met tegels en klinkers... Dan is het vooral belangrijk dat alles goed ligt voor het droog is. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
PinusRigida schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:52:

Voor symmetrie hoef je niet alledrie de tegels op maat te maken.
Wat ik eerder al aangaf was 35-50-35 ook goed geweest.

Toen we het huis de eerste keer lieten verbouwen na aankoop, heeft de tegelzetter dat destijds uit zichzelf gedaan in de toiletruimte op de lange wand (ook +/- 120 cm, en 35-50-35 gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

ArcticTiger schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Toen we het huis de eerste keer lieten verbouwen na aankoop, heeft de tegelzetter dat destijds uit zichzelf gedaan in de toiletruimte op de lange wand (ook +/- 120 cm, en 35-50-35 gelegd.
Dat kan ook idd, maar heb je dan niet evengoed de indruk dat het niet gelijk ligt, ook al is het wel symmetrisch? Je zit nl. nog steeds met 2 verschillende maten maar mogelijks is dat idd. minder opvallend. Dit topic doet me wel beseffen dat ik daar bij mezelf thuis in de badkamer en douche nog nooit op gelet heb, ik ga dat vanavond eens doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik ben zelf stratenmaker. Met bestrating is het gebruikelijk dat je één kant aanhoudt en aan het einde pas maakt. Je probeert alles op steenmaat te maken, dit kan natuurlijk niet altijd.

Met tegelzetten is het gebruikelijk dat je vanuit het midden begint, dat het dan 4 kanten op geen maat is, jammer dan. Deze tegelzetter heeft het waarschijnlijk druk en zichzelf op deze manier het minste werk bezorgd. Als hijzelf de tegels levert kan hij hierop ook nog dikke winst maken.

Voor beide vakken geldt eigenlijk, nooit kleiner dan een halve.

Ik weet niet of de tegelzetter heeft overlegd welk verband er toegepast moet worden, maar als er voor blokverband gekozen is dan heeft hij zich aan de afspraak gehouden. Dat hij niet heeft overlegd waar hij begint vind ik logisch, de meeste mensen weten niet waar je het over hebt of hebben het inzicht gewoon niet.

Al met al had de tegelzetter in het midden moeten beginnen. Ik zou het afkeuren. Als je je er nu al aan ergert dan blijf je dat doen
:)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ArcticTiger schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Dan had je waarschijnlijk beter tegels van 40 cm kunnen nemen, had je 1 geen actie benodigd voor het bewerken van de tegels en was het symmetrisch geweest (ja ik weet dat er een voeg is maar soit).

Uiteindelijk is het compleet afhankelijk van het verhaal wat de koper heeft gedaan richting de tegelzetter. Het scheelt nogal als de tegelzetter een tegen van 50cm of 40cm aanbeveelt of dat de beste man een tegel van 50cm kreeg en daarmee de badkamer moest betegelen.

Uiteindelijk is het simpelweg van belang om duidelijk aan te geven aan de tegelzetter, bouwvakker of welk uitvoerend persoon dan ook wat jouw verwachting is. Elk stukje dat je niet bespreekt kan geïnterpreteerd worden als "ik vertrouw er op dat jij de beste oplossing kiest" en dat is redelijk afhankelijk van de klus. De enige vraag/informatie die hier gedeeld is is dermate beperkt dat je weinig kan zeggen of het handig is of niet.

De les is dus dat je beter te expliciet kan aangeven wat je wil (ook als leek moet je kunnen snappen dat 120cm/50cm geen rond getal is en je dus ergens zal moeten gaan snijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 15:14

Edho

Heeft Canon A570IS

Als het gevoegd is met een licht grijze of witte voeg, dan ziet het er ook al veel beter uit. Ik denk dat je, als de badkamer helemaal af is, je er niet meer zo aan stoort.
Ik heb bij de oplevering van mijn huis ook geklaagd over scheef gezette muur bij raam in badkamer. Nadien nooit meer naar gekeken en het zit nog steeds scheef en 0,0% last van.
Geef het even tijd is mijn advies. Het tegelwerk op zich ziet er strak uit.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Bij de badkamers die ik heb gekocht (2 nu) is mijn zelf altijd over de maat van de tegels begonnen en de manier van tegelen (verzet of blok) en ook hoe de vloertegels daarbij zouden uitkomen.
Afgestemde manier werd ook gewoon op de offerte vermeld. Incl de benodigde hoeveelheid tegels (met een uitloop voor snijverlies)

