Samsung ecobubble stijgt nog net niet op.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Mijn vraag
waar moet ik op letten (zelf openmaken) als mijn ecobubble nog net niet opstijgt tijdens het draaien van zijn programma ,

Relevante software en hardware die ik gebruik
ecobubble type volgt nog

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- waterpas zetten (horizontaal & verticaal)
- rubbertjes eronder (1 euro rubbertjes bij een toko) ..
- andere ondergrond
- balanceer programma van het ding zelf
...
tot op heden geen oplossing.

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:09

Wish

ingwell

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:02

P_Tingen

omdat het KAN

En alvast nadenken wat voor merk je na deze wil hebben. Helpt je nu niet, maar later wel. Ik had eerst een wasmachine bij de Aldi vandaan (okee, okee, misschien ietsjes minder qua kwaliteit dan een samsung). Niks ten nadele van dat Aldi-ding want hij was heel aanhankelijk; als ik binnenkwam dan liep hij me al tegemoet.

Ik was er he-le-maal klaar mee en heb een Miele gekocht. Ik heb ooit in een reclame gezien dat iemand een munt op zijn zijkant op de machine kan laten staan als die draait en heb het zelf ook geprobeerd. Het kan. Mijn Miele is nu 10 jaar en vertoont nog geen slijtage. Als hij af is komt er weer een Miele, dat weet ik wel. Mijn Aldi-ding kostte €250 en ging 2 jaar mee, dus €125 per jaar. De Miele kostte €1000 en is nu 10 jaar. Reken zelf.

(en nee, ik heb geen aandelen Miele)

Edit: om toch nog wat nuttigs toe te voegen, hier nog wat extra tips van iemand anders.

[ Voor 9% gewijzigd door P_Tingen op 17-01-2018 13:40 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

Wat werkte er niet aan de rubbers? Dat deed hier toch wel veel.

Dit topic is misschien alvast handig voor een eventueel komend probleem met de EcoBubble trouwens: Samsung ecobubble wasmachine maakt programma niet af.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De 3 gigantische transportbouten wel verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De ondergrond is heel erg bepalend. Onze EcoBubble stijgt ook op, maar hebben het opgegeven om elke 2 weken de pootjes proberen te stellen. Oorzaak? Ondervloer is van hout en die trilt als een gek.
Dit hebben wij ook als oplossing gebruikt een tijdje, totdat de monteur van de Samsung zei dat dat eigenlijk de trillingen verergert. Waarschijnlijk werkt zo'n oplossing wel erg goed op een betonnen (of andere stevige) vloer, maar de monteur zei dat het voor een niet-zo-stevige ondervloer het alleen erger maakt.

Edit: overigens was de monteur voor het welbekende niet afmaken van wasprogramma probleem. Hij heeft destijds het volledige moederbord vervangen, voor een "geüpdate" versie, want het probleem is erg bekend bij Samsung.

[ Voor 13% gewijzigd door Rutger op 17-01-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:09

Wish

ingwell

RutgervdZ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:07:
De ondergrond is heel erg bepalend. Onze EcoBubble stijgt ook op, maar hebben het opgegeven om elke 2 weken de pootjes proberen te stellen. Oorzaak? Ondervloer is van hout en die trilt als een gek.

[...]

Dit hebben wij ook als oplossing gebruikt een tijdje, totdat de monteur van de Samsung zei dat dat eigenlijk de trillingen verergert. Waarschijnlijk werkt zo'n oplossing wel erg goed op een betonnen (of andere stevige) vloer, maar de monteur zei dat het voor een niet-zo-stevige ondervloer het alleen erger maakt.
Hmm, mijn ondervloer is ook van hout (oud huis, houten balken, massief houten bouwvloer en daarop een dikke plaat spaanplaat voor zover ik kan zien). En toch helpt het.

Maar de ondergrond is inderdaad van belang. Geen idee waar de wasmachine van de TS op staat, maar hij kan een meer solide ondergrond maken van wat isolatiemateriaal en een flinke plaat watervast multiplex, fermacell oid.

No drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 13:29

ppFreddy

gewoon Frederik

Via https://gathering.tweaker...message/53934769#53934769 doorverwezen naar hier. Ook al is de vraagsteller dezelfde persoon, misschien zijn anderen er ook mee geholpen, dus even een schaamteloze kopieerplak van mezelf :9

Hier ook een Ecobubble ding... Had vroeger een AEG, maar toen mijn vriendin hier in trok en per se haar wasmachine wou houden ("het huis is al van jou, ik wil dat er wat apparatuur van mij is ook dan") is de AEG verkocht en de iets jongere Samsung in de plaats gekomen.
Dag 1 vind ik dat ding behoorlijk luid (ik hoor bonken tot in de woonkamer, terwijl de wasmachine 2 vertrekken verder staat. Ik dacht dat het de lading was die niet goed verdeeld zat (vriendin heeft nogal de neiging het ding tot bovenaan vol te steken en er dan nog wat bij te proppen)
Meestal draait ze echter wanneer we het huis uit zijn, dus verder niet meer op gelet. Tot mijn buurman 2 weken later toch eens komt vragen of er iets veranderd is in mijn huis omdat ze vaak luide bonken horen...

Ding open geschroefd en bleek dat de poelie op de trommel behoorlijk wat speling had. Dat ding is blijkbaar van kunststof gemaakt en het asgat was al wat gesleten... Aan mijn vriendin gevraagd of ze op haar appartement daar nooit last van had, blijkt dus dat ze altijd haar was draaide wanneer ze het huis uit was,waarschijnlijk stond dat ding daar dus ook al een behoorlijke tijd te daveren :+

Poelie eraf gehaald en met dikteplaatjes een soort sleeve gemaakt die tussen de as en poelie klemt. Geen speling meer en geen bonkende, springende machine meer.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

samsung = niet de beste wasmachine....imo, ben jaren witgoed monteur geweest.

Rubbers matten en andere dingen NIET doen... je krijgt een massaveer systeem ( trommel veren en schokdempers) wat berekend is op vaste ondergrond en dat zet je weer op een veer (rubber) Daarom bij een houten vloer ook altijd 4 x stoeptegel onder de poten...

Wat je moet doen is de machine open maken en de schokdempers vervangen, die zijn waarschijnlijk versleten. ....

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
cactusman schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:10:
samsung = niet de beste wasmachine....imo, ben jaren witgoed monteur geweest.

Rubbers matten en andere dingen NIET doen... je krijgt een massaveer systeem ( trommel veren en schokdempers) wat berekend is op vaste ondergrond en dat zet je weer op een veer (rubber) Daarom bij een houten vloer ook altijd 4 x stoeptegel onder de poten...

Wat je moet doen is de machine open maken en de schokdempers vervangen, die zijn waarschijnlijk versleten. ....
dat is voor mij ook een beetje de conclusie .. witgoed is niet beste ding van samsung ..

hoewel ik erg tevreden ben over hun koelkast .. ;) (ja ja het is ook witgoed ..)

Tja vanalles

Pagina: 1