Dus als je als leek (ik neem aan dat niet iedereen wekelijks een nieuw tegelmuurtje uitkiest) zou je wel verwachten dat de leverancier met je meedenkt.

Het doortegelen met hele vanaf 1 kant doet me denken aan de huurwoningbouw: goedkoop en snel moet het zijn. Als je bij een badkamerleverancier een badkamer komt aanschaffen verwacht ik wat meer communicatie uit de leverancier zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Alles wat er is gezegd (en nog volgt) is een beetje mosterd na de maaltijd...

De vraag is natuurlijk: in hoeverre ergert je dit? En hoe ziet het geheel (als ook de spullen hangen) er uit?
Op de foto's kan ik nu niet goed zien waar je wastafel, radiator, douchewand e.d. komen.

Andere vraag is ook natuurlijk: wat als het wel gecentreerd was? Had je dan niet liever een hele tegel op het eind (of begin) gewild?

En als je het belangrijk vind of had gevonden, dan had je bij de eerste rij er bij moeten zijn. Dan had je kans gehad om vragen te stellen of aan te geven dat je een ander beeld erbij had.

Maar zoals gezegd, allemaal een beetje mosterd na de maaltijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:04
Ik denk dat de optische schade wel mee zal vallen als er een lichte voeg in komt. Ben je toch bang voor sluimerende OCD zal je wel wat euro's bij moeten leggen willen ze het opnieuw doen voor je.

Ik heb een paar jaar terug een badkamer gezet en de tegelboer verzekerde mij dat als ik twee verschillende soorten gerectificeerd 60x30 bestelde deze ook daadwerkelijk 60x30 zijn en je dan goed uit kunt komen met de voegen (een wand gedaan met vloertegels). Niet dus, er zat wel degelijk verschil in de afmetingen en die voegen liepen dus niet meer gelijk. Na 1 dag zag ik het al niet meer.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-09 17:55
Het raam zit wel weer erg netjes/bediening zit netjes in het midden (tegelzetter is onder het raam begonen.
De douche had gecentrentreed moeten worden want deze springt in het oog.
Radiator zit wel weer goed. Ik denk dat als de douche gecentreerd was de rest het niet op was gevallen.
Is het een optie om alleen de doucheachterwand overnieuw te doen ?
Ik hoop wel dat de wc en de wastafel wel een beetje uitkomen. (kan je die foto,s hier ook posten ?)
dan hebben we een beetje een idee van hoe het eruit ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door miciel op 18-01-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

miciel schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:39:
Het raam zit wel weer erg netjes.(tegelzetter is vanuit het raam begonnen)
De douche had gecentrentreed moeten worden want deze springt in het oog.
Radiator zit wel weer goed. Ik denk dat als de douche gecentreerd was de rest het niet op was gevallen.
Is het een optie om alleen de doucheachterwand overnieuw te doen ?
Ik hoop wel dat de wc en de wastafel wel een beetje uitkomen. (kan je die foto,s hier ook posten ?)
dan hebben we een beetje een idee van hoe het eruit ziet.
Vanuit het raam begonnen? Er zit een twee keer gedeelde tegel op de hoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
MikeyMan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Vanuit het raam begonnen? Er zit een twee keer gedeelde tegel op de hoek...
De raambediening zit netjes in het midden. Tegelzetter is onder het raam begonnen. (post is aangepast.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Ik heb aan deze klus mijn billen zwaar gebrand en zal op de flinke blaren moeten zitten.

Ik moet het met fotos doen die ik toegestuurf krijg van mijn wederhelft.
De nis achter het toilet was besproken, komen glasplaatjes in.

Ik presenteer u het toilet:
+/- 30 cm rechts van de knop zit de badkamermuur
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0iB779Z.jpg

Zou een “pro” dit niet uit zichzelf centreren?

Zoals al gezegd.
Het is allemaal mosterd na de maaltijd, en ik had dit op voorhand na moeten vragen en overleggen.

[ Voor 29% gewijzigd door ArcticTiger op 18-01-2018 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Foto's zijn hoe dan ook erg lastig te beoordelen zonder 'het geheel' te kunnen zien. De verdeling is wat vreemd, hart uit het midden van het toilet maar op een afstandje zou het esthetisch wel het beste kunnen zijn.

Hangt er ook erg vanaf hoe je op andere plekken uitkomt, een tegel van maar een paar cm breed links naast de knop zou ook weer vreemd kunnen zijn ondanks dat de knop dan wel in het midden zit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:04
ArcticTiger schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:31:
Ik heb aan deze klus mijn billen zwaar gebrand en zal op de flinke blaren moeten zitten.

[afbeelding]

Zoals al gezegd.
Het is allemaal mosterd na de maaltijd, en ik had dit op voorhand na moeten vragen en overleggen.
Aiii, erg jammer maar je bent echt niet de enige waar dit niet helemaal gaat zoals je verwacht had. Een tegel plan vooraf maken is echt een must om dit soort dingen te voorkomen.

Het is bij ons op 1 wand ook fout gegaan, op tekening klopte het maar het lijnde niet mooi uit met de raamstijlen en ik ergerde me er rot aan. De lijm was nog nat en de tegelzetter zag me kijken, hij gaf aan dat als t z'n eigen huis was geweest dat ie de tegels er weer af had gehaald. Even door de zure appel heen maar ik heb toch gevraagd of hij de hele wand (3mx1.5m) weer los wilde halen om opnieuw te betegelen. Ik heb hem geholpen om de lijm van de tegels af te halen en weer schoon te maken. Klote werkje en het was even geen leuke dag op de werkvloer maar ben er nu wel blij mee dat we het toch hebben gedaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Met alle respect voor alle andere meningen, de douche was misschien nog wel acceptabel maar dat toilet gaat helemaal nergens over. De voeg rechts onder het nisje klopt voor geen meter.

Op dit moment ben ik ook een huis aan het verbouwen en ik ga al 3 maanden lang elke dag kijken hoe het gaat en wat me niet bevalt gebeurd gewoon overnieuw.

[ Voor 8% gewijzigd door TheBorg op 18-01-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel

Zoals al gezegd.
Je tegels zijn erg breed. stel hij had hem gecentreerd had je 2 plekken gehad waar je voegen 10 cm verspringen. Dus dat was hem ook niet geworden. (10-50-10) (je koven zijn 20 cm breed). Dan had je er een paar smallere tegels in moeten zetten zodat je voegen doorlopen naar de koven. (20-30-20). Dus ik begrijp zijn reden helaas ben ik het er niet mee eens. Een beetje meedenken met je klant kan geen kwaad zeg maar. ( je kan ook je tegels 2 keer verzagen of met een slijptol even een voegje trekken nee geintje gewoon een pakje wat smalere tegels halen 30 en 20 en opnieuw doen en gouw vergeten die hap.)

[ Voor 5% gewijzigd door miciel op 18-01-2018 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De lange muren gingen m.i. nog wel. Maar net dit er nog bij had ik toch echt het hele zooitje eruit getrokken. Dit zou mij echt vreselijk gaan irriteren.
Totaal gebrek aan meedenken van de tegelzetter.

Liever een weekje extra in de shit en een paar honderd euro er tegenaan dan jarenlang irritatie. Wel met een andere maat tegel dan inderdaad.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 18-01-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 10:22
Tja, als hier niets over is afgesproken kun je er ook moeilijk een punt van maken. Je kunt altijd aangeven dat je dit niet verwacht had en of het overnieuw kan, maar ik zou er vanuit gaan dat je dan tegels en tijd gewoon moet betalen.

Overigens, ik weet niet hoe breed je het hebt, maar als deze dingen nu al zoveel ergeren zou ik het zeker opnieuw laten doen. Voor het voegen is dat gemakkelijker, anders moet dat ook nog opnieuw ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Het is lastig om in zo'n kleine ruimte foto's te nemen die een goed beeld geven (je zou dan een flinke groothoeklens moeten hebben). Om eea juist te beoordelen zou je dit in het echt moeten zien. Maar wat ook belangrijk is (en wat een ander ook al noemde) is dat tegelwerk er na het voegen al heel anders (lees: beter) uit zal zien. Met het voegwerk zal de nadruk al veel minder op de naden liggen, momenteel steken ze nogal af (witte tegels, donkere voegen). Ik zou me geloof ik niet storen aan de manier waarop hier getegeld is (het zou me denk ik niet eens opvallen) maar ik ben volgens mij de enige :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Tweezitsbank schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:12:
Maar wat ook belangrijk is (en wat een ander ook al noemde) is dat tegelwerk er na het voegen al heel anders (lees: beter) uit zal zien.
Is de voegkleur al gekozen? Met wit gaat het nog minder opvallen.
Ik zou me geloof ik niet storen aan de manier waarop hier getegeld is (het zou me denk ik niet eens opvallen) maar ik ben volgens mij de enige :)
Het stoort me niet (afgaande op de foto's) maar ik zag het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Pat911 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:22:
[...]
Is de voegkleur al gekozen? Met wit gaat het nog minder opvallen.
^ met hem.
Wit voegen, en je merkt er weinig meer van.
Vind ik persoonlijk nog mooier ook, witte tegels met grijze voeg vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:55

[afbeelding]

Zoals al gezegd.
Ik ben het met je eens dat in deze situatie even overlegd had kunnen worden over de gewenste oplossing. Het zou niet veel extra werk zijn geweest om in dit geval te centreren. Maar ben ook van mening dat jij in dit geval zelf het initiatief had kunnen nemen. Op woensdag open je dit topic, maar bent niet in gesprek geweest met de tegelzetter. Je had op zijn minst op donderdagmorgen even kunnen bellen (neem aan dat je aan het werk was) om eea door te spreken. Aangezien hij een bepaalde werkwijze heeft gekozen had je er vanuit kunnen gaan dat dat overal zo doorgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik kom een beetje laat in dit topic instappen, maar werd vooral getriggerd door onderstaande quote
TECHcrime schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:28:
Ik heb de foto's even laten zien aan mijn oom, welke op dit moment voor ons de wc betegeld. Hij vindt de manier van tegelen, gezien de breedte van de tegels heel normaal.

Indien hij in deze situatie gevraagd was vanuit het midden te werken, zou hij geadviseerd hebben of kleinere tegels te gebruiken, of grotere. Anders krijg je aan beide kanten een stukje van 10cm, wat er ook niet uit ziet.
Zoiets volg ik totaal niet. Nu zitten er 2 hele tegels op en 1 tegel wordt versneden. Er had toch ook 1 hele tegel in het midden kunnen zitten en 2 versneden tegels (iets langer dan een halve) links en rechts ernaast? Had er prachtig uitgezien en is 1 keer extra snijden. Imho een stuk mooier.

Hoe dan ook, het is niet het einde van de wereld, maar na 10 jaar in de bouw gewerkt te hebben valt het me op dat _over het algemeen_ alleen timmerlieden en metselaars een beetje pro-actief meedenken en met opmerkingen komen in de trant van 'als we het nu zo maken i.p.v. zo dan ziet het er beter uit etc.', de rest van de 'vaklieden' wil gewoon zo snel mogelijk de klus afhebben waarbij ik vermoed dat, wanneer ze het bij zichzelf thuis zouden maken, een andere aanpak gekozen zouden hebben.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Harrie_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:55:

Zoiets volg ik totaal niet. Nu zitten er 2 hele tegels op en 1 tegel wordt versneden. Er had toch ook 1 hele tegel in het midden kunnen zitten en 2 versneden tegels (iets langer dan een halve) links en rechts ernaast? Had er prachtig uitgezien en is 1 keer extra snijden. Imho een stuk mooier.
...
Eens. In principe hoef je nooit kleine stukjes tegel (kleiner dan een halve dus) te hebben. Het is niet eens extra snijden. Of je nou van één tegel twee kleine stukjes snijdt, of twee tegels doormidden maakt m.i. niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 12:26
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen. Echter mijn mening / ervaring: een tegelzetter had van te voren zelf het initatief moeten nemen om te overleggen hoe hij de tegels uit zou lijnen.

Onlangs de gehele beganagrond, twee toiletten en een badkamer laten betegelen. De tegelzetter heeft vooraf overal aangegeven wat naar zijn mening het mooiste en beste resultaat zou opleveren, dit met ons besproken en vevolgens gemaakt. Nagenoeg alles is netjes uitgelijnd vanaf het midden van de ruimte, op één ruimte na waar de tegel netjes is doorgelegd op basis van het tegelwerk van de aangrenzende ruimte.

Kwalitatief kun je het werk niet afkeuren, maar ik zou er zelf ook van balen. Had je dit van te voren moeten bespreken, ja. Maar hier had ook de tegelzetter het initiatief kunnen nemen. Ik zou het ook zeker met hem bespreken, voor beide een goede les.

Edit: Ik zie dat de TS ook al tot deze conslusie was gekomen :+

[ Voor 4% gewijzigd door dewil1990 op 19-01-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Als je je hier nu aan stoort, dan stoor je je er de rest van de levensduur van de tegels aan. Mocht je het geld ervoor kunnen missen dan zou ik het eraf laten halen en opnieuw laten doen. Geen discussie over fout en betalen, jij bent opdrachtgever en had duidelijker moeten zijn. Dus gewoon die extra rijen tegels en die paar uurtjes betalen, of voortaan stil houden terwijl je je van binnen opvreet.

Mijn tegelzetter heeft in mijn toilet de lange muur eerst betegeld (tegels in cement, dus zo'n 2cm dikte erop gezet), vervolgens de korte muur betegeld met de drukknop van het urinoir in het midden, en daarna pas de andere lange muur met de deur erin. Bij de korte muur is echter bij het uitmeten geen rekening gehouden met de nog op te brengen dikte op de lange muur met deur en dus zit mijn naad precies 1cm uit het midden, wat ontzettend opvalt omdat de drukknop van het urinoir wel in het midden zit.

Toen gezien en niks van gezegd, nu - 6 jaar later - stoor ik me er nog steeds aan.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20

PoweRoy

funky!

Blijkbaar vinden hier sommige het normaal voor dit broddelwerk. Bij ons gelukkig heeft de tegelzetter wel gewoon alles vanuit t midden gewerkt.

Als je het nu stoort, gaat het je altijd storen (leuk he je brein B) ). Eruit halen en opnieuw doen, die extra dagen zou ik voor lief nemen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dewil1990 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:25:
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen. Echter mijn mening / ervaring: een tegelzetter had van te voren zelf het initatief moeten nemen om te overleggen hoe hij de tegels uit zou lijnen.

Onlangs de gehele beganagrond, twee toiletten en een badkamer laten betegelen. De tegelzetter heeft vooraf overal aangegeven wat naar zijn mening het mooiste en beste resultaat zou opleveren, dit met ons besproken en vevolgens gemaakt. Nagenoeg alles is netjes uitgelijnd vanaf het midden van de ruimte, op één ruimte na waar de tegel netjes is doorgelegd op basis van het tegelwerk van de aangrenzende ruimte.

Kwalitatief kun je het werk niet afkeuren, maar ik zou er zelf ook van balen. Had je dit van te voren moeten bespreken, ja. Maar hier had ook de tegelzetter het initiatief kunnen nemen. Ik zou het ook zeker met hem bespreken, voor beide een goede les.

Edit: Ik zie dat de TS ook al tot deze conslusie was gekomen :+
Dat is ook wel een beetje het probleem ja. De tegelzetter had dat kunnen doen. De lange wanden zien er nog best ok uit waarbij de tegels zijn uitgelijnd met het raam zo te zien. Het toilet is echter een ander verhaal.

Na het voegen zul je het een stuk minder zien, maar als het echt stoort, beter nu laten repareren dan later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
Ik heb zojuist een bevestigd gekregen dat de voegen wit worden, dus ik denk dat het allemaal wel mee zal gaan vallen.
Alles eruit laten halen en opnieuw doen gaat hem niet worden zonder flinke ruzie met mijn wederhelft (want nog langer geen badkamer en zij ziet het probleem niet }:| )
Een harde leerles voor de volgende keer B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:05

Nogne

>.<

[afbeelding]

Zoals al gezegd.
Een pro gaat eerst met de klant om tafel om te bespreken wat hij/zij wil. Je douche vond ik mooi gedaan maar dit ziet er wel minder uit.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 08:01
Die wc is toch wel jammer hoor. Pot midden op een naad is toch wel mooi. Nisje lijnt ook net niet lekker uit met de voegen er onder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:11
Tsjah, wat zal ik er van zeggen. Bij mij ging dit er metteen vanaf en hoefde deze tegelzetter zijn werk niet af te maken. Maar ja je hebt tegelzetters en tegelzetters. Netjes tegelen kost extra tijd en dus geld. Iedere pierenwaaier denkt dat als hij tegels kan plakken hij een tegelzetter is. Het moeilijke is juist het netjes uitlijnen en afwerken van hoeken e.d.

Als je dit wit voegt zal het minder opvallen maar ik zou me alsnog kapot ergeren. Ik maak voor de tegelzetter altijd een plan hoe ik het getegeld wil hebben. Dat heb ik geleerd toen ik vakantiewerk deed bij een architect. Dit om achteraf gezeur te voorkomen.

Meestal is inderdaad het toilet en/of de thermostaatkraan van de douche leidend voor de verticale voegen. Daarnaast zorg je dat je reststukken zo veel mogelijk groter zijn dan een halve tegel. Mocht dat niet uitkomen dan verdeel je dat reststuk aan twee kanten. Dat laatste is overigens in de meeste gevallen mooier.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06:48

[afbeelding]

Zoals al gezegd.
Deze foto is wat van rechts gemaakt, dit geeft een aparte indruk. Volgens mij als je er goed voor staat dan valt het best mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
Dat nisje boven het toilet heeft niet zozeer met het tegelwerk te maken maar gaat bij eerdere fases al 'verkeerd':
- bij het kiezen van de positie
- het uittimmeren van de nis, dit komt als rechtsonder te zien niet heel erg lekker uit.

Centreren van het tegelwerk tov de toiletpot geeft een veel rommeliger beeld doordat je dan op de achterwand van de nis deze voeg ook zou moeten doortrekken.

Nisjes, hoekjes en uitbouwtjes zijn allemaal leuk en aardig maar brengen vanzelfsprekend dit soort uitdagingen met zich mee in een badkamer van dit formaat met zulke tegels op het moment dat je het ontwerpt. Deze komen pas aan het licht als de tegels er op gaan voor de 'leek'.

Voor wat het waard is: de manier waarop de tegels zijn aangebracht is, los van de verdeling die misschien anders had gekund, zeer weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De Rikster schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:37:
Centreren van het tegelwerk tov de toiletpot geeft een veel rommeliger beeld doordat je dan op de achterwand van de nis deze voeg ook zou moeten doortrekken.
Niet de tegel centreren. Dat zou inderdaad helemaal niet werken.
Maar de voeg centreren had volgens mij wel een stuk beter uitgepakt hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

ArcticTiger schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:03:
.. en zij ziet het probleem niet }:| )
Goed, topic kan dicht dus ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Tja, wat ik dan nu weer niet begrijp, waarom blijf je er niet even bij als hij aan een nieuwe wand gaat beginnen?
Ik zei het in m'n vorige post ook al, maar kennelijk vind je het niet belangrijk genoeg om er bij te zijn, maar wel achteraf te klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
ArcticTiger schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:03:
Ik heb zojuist een bevestigd gekregen dat de voegen wit worden, dus ik denk dat het allemaal wel mee zal gaan vallen.
Alles eruit laten halen en opnieuw doen gaat hem niet worden zonder flinke ruzie met mijn wederhelft (want nog langer geen badkamer en zij ziet het probleem niet }:| )
Een harde leerles voor de volgende keer B)
mobiele badkamer huren ? (scheelt misschien in de ruzie ;) maar succes verder)
Hoewel met witte voegen valt het inderdaad wel minder op. De enige die er dan mee zit ben jij.
mischien kan je er dan wel mee leven. je er niet aan ergeren.
De Rikster schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:37:
Dat nisje boven het toilet heeft niet zozeer met het tegelwerk te maken maar gaat bij eerdere fases al 'verkeerd':
- bij het kiezen van de positie
- het uittimmeren van de nis, dit komt als rechtsonder te zien niet heel erg lekker uit.
Waarom is de positie verkeerd ?
De maat van de nis is inderdaad geen handige tegelmaat nee./komt niet lekker uit.
(Als je opnieuw gaat tegelen pas deze aan zodat het wel goed uitkomt.)
Centreren van de voeg tov de toiletpot geeft een veel rommeliger beeld doordat je dan op de achterwand van de nis deze voeg ook zou moeten doortrekken.
Dat wordt inderdaad erg rommelig/druk. Het mooiste is als de voegen aan de zijkant van de koven door kunt laten lopen tot op de grondt. (wat vaak gebeurt bij normale tegelmaat/als de maten goed zijn)
Zou je in dit geval de tegel centreren dan moet je de tegel aan bijde kanten versnijden om dat voor elkaar te krijgen (de maat van de nis/koven komt inderdaad niet lekker uit. ook niet bij andere maten tegel tenzij je tegels tenzij er tegels van bijv 70 lang gebruikt. zodat de voeg aan de zijkant van de koof niet doorloopt tot aan de grondt. dan was het niet eens opgevallen, als die wel normaal op de toilet ombouw passen.)
Harrie_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:55:
Ik kom een beetje laat in dit topic instappen, maar werd vooral getriggerd door onderstaande quote

gezien de maten bedoelt hij de laatste foto van het inbouw toilet. Als je een hele tegel gaat centreren dan hadden de voegen in het midden van de koof(ven) door moeten laten lopen naar je plafond dan moet per koof 2 keer zoveel moeten verzagen om de voegen door te laten lopen. (is ook niet mooi, druk.)
Plus de vraag of dat wel weer netjes uitkomt. zal net zien dat het niet uitkomt. je voegen net niet in het midden van de koof(ven) kan laten lopen.
(hiernaast zit de foto welke jij bedoelt zit nu de raamsluiting wel netjes boven de voeg dat raak je anders weer kwijt :X )

[ Voor 14% gewijzigd door miciel op 19-01-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 11-09 06:20
Indien niet van te voren afgesproken, krijgt de tegelzetter de vrije hand. Op zijn beurt had hij kunnen vragen hoe je dit uitgelijnd zou willen hebben. Mijn advies, eruit slopen, nieuwe tegels halen en goed uitdenken en afstemmen. Extra kosten is een leermoment. Nu heb je nog de kans om dit aan te passen, en anders blijf er onvrede over houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Om je eerlijk te zeggen snap ik niet hoe je tot de keuze van 20x50 tegels komt.
Ook al heb je deze ook in de wc dan had ik nog wat anders gekozen.
Uit alle maten en foto's lijkt het mij dat je met een tegel van 60 cm overal mooier uitkomt?
Zeker in kleine ruimtes is het kiezen van de optimale maat het eerste waar je naar zou moeten kijken.
Dit met betrekking tot waar de voegen zitten en het zo min mogelijk hoeven te snijden.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